IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
Beginning of Sorrow
Usericon van Beginning of Sorrow
Posted 29-01-2009 15:33 by Beginning of Sorrow Profiel van Beginning of Sorrow

quote:
Op 29 januari 2009 15:20 schreef ElitE het volgende:
Vaag is dat dat blowen soort psychoses opwekt en mensen met psychoses er juist toe aangetrokken voelen.


Vreemd, maar heel erg waar inderdaad


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-01-2009 15:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 januari 2009 15:20 schreef ElitE het volgende:
Vaag is dat dat blowen soort psychoses opwekt en mensen met psychoses er juist toe aangetrokken voelen.



Volgens mij is dat ook hoe hun hersens werken. Ik merk op mijn werk dat mensen die ADHD of een andere autisme spectrum stoornis hebben slecht tegen veel prikkels kunnen, maar juist vaak situaties met veel prikkels opzoeken en er dus door aangetrokken worden. Tot ze uiteindelijk overprikkeld zijn en het niet meer kunnen handelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2009 16:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En al helemaal vaag dat speed dan juist als medicijn wordt gebruik voor ADHD.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2009 2:45 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 29 januari 2009 15:20 schreef ElitE het volgende:
Vaag is dat dat blowen soort psychoses opwekt en mensen met psychoses er juist toe aangetrokken voelen.

Ok zoals we allemaal weten word ik met regelmaat wel eens opgenomen. Niks nieuws. Echter, 9 van de 10 keer als ik er zit, zit er nog een andere jongen, Z. Fijne jongeman, maar OMG wat een psychotische praat. Z'n vader is de duivel, hij heeft alle Pussycat Dolls elke avond op z'n kamer, nouja. Deze kerel verkeert in zowat 40% van de tijd van z'n leven in een [op zich onschuldige] psychose.
Wat is nou het probleem, die jongen blowt graag. Alleen kan hij dat beter niet doen omdat hij er totaal psychotisch van wordt. Elke keer als hij vrijheden heeft en er alleen uit mag, gaat hij naar de shop. Komt 'ie psychotisch terug, gaat 'ie linea recta in de separeercel [dus schijnbaar toch niet zo onschuldig].

Hij is niet achterlijk, hij weet dat hij psychotisch wordt van wiet, en toch elke keer doet 'ie het weer!

Ik heb vooral te doen met zijn moeder, die, alle tijd dat hij niet opgenomen is, zijn psychotische gelal aan moet horen. Hell, ik heb die moeder zelfs wel eens op de senioren kliniek gezien [dus ook opgenomen, kierewiet wordende van haar zoon].

Wat ik hiermee precies wil zeggen weet ik eigenlijk niet, maar het leek me relevant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2009 2:51 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 29 januari 2009 15:20 schreef ElitE het volgende:
maar er is erg weinig bekend van overdoseringen.
Wat mij altijd voorgehouden werd is dat je overtollige vitamines gewoon uitpissed.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2009 3:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 9 januari 2009 18:43 schreef Hypnos het volgende:
Seroxat slegt?

schijnt datt wel suicidaal verhogend is
Ik verveelde me dus ff het topic doorgelezen. Nee ik slik geen Seroxat, gelukkig niet, zeer slechte dingen over gehoord mbt bijwerkingen.

Ik slik Zyprexa [20MG], Efex0000000r [75] en Promethazine [50MG].

Zyprexa: Uber heerschend medicijn. Het is geloof ik van oudsher een anti-psychoticum, en ik heb nog nooit een psychose gehad, dus ik vond het in eerste instantie raar dat ze me dat voorschreven, maar nu ik het toch alweer 2 jaar slik durf ik wel te zeggen dat ik niet meer [zo goed] zonder kan. Het maakt me gewoon enorm rustig in m'n kop. Dit merk ik echter pas als ik ze niet inneem [onrustig in hoofd, niet stil kunnen zitten, zwetende handen]. Bijwerkingen zijn redelijk geniaal: als ik om 0600 opsta en om 0615 mijn Zyprexa inneem, dan slaap ik om 0700 gewoon weer. En vetzucht, echt dikke vetzucht. Broodje kebab links, pizza rechts, friet speciaal ertussendoor en dat gewoon allemaal op 1 avond!
Dus de onvermijdelijke gewichtstoename. Bij mannen valt dit geloof ik nog wel mee, maar ik heb slanke meisjes binnen zien komen en enorm koeien van wijven weer zien gaan.

Efex0r: Ik slik nu 75MG en voel me daar stukken beter bij dan bij de oude dosering, die was 225MG. Ok als ik ruk na inname is de kwaliteit van het orgasme pauper maar dat nemen we maar voor lief. Wat ik iets minder vond [tijdens de hogere dosering] was het nachtelijke zweten. En dan niet een beetje maar gewoon het hele hoeslaken drijf en drijfnat. Nu met de lagere dosering eigenlijk helemaal geen last meer van.

Promethazine: Dit zijn eigenlijk gewoon snoepjes, en zo smaken ze ook want er zit een suikerlaagje omheen. Het is als ik het goed heb een spierverslapper. Eigenlijk heb ik ze niet meer nodig, maar ze zijn zo lekker! Nee ik heb binnekort een afspraak met mijn SPV-er [Sociaal Pschiatrisch Verpleegkundige], en dan wil ik geleidelijk afbouwen en uiteindelijk stoppen.

Dat over de pillen. Verder las ik een paar pagina's terug een post van Nimbus over het gevoel te hebben er niet bij te horen. Weet je wat pas kut is? In een cafe staan met allemaal vrienden om je heen en je toch keihard alleen voelen. Ik denk dat het in mijn geval kwam omdat mijn vrienden van niks wisten. Ik heb het ze later gewoon verteld en toen was dat gevoel ook weg. Misschien onbewust zoiets van "nu ben ik niet meer de enige die het grote geheim weet" ofzoiets. Ben iig enorm blij dat ik er vanaf ben.

Skull op welke dosering Zyprexa zit je?

Edit: Ik zat ff te kijken op het doosje en 1 week [14 stuks] kosten al 60 euro! Doe dat maal 52 + de rest van de pillen en ik slik een vermogen weg per jaar.
Iemand enig idee waarom Zyprexa [Olanzapine] zo enorm duur is?

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 30-01-2009 3:41]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 30-01-2009 8:35 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Promethazine is van oorsprong een antihistaminicum (middel tegen allergische reacties), maar het wordt ingezet als rustgever/slaapmiddel omdat het zo'n lekker sederende bijwerking heeft. Ideaal: Nooit meer hooikoorts én zo chill als een motherfucker.



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 30-01-2009 8:39 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

En Zyprexa is zo duur omdat het een relatief nieuw middel is. Dat betekent dat alleen Eli Lilly het mag maken en verkopen, en dus kunnen ze het zo duur maken als ze zelf willen. Na een x aantal jaar (ik heb het geweten, maar ik ben het effe kwijt) vervalt het patent en mogen ook andere producenten dat spul gaan maken. Dan komt er concurrentie en zakt de prijs.

De farmaceutische industrie zal er vast een ander aannemelijk verhaal bij hebben (iets met ontwikkelingskosten, research en weet ik veel), maar het is zo eenvoudig als een monopolie.

Edit: Want soms moet er gewoon effe een edit in.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 30-01-2009 8:40]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2009 8:41 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 30 januari 2009 8:39 schreef Aaargh het volgende:
En Zyprexa is zo duur omdat het een nieuw middel is. Dat betekent dat alleen Eli Lilly het mag maken en verkopen, en dus kunnen ze het zo duur maken als ze zelf willen. Na een x aantal jaar (ik heb het geweten, maar ik ben het effe kwijt) vervalt het patent en mogen ook andere producenten dat spul gaan maken. Dan komt er concurrentie en zakt de prijs.

De farmaceutische industrie zal er vast een ander aannemelijk verhaal bij hebben (iets met ontwikkelingskosten, research en weet ik veel), maar het is zo eenvoudig als een monopolie.
Klopt, vaker gehoord. Normale Zyprexa is al duur, maar er is ook nog Velotab. Dat zijn smelttabletten met een extra zware sederende bijwerking. Ik geloof dat ik ooit een doosje van 500 euro in mijn handen heb gehad. Voor 1 maand.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2009 10:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 januari 2009 2:51 schreef Slechtheid het volgende:
Wat mij altijd voorgehouden werd is dat je overtollige vitamines gewoon uitpissed.

dat is vitamine C en misschien nog een paar. Maar veel mensen slikken nu ruim 10 x de ADH naast hun gewone voeding met overal toegevoegde ADH. Ik kan me voorstellen dat dat niet zo heel gezond meer is omdat je toch ergens verhoogde hoeveelheden hebt, teveel zout pis je ook uit maar is ook niet goed.
Zelf had ik een keer een pil met 10x ADH, werd ik ook ff niet lekker van, maarja van 1 keer kan ik het ook niet zeggen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 12:14 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 januari 2009 3:38 schreef Slechtheid het volgende:Skull op welke dosering Zyprexa zit je?




ik zit nu op tien maar heb een dikke 2 jaar 20 gebruikt. Het heeft bij mij (net als veel andere drugs) een heel andere werking. ik heb absoluut geen sederende werking. Ook geen vetzucht. Ik ben in het proces van afbouwen omdat ik de vervlakking niet meer trek. Ik ga liever kapot dan dat ik nog langer als een robot leef.

\medicatie is een wielklem voor mij, het vermoord een deel van mijn ziel.

maar ik slik meerdere dingen dus ik moet nog wel ff, een ding tegelijk.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 12:32 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 29 januari 2009 15:20 schreef ElitE het volgende:
Vaag is dat dat blowen soort psychoses opwekt en mensen met psychoses er juist toe aangetrokken voelen.


ik hoor hier niet bij iig.

agressie en blowen= die opgefokte neder skunk.\\

dat spul is gewoon harddrugs. Ik rook wel eens hash of thai maar geen neder wiet meer. Krijg dr katers van.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-01-2009 14:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 januari 2009 2:45 schreef Slechtheid het volgende:
Ok zoals we allemaal weten word ik met regelmaat wel eens opgenomen. Niks nieuws. Echter, 9 van de 10 keer als ik er zit, zit er nog een andere jongen, Z. Fijne jongeman, maar OMG wat een psychotische praat. Z'n vader is de duivel, hij heeft alle Pussycat Dolls elke avond op z'n kamer, nouja. Deze kerel verkeert in zowat 40% van de tijd van z'n leven in een [op zich onschuldige] psychose.
Wat is nou het probleem, die jongen blowt graag. Alleen kan hij dat beter niet doen omdat hij er totaal psychotisch van wordt. Elke keer als hij vrijheden heeft en er alleen uit mag, gaat hij naar de shop. Komt 'ie psychotisch terug, gaat 'ie linea recta in de separeercel [dus schijnbaar toch niet zo onschuldig].

Hij is niet achterlijk, hij weet dat hij psychotisch wordt van wiet, en toch elke keer doet 'ie het weer!

Ik heb vooral te doen met zijn moeder, die, alle tijd dat hij niet opgenomen is, zijn psychotische gelal aan moet horen. Hell, ik heb die moeder zelfs wel eens op de senioren kliniek gezien [dus ook opgenomen, kierewiet wordende van haar zoon].

Wat ik hiermee precies wil zeggen weet ik eigenlijk niet, maar het leek me relevant.

Zou het niet zo kunnen zijn dat deze jongen liever verpleegd opgenomen zit dan dat hij vereenzaamd in de maatschappij moet bivakkeren? En dat hij daarom psychotisch gedrag uitlokt?
Bij ons in de flatwijk woonden ook wat psychiatrische patiënten, die daar binnen de kortste keren vereenzaamden. Op hun eigen verzoek zijn ze teruggeplaatst op het terrein van de psychiatrische instelling waar ze vandaan kwamen, wel in aparte woningen overigens. Omdat ze zichzelf in die "maatschappij" veiliger en meer thuis voelden.
Tegenwoordig worden mensen heel snel in de "normale" omgeving gezet, ook omdat ze dan minder geld en zorg kosten natuurlijk. Wat vaak vergeten wordt is dat het voor mensen met psychiatrische problematiek heel moeilijk is om een sociaal netwerk op te bouwen en vooral te onderhouden, en dat ze hierbij door bezuinigingen ook niet meer de professionele ondersteuning krijgen die nodig is. Vaak worden vrijwilligers ingeschakeld, maar die missen soms weer een stukje "know-how" hiervoor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 14:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik zat laatst in de shop een beetje te roken en ik had het met iemand over het loskomen van jezelf tijdens een psychose. Gewoon een gesprekje.

Op eens begint een gast van rond de 30 tegen mij te vertellen wat een psychose inhoud. Dus ik begin of de rivier de stroomt tussen de mensen die er over praten en de mensen die het hebben. Daar zit een kloof tussen. Ik proberen uitteleggen dat als je lange naar de practijk kijkt en er ook in werkt dat je die kloof dan tegen komt. Hij deed het een beetje af als"ja dat weet ik wel want ik ben psycholoog hoor" Dus ik zeg ja dat kan wel zijn maar ik heb het zelf meegemaakt.

en op den duur vertelde ik over mijn eigen ervaringen en toen deed hij water bij de wijn. Hij begon over een raamwerk van waar uit je werkt, een kader/context. en dat het niet meer is dan dat. dus ik zeg dat is tergelijker tijd je capasiteit maar ook je beperking. Toen was het sluitings tijd en de joint rokende hypokriete mensen zoals ons, gingen weer naar huis.

bijde weten we wel dat we niet represntatief voor elkaar kontext zijn want blowen moeten we allebij niet doen als we elkaar serieus willen nemen hahahah


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 30-01-2009 22:00 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 30 januari 2009 8:41 schreef Slechtheid het volgende:
Klopt, vaker gehoord. Normale Zyprexa is al duur, maar er is ook nog Velotab. Dat zijn smelttabletten met een extra zware sederende bijwerking. Ik geloof dat ik ooit een doosje van 500 euro in mijn handen heb gehad. Voor 1 maand.


Achterlijk duur, maar die velotabs zijn fucking handig voor mensen die smokkelen met medicatie. Omdat ze meteen in de mond smelten is effe verstoppen onder de tong er niet meer bij. Glas water er achteraan en hoppa!

Tuurlijk, da's een smerige naaistreek, maar soms moet je kiezen uit verschillende kwaden. En soms is het truukje met de smelttablet beter dan iemand maandenlang angstig rond laten lopen met z'n psychoses. Want ik gun iedereen een vrolijk gekleurde caleidoscopische realiteit waar interessante kunst uit voortvloeit, of de liefdevolle stemmen van engelen, maar helaas, lang niet alle psychoses zijn zo vriendelijk.

Weet je wat ook duur is trouwens? Risperdal Consta (risperdal in depot vorm). Ik meen me te herinneren dat dat ook rustig 200 euro per spuitje kost. Hehehe, en het is lastig spul om te spuiten ook. Ik heb wel eens een verstopte spuit gehad. Kun je zo 200 euro wegflikkeren. Daaaaaagg!!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2009 22:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

valt dit onder gek, voorbij, shit of psychiatrie


signature


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 30-01-2009 22:03 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

@ Bastianus: De zegeningen van het Amsterdamse model... Prachtig uitgedacht door mensen die veel te ver van de directe zorg afstaan. Idealistisch natuurlijk prachtig, maar inderdaad, lang niet iedereen trekt deze maatschappij, en de mensen die wat meer bescherming behoeven, vallen helaas meer en meer buiten de boot...


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 30-01-2009 22:04 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 30 januari 2009 22:01 schreef Hypnos het volgende:
valt dit onder gek, voorbij, shit of psychiatrie


Volgens mij valt dit onder 'van'... Maar wat weet ik er... (juist ja!).


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2009 22:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

van van


Van,


als in 6 mannen in een busje met geblindeerde ruiten


the AIDS team


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 22:07 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 januari 2009 22:01 schreef Hypnos het volgende:
valt dit onder gek, voorbij, shit of psychiatrie



het zijn maar hokjes....

*mjulnir moment*

ikk krijg eerder vandaag nog het advies om te blijven gebruiken. dat is wel een soort druk

drukken is poepen


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2009 22:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 januari 2009 22:07 schreef Black Jew het volgende:
het zijn maar hokjes....

*mjulnir moment*

ikk krijg eerder vandaag nog het advies om te blijven gebruiken. dat is wel een soort druk

drukken is poepen


ikkk?
^poepen is sexxen bij ons


mjölnir?
hokjespoepen... das in twallet...


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 22:11 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 januari 2009 22:08 schreef Hypnos het volgende:
ikkk?
^poepen is sexxen bij ons


mjölnir?
hokjespoepen... das in twallet...


exdrummer daar moet ik in eens aandenken..

associaties aaso......




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2009 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 januari 2009 22:11 schreef Black Jew het volgende:
exdrummer daar moet ik in eens aandenken..

associaties aaso......






groooote lul,

ik tik met mijn.;;
µvinger


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-01-2009 22:18 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

hahaha

verbanden leggen met dingen die nergens op slaan is soms humor, soms ook ziek

Waarom lachen die evil personages soms als ze een concluzie trekken? blije mensen kunnen dat ook wel


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2009 22:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 januari 2009 22:18 schreef Black Jew het volgende:
hahaha

verbanden leggen met dingen die nergens op slaan is soms humor, soms ook ziek

Waarom lachen die evil personages soms als ze een concluzie trekken? blije mensen kunnen dat ook wel


blije mensen zijn voorvechters...

ik pacifist,

ik sla op niet

letterlijk en figuurlijkheid ...

bevuilen van bloed en zo


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen