IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Youssef & Kamal appreciatietopic. Volgende pagina
nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-07-2008 22:44 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Youssef en Kamal is een rapformatie uit Eindhoven, bestaande uit de Nederlands-Marokkaanse rappers Youssef en Kamal. Het duo staat bekend als controversiële rappers met gewelddadige en vrouwonvriendelijke teksten, en werden landelijk bekend met nummers waarin enkele bekende Nederlanders hevig werden bekritiseerd. Hoewel het duo landelijk in het nieuws is geweest, in diverse platenzaken heeft gelegen en diverse videoclips heeft uitbracht, bestaan er twijfels over de identiteiten van de rappers.

Op jonge leeftijd beginnen de vrienden Youssef en Kamal onder invloed van de Amerikaanse rapper 2Pac en de Nederlandse rapformatie DHC als hobby in het Nederlands te rappen. Later op oudere leeftijd neemt het rappen serieuzere vormen aan; en Youssef en Kamal schrijven hun eerste nummers. Voor het opnemen van de nummers gebruikte Kamal zijn kamer als een kleine studio en begonnen ze met het opnemen van hun eerste raps. Al snel verschijnt het eerste nummer van het duo, op dit nummer worden de goochelaar Hans Kazan en hondenfokker Martin Gaus hevig bekritiseerd. Enkele weken later zette iemand de tracks van de cd op internet. Hier waren Youssef en Kamal in eerste instantie niet zo blij mee, maar toen ze doorhadden dat hun nummers velen malen werden gedownload, kwam hier snel verandering in en werd het internet gezien als een manier van verspreiding.

Na maanden van afwezigheid brachten ze in 2005 het nummer "De Kelder" uit, waarin Tweede Kamerlid Geert Wilders met de dood bedreigd wordt, omdat de rapper het niet eens zou zijn met zijn politieke ideeën. Wilders deed na het horen van het nummer aangifte bij de politie. Eerder in 2005 moesten de Haagse rappers van DHC voor de rechter verschijnen, naar aanleiding van hun dis naar Ayaan Hirsi Ali. De leden van DHC kwamen er met taakstraffen vanaf. Om te voorkomen dat ook Kamal dit zou overkomen, werden er t-shirts gedrukt met de tekst "Free Kamal". Dit t-shirt werd veelal besteld en onder meer gedragen door collega-rapper Willie Wartaal. Het antwoord van Youssef & Kamal op de aanklacht van Wilders, was het nummer "Sorry" ("Sorry, Geert Wilders / Ik wilde je geen pijn doen / Sluit me alsjeblieft niet op, want ik vind je kapseltje best mooi.") Enkele maanden later verschijnt er dan toch weer een nummer van de heren, waarin ze nogmaals benadrukken niet eens te zijn met de ideeën van Geert Wilders. Ook Rita Verdonk krijgt kritiek op haar manier van aanpak, en laten de rappers duidelijk merken dat ze niet eens zijn met de gang van zaken rond Salomon Kalou en Taida Pasić.

Tevens kwam het nummer "De Kermis" uit op een verzamelalbum (Homegrown 2005), waarop zowel nieuw fris talent als gevestigde namen (zoals Opgezwolle en Brainpower) op verschenen. Deze cd heeft landelijk in diverse platenzaken gelegen.

Op 6 oktober 2006, tijdens een radioprogramma op Lijn5, werd Kamal gevraagd naar zijn mening over de vrijheid van meningsuiting. In datzelfde programma namen ook de rappers Negativ en Kimo deel. Negativ kraakte het werk van Youssef & Kamal publiekelijk af. "Je hoort duidelijk dat dit gewoon twee hele slimme jongens zijn, een paar gasten die gewoon irritant willen doen. Ze geven helemaal niks om de vrijheid van meningsuiting." Aldus Negativ. Enkele dagen na het interview verscheen het nummer "Katoenplukker". Het nummer was een Negativ diss; de rapper werd uitgemaakt voor orang-oetan, kanker-aap, "katoenplukker for life", sero-positief en diklip. Dankzij de controversiële tekst werd het nummer relatief populair en massaal gedownload op internet. Later verscheen hier ook een videoclip van.

Na een uitspraak van Geert Wilders in de media over de Koran (Hij noemde het boek "het islamitische Mein Kampf" en het zou volgens hem verboden moeten worden), werd de politicus door verschillende rappers bekritiseerd en bedreigd waaronder naast Youssef en Kamal ook door voormalig THC-lid Appa. Het nummer "De Rechtzaal" kwam in augustus 2007 uit, waarin Geert Wilders wederom beledigd werd. Wilders deed aangifte en de officiële website van het duo werd van internet gehaald.

Verwacht wordt dat in september het debuutalbum van het rapduo zal uitkomen, dat de naam "Egte Soldate" zal dragen. Drie nummers van dit album, genaamd "De leven" "Zonnige Eindhoven" en "Egte Soldaten" werden eerder al gedraaid tijdens radio-uitzendingen op Lijn5, waar de beiden rappers eind augustus te gast waren. In deze show gaven de heren een exclusief interview. Kamal stelde hierin dat Lange Frans & Baas B hun populariteit en financiën enkel te danken hebben aan jonge kinderen.

Op 29 december 2007 heeft het nummer "Woensel Bitch" voor veel opschudding gezorgd. Op deze dag was de videoclip van het nummer namelijk op de website GeenStijl te zien. De clip was opgenomen in de stijl van bekende Franse rapvideo's en liet de rustige wijken van Woensel onjuist afbeelden als de onrustige Franse banlieues. In de video is te zien hoe iemand die op Geert Wilders lijkt onthoofd wordt. Geert Wilders heeft naar aanleiding hiervan aangifte gedaan tegen Youssef en Kamal.

In januari 2008 verscheen de bekende sneakerwinkel Patta met een promotie-mixtape genaamd "Popcorn 'n Pussy". Op deze tweede Patta-mixtape, die geremixed werd door Lil’Vic, stonden nieuwe en exclusieve tracks van Nederlands tallentvolste en meest ervaren rap-acts, waaronder The Opposites, Propaganda, Extince, Sjaak, Sticks, maar ook Youssef en Kamal hadden een bijdrage op de mixtape met het nummer "Sebbat Life". Deze mixtape kreeg een landelijke bekendheid in het Nederlandse rapcircuit.

Het is niet zeker welke personen achter de rappersnamen schuil gaan. Volgens diverse bronnen zou Kamal geen Marokkaan zijn, maar een autochtone Eindhovenaar die op een ironische manier de draak met wilde steken met clichés omtrent Marokkaanse jongeren. Youssef zou wel van Marokkaanse afkomst zijn.

Volgens diverse bronnen verontschuldigen beide rappers zich, na het uitbrengen van het nummer "Woensel", tegenover de Marokkaanse gemeenschap en geeft Kamal voor het eerst zelf toe een autochtone jongen te zijn. Hier zijn echter geen bewijzen voor. Wel is bijna met zekerheid te zeggen dat "Youssef en Kamal" geen serieuze rappers zijn, en dat het ongeacht hun afkomst jongens zijn die de draak proberen te steken met Marokkaanse rappers en gebeurtenissen in onze maatschappij.



Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-07-2008 23:47 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

ga dood kevin...

met je youssef en kamal


Het is de lichtinval ;')


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2008 23:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

wie?


Je moeder.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-07-2008 23:51 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

2 vieze turken ofzo


Het is de lichtinval ;')


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-07-2008 23:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

'De Kermis' heerst!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-07-2008 10:22 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 23 juli 2008 23:51 schreef Kimmey het volgende:
2 vieze turken ofzo


heb je iets tegen turken?


Suck my piss


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-07-2008 10:44 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Wel tegen lui als hun


Het is de lichtinval ;')


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-07-2008 10:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je tikt anders een mooi woordje turks hoor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-07-2008 10:48 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 juli 2008 10:22 schreef skullfuck het volgende:
heb je iets tegen turken?

En heb je iets tegen Kevin. ^^



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-07-2008 10:49 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 24 juli 2008 10:48 schreef Audiophile het volgende:
En heb je iets tegen Kevin. ^^


nee, maar wel iets tegen jou.


Suck my piss


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-07-2008 10:50 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 juli 2008 10:49 schreef skullfuck het volgende:
nee, maar wel iets tegen jou.

Kimmey?



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-07-2008 10:52 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2008 23:51 schreef Kimmey het volgende:
2 vieze turken ofzo


Ben je zo close met ze geweest dat je de staat van hun lichamelijk verzorging kent?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 24-07-2008 10:59]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 24-07-2008 10:58 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

verkeerde gequote


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-07-2008 10:59 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2008 10:58 schreef Sneeuwwitje het volgende:
verkeerde gequote


Ja .

Gefixedzord!!`1

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 24-07-2008 11:00]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-07-2008 11:00 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Nee, dat is in het verlengdevragen quoten, skullfuck stelt een vraag en Gemene Lepel en ik vullen hem aan.


forummen voor gevorderden.

OK, ik zit alleen op eenzame hoogte qua forumgebruik.

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 24-07-2008 11:00]



Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 24-07-2008 11:01 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-07-2008 11:02 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 24-07-2008 11:03 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2008 10:44 schreef Kimmey het volgende:
Wel tegen lui als hun

hunnie de hunnen.



spectre
Usericon van spectre
Posted 24-07-2008 11:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik zei al, ze praat al hetzelfde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 24-07-2008 11:38 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Kimmey vond de turken ook al vies en smerig toen ze met voetbal wonnen.. go figure



Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-07-2008 11:41 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ik heb het gewoon niet op die mensen.
Heb er geen goede ervaringen mee en ik zeg ook niet dat ik alle turken niet zou moeten maar mensen zoals youssef die moet ik niet nee..

Vrije meningsuiting ftw


Het is de lichtinval ;')


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 24-07-2008 11:48 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2008 11:41 schreef Kimmey het volgende:
Vrije meningsuiting ftw


Ja, das jouw mening



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-07-2008 11:54 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Gewoon dingen spuien is inderdaad vrije meningsuiting, vrijheid van meningsuiting daarintegen is iets anders...



Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-07-2008 11:59 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2008 11:48 schreef Borthulaz het volgende:
Ja, das jouw mening


klopt


Het is de lichtinval ;')


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 24-07-2008 11:59 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 juli 2008 23:53 schreef WhiteRider het volgende:
'De Kermis' heerst!


Haha, kapot lauw nummer idd!



spectre
Usericon van spectre
Posted 24-07-2008 12:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als de blekkies alle gristenen dood willen, dan mag dit toch zeker ook

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-07-2008 12:01]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen