IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-09-2008 12:05 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 23 september 2008 11:56 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Ach je kunt ook nog altijd de Waves API plugins eroverheen gooien.


Achja, dan kan ik ook netzogoed met de stock digidesign preamps opnemen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-09-2008 12:05 by jbassist Profiel van jbassist

Crap andere pagina! anyhoo:

quote:
Op 23 september 2008 12:00 schreef jbassist het volgende:
wat voor moederbord en koeler heb ik hier bij nodig?
http://www.nowthatsit.nl/itemDetails.asp?itemtype_id=8868&categorie_id=510&zoekterm=QUAD&zoekterm2=CORE

Zoiets?:
http://www.nowthatsit.nl/itemDetails.asp?itemtype_id=8957&categorie_id=485&zoekterm=QUAD&zoekterm2=CORE

En welke ram kan ik daar bij beuken?
http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=394&refcat=170

Anyhoo, kast/cdwriter en hardeschijf heb ik zat.
zo zou ik compleet moeten zijn?

dit lijkt me voordeliger als zo een 1 bestellen http://www.nowthatsit.nl/?c=527&i=8446


[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 23-09-2008 12:14]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 23-09-2008 13:01 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 23 september 2008 12:05 schreef jbassist het volgende:
Achja, dan kan ik ook netzogoed met de stock digidesign preamps opnemen



Hahahaha dat zou ik inderdaad ook niet (meer) doen.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 23-09-2008 20:27 by Lampje Profiel van Lampje

Sommige (meestal discreet gebouwde) solid state pre-amps geven ook erg mooie harmonische boventonen. Hoef je niet per sé buizen voor te gebruiken.

Daarnaast kan je vaak beter een middenklasse solidstate micpre aanschaffen dan een middenklasse buizenmicpre. Gewoon omdat ze een schoner geluid opleveren, vaak makkelijker te stacken en dus mixen.

mijn 5 centjes.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2008 20:32 by spectre Profiel van spectre

Lamp, heb jij die zelfbouw link van mij gezien?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2008 20:40 by Snaack Profiel van Snaack

Ik MOETTTT Distressors hebben.. ARGh.... Ik ga mijn creditcard verstoppen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2008 20:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Geef maar hier, hoor! I'll keep it safe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 13:50 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 23 september 2008 20:32 schreef spectre het volgende:
Lamp, heb jij die zelfbouw link van mij gezien?


Ja, ik kende hem al wel. Ik heb zelf die ssl en die 1176 printen, ik moet ze alleen nog even in elkaar zetten.... Maar eerst nog wat anders te doen, hahaha.

Als je trouwens een beetje kan solderen, dan schijnen die ssl 9k preamp klonen heel erg goed te zijn. Misschien wel een idee voor je..... Het nare is alleen wel dat er vaak weer onderdelen in zitten die wat moeilijker te achterhalen zijn. In die 9K pre amps zitten bijvoorbeeld MAT02 opamps. Als je overweegt aan die te beginnen, laat maar even weten, ik heb er nog een aantal liggen, scheelt je weer zoekwerk.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 13:51 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 23 september 2008 20:40 schreef Snaack het volgende:
Ik MOETTTT Distressors hebben.. ARGh.... Ik ga mijn creditcard verstoppen.


Moet is een groot woord !


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2008 13:55 by spectre Profiel van spectre

Mijn broer is er erg goed in, en is als het goed is aan het uitzoeken hoeveel zo'n Micpre gaat kosten aan onderdelen. Die SSL Mixbus is wel een 2de optie maar ik heb nog geen Micpre en ik moet er snel 1 hebben.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 24-09-2008 14:05 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ook maar even hier, na m 2 x in volgens mij het verkeerde topic geplemp te hebben..

Even een vraagje.

Ik wil een losse eq gaan gebruiken. Maar waar hang ik deze neer? Gooi ik deze in de input van mn amp, of kan ik deze tussen de output van de amp en mn speakerkasten hangen? (Ter info, het gaat om een amp met 2 speakercabinetten en een 2 kanaals eq.)


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 14:06 by Lampje Profiel van Lampje

Een handige broer is altijd ...... eeehh.... Handig.

Check anders eventjes http://www.prodigy-pro.com/forum/ Veel bouwers hier.

btw, SSL heeft de additionele duende plugins in de aanbieding. De meeste meer dan 50% korting.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 14:08 by Lampje Profiel van Lampje

NOOIT een effect apparaat tussen je amp en speakers zetten !!! Dit gaat meteen kapot.

EQ doe je tussen je distortion en je eindtrap. Als je dus de distortion uit je versterker gebruikt dan zet je hem in de effectloop. Dit werkt trouwens alleen als je effectloop 100 % "nat" is.


lampje


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 24-09-2008 14:16 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 24 september 2008 14:08 schreef Lampje het volgende:
NOOIT een effect apparaat tussen je amp en speakers zetten !!! Dit gaat meteen kapot.

EQ doe je tussen je distortion en je eindtrap. Als je dus de distortion uit je versterker gebruikt dan zet je hem in de effectloop. Dit werkt trouwens alleen als je effectloop 100 % "nat" is.


Dat dacht ik al, vandaar mijn vraag hier, hehe.

Wat ik van plan was is het volgende:
Ik heb 2 gitaarkasten, en wou proberen of ik het geluid uit alletwee de kasten anders kon eq'en. Ik heb nog een 2 kanaals eq staan die op het moment stofvangt.

Is dit uberhaupt mogelijk of is het gewoon een kwestie van een kanaal op mn effectsloop zetten, en dan afstellen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2008 14:25 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 24 september 2008 14:06 schreef Lampje het volgende:
Een handige broer is altijd ...... eeehh.... Handig.

Check anders eventjes http://www.prodigy-pro.com/forum/ Veel bouwers hier.

btw, SSL heeft de additionele duende plugins in de aanbieding. De meeste meer dan 50% korting.
Plugins ben ik niet in geinteresseerd, ik heb de Metric Halo plug gekocht, die voldoet prima.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-09-2008 16:43]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-09-2008 17:42 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 23 september 2008 20:40 schreef Snaack het volgende:
Ik MOETTTT Distressors hebben.. ARGh.... Ik ga mijn creditcard verstoppen.


Je moet helemaal niks, met de juist settings zet je even goeie resultaten mee neer


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 18:17 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 24 september 2008 14:25 schreef spectre het volgende:
Plugins ben ik niet in geinteresseerd, ik heb de Metric Halo plug gekocht, die voldoet prima.


Ah, okay. Ik kon me herinneren dat jij en JB het over de SSL Duende hadden om misschien aan te schaffen, vandaar dat ik het even postte.

Ikzelf zie nog steeds die FR liquidmix wel zitten, maar daar heb ik de komende.... 4 jaar ofzo, toch geen geld voor, hahaha. Daar zit een DISTRESSOR emulatie in, Snaack ! Maar ja, dat ding werkt op FireWire, en da's toch niet zo heel gunstig voor dit soort toepassingen.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2008 19:32 by spectre Profiel van spectre

Ja klopt helemaal, alleen vind ik de prijs enorm hoog van die Duende. De Metric Halo levert ook enorm vette resultaten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2008 19:41 by Lampje Profiel van Lampje

Die mini duende valt dan wel weer mee, maar daar moet je de busscompressor dan weer los voor aanschaffen.... Maakt het toch wel weer duur. En eigenlijk betaal je gewoon veel omdat er SSL op staat. Hetzelfde geldt ook voor de Alpha serie van SSL.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2008 19:56 by spectre Profiel van spectre

Ik neem aan dat je betaald omdat de kwaliteit er ook naar is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 24-09-2008 20:07 by GRINDBASHERS Profiel van GRINDBASHERShttp://myspace.com/herrierecordsinc

weet niet of ik het al had vermeld: met zang opnemen 2 microfoons achter elkaar zetten (of bijvoorbeeld naast elkaar) en die beide opnemen...pakt die het geluid beter en wordt het voller van.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2008 20:49 by spectre Profiel van spectre

Jij hebt de Goldmike toch Jables? Neem je daar ook gitaren mee op? Algemene mening, de prijs valt mee namelijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-09-2008 20:52 by jbassist Profiel van jbassist

Had er 1 ja, weg gedaan, maar nooit klachten over gehad hoor, had hem graag hier nog gehad, maar moest iets anders kopen!

Kijk anders ook op goldenagemusic die hebben wel vintage design neve klonen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2008 10:52 by spectre Profiel van spectre

Die zijn nog flink aan de prijs voor single channels, het zal best dik klinken maargoed. Ik wil op zijn minst dual hebben


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2008 12:29 by jbassist Profiel van jbassist

Hmmm.. RNP?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen