IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 13:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 24 februari 2009 21:13 schreef BARABAS het volgende:
Misschien zij het wel een soortvan kwantumzelfen alsin; een waarneembare manifestatie van mogelijke gebeurtenissen zoals de theorie van de kwantummechanica ons voorschoteld.



Ik was net ook een mailtje over het geestesonderwerp aan het versturen naar Canada waarvan ik dacht dat het hier ook wel gepost kon worden. Aangezien ik mijn visie op het onderwerp redelijk heb kunnen verwoorden volgens mij:

My own literal approximation* about the previously given diagnosis or you might say; in my own words I would call ''asperger's'': TONEARTISM or tone art ism... in a way that it's a name for a so called spectrum, with asperger's on the opposite side of autistic savants, you know; the ones with extraordinairy skills.

*based on my own observations I think that you can devide consciousness in two basic structures (who are both capable of steering/applying the whole in it's environment) with their own (signifiing)patterns. And the critical thing is: how their wiring is .Compare it to this: when you have two jackets of the same brand you can put them both on and zip the one and the other so that it appears you're having one jacket (though it is made of two fully wearing jackets--->get my point?!)

then to me it's like thinkingprocesses go the one way OR the other. Thus, based on my observation it seems their are two groups: The ones who sciencing (learning/practising) the world AND the ones who are approaching reality.

The common denominator using a literal-order (remember the two basic structures with their own (signifiing)patterns) the OTHER using a numerical digit-order.
Compare it to the way of constructing- and the use (reading) of WORDS and NUMBERS. If you notice they are having a significant differance in building (and reading) them you're on the good track of my idea how brainpatterns (and the outgoïng applications/actions) work.

Ah, times up! Talk/write/read you later.
greets,
Hendrik CijferLingk


ik ben een beetje te nuchter vandaag voor dit

sorry


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 14:06 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

LSD reveals schizophrenia treatment

From correspondents in Paris

Agence France-Presse

February 25, 2008 07:45am

* Text size
o +
o -
* Print
* Email
* Share
o Add to MySpace
o Add to Digg
o Add to del.icio.us
o Add to Fark
o Post to Facebook
o Add to Kwoff
o What are these?

SCIENTISTS looking at the effects of LSD in the brain have made an unexpected discovery that could lead to improved treatments for schizophrenia, according to a study published today.

While investigating how hallucinogens change brain chemistry, a team of researchers led by Stuart Sealfon at the Mount Sinai School of Medicine in New York noticed that the neural pathways affected, as well as key symptoms, were very similar to those in schizophrenia patients.

Schizophrenics often hear voices, and may believe that other people are reading their minds or controlling their thoughts. These frightening experiences can cause social withdrawal and extreme agitation.

There is no known cure for the chronic disorder, which affects approximately one in 200 people, emerging in men in their late teens and early 20s, and a decade later in women, according to the World Health Organisation.

Created by a Swiss chemist in the late 1930s as a possible treatment for neural and respiratory troubles, lysergic acid diethylamide (LSD) emerged the 1950s and 1960s as a popular recreational drug.

LSD influences the same serotonin receptors that are imbalanced in schizophrenics, and both the drug and the disease result in delusions and hallucinations.

In experiments on mice, Mr Sealfon also found that LSD - in order to produce the effects sought after - must simultaneously act on a receptor regulating glutamate, the principal excitatory neurotransmitter.

"While the LSD is binding to the serotonin part of this complex, it takes glutamate and serotonin together to create the unique changes in the cell that occur with LSD," Mr Sealfon said.

When mice under the influence of LSD were given a second drug targeting only the glutamate receptor, it neutralised the hallucinogenic effect of the LSD, said the study, published in the British journal Nature.

This is significant, said Mr Sealfon, in light of a recent breakthrough treatment for schizophrenia that - unlike any previous drugs - acts only on the glutamate receptors.

A study published last fall on successful clinical trials "was international news because it was the first completely new approach to schizophrenia in decades", he said.

An older class of so-called atypical anti-psychotic drug acts exclusively on serotonin levels, but Mr Sealfon's findings suggest that - like LSD - the abnormal brain chemistry in schizophrenics may require medicines that regulate both at once.

Autopsies of schizophrenic patients who had been treated with any of the atypical anti-psychotic medications show normal serotonin levels, but low glutamate, he said.

"This could lead to identifying new kinds of drugs to treat schizophrenia that act on this serotonin-glutamate complex," said Mr Sealfon, adding that his research was not originally designed to investigate the disease.

His study also helps settle a decades-long debate, providing further evidence that LSD does, in fact, mirror the symptoms and chemical activity found in the brains of schizophrenics.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-02-2009 19:00 by BARABAS Profiel van BARABAS

Je bedoelt Daniel Tammet. Hier nog een leuk verhaaltje over savanten:

Savant syndrome, with its "islands of genius," has a long history. Benjamin Rush provided one of the earliest reports in 1789 when he described the lightning calculating ability of Thomas Fuller "who could comprehend scarcely anything, either theoretical or practical, more complex than counting3." But when Fuller was asked how many seconds a man had lived who was 70 years, 17 days and 12 hours old, he gave the correct answer of 2,210,500,800 in 90 seconds, even correcting for the 17 leap years included.

http://www.wisconsinmedicalsociety.org/savant_syndrome/overview_of_savant_syndrome/synopsis

WTF...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 19:04 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

nee dat bedoelde ik niet


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2009 19:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hij reageerde op mij

@ bovenstaande: nu vraag ik mij af wat er gebeurt als je een schizo wat lsd geeft...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 19:08 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 februari 2009 19:05 schreef ElitE het volgende:
hij reageerde op mij

@ bovenstaande: nu vraag ik mij af wat er gebeurt als je een schizo wat lsd geeft...


OK LOL

Nou ik weet de uitkomst bij mij zelf wel. Een hoop verwarring denk ik.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2009 19:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

heb je welleens trip middelen in een psychotische periode op dan?

En vond je trips(ik geloof dat je een keer paddo's had gebruikt, in een context met een lift) een beetje op psychose lijken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 19:14 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 februari 2009 19:11 schreef ElitE het volgende:
heb je welleens trip middelen in een psychotische periode op dan?

En vond je trips(ik geloof dat je een keer paddo's had gebruikt, in een context met een lift) een beetje op psychose lijken?


niet in een psychotische periode. Dat zou ik zowizo niet snel doen.hahaha

Die paddos vielen mij erg tegen de hallucinaties die ik nuchter heb/had zijn altijd negatief. Dus altijd een nuchtere bad trip zeg maar.

Ik blijf zo veel mogelijk uit de buurt van trip middelen omdat ik nuchter al ervaring heb.

Een vergelijking kan ik niet maken helaas. omdat ik niet hallucineerde van paddos

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 25-02-2009 19:18]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2009 19:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah okee, t lijkt me idd ook geen goed idee.
Ik denk ook dat psychoses en trips toch wel veel van elkaar verschillen. Anders zou schizofrenie veel makkelijker te begrijpen zijn voor *kuch*normale*rochel* mensen met enige tripervaring.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 19:22 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 februari 2009 19:20 schreef ElitE het volgende:
ah okee, t lijkt me idd ook geen goed idee.
Ik denk ook dat psychoses en trips toch wel veel van elkaar verschillen. Anders zou schizofrenie veel makkelijker te begrijpen zijn voor *kuch*normale*rochel* mensen met enige tripervaring.



ja maar ik denk wel dat als je getripped heb weet hoe het is om zonder al te veel controle los te komen van wat wij ons verstand noemen


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-02-2009 19:27 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

dat over lsd kwam ik trouwens tegen toen ik wat aan het zoeken was over syd barret van 2 in the pink floyd


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2009 9:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 februari 2009 19:27 schreef Black Jew het volgende:
dat over lsd kwam ik trouwens tegen toen ik wat aan het zoeken was over syd barret van 2 in the pink floyd

Ik wist niet dat syd al zo jong lsd gebruikte. Ik wist overigens ook niet dat hij toen al in pink floyd speelde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-02-2009 11:34 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

dan weet je het nu.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2009 11:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dan wist je het nu

Purple Floyd


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-02-2009 11:56 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

kut band dat pink floyd

FF Distantieren!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2009 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ach... andere generatiemuziek.
plaatsen


conttext


geen zin


Vicks Fruit Plus C

anti-ontbijt


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2009 11:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2009 11:34 schreef Black Jew het volgende:
dan weet je het nu.

Ja.
Dat onderzoek waaruit blijkt dat er overeenkomst is tussen de effecten van schizofrenie en de werking van lsd verbaast me overigens niet.
Ik ben zelf extreem gevoelig voor de werking van drugs waar je van gaat trippen. Ze hebben mij een keer, bij wijze van misselijke grap, een paar stukken space-cake bij de koffie gegeven van een cake waar een gram of vier aan marihuana in verwerkt was. Nog geen twintig minuten later hebben ze me met een man of vijf tegelijk in een lege kamer moeten opsluiten, omdat ik in paniek was en iedereen aanviel die te dicht in de buurt kwam. Ik was ervan overtuigd dat iedereen dwars door me heen liep.
De volgende dag heb ik de dader een pak slaag verkocht. Maar ik snap door deze ervaring, denk ik, wel beter hoe angstwekkend het moet zijn als fantasie en werkelijkheid door elkaar heen gaan lopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-02-2009 12:02 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

dat zijn geen grappen man


Ik had ook een paar klappen verkocht als ik in die positie zat. ook al was het een vriend.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2009 12:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2009 12:02 schreef Black Jew het volgende:
dat zijn geen grappen man


Ik had ook een paar klappen verkocht als ik in die positie zat. ook al was het een vriend.



Het was mijn broer. Misselijk ventje is dat. Gelukkig is hij zelf, door excessief drugsgebruik, later een half jaar psychotisch geweest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-02-2009 12:06 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

karma


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2009 12:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

leuke familiefeesten geeft dat


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-02-2009 12:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 februari 2009 11:58 schreef bastianus het volgende:
Ja.
Dat onderzoek waaruit blijkt dat er overeenkomst is tussen de effecten van schizofrenie en de werking van lsd verbaast me overigens niet.
Ik ben zelf extreem gevoelig voor de werking van drugs waar je van gaat trippen. Ze hebben mij een keer, bij wijze van misselijke grap, een paar stukken space-cake bij de koffie gegeven van een cake waar een gram of vier aan marihuana in verwerkt was. Nog geen twintig minuten later hebben ze me met een man of vijf tegelijk in een lege kamer moeten opsluiten, omdat ik in paniek was en iedereen aanviel die te dicht in de buurt kwam. Ik was ervan overtuigd dat iedereen dwars door me heen liep.
De volgende dag heb ik de dader een pak slaag verkocht. Maar ik snap door deze ervaring, denk ik, wel beter hoe angstwekkend het moet zijn als fantasie en werkelijkheid door elkaar heen gaan lopen.


wiet is nu niet echt een typisch trip middel hoor, als is het dan wel weer wat hallucinogener als de meest mensen denken.
Maar als je 4 gram in een cake doet en jij eet een paar plakken dan ben jij niet extreem gevoelig, dan heeft een of andere idioot er tering veel ingegooit.

bij roken neem je zo ongeveer 20% van de thc op, bij eten gewoon de volle 100%. gezien ik van 1/20 van een gram al stoned kan raken met roken(in een pijpje dan) is het wel duidelijk dat je teveel naar binnen hebt gekregen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 27-02-2009 21:19 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

Wespen op de appeltaart - Spinvis

Het wordt een hele mooie dag vandaag
De stoelen gaan naar buiten
En er hangen nieuwe slingers in de heg
Meneer van Ouwenaar zet alle dingen recht
Hij fluit heel vals en zwaait naar de portier

Er is behoorlijk wat bezoek vandaag
Wespen op de appeltaart, de koffie komt voorbij
Ik vind het best, ik zou niet weten wie er jarig is hoera
Of hoe het nou toch verder moet met mij

En de dag is kort
En de dag is lang
s’ Avonds zijn er stemmen
En een liedje op de gang
En ik doe precies wat de dokter zegt
Goed je groente eten en niet te laat naar bed
Niet met die pen, niet op de grond, niet elke keer,
Niet in de zon, niet op die toon, niet tegen mij
En de wolken gaan voorbij... vaarwel vaarwel
Ik hoop maar dat er roze koeken zijn

Het wordt een hele mooie dag vandaag
Ik weet zeker dat ze komt
Want ze was er gisteren ook, in donkerrood
En de zon scheen en toen aten we chinees
En ik weet zeker dat ze wist dat ik naar haar keek
Ze is hier nieuw
Ze is genoemd naar een prinses
Alles is zo anders nu sinds een week en 14 uur precies
Ik weet niet wat ze van me vindt maar ik doe m’n best
Zachtjes praten, rustig maar...

Ze is zo stil, we drinken thee
Het is al laat ze neemt haar pil
Die neem haar veilig mee en zacht
Naar het einde van de nacht
Slaap wel, slaap wel
Ik hoop maar dat ze nooit zo droomt als ik

Ze zeggen dat het wel iets frisser worden zou,
Ze zeggen vaak hetzelfde
En geregeld dat het goed is voor het gras
Ik weet nog steeds niet wie de jarige nou was
En ook niet hoe het nou verder moet met mij

En de dag is kort
En de dag is lang
s' Avonds zijn er stemmen en een liedje op de gang
En ik doe precies wat de dokter zegt
Ik vind alles best en meneer van Ouwenaar zet alle dingen recht





We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-02-2009 16:54 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

beetje voorbarig van me dat minderen met pillen.

eerst stoppen met blowen

dit had ik zelf wel kunnen bedenken alleen had ik daar geen zin in.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-02-2009 18:23 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 28 februari 2009 16:54 schreef Black Jew het volgende:
beetje voorbarig van me dat minderen met pillen.




Wat slik je zoal op een dag dan? als ik vragen mag, hehe.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen