IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Demians
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-07-2008 13:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nog geen topic over deze band? Ok, dan doe ik het wel.

Demians is begonnen als een eenmans-project van ene Nicolas Chapel. Hij was zijn leventje als IT-er zat en heeft zichzelf opgesloten in z'n huis waar hij deze hele cd heeft geschreven en opgenomen. (U leest het goed, hij speelt elk instrument zelf)

In de eerste instantie kende ik maar 1 nummer van deze band, Naive. Dat vond ik (toen nog) een mierenzoet nummer dat af en toe zelfs wat weg had van Nickelback. Daarom heb ik dit Demians maar lekker links laten liggen.
Zeker ook omdat ik in elke review las dat het op Porcupine tree zou lijken. Nou vind ik Porcupine tree te gek maar ik heb het wel een beetje gehad met al die sound-a-likes.

Maar, door alle positieve reacties, werd ik toch nieuwsgierig naar deze band en nu ben ik verslaafd. Ik moet zeggen dat Demians meer op het huidige Anathema lijkt dan op Porcupine tree en ook dan is het geen exacte kopie.

Demians staat voor prachtige, zweverige, melancholieke muziek die diep in de roots van de prog muziek is gedoken. Bands als Genesis en Marillion hebben duidelijk hun stempel achter gelaten op de muziek. Ik moet mijn petje ook afnemen voor de heer Nicolas Chapel, elk nummer heeft enorm veel diepgang maar is tegelijk ook erg catchy. Dat hoor je tegenwoordig niet vaak meer.

http://www.myspace.com/demiansmusic


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Daops
Usericon van Daops
Posted 25-07-2008 14:20 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zeker geen slechte plaat, maar door een paar lovende recensies verwachtte ik toch wat meer. Vind vooral de zang niet boven de middelmaat uitkomen. Het kabbelt mij allemaal wat teveel voort.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-07-2008 14:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2008 14:20 schreef Daops het volgende:
Zeker geen slechte plaat, maar door een paar lovende recensies verwachtte ik toch wat meer. Vind vooral de zang niet boven de middelmaat uitkomen. Het kabbelt mij allemaal wat teveel voort.
Ben ik gedeeltelijk met je eens ja. Ik heb de plaat ook na alle lovende reacties blind gekocht en daar heb ik beslist geen spijt van gekregen, maar ik vind de zang ook niet erg fantastisch. Maar bij mij komt dit vooral door het af en toe wat storende Franse accent van de heer Chapel. Hij doet me af en toe denken aan een kruising tussen de zanger van The Old Dead Tree en die van Riverside.

Verder een heerlijke plaat natuurlijk


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-07-2008 14:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik vind de zang wel lekker eigenlijk. Goed, het is geen top zanger maar dat vind ik in dit geval totaal niet storend. Hij legt daarvoor genoeg emotie in zijn stem.

En dat "kabbelen" vind ik ook nog wel meevallen. De muziek heeft genoeg hardere momenten om het interessant te houden. Alleen het laatste nummer, dat ook wat langer is, verliest mijn aandacht hier en daar een beetje.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


HansOk562975
Daar vind ik wel wat van.
Usericon van HansOk562975
Posted 25-07-2008 14:38 by HansOk562975 (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van HansOk562975Quote dit bericht

Wel degelijk een groeiplaatje maar er zit een hoop pokon in het potje want hij groeit bijzonder snel.

Laat ze nu eerst maar eens een album of drie maken voor ze te vergelijken met Porcupine Tree, Riverside of Anathema.



if death is but a dream then don't let me......fall asleep


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen