IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws, nouvelles, news!!! (Het laatste nieuws topic) Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 9:44 by MMayo Profiel van MMayo

Nog een sterfgeval in Amsterdamse kliniek

AMSTERDAM - In het maandag gesloten Sociaal Psychiatrisch Dienstcentrum (SPDC) Oost in Amsterdam, is vorige week nog een patiënt overleden. Het gaat om een vrouw, die zelfmoord pleegde. Dit heeft Jeroen Muller, bestuursvoorzitter van de overkoepelende instelling voor geestelijke gezondheidszorg Arkin maandag in NOVA verteld.

Arkin besloot eerder maandag de kliniek tijdelijk te sluiten. Dit besluit volgt op de dood begin deze maand van een 47-jarige schizofrene patiënt. De man stikte in een stuk brood toen hij in een isoleercel zat. Uit de voorlopige resultaten van een onlangs uitgevoerd onderzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg bleek al dat de patiëntenzorg in het SPDC Oost onder de maat is. Het personeel is overbelast en de ruimten zijn verwaarloosd.

Risico-inventarisatie

Het bestuur heeft afgelopen weekeinde de situatie in de kliniek onder de loep genomen. "Uit deze risico-inventarisatie is gebleken dat de omstandigheden ernstig te wensen overlaten en niet aan de kwaliteitseisen van Arkin voldoen." "De raad van bestuur sluit de kliniek nu om verdere risico's te voorkomen en om volledig orde op zaken te kunnen stellen." Er vindt een extern onderzoek plaats naar de gang van zaken in de kliniek.

Overplaatsen

Arkin gaat zeventien patiënten van de gesloten afdeling van het SPDC maandag nog overplaatsen. De vijftien cliënten van de open afdeling krijgen binnenkort elders onderdak. De patiënten gaan naar andere klinieken van Arkin zelf of van collega-instellingen in en buiten Amsterdam.

Personeel

Het verpleegkundig personeel en de medische staf gaan mee zodat de bezetting daar gewaarborgd blijft. De Inspectie voor de Gezondheidszorg laat weten de overplaatsing te volgen.

Ontslag

Vrijdag maakte Muller al bekend vijf medewerkers te hebben ontslagen of op non-actief te hebben gezet. Onder hen zijn de directeur zorg en een lid van de raad van bestuur. De kliniek meldde het sterfgeval pas na tien dagen aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Ook Muller zelf werd pas vorige week ingelicht.



Damn, het moest ook een keer mis gaan in de zorg met zoveel personeelstekort, slechte ruimten en teveel aan patienten.

Aaaargh, werkte jij hier toevallig ook of elders?


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 10:10 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 9:44 schreef MMayo het volgende:
Damn, het moest ook een keer mis gaan in de zorg met zoveel personeelstekort, slechte ruimten en teveel aan patienten.



of slechte werkinstelling...



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 10:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 10:10 schreef ##**Boemba**## het volgende:
of slechte werkinstelling...



Ja, dan ga je ook echt in de zorg werken. Helemaal in de psychiatrie.

Meeste mensen in de zorg hebben een prima werkinstelling, men wil wel.. maar men kan niet door allerlei regeltjes, bezuinigingen, langdurige overbelasting door personeelstekort enzovoorts. Maar goed dat je goed kunt lezen en hebt opgemerkt dat er in het nieuwsbericht staat dat ook de ruimten niet meer voldoen oftewel onveilig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 23-09-2008 10:39]


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 10:46 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 10:26 schreef MMayo het volgende:
Ja, dan ga je ook echt in de zorg werken. Helemaal in de psychiatrie.



hmm
de 'zorg' is eigenlijk een vergaarbak geworden voor meisjes die niet weten wat ze willen met hun leven tussen school en huwelijk. een beetje zoals rechten bij de jongens.
maar jij bent vrij om het eenzijdig te bekijken hoor

quote:

Meeste mensen in de zorg hebben een prima werkinstelling, men wil wel.. maar men kan niet door allerlei regeltjes, bezuinigingen, langdurige overbelasting door personeelstekort enzovoorts.



ja, het is altijd iemand anders zijn schuld.

quote:

Maar goed dat je goed kunt lezen en hebt opgemerkt dat er in het nieuwsbericht staat dat ook de ruimten niet meer voldoen oftewel onveilig zijn.


ze voldeden ooit dus wel...
maar bedoeld wordt dat ze door nieuwe regeltjes niet meer voldoen
en daar was je net nog op tegen

en in alle eerlijkheid: wat valt er te verwaarlozen aan een separeer?

:-)



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 10:53 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 10:46 schreef ##**Boemba**## het volgende:
hmm
de 'zorg' is eigenlijk een vergaarbak geworden voor meisjes die niet weten wat ze willen met hun leven tussen school en huwelijk. een beetje zoals rechten bij de jongens.
maar jij bent vrij om het eenzijdig te bekijken hoor


De zorg in het algemeen ja, ben ik het wel mee eens. Maar de specifieke zorg zoals psychiatrie.. mwah.. daar moet je toch echt wel voor kiezen om er te kunnen werken.

quote:
Op 23 september 2008 10:46 schreef ##**Boemba**## het volgende:
ja, het is altijd iemand anders zijn schuld.


Nee hoor, maar er zijn diverse factoren die je het in de zorg wel heel moeilijk maken je werk goed uit te kunnen voeren. Dat merk je wel als je in de zorg werkt.

quote:
Op 23 september 2008 10:46 schreef ##**Boemba**## het volgende:
ze voldeden ooit dus wel...
maar bedoeld wordt dat ze door nieuwe regeltjes niet meer voldoen
en daar was je net nog op tegen


Ik ben er op tegen? Maar mooi dat jij dat denkt te lezen.

quote:
Op 23 september 2008 10:46 schreef ##**Boemba**## het volgende:
en in alle eerlijkheid: wat valt er te verwaarlozen aan een separeer?

:-)



Brandveiligheid is er zowieso eentje. Dan heb je nog de muur en grond bekleding die niet meer kan voldoen en de verlichting en de ventilatie. Genoeg ditjes en datjes naar mijn mening.


m00n
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van m00n
Posted 23-09-2008 10:56 by m00n Profiel van m00n

Go Mmayoooooooo!!

Ben het volledig met u eens!!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-09-2008 11:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Is Boemba nou nog niet klaar met zijn inhoudsloze post-spree? Wanneer ga je nou naar Amerika?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-09-2008 11:08 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 september 2008 10:46 schreef ##**Boemba**## het volgende:
hmm
de 'zorg' is eigenlijk een vergaarbak geworden voor meisjes die niet weten wat ze willen met hun leven tussen school en huwelijk. een beetje zoals rechten bij de jongens.
maar jij bent vrij om het eenzijdig te bekijken hoor



ja, het is altijd iemand anders zijn schuld.



ze voldeden ooit dus wel...
maar bedoeld wordt dat ze door nieuwe regeltjes niet meer voldoen
en daar was je net nog op tegen

en in alle eerlijkheid: wat valt er te verwaarlozen aan een separeer?

:-)




gottogot flapdrol je denkt ook echt overal verstand van te hebben.


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-09-2008 11:10 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ik denk dat bamboe stiekem rouwend in de mist is.


Een kleine snol zit zo vol.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 11:11 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 10:53 schreef MMayo het volgende:
Brandveiligheid is er zowieso eentje. Dan heb je nog de muur en grond bekleding die niet meer kan voldoen en de verlichting en de ventilatie. Genoeg ditjes en datjes naar mijn mening.


de meneer is gestikt in een stukje brood...



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 11:11 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 11:10 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik denk dat bamboe stiekem rouwend in de mist is.


Nee, want dan zou er wel in zijn post hebben gestaan hoe naar het in de separeer was nadat hij door zijn pa anaal was genomen in het theehuisje van het vondelpark.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-09-2008 11:12 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 september 2008 11:11 schreef ##**Boemba**## het volgende:
de meneer is gestikt in een stukje brood...




lezen.. de andere had zelfmoord gepleegd


Een kleine snol zit zo vol.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 11:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 11:11 schreef ##**Boemba**## het volgende:
de meneer is gestikt in een stukje brood...




Schijnbaar was er niet voldoende toezicht, overzicht in die situatie. Vervolgens onderzoek --> ruimten voldoen niet meer. Tadaa.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 11:13 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 11:12 schreef SkinPeeleR het volgende:
lezen.. de andere had zelfmoord gepleegd


denken

die doden hebben niks met het al of niet verwaarlozen van ruimtes te maken



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-09-2008 11:14 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 september 2008 11:11 schreef MMayo het volgende:
Nee, want dan zou er wel in zijn post hebben gestaan hoe naar het in de separeer was nadat hij door zijn pa anaal was genomen in het theehuisje van het vondelpark.


gezien zijn gejammer op myspace met misty mourning vermoed ik dat misty een vette lul in zijn reet niet afslaat.


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-09-2008 11:15 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 23 september 2008 11:13 schreef ##**Boemba**## het volgende:
denken

die doden hebben niks met het al of niet verwaarlozen van ruimtes te maken




Als jij in een depressief slecht onderhouden kuthok wordt opgesloten wil jij de trekkracht van je schoenveters na verloop van tijd wel uittesten.


Een kleine snol zit zo vol.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 11:15 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 11:13 schreef ##**Boemba**## het volgende:
denken

die doden hebben niks met het al of niet verwaarlozen van ruimtes te maken




Als ruimten niet voldoen, dan mankeert er vaak wat aan (ja, echt). Dan ga je denken, goh.. wat zou er aan kunnen mankeren? Nou, bijvoorbeeld.. dat de ruimten niet veilig meer zijn voor het doel (muren, verlichting, ventilatie enz). Dat kan dan zijn dat er niet genoeg overzicht is, de ruimten op andere manieren voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen enzovoorts.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 23-09-2008 11:16]


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 23-09-2008 11:15 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Schietpartij op Finse school
Uitgegeven: 23 september 2008 10:56
Laatst gewijzigd: 23 september 2008 10:58

HELSINKI - Op een middelbare school in het West-Finse Kauhajoki is dinsdag een schietpartij geweest. Volgens de politie is de schutter nog niet gepakt en zijn er vermoedelijk gewonden gevallen, meldden Finse media.

De politie evacueert de school die enkele honderden leerlingen telt. De schutter is volgens de media mogelijk een 20-jarige scholier.

Op een school in Tuusula schoot vorig jaar november een 18-jarige leerling zes medeleerlingen en de directrice en verpleegster van de school dood.

De schutter verwondde vervolgens zichzelf met zijn vuurwapen en overleed dezelfde dag nog in een ziekenhuis in Helsinki aan zijn verwondingen.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 11:20 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 11:15 schreef MMayo het volgende:
Als ruimten niet voldoen, dan mankeert er vaak wat aan (ja, echt). Dan ga je denken, goh.. wat zou er aan kunnen mankeren? Nou, bijvoorbeeld.. dat de ruimten niet veilig meer zijn voor het doel (muren, verlichting, ventilatie enz). Dat kan dan zijn dat er niet genoeg overzicht is, de ruimten op andere manieren voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen enzovoorts.


dat begrijp ik

maar dat staat nog steeds niet in relatie tot die twee dooien

je gooit het ook om
er waren eerst klachten over de ruimtes en overbelasting en daarna waren er de dooien

deze twee gevallen gaan puur en alleen om toezicht van de verzorgers

jij zegt dat het de schuld is van 'het systeem'

ik zeg dat het de schuld kan zijn van de verzorgers (waarvan er dus ook een aantal op non-actief zijn gesteld)


jezus christus wat zijn jullie lichtgeraakt

denk buiten de doos!



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 11:25 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 11:20 schreef ##**Boemba**## het volgende:
dat begrijp ik

maar dat staat nog steeds niet in relatie tot die twee dooien

je gooit het ook om
er waren eerst klachten over de ruimtes en overbelasting en daarna waren er de dooien

deze twee gevallen gaan puur en alleen om toezicht van de verzorgers

jij zegt dat het de schuld is van 'het systeem'

ik zeg dat het de schuld kan zijn van de verzorgers (waarvan er dus ook een aantal op non-actief zijn gesteld)


jezus christus wat zijn jullie lichtgeraakt

denk buiten de doos!




Ik zeg nergens dat het de schuld is van het systeem, jij denkt buiten de zinnen te kunnen lezen terwijl wat ik bedoel exact zo staat weergegeven. Niks meer en niks minder. Als jij niet kunt inzien dat personeel langdurig overbelasten, slechte ruimten in verband staat met het bieden van matige zorg.. sja.. dan is het een zinloze discussie. Daarbij is het personeel wat op non actief is gezet onder andere een bestuurslid en een directeur, dan kun je zeggen dat een deel van het probleem ook op organisatorisch vlak ligt en laat dat deel nou net een groot probleem zijn binnen de gezondheidszorg.

Als je een groep moet draaien in je eentje, terwijl daar normaal 5 personeelsleden horen te staan.. vind je het dan heel apart dat men niet de zorg kan bieden die de patienten op dat moment nodig hebben? Ja, jij vast wel, met je doos denken.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 23-09-2008 11:31]


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 23-09-2008 11:32 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 23 september 2008 11:25 schreef MMayo het volgende:
Ik zeg nergens dat het de schuld is van het systeem, jij denkt buiten de zinnen te kunnen lezen terwijl wat ik bedoel exact zo staat weergegeven. Niks meer en niks minder.


om eerlijk te zijn zie ik niet in wat er verkeerd is aan mijn samenvatting als je dan vervolgt met:

quote:
Als jij niet kunt inzien dat personeel langdurig overbelasten, slechte ruimten in verband staat met het bieden van matige zorg.. sja.. dan is het een zinloze discussie.



maar ja
nuances liggen gevoelig

ik geef als optie: ongemotiveerd. jij meent als feit te moeten geven: overbelast

tja

jij zal wel werken in de zorg en het is idd zinloos om er met jou over in discussie te gaan.

maar gelukkig heeft de directie van de betreffende organisatie wel de verantwoordelijke verzorgers ontslagen, ook al was het volgens jou hun schuld niet


quote:

Als je een groep moet draaien in je eentje, terwijl daar normaal 5 personeelsleden horen te staan.. vind je het dan heel apart dat men niet de zorg kan bieden die de patienten op dat moment nodig hebben? Ja, jij vast wel, met je doos denken.



en jij wil nog steeds volhouden dat je niet boos bent op 'het systeem'?



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-09-2008 11:44 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 september 2008 11:32 schreef ##**Boemba**## het volgende:
ik geef als optie: ongemotiveerd. jij meent als feit te moeten geven: overbelast

tja

jij zal wel werken in de zorg en het is idd zinloos om er met jou over in discussie te gaan.


Klopt ik werk in de zorg en in discussie gaan is inderdaad zinloos. Als jij het hebt over ongemotiveerd binnen de psychiatrie, geef ik je terug dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

quote:
Op 23 september 2008 11:32 schreef ##**Boemba**## het volgende:
maar gelukkig heeft de directie van de betreffende organisatie wel de verantwoordelijke verzorgers ontslagen, ook al was het volgens jou hun schuld niet


Ook dat staat er niet en lees je ergens in je hersenspinsels. Maar lees stukje tekst nogmaals en lees wie er naast verpleegkundigen ook zijn ontslagen.. dat zegt natuurlijk niks in jouw oogjes.

quote:
Op 23 september 2008 11:32 schreef ##**Boemba**## het volgende:
en jij wil nog steeds volhouden dat je niet boos bent op 'het systeem'?


Yep.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2008 11:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 september 2008 11:32 schreef ##**Boemba**## het volgende:
om eerlijk te zijn zie ik niet in wat er verkeerd is aan mijn samenvatting als je dan vervolgt met:

ik geef als optie: ongemotiveerd. jij meent als feit te moeten geven: overbelast


Hehe in de wat zwaardere zorg hou je het sowieso niet lang uit dan, dan kom je toch echt wel sneller een ander baantje tegen.

Dat de accomodatie alle schuld krijgt is natuurlijk bullshit, maar het is wel zo dat als je overbelast in een oud pand werkt ga je al snel incidenten accepteren. Waardoor je een slechte zorgcultuur krijgt. Dan is het vaak wel verstandig om alles te verplaatsen en te veranderen om die cultuur te veranderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-09-2008 11:49 by XXL Profiel van XXL

Lees ik nou tussen de regels door dat de Pandora aanpak ( veel kids maken die later voor je kunnen zorgen) eigenlijk helemaal nog zo gek niet is?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2008 11:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe op zorg vlak klopt dat zeker


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen