IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-02-2009 8:58 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Als je het ligt uitdoet, zie je jezelf dan nog in de spiegel? Dat je iets niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is.
Oh het cliche!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 22-02-2009 9:59 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 februari 2009 14:31 schreef ZelThoR het volgende:
Wat zijn die dingen dan waar je achter komt? Bepaalde terugkerende zaken of thema's?

Maak je je (onbewust) extra zorgen over de toekomst omdat je op een belangrijk keerpunt staat (eindexamenscriptie betekent vast dat je ergens bijna klaar mee bent)?

Heb je een sluimerende ontevredenheid over iets waar je diep bij betrokken bent (studie, werk, etc.)? Het is overigens niet zo gek om over dat soort dingen te twijfelen (je had het over 'zelfs' twijfelen over je relatie).

Da's gewoon onzin natuurlijk, dat recht van spreken heb je.


De ratio kan je niet naar elk antwoord leiden, sommige dingen realiseer je je pas op een 'breekmoment'. Durf de confrontatie aan te gaan met je gevoelens.

Wat je allemaal zo zegt en het feit dat je niet weet waar je emotionele instabiliteit vandaan komt lijkt er voor mij op dat je erg twijfels over jezelf en je plaats in alles. Alsof je jezelf bent kwijtgeraakt, zeg maar. Probeer te achterhalen of er dingen zijn die je 'diepe' zelf beperken. Het kan nodig zijn om die dingen radicaal om te gooien of af te breken als je er echt aan onder doorgaat. Kies voor jezelf, je moet in de eerste plaats met jezelf leven.


Bedankt voor de reactie. Ik denk ook dat je een aantal goede punten gemaakt heb. Ik zal zien hoe het verder gaat lopen, want waarschijnlijk twijfel ik gewoon veel te veel ook al is dat bij een aantal dingen niet nodig.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 11:26 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 15 februari 2009 16:53 schreef Fusion het volgende:
+1

Veel middelen die geestverruimend worden genoemd zijn dat helemaal niet. Paddos, xtc, wiet, hash, speed, coke etc. Daar wordt je geest niet echt ruimer van nee.
Ik vraag me af of er uberhaubt (ik ken maar een woord duits) sprake is van een geest (verruimd of vernauwd ofschoon). Ik zie het allemaal als een geheel; dat lichaam van wat dit nu aan het typen is.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 11:28 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik zie dan ook weinig verschil tussen druk en drugs.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-02-2009 14:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 februari 2009 11:26 schreef BARABAS het volgende:
Ik vraag me af of er uberhaubt (ik ken maar een woord duits) sprake is van een geest (verruimd of vernauwd ofschoon). Ik zie het allemaal als een geheel; dat lichaam van wat dit nu aan het typen is.


+1

Maar geestverruimend is gelukkig maar een metafoor


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 20:17 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 22 februari 2009 14:46 schreef ElitE het volgende:
+1

Maar geestverruimend is gelukkig maar een metafoor


Voor wat..een ander woord?!
Hoewel ik dus denk dat lichaam en geest een geheel is ben ik me er wel van bewust dat het één niet kan bestaan zonder het ander. Thy rule of two. Dus zoiets als mij en m'n omgeving, en de (traploze) vereeniging. Zoals wijze mannen (Einstein en Tesla) als hypothese het volgende stelden (namelijk):

There exists an average density of matter in the whole of space which is everywhere the same and different from zero.

All ponderable bodies are constantly in motion in through space/Motion through space produces the "illusion of time".

;Zo stel ik (wat hier gelijk aan is ongeveer) Al wat kan bestaan, bestaat ten opzichte van één, en het verschil van één.

Zoals het jodendom stelt dat God één is, ondeelbaar en geen mens is; concludeer ik dat ik het evenbeeld ben van dat wat mij omgeeft. Maar nu begin ik af te dwalen..

"als vanzelf geeft om wat hem geve om"




Edit: typfoutje

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 22-02-2009 20:19]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 22-02-2009 23:28 by waterfiets Profiel van waterfiets

Mooi topique dit, hehe


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2009 23:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2009 11:26 schreef BARABAS het volgende:
Ik vraag me af of er uberhaubt (ik ken maar een woord duits) sprake is van een geest (verruimd of vernauwd ofschoon). Ik zie het allemaal als een geheel; dat lichaam van wat dit nu aan het typen is.

Ik denk dat het geheel meer is dan de som der delen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-02-2009 23:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dan zou je uit moeten gaan van de geest als losstaand iets, in mijn visie is geest enkel het product van je lichaam(computer/software vergelijking). Dus kun je de geest niet opzichzelf hebben, maar kun je het lichaam wel verrijken met een geest.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2009 7:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2009 23:41 schreef ElitE het volgende:
dan zou je uit moeten gaan van de geest als losstaand iets, in mijn visie is geest enkel het product van je lichaam(computer/software vergelijking). Dus kun je de geest niet opzichzelf hebben, maar kun je het lichaam wel verrijken met een geest.

Hmm, ik ben iets te veel losstaande geesten tegengekomen IRL om dat te geloven. En aangezien ik tegenwoordig alleen nog maar geloof wat ik zie..
Mijn bovennatuurlijke ervaringen maken dat ik hiervan ben afgestapt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-02-2009 14:16 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 22 februari 2009 8:11 schreef Helvete het volgende:
Kan jij je ziel zien?


The Eyes Are the Windows of the Soul


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-02-2009 14:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 februari 2009 7:19 schreef bastianus het volgende:
Hmm, ik ben iets te veel losstaande geesten tegengekomen IRL om dat te geloven. En aangezien ik tegenwoordig alleen nog maar geloof wat ik zie..
Mijn bovennatuurlijke ervaringen maken dat ik hiervan ben afgestapt.


Beetje cliché om te zeggen dat je gelooft wat je ziet (en in praktijk geld dat alleen op gebied van geesten want je gelooft toch ook in het bestaan van rontgenstralen?.)
Alsof ik dat niet zou doen, ik kom ze alleen niet tegen. Nouja nu heb ik vaak genoeg dat ik ergens vaag een menspersoon oid in zie maar daarna zie altijd dat ik stront in mn ogen heb en dat het eigenlijk iets(totaal) anders is.
Niet dat ik nu niet geloof dat je ze niet gezien/ervaren hebt, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze alleen aan jouw toonbaar zijn, dat jij op bepaalde gezichtbedrogen als waar beschouwd of dat ik bepaalde geesten als gezichtbedrog beschouw.

En bovennatuurlijk is maar een vaag begrip, als ze bestaan is het gewoon natuurlijk toch.

Zelf geloof ik echt niet in geesten omdat ik ik zelf zie hoeveel je hersenen vervormen. Als ik kijk naar hoe weinig en hoe eenzijdig onze zintuigen waarnemenvan de gehele realiteit, en hoe verschrikkelijk veel ermee gekut wordt voor dat wij het bewust waarnemen, en daarnaast dat nadenken over onze waarneming onze waarneming nog eens beinvloed, vind ik het voorlopig nog niet nodig om er zoiets als geesten bij te halen. Onze waarneming verschilt eigenlijk niet zo veel van hallucinaties omdat onze hersenen zo veel aanvullen.

Onze ogen zien eigenlijk alleen maar de stipjes, maar door herinneringen hebben we geleerd snel de nummers erbij te zetten en het plaatje te volgen. neem je paddo's dan krijg je problemen met de nummertjes neerzetten, en dat gebeurt zeker niet alleen onder invloed van druqz.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-02-2009 14:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-02-2009 14:48 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

het was een beetje simpel om te roepen dat ik niet geloof in iets als ik het niet zie. Maar ja ik had geestverkleinende middelen op.

blame it om the drugs.....


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-02-2009 14:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

geeft niet, ik ben met geestverkrimpende opdrachten bezig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2009 20:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 februari 2009 14:34 schreef ElitE het volgende:
Beetje cliché om te zeggen dat je gelooft wat je ziet (en in praktijk geld dat alleen op gebied van geesten want je gelooft toch ook in het bestaan van rontgenstralen?.)
Alsof ik dat niet zou doen, ik kom ze alleen niet tegen. Nouja nu heb ik vaak genoeg dat ik ergens vaag een menspersoon oid in zie maar daarna zie altijd dat ik stront in mn ogen heb en dat het eigenlijk iets(totaal) anders is.
Niet dat ik nu niet geloof dat je ze niet gezien/ervaren hebt, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze alleen aan jouw toonbaar zijn, dat jij op bepaalde gezichtbedrogen als waar beschouwd of dat ik bepaalde geesten als gezichtbedrog beschouw.

En bovennatuurlijk is maar een vaag begrip, als ze bestaan is het gewoon natuurlijk toch.

Zelf geloof ik echt niet in geesten omdat ik ik zelf zie hoeveel je hersenen vervormen. Als ik kijk naar hoe weinig en hoe eenzijdig onze zintuigen waarnemenvan de gehele realiteit, en hoe verschrikkelijk veel ermee gekut wordt voor dat wij het bewust waarnemen, en daarnaast dat nadenken over onze waarneming onze waarneming nog eens beinvloed, vind ik het voorlopig nog niet nodig om er zoiets als geesten bij te halen. Onze waarneming verschilt eigenlijk niet zo veel van hallucinaties omdat onze hersenen zo veel aanvullen.

Onze ogen zien eigenlijk alleen maar de stipjes, maar door herinneringen hebben we geleerd snel de nummers erbij te zetten en het plaatje te volgen. neem je paddo's dan krijg je problemen met de nummertjes neerzetten, en dat gebeurt zeker niet alleen onder invloed van druqz.



Nee ok, ik heb het ook wat ongelukkig uitgedrukt. Maar ik geloof in ieder geval geen boeken en mensen meer die beweren precies te weten hoe het er na de dood uitziet of welke macht of kracht de boel beheerst.
Ik weet echter zeker dat er mensen zijn die geesten zien en zelf kan ik ze zelden zien maar wel vaak horen. Ik woonde vroeger met mijn ouders namelijk in een oud huis waar het op zolder een hele tijd gespookt heeft nadat mijn buurman overleden was. Na wekenlang gerommel op zolder was ik het zat, en heb ik de persoon op zolder met de naam van de buurman aangesproken en hem verzocht om weg te gaan, en dat hij zijn huishoudster in Wehl moest gaan zoeken waarheen ze verhuisd was. Vanaf dat moment was het over.
En zo zijn er al mijn hele leven lang dit soort zaken in mijn leven, er is al een hele stoet mensen aan mij voorbij getrokken die tussen hemel en aarde zweven. Soms helpen ze me ook, ik heb een keer een voorgezicht gehad van een auto-ongeluk, waardoor ik een stapel dranghekken kon ontwijken die van een vrachtauto viel en achter mij er wel allemaal verkeer op knalde. Dit is reëel, want een goede vriendin van me zat bij me in de bus en heeft het ook allemaal gezien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat vaak sommige reële zaken als bovennatuurlijk en vaag gelul worden gezien, terwijl de vreemdste geloven en b.v. het gegis van Char als reëel worden gezien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-02-2009 13:27 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

met geest bedoelde ik niet geesten als in spoken.

ff DISTANTIËREN


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2009 13:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik reageerde ook op bastianus. Maar als je niet op die manier in geesten gelooft, wat heeft ziel voor jou dan voor betekenis? Gaat die gewoon dood samen met je lichaam en blijft er niets achter? en waarin verschilt het dan van normale definities van geest?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-02-2009 13:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 24 februari 2009 13:36 schreef ElitE het volgende:
Ik reageerde ook op bastianus. Maar als je niet op die manier in geesten gelooft, wat heeft ziel voor jou dan voor betekenis? Gaat die gewoon dood samen met je lichaam en blijft er niets achter? en waarin verschilt het dan van normale definities van geest?


ik heb niet een definitie van wat ik geloof. Ik geloof wat ik geloof dat leef ik. als ik dat in woorden uit ga drukken is het een fractie van iets veel groters.

geloof is voor mij is ook geen wetenschap


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2009 14:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 februari 2009 13:47 schreef Black Jew het volgende:
ik heb niet een definitie van wat ik geloof. Ik geloof wat ik geloof dat leef ik. als ik dat in woorden uit ga drukken is het een fractie van iets veel groters.

geloof is voor mij is ook geen wetenschap


ik ook niet, iig is het erg veranderlijk. En dat is toch altijd met woorden/taal, het is maar zo'n klein stukje van wat je daadwerkelijk denkt en voelt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-02-2009 21:13 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 24 februari 2009 13:27 schreef Black Jew het volgende:
ff DISTANTIËREN
Misschien zij het wel een soortvan kwantumzelfen alsin; een waarneembare manifestatie van mogelijke gebeurtenissen zoals de theorie van de kwantummechanica ons voorschoteld.



Ik was net ook een mailtje over het geestesonderwerp aan het versturen naar Canada waarvan ik dacht dat het hier ook wel gepost kon worden. Aangezien ik mijn visie op het onderwerp redelijk heb kunnen verwoorden volgens mij:

My own literal approximation* about the previously given diagnosis or you might say; in my own words I would call ''asperger's'': TONEARTISM or tone art ism... in a way that it's a name for a so called spectrum, with asperger's on the opposite side of autistic savants, you know; the ones with extraordinairy skills.

*based on my own observations I think that you can devide consciousness in two basic structures (who are both capable of steering/applying the whole in it's environment) with their own (signifiing)patterns. And the critical thing is: how their wiring is .Compare it to this: when you have two jackets of the same brand you can put them both on and zip the one and the other so that it appears you're having one jacket (though it is made of two fully wearing jackets--->get my point?!)

then to me it's like thinkingprocesses go the one way OR the other. Thus, based on my observation it seems their are two groups: The ones who sciencing (learning/practising) the world AND the ones who are approaching reality.

The common denominator using a literal-order (remember the two basic structures with their own (signifiing)patterns) the OTHER using a numerical digit-order.
Compare it to the way of constructing- and the use (reading) of WORDS and NUMBERS. If you notice they are having a significant differance in building (and reading) them you're on the good track of my idea how brainpatterns (and the outgoïng applications/actions) work.

Ah, times up! Talk/write/read you later.
greets,
Hendrik CijferLingk


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-02-2009 21:47 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Mag ik adviseren om het één en ander op spelling en taalgebruik te laten controleren alvorens je het verstuurt.. ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2009 23:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ barabas: maar die cijfers en woorden zijn toch alleen maar taal en communicatie, de makkelijkste manier om het een ander duidelijk te maken. Wat er in je hoofd omgaat is altijd complexer
Wetenschap is wel een test middel waarmee je precies elk bouwsteentje probeert te beschrijven, terwijl je als normaal persoon toch gewoon hatsa zonder veel moeite en zonder veel rekenen een huis neerzet, zodra je het met meerdere mensen gaat bouwen komt daar een behoorlijk lelijke bouwtekening bij.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-02-2009 3:37 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Shit man lijpe zooi die Efexor! Gisteren vergeten in te nemen en ik voel me nu gewoon een junkie. Warm en koud tegelijk, zweten als een tierelier, misselijk.
En het vreemdste: Als ik mijn ogen van links naar rechts laat gaan voel ik dat aan de binnekant van mijn elleboog. Te wazig. Van die lichtschichten door mijn hoofd.

Snel die shit opeten.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-02-2009 13:03 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 24 februari 2009 23:44 schreef ElitE het volgende:
@ barabas: maar die cijfers en woorden zijn toch alleen maar taal en communicatie, de makkelijkste manier om het een ander duidelijk te maken. Wat er in je hoofd omgaat is altijd complexer

Het is dus bedoeld als metafoor, en zo te zien heb je nog niet precies begrepen wat ik probeer te beschrijven. Volgende keer maar even mijn spelling laten controleren; bedankt voor't advies Illusione

Moet er weer vandoor.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2009 13:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik zie het, ik dacht 2 soorten mensen maar jij hebt het over 2 soorten denkwijzen in 1 persoon.

Doel je met denken op dat "aproaches reality" ook op die autist die behoorlijk goed kon rekenen? bij het rekenen rekende hij niet zoals normale mensen doen, maar hij voelde het aan, hij zag een soort landschap met elk cijfer zn eigen vorm enzo. hij heeft pi uit zn hoofd opgezegt tot 20.000 cijfers achter de komma zonder fouten. bizar ook dat hij 6 als beetje duister en een kut getal zag, toen ze het getal pi aan hem hadden laten zien met overal wat 6jes erin verstopt werd hij helemaal boos wat ze ermee hadden gedaan hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen