IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Tankard Vorige pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-04-2004 14:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb dus een tijdje geleden Beast Of Bourbon bij een maat van mij gehoord. Wellicht dat ik iets mis maar ik snap niet waarom mensen dit zo gaaf vinden. Extreem onorigineel, saai en dertien in een dozijn plaatje. Op zich klinkt het lekker intens en aggressief....maar het is al duizend keer gedaan waaronder tien keer door de heren zelf. Bands die constant (20 jaar (!) ) hetzelfde doen zijn in mijn boekje zaadbands.

Allerergste waren trouwens de vocalern. Ze werkten binnen vijf minuten op mijn zenuwen...zelden zo'n monotone gejank gehoord. Volgens mij was er op de hele plaat een nummer waar wat variatie in vookwam.

Extreem zouteloos, saai en onorigineel. Weer blijkt dat thrash helaas een conservatief genre is waar vooral niet buiten de vastomlijnde grenzen gekeken mag worden.

Flame away thrashertjes! :p


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 29-04-2004 14:36 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

geez....nou ja laten we het er maar op houden dat dat jouw mening is...


Ik haat bands die iedere keer een andere stijl aanmeten...hij klinkt behoorlijk fris trouwens en zeker anders dan de oudere TANKARD platen maar ze zijn zeker hun stijl trouwgebleven!

Kom wees eerlijk leg die nieuwe plaat eens naast "chamical invasion" en durf dan nog eens te zeggen dat het hetzelfde klinkt!

nee, het is een supervette thrashplaat, zuperstrak gespeeld, en zeer goed geproduceerd...

En als je niet van thrash houdt tje....dan moet je het zelf weten



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-04-2004 14:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het punt is dat thrash mij best goed kan bekoren. Alleen trek ik de strakke stramien ervan minder goed.


Ja die plaat klinkt anders maar dat komt met name door de kraakheldere productie en niet originaliteit....

Een band hoeft trouwens niet met elke plaat zich een ander stijl aanmeten...ik stel echter enige tekenen van originele hersenpan activiteit wel op prijs.


Edit: je moet toch wel toegeven dat de zang extreem monotoon is?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 29-04-2004 14:42]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 29-04-2004 14:54 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik vind gerre voor thrash begrippen een zeer vette zang hebben....

Thrash heeft nooit om hoogstaande zangers gedraaid, dan moet je meer in de power metal hoek zoeken, ralf Scheepers, Dio, Jorn Lande, ach je kent ze wel....ik hou daar weer niet van

wat is monotoon....die gozer van KORN dat is monotoon!

Ik hou juist van dat "strakke" stramien....polka beats lekker ummers meezingbare refreinen, een lekkere groove en vooral snelheid!

Ik vind TANKARD op deze plaat veel harmonischer ofwel melodieuzer klinken dan vroeger ondanks dat het toch hard en snel is!






Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-04-2004 15:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2004 14:54 schreef enforcer het volgende:
Ik vind gerre voor thrash begrippen een zeer vette zang hebben....

Thrash heeft nooit om hoogstaande zangers gedraaid, dan moet je meer in de power metal hoek zoeken, ralf Scheepers, Dio, Jorn Lande, ach je kent ze wel....ik hou daar weer niet van

wat is monotoon....die gozer van KORN dat is monotoon!



Ik had het niet over hoogstaande zangers...Mille is ook geen hoogstaand zanger maar er zit wat variatie in zijn stem. BoB wordt op een toonhoogte en ritme ingesproken...niet ingezongen dus.

quote:

Ik hou juist van dat "strakke" stramien....polka beats lekker ummers meezingbare refreinen, een lekkere groove en vooral snelheid!

Ik vind TANKARD op deze plaat veel harmonischer ofwel melodieuzer klinken dan vroeger ondanks dat het toch hard en snel is!



Afwisseling, originaliteit, vooruitstrevendheid zijn bij mij de keywords. Hard, snel, strak, beats etc. zijn bijzaken. Ik hou van avantgarde geluid. Dat is een kwestie van de doelstellingen die je aan je eigen muziekbeleving stelt en is niet iets waar men snel over eens zal zijn. Neemt niet weg dat ik het nog steeds een zeer monotone plaat vind.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 30-04-2004 19:46 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

NP: Tankard - Stone Cold Sober



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 01-05-2004 12:12 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Mille..........


Als er een een monotoon stemgeluid hefet is hij het wel...heb je renewal wel eens gehoord?

Kreator is ook trouwens....maar vind je kritiek op Tankard weinig hout snijden het is een lekkere afwisselende goed geproduceerde plaat vol lekkere snelle thrashertjes niets meer en niets minder....je houdt ervan of niet, ik denk dat Tankard veel meer verdients dan dat ze nu hebben.

Tankard speelt in jongerencentra en kleine zaaltjes terwijl bands als Sodom, Destruction en Kreator in volle middelgrote clubs spelen!

Ik vind Tankard's twee laatste platen zeker van het niveau van de laatste producten uit de huizen van de drie grote Duitse thrashbands...



Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 26-05-2006 0:05 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

Nieuw album uit
The Beauty and the beer

Tormentor Erich: Thrashing spring 2006 – part 4: the new Tankard album. It took me some time before I figured out how to describe this new Tankard album for you. While listening and thinking, I overlooked the last releases by the band and then it struck me: we don't have to be doing all difficult and stuff like that, because Tankard is not doing that either. 'The Beauty And The Beer' is a logical follow up of 'B-Day' and 'Beast Of Bourbon' and there is nothing wrong here.

Producer Andy Classen gave the band in his Stage One Studio again an open and powerful sound and the band wrote again some songs that most of the fans want to hear. Songs with groovy thrash, shout along choruses, some funny bass guitar parts and some good guitar solo's. The lyrics are partly dealing with the alien again and there are topics like beer and metal. So everybody who can dig this band can go ahead again. It is just like another brew, or to keep it in the Tankard atmosphere: "Einer geht noch, einer geht noch rein!." Cheers.


[Dit bericht is gewijzigd door Flaming Fury op 26-05-2006 0:05]


de laar
Usericon van de laar
Posted 26-05-2006 17:00 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

Voor het gemak lees ik altijd maar de Nederlandse versie van die site.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 26-05-2006 18:41 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Hmm, ff checken dan maar


I am the 1%.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 12-06-2006 17:32 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Nou heb ik dat nieuwe album, heerlijk!


I am the 1%.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 29-01-2009 17:50 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-06-2017 21:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

2 juni jl. kwam er een nieuwe plaat uit:







The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen