IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2008 12:45 by Lampje Profiel van Lampje

aha, 2 dus. Ik heb die ene in I-tunes gezet. "Inferior to None".


lampje


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-11-2008 12:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Das de tweede, brutal destruction is de eerste. Heerlijke platen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2008 14:19 by Lampje Profiel van Lampje

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200266653596

Dit gaat goed ! Dan heeft het toch nut gehad dat ik dit ding afgemaakt heb. Misschien ga ik er nog wel een paar bouwen, haha !


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-11-2008 18:57 by Snaack Profiel van Snaack

Sennheiser HD280 Pro gekocht. Ik geloof dat dit mijn nieuwe vriendje gaat worden. Ff vergeleken met mijn koekiewoekie Philips DJ geval die ik bij gebrek aan beter voor a/b en gebruikte, wat een verschil haha!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2008 23:34 by Lampje Profiel van Lampje

Sennheiser maakt goede koptelefoons, zeker. Ik heb zo'n 70 Ohm koptelefoon van Sennheiser, zo'n ding dat eigenlijk speciaal voor drummers ontworpen is.

Maar ik neem meestal ook een wat matig klinkende koptelefoon erbij, gewoon voor het checken.

Kep trouwens maar even een 2e GSSL pcb besteld. Ik heb toch alle onderdelen die ik nodig had maar even in 2-voud besteld. Nu moet ik de eerste nog wel afmaken hoor, haha. Ik ben ook maar begonnen met 2 1176 compressors, maar daar heb ik nog wel wat moeilijk te vinden onderdelen voor nodig.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-11-2008 13:31 by Snaack Profiel van Snaack

mixje van Meet the storm *removed*

Toch maar online gezet. Ben er zelf erg content mee, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb eigenlijk alleen gemixt. Alles was al opgenomen en ge-edit en dat was echt van een dramatische kwaliteit.

Van 2 songs moesten we de zang opnieuw doen omdat ik daar echt niets mee kon.

Verder zit eigenlijk overal ontzettend veel werk in..

De drums waren supergaar opgenomen, heb alle ketels moeten soundreplacen. Alleen de OH's en rooms waren cool.

De bas was niet zo best.. Die heb ik gereamped.

Gitaren hadden te weinig gain en waren te zacht opgenomen (amp stond dus te zacht), dus daar heb ik me ook even mee geamuseerd.

Jammer dat de oude mix van dit nummer niet meer online staat..

Anyway, ben benieuwd naar jullie mening!

edit: weggehaald, ben met aanpassingen bezig hehehehe

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-11-2008 21:23]


Coroner7
No need to be human
Usericon van Coroner7
Posted 02-11-2008 13:35 by Coroner7 Profiel van Coroner7http://www.designvortex.com/coroner/

Nou, voor een mix met slechte kwaliteit sporen heb je aardig je best gedaan.
Klinkt erg lekker !


Searching for the sacred two headed worm, Who crawls down my soul http://www.myspace.com/coroner_coverband http://www.youtube.com/user/Stillplaying


Snark
Usericon van Snark
Posted 02-11-2008 13:38 by Snark Profiel van Snark

eindelijk gister es uitgezocht hoe je reason sporen afzonderlijk in protools kan laden zodat je maar 1 mixer hebt enzo... verrekte simpel eigenlijk




Snark
Usericon van Snark
Posted 02-11-2008 14:13 by Snark Profiel van Snark

http://www.arcowolf.com/zooi/npg7.mp3

effe een nieuwe manier verzonnen om gitaar te simuleren..

deze opname bevat dus geen gitaar maar alleen een beetje reason rommel...


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2008 14:34 by spectre Profiel van spectre

netjes


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-11-2008 14:56 by Lampje Profiel van Lampje

Snaack,

Klinkt erg prima ! Het geluid bedoel ik dan, haha.


lampje


Snark
Usericon van Snark
Posted 02-11-2008 19:50 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 2 november 2008 14:34 schreef spectre het volgende:
netjes


zit er over te denken om de audiowarrior set te kopen, ben hier toch nog niet helemaal tevreden over, vooral in de hogere regionen is t nog erg hakkelig...




Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 03-11-2008 21:28 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

quote:
Op 31 oktober 2008 20:54 schreef Lampje het volgende:
Ik weet het niet welke nou beter zou zijn, maar als je een overstap van de ene naar de andere overweegt dan denk ik dat je je geld aan het verkwisten bent, want beiden zullen wel op ongeveer hetzelfde niveau zitten.
Als je geen van beiden hebt, dan is het natuurlijk anders. Ik zelf zou dan denk ik toch voor de toneport gaan, maar dan voornamelijk vanwege de software die erbij zit.

Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als de inputs van die toneport beter klinken dan die van de tascam. Tascam heeft zeker wel goed spul geproduceerd vroeger, maar de micpre's van tascam staan bij mij niet zo hoog aangeschreven.



Interessant om te lezen. Ik sta op het op punt een nieuwe usb audio interface aan te schaffen (geen overstap) met het doel semi-professionele opnames te maken.
Nu zat ik voornamelijk te kijken naar Tascam en EMU interfaces en zag ik deze toneport voorbij komen. Een apparaat dat in een aantal opzichten verschilt van voorgenoemde, maar toch in te zetten is als audio interface en mij eveneens aantrekkelijk lijkt wegens de combinatie hardware - software.

Kan ik stellen dat de interfaces van Tascam, EMU en ook Toneport ongeveer dan op eenzelfde niveau zitten en naar ik hoop geschikt zijn voor semi-professionele opnames?

Edirol schijnt erg tegen te vallen qua kwaliteit las ik ergens...

En nu ik het er toch over heb... wat is professioneel te noemen trouwens? Digidesign die zich een prijsklasse hoger bevindt met haar usb / firewire audio interfaces ? Of is het zo dat dit soort interfaces voor professioneel gebruik vaak nog worden geweerd? Ik zou toch denken van niet als ik de fora bekijk en de gemiddelde audiofiel / producer hoor spreken over zijn/haar apparatuur.

NB. Ik hoop overigens niet dat ik mijn onboard laptop-geluidskaart dien uit te schakelen in het BIOS om aan de slag te kunnen met een externe usb interface. Lijkt mij erg onpraktisch in het geval ik eens zonder dat de interface aangesloten is iets 'mundaans' wens af te luisteren (streams, internet-radio etc.).


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2008 21:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 november 2008 14:56 schreef Lampje het volgende:
Snaack,

Klinkt erg prima ! Het geluid bedoel ik dan, haha.


Hehe, thnx. Heb nog wat zitten pielen, was toch niet zo tevreden met het gitaargeluid/ balans in de mix.

Nu druk bezig de mix helemaal af te werken..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2008 17:36 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 november 2008 21:28 schreef Cryptogram het volgende:


NB. Ik hoop overigens niet dat ik mijn onboard laptop-geluidskaart dien uit te schakelen in het BIOS om aan de slag te kunnen met een externe usb interface. Lijkt mij erg onpraktisch in het geval ik eens zonder dat de interface aangesloten is iets 'mundaans' wens af te luisteren (streams, internet-radio etc.).


Je zal inderdaad wel je onboard geluidskaart uit moeten schakelen, daar kom je volgens mij niet onderuit, maar misschien is er wel een maniertje, dat zal je aan de IT-ers hier moeten vragen...

Digidesign ?!? Tja, wat is professioneel... Digidesign/ProTools is meer een standaard dan dat het geweldig is hoor. Ik denk dat zo'n toneport een leuk apparaat is om mee te beginnen. Daarnaast is het zo dat de kwaliteit van je mix maar gedeeltelijk aan het apparatuur te wijten is. Voornamelijk ligt het bij degene die de knoppen bedient !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 04-11-2008 17:37]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2008 17:37 by Lampje Profiel van Lampje

...typtyfus...

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 04-11-2008 17:37]


lampje


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-11-2008 10:31 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Zijn er hier mensen die een goed drumstel gesampled hebben of weten waar ik ergens goede samples kan vinden?

Ik heb wel DFH, maar vind de samples niet echt overtuigend, en heb geen fatsoenlijke samples, en ben zo'n internet n00b dat ik ook geen diee heb waar ik ze moet zoeken...


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2008 10:34 by spectre Profiel van spectre

Addictive Drums!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-11-2008 10:37 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Heb je ook een hint waar ik dat kan vinden? (En zijn het alleen samples? Want dat is eigenlijk het enige wat ik, veel, zoek)


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2008 10:43 by spectre Profiel van spectre

O, dan zou ik Snaack mailen.
Die heeft wel wat voor je


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-11-2008 10:47 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Thnx, heb m even gemailed.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-11-2008 12:17 by jbassist Profiel van jbassist

Steven Slate yo


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 14:13 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Iemand hier enige ervaring met Sibelius ? Zou wel een beetje top-of-the-line moeten zijn als het gaat om notatiesoftware. Desalniettemin zijn ervaringen of suggesties welkom.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-11-2008 22:18 by jbassist Profiel van jbassist

Morgen drumopnames voor de fulllength van drdoom!

Voor de geaks.. Drumsetup is:

Kick: Shure beta 91 + D6 + subkick into Tubetech.
Snare top sm57 + Audix i5 into Universal audio 4110
Snarebottom sm7
Toms zijn md421 into audient asp008.
Ohs zijn U87's into Universal audio 4110
Rooms zijn Ecm1000's into tubetechs.
Ride en china zijn at2020 into audient.

Al dit moois gaat naar RME converters.

En de kit is een Pearl session SBX met odery snare + allemaaal nieuwe vellen

Ik kan alleen nog maar afwachten hoe het eindresultaat gaat klinken maar qua materiaal heb ik al een headstart en met joris achter de kit klinkt het altijd wel laip!

Ampsetups zullen minstens zo belachelijk zijn!

Updates zullen volgen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 08-11-2008 10:07 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire



Kick: Shure beta 91 + D6 + subkick into Tubetech.
Snare top sm57 + Audix i5 into Universal audio 4110
Snarebottom sm7
Toms zijn md421 into audient asp008.
Ohs zijn U87's into Universal audio 4110
Rooms zijn Ecm1000's into tubetechs.
Ride en china zijn at2020 into audient.



Geen aparte hihat mic?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen