IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 16-01-2009 13:56 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 16 januari 2009 13:19 schreef bastianus het volgende:
Nou...


Hehehe, jij weet teveel, mannetje! :p

quote:
Op 16 januari 2009 13:19 schreef bastianus het volgende:
Heel erg waar dit. En dan ook nog eens de invloed die het op de geestelijke toestand van vrouwen kan hebben naar mijn idee. Als vrouwen zwanger zijn en gevoelig voor hormonen, kan dit soms bijna karakterveranderingen tot gevolg hebben. Dit soort preparaten waar eenzelfde soort stoffen in zitten moeten naar mijn idee haast wel een vreemde wisselwerking met de stofjes in je hersenen veroorzaken.


Vrouwen horen niet te klagen over te weinig libido of milde gevoelens van neerslachtigheid. Immers, we zijn toch wel zeikerds. Maar ondertussen lopen er heel veel vrouwen rond met seks- en/of stemmingsproblemen die veroorzaakt worden door hun anticonceptie. En geen enkele huisarts waarschuwt daarvoor als hij de pil voorschrijft.

Affijn, ik ben alweer geruime tijd medicijnvrij, dus mij hoor je niet klagen. Maar ik vind het wel zorgelijk.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 14:04 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 16 januari 2009 13:49 schreef Sjaakie het volgende:
Ik meen dat je me die zelfs ooit toegestuurd had via mail, samen met nog wat interessante links en artikelen.

Toen helemaal vergeten, en gisteren per toeval weer op gestuit.


Klopt, die heb ik je toen toegestuurd.
Vorige week nog naar iemand gestuurd, die zei wel dat het best een grote stap is om iets te gaan lezen om je erin te verdiepen, maar dat is duidelijker dan dat ik het zelf moet uitleggen. Ik heb diegene ook het boek "Brein bedriegt, als autisme niet op autisme lijkt" geleend. Die is erg interessant.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2009 14:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 januari 2009 13:19 schreef bastianus het volgende:
Nou...

Heel erg waar dit. En dan ook nog eens de invloed die het op de geestelijke toestand van vrouwen kan hebben naar mijn idee. Als vrouwen zwanger zijn en gevoelig voor hormonen, kan dit soms bijna karakterveranderingen tot gevolg hebben. Dit soort preparaten waar eenzelfde soort stoffen in zitten moeten naar mijn idee haast wel een vreemde wisselwerking met de stofjes in je hersenen veroorzaken.


dat doet het gewoon zelfs bij mannen(al gebeurt dat wat meer na de geboorte), nouja ligt ook wel aan je definitie van karakter, maar vrouwen veranderen echt gigantisch veel, en als je van je borstvoeding hebt verander je echt niet meer terug in de oude(natuurlijk nooit bij grote veranderingen) de geheugencapaciteit en iq van de vrouw nemen trouwens ook behoorlijk af zo rond de geboorte, zou best kunnen dat de pil dat ook doet het is immers een zwangerschapshormoon.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2009 14:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2009 13:56 schreef Aaargh het volgende:



Vrouwen horen niet te klagen over te weinig libido of milde gevoelens van neerslachtigheid. Immers, we zijn toch wel zeikerds. Maar ondertussen lopen er heel veel vrouwen rond met seks- en/of stemmingsproblemen die veroorzaakt worden door hun anticonceptie. En geen enkele huisarts waarschuwt daarvoor als hij de pil voorschrijft.

Affijn, ik ben alweer geruime tijd medicijnvrij, dus mij hoor je niet klagen. Maar ik vind het wel zorgelijk.

Het heeft inderdaad behoorlijk uitwerking op je privé-leven, al die rotzooi die zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Die nieuwe spiraaltjes met toegevoegde hormonen werken ook heel erg op je stemming, hoor ik van heel veel vrouwen die ze gebruiken. Vaak zegt de huisarts dan dat dit normaal is of dat het een kwestie van wennen is voor de vrouw in kwestie. Maar als je lichaam in eerste instantie zo moet vechten tegen hormonen en vaak ook nog probeert het voorbehoedsmiddel het lichaam uit te werken, dan moet dit toch haast wel betekenen dat het stoffen en producten zijn die eigenlijk niet in je lijf thuishoren?
Ook bij antidepressiva en barbituraten vraag ik me soms af of het middel niet erger is dan de kwaal. Als je ziet dat sommige middelen gewoon complete karakterveranderingen veroorzaken.
Vrouwen mogen van mij trouwens best weinig libido hebben. Als ze niet minstens 1 keer per week met de benen wijd gaan zoek ik mijn heil gewoon ergens anders, al dan niet tegen betaling. En de rest van de week geef ik er gewoon een slinger aan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-01-2009 14:55]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BVT
Usericon van BVT
Posted 16-01-2009 15:07 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 10 januari 2009 12:18 schreef BARABAS het volgende:
Dex-amfetamine werkt overigens ook goed tegen depressie.

Pressief als de pest



Kan je ook mooi de hele nacht op feesten..



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 15:09 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 16 januari 2009 14:04 schreef Nimbus het volgende:
Klopt, die heb ik je toen toegestuurd.
Vorige week nog naar iemand gestuurd, die zei wel dat het best een grote stap is om iets te gaan lezen om je erin te verdiepen, maar dat is duidelijker dan dat ik het zelf moet uitleggen. Ik heb diegene ook het boek "Brein bedriegt, als autisme niet op autisme lijkt" geleend. Die is erg interessant.

Wie is de schrijver van dat boek?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 15:10 by Nimbus Profiel van Nimbus



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 15:13 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Thanx, besteld!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 15:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

Das snel, goed bezig.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-01-2009 15:23 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

"I have experienced a severe withdrawal syndrome. The following symptoms I did not have prior to taking Paxil and still persist today:"

http://www.paxilprogress.org/forums/showthread.php?t=20079

6 pagina's aan torment. Goed weekend allemaaL!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 16-01-2009 16:13 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 16 januari 2009 14:52 schreef bastianus het volgende:
Het heeft inderdaad behoorlijk uitwerking op je privé-leven, al die rotzooi die zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Die nieuwe spiraaltjes met toegevoegde hormonen werken ook heel erg op je stemming, hoor ik van heel veel vrouwen die ze gebruiken. Vaak zegt de huisarts dan dat dit normaal is of dat het een kwestie van wennen is voor de vrouw in kwestie. Maar als je lichaam in eerste instantie zo moet vechten tegen hormonen en vaak ook nog probeert het voorbehoedsmiddel het lichaam uit te werken, dan moet dit toch haast wel betekenen dat het stoffen en producten zijn die eigenlijk niet in je lijf thuishoren?
Ook bij antidepressiva en barbituraten vraag ik me soms af of het middel niet erger is dan de kwaal. Als je ziet dat sommige middelen gewoon complete karakterveranderingen veroorzaken.
Vrouwen mogen van mij trouwens best weinig libido hebben. Als ze niet minstens 1 keer per week met de benen wijd gaan zoek ik mijn heil gewoon ergens anders, al dan niet tegen betaling. En de rest van de week geef ik er gewoon een slinger aan.


hmmm..
volgens mij word je libido nog steeds voornamelijk beïnvloed door de hoeveelheid testosteron die je door je lichaam hebt stromen.
Deze hoeveelheid neemt bij mannen geleidelijk af, waardoor hun libido met de jaren minder word.
Bij vrouwen hangt deze hoeveelheid enigszins samen met de hoeveelheid oestrogeen en volgens mij voornamlijk progesteron die word aangemaakt door hun lichaam. (volgens mij cancelled het oestrogeen en progesteron het effect van de testosteron enigzins, maar kon het niet snel duideliujk vinden in mijn dikke biologie boek.) Als vrouwen ouder worden maakt hun lichaam minder progesteron en oestrogeen aan (iets met de gevoeligheid van de eirerstokken die afneemt ten opzichte van de hormaonen die de productie van oestrogeen en progesteron stimuleren). Hierdoor word de invloed van het testosteron dat ze aanmaken groter en word hun libido dus groter.

Als je extra oestrogeen en progesteron binnenkrijgt zou dit idd best wel eens de werking van de aanwezige testosteron kunnen onderdrukken en zou dit je libido kunnen verminderen.

Maar ik weet niet of dit exact klopt.

Ik weet wel dat oestrogeen en progesteron verdomd weinig te maken hebben met libido, behalve door indirecte invloed op testosteron.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 16:29 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 16 januari 2009 15:20 schreef Nimbus het volgende:
Das snel, goed bezig.

Ja, als je de link van Bol.com er meteen bij geeft hoeft het niet lang te duren he

Maar lijkt me een erg interessant boek, ook om eens bij mn ouders neer te gooien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2009 17:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 januari 2009 16:13 schreef Pandora het volgende:
hmmm..
volgens mij word je libido nog steeds voornamelijk beïnvloed door de hoeveelheid testosteron die je door je lichaam hebt stromen.
Deze hoeveelheid neemt bij mannen geleidelijk af, waardoor hun libido met de jaren minder word.
Bij vrouwen hangt deze hoeveelheid enigszins samen met de hoeveelheid oestrogeen en volgens mij voornamlijk progesteron die word aangemaakt door hun lichaam. (volgens mij cancelled het oestrogeen en progesteron het effect van de testosteron enigzins, maar kon het niet snel duideliujk vinden in mijn dikke biologie boek.) Als vrouwen ouder worden maakt hun lichaam minder progesteron en oestrogeen aan (iets met de gevoeligheid van de eirerstokken die afneemt ten opzichte van de hormaonen die de productie van oestrogeen en progesteron stimuleren). Hierdoor word de invloed van het testosteron dat ze aanmaken groter en word hun libido dus groter.

Als je extra oestrogeen en progesteron binnenkrijgt zou dit idd best wel eens de werking van de aanwezige testosteron kunnen onderdrukken en zou dit je libido kunnen verminderen.

Maar ik weet niet of dit exact klopt.

Ik weet wel dat oestrogeen en progesteron verdomd weinig te maken hebben met libido, behalve door indirecte invloed op testosteron.


progesteron is het hormoon wat in de eerste pil zat, en volgens mij grijpen alle opvolgende anticonceptiepillen op dat systeem aan.

wel raar aangezien progesteron een verhoging van 0,3 tot 0,9 graden veroorzaakt, misschien bij langdurig gebruik dat het wel weer wat recht trekt maar toch een beetje scheef.

Trouwens wel raar dat een product(medicijn wil ik niet echt noemen) bedoeld is om veilige seks te hebben zorgt voor minder zin in de seks, maar natuurlijk wel extra veilig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2009 23:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2009 16:13 schreef Pandora het volgende:
hmmm..
volgens mij word je libido nog steeds voornamelijk beïnvloed door de hoeveelheid testosteron die je door je lichaam hebt stromen.
Deze hoeveelheid neemt bij mannen geleidelijk af, waardoor hun libido met de jaren minder word.
Bij vrouwen hangt deze hoeveelheid enigszins samen met de hoeveelheid oestrogeen en volgens mij voornamlijk progesteron die word aangemaakt door hun lichaam. (volgens mij cancelled het oestrogeen en progesteron het effect van de testosteron enigzins, maar kon het niet snel duideliujk vinden in mijn dikke biologie boek.) Als vrouwen ouder worden maakt hun lichaam minder progesteron en oestrogeen aan (iets met de gevoeligheid van de eirerstokken die afneemt ten opzichte van de hormaonen die de productie van oestrogeen en progesteron stimuleren). Hierdoor word de invloed van het testosteron dat ze aanmaken groter en word hun libido dus groter.

Als je extra oestrogeen en progesteron binnenkrijgt zou dit idd best wel eens de werking van de aanwezige testosteron kunnen onderdrukken en zou dit je libido kunnen verminderen.

Maar ik weet niet of dit exact klopt.

Ik weet wel dat oestrogeen en progesteron verdomd weinig te maken hebben met libido, behalve door indirecte invloed op testosteron.

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat met name oestrogeen (het "vrouwelijke" geslachtshormoon) invloed heeft op de aanmaak van testosteron (het "mannelijke" geslachtshormoon). Het lijkt mij dat het toedienen in pilvorm van extra oestrogeen toch juist de aanmaak van testosteron vermindert?
Wel weet ik zeker (uit eigen ervaring en die van mensen in mijn omgeving) dat bepaalde anticonceptiva, met name die de cyclus beinvloeden en die "zwangerschapshormonen" bevatten, ontzettend van invloed zijn op je stemming. Ik bedoel, je loopt wel te spelen met je hypofyse als je hormonen toegediend krijgt en met andere hersenonderdelen, en niemand weet wat dit daadwerkelijk voor uitwerking kan hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-01-2009 0:37 by mental Profiel van mental

jezus tering dude, jij bent niet echt een man van weinig woorden he ? LOL!


Fuck the world and fuck you


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2009 22:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2009 0:37 schreef mental het volgende:
jezus tering dude, jij bent niet echt een man van weinig woorden he ? LOL!

Enige breedsprakigheid kan mij inderdaad zowel op internet als IRL verweten worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 20-01-2009 10:44 by Hagal Profiel van Hagal



Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-01-2009 11:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl




Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-01-2009 12:55 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik kreeg laats als boeken tip, de compositie van de wereld. Omdat ikk het vaak over chaos heb...

ik ben alleen niet echt een boeken lezer.

wel aardig van hem, dat hij aan mij denkt op die manier


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-01-2009 14:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

audioboeken ftw, maar het blijkt daarbij dat ik er wat minder moeite mee heb als met lezen, maar nog steeds moet ik best vaak stukjes terug spoelen om dat mn aandacht verslapt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Daops
Usericon van Daops
Posted 21-01-2009 9:46 by Daops Profiel van Daops

Zal hier misschien al genoemd zijn, maar laatst "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time" van Mark Haddon gelezen. Over hoe een 15-jarige jongen met Asperger's syndroom de wereld beleeft


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 21-01-2009 14:03 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik kreeg net een kookboek van iemand. Het heet "iedere gek kan koken"

het is mede mogelijk gemaakt door AstraZeneca.

LOL


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-01-2009 14:42 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 21 januari 2009 9:46 schreef Daops het volgende:
Zal hier misschien al genoemd zijn, maar laatst "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time" van Mark Haddon gelezen. Over hoe een 15-jarige jongen met Asperger's syndroom de wereld beleeft


Die is ook gewoon wel leuk om te lezen, heb hem in het Nederlands gelezen en ben er nu weer in bezig.
Net "Brein bedriegt" uit en ik heb hier ook nog psychiatrie van J.S. Reedijk liggen, die is veel algemener en gaat ook nog een stuk over de ontwikkeling van de psychiatrie, wel een goed boek om mee te starten en vanaf daar verder te gaan.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 21-01-2009 20:27 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik heb vorig jaar jaar de DSM-IV aangeschaft.
Wel geinig..
Eigenlijk moeten mensen in staat worden gesteld om zelf te kunnen opzoeken welke diagnose het beste bij ze past. Het beoordelings vermogen van de meeste psychiaters (zo niet ALLE) laat nogal te wensen over.

'junk science'



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-01-2009 20:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 januari 2009 20:27 schreef BARABAS het volgende:
Ik heb vorig jaar jaar de DSM-IV aangeschaft.
Wel geinig..
Eigenlijk moeten mensen in staat worden gesteld om zelf te kunnen opzoeken welke diagnose het beste bij ze past. Het beoordelings vermogen van de meeste psychiaters (zo niet ALLE) laat nogal te wensen over.

'junk science'



Ik heb nog een leuk verhaal van Maarten 't Hart waarin hij samen met een psycholoog Jezus in de bijbel analyseert aan de hand van de DSM-IV. Die blijkt dus een behoorlijke anti-sociale persoonlijkheidsstoornis te hebben!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen