IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : What the bleep?!
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-07-2008 23:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb net film/documentaire What the bleep!? Down the rabbit hole gezien. Het vervolg op What the bleep do we know!? En ik ben zeer onder de indruk.
Misschien niet zozeer van de film zelf maar meer van zijn inhoud. (van beide films trouwens)

Beide films vormen een documentaire over kwantumfysica, biologie, bewustzijn, mystiek, realiteit, etc.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou helemaal serieus moet nemen maar voor mij zit er wel een kern van waarheid in dit hele verhaal.

Zijn er meer mensen die deze film(s) hebben gezien en wat denken jullie hiervan?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2008 23:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vond het wat saai. op nederland 3 zijn er leukere dingen. maarkheb deel II nog nie gzienee


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2008 23:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Over het eerste gedeelte:

quote:
Op 26 juni 2008 2:20 schreef ElitE het volgende:
K heb nog een beetje na zitten denken over "What the bleep do we know" maar zitten me een paar dingen erg dwars aan de theorie.
Even versimpeld stelt de theorie dat we met ons bewustzijn de wereld kunnen veranderen door dingen te willen. Zelfs op een matrix achtige manier zoals de dominee zei. Het probleem ligt hem aan de manier van zekerheden in jezelf, dat we wel een zekerheid kunnen hebben maar dat is maar een laagje over een groot brok onzekerheid, en daarom is er nog een "spoon".

Er wordt ook gezegt dat alle materie maar overal tegelijk is en dat het toeval is dat we het zien zoals we het zien omdat dan alle materie op dat moment op die plaats waargenomen moet zijn. Nu weet ik niet alles van quantum mechanica dat ik snap dat iets op 2 plaatsen tegelijk kan zijn. Maar toeval is het iig niet omdat we het altijd als normaal ervaren en nooit echt vage dingen meemaken, er zijn gewoon wetmatigheden in. Het achterliggende principe van plaats van materie is misschien anders bekeken, maar we kunnen nog steeds keer op keer de natuurwetten gebruiken.

Ik heb erg veel moeite met de theorie dat je bewustzijn je omgeving direct beinvloed omdat het eigenlijk stelt dat alles wat we meemaken volledig product is van onze geest. Daarmee zeg je dus eigenlijk ook dat er niet meerdere personen kunnen bestaan want zijn jullie een product van mijn geest, of ben ik een bijproduct van 1 van jullie. Ik vind het een erg egocentrische manier van denken omdat je er eigenlijk op neer komt dat alleen jijzelf bestaat met oneindige mogelijkheden die alleen beperkt worden door je zekerheden en onzekerheden.
Dieren mensen, planten, lepels, hersenstructuren, zijn allemaal bijproducten van je eigen denkwijze.

De docu laat vooral zien dat je met geestelijke kracht je omgeving veranderd, en quantummechanica en bewustzijn worden op een vage manier aan elkaar gekoppeld. Ik begrijp de link niet helemaal, en ga de docu nog maar een paar keer bekijken. Maar ga er eigenlijk vanuit dat deze 2 eigenlijk niets direct met elkaar te maken hebben. Ik geloof niet dat je bewustzijn je omgeving kan beinvloeden(met alleen gedachten dan, met je handen gaat het meestal wel wat makkelijker), ik geloof wel dat bewustzijn invloed heeft opzichzelf en op waarneming.

De docu probeert duidelijk te maken dat zo'n beetje alles bijproduct is van je geest, en dat evolutie eigenlijk alleen maar product is van de "programmering" van je geest.
Maar net zogoed kun je zeggen dat onze geest zo geevolueerd is dat we denken dat onze geest denkt dat hij met bewustzijn de wereld kan veranderen.

Op sommige gebieden klopt dit behoorlijk, maar heeft in mijn ogen geen quantum mechanische oorzaak, maar een psychische en neurochemische oorzaak. Als je zelf verzekerder bent kun je meer omdat je niet belemmerd word door angsten. En de andere chemische processen zijn wat kort door de bocht maar kloppen ook wel, maar hebben niets met quantummechanica te maken.

Ik denk het laatste, want waarom zitten er anders onzekerheden in ons programma, die evolutionair wel te verklaren zijn. Maar misschien hebben we daarom evolutie uitgevonden om het te verklaren. Je kan er dus niet zo makkelijk een uitspraak over doen.

In de docu laten ze ook water zien in verschillende toestanden met verschillende gedachten erachter. Ingewijd water had dus een mooie kristal vorm en water bij gedachten van dood en verderf zagen er niet zo mooi uit.
Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van het bewustzijn die invloed heeft op de waarneming, bij dit onderzoek heeft hij waarschijnlijk gezocht naar een plaatje wat paste bij zn emoties, en niet simpelweg een microscoop random wat plaatjes laten maken van de verschillende soorten water en dat later bekeken, maar gezocht tot hij stuitte op wat hij wou vinden.

Disclaimer: Ik heb de docu maar 1 keer gezien en bevatte zoveel denkwijzes dat ik hem zeker niet in 1 keer begrijp, en dat ik sommige dingen verkeerd begrepen hebt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-07-2008 23:56 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2008 12:59 schreef Cainam Ladicius het volgende:
95% van de feiten of interpretaties in die film zijn onjuist. Neem geen moeite om het te begrijpen, het is gewoon esoterische lariekoek!

quote:
Op 26 juni 2008 14:35 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Als de film als doel heeft om mensen beter te laten voelen of mensen er in laten geloven, vind ik dat allemaal prima. Maar zeg dan niet dat je wetenschappelijk bent, want dat ben je namelijk niet. Ik ergerde me echt groen en geel aan alle kwantummechanische theorieën die compleet uit hun verband gerukt werden en werden gebruikt om zweverige rotzooi te verdedigen.

Tuurlijk, het zijn interessante ideeën, maar helaas met precies 0 onderbouwing...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2008 23:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

k kwam eigenlijk bijzonder weinig QM tegen. Er werd een miniem stukje uitgelegd en dan opeens overal QM genoemd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-07-2008 0:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zie dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Ik heb ook enorm veel moeite met het idee dat een mensen zijn omgeving kan veranderen met zijn bewustzijn. D'r zal misschien en kern van waarheid in zitten maar niet zo extreem als het in de docu gesteld wordt. Wat zou er anders gebeuren als iedereen dat zou doen.

Toch is het iets dat in veel Oosterse religies ook terug komt. Net als het verhaal dat alles 1 is. Volgens het boeddhisme is het een worden met alles het grootste goed.
Hetgeen de christenen hemel noemen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2008 0:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Er is een groot verschil tussen met je bewustzijn je omgeving veranderen, of met je bewustzijn je waarneming veranderen. Al ervaar je hetzelfde. En met je bewustzijn je waarneming veranderen is voor grote delen aangetoont met neurotransmitters enzo.
Het ligt er maar net aan welke (lichaamseigen)drugs er door je kop razen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-07-2008 0:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dit vind ik wel aardig interessant:

http://youtube.com/watch?v=_rQiF2cRKdc&feature=related


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-07-2008 0:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 27 juli 2008 23:56 schreef Cainam Ladicius het volgende:



Maar hoe weet jij zo zeker dat jij de waarheid wel in pacht hebt?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-07-2008 0:12 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Dat zeg ik absoluut niet hoor, dat maak jij er van. Alleen wanneer ik dit soort films bekijk van mensen die het wél allemaal zo goed denken te weten en met zoveel onwetendheid mensen proberen over te halen in het geloven van dit shit, dan mag ik daar zeker mijn vraagtekens bij zetten. Kom met goeie onderbouwing en ik zal zeker open staan voor dit soort interpretaties van wetenschappelijke theorieën. Helaas, en dat heb ik maar vaak genoeg moeten meemaken, is daar meestal niet eens een spoor van te vinden. Net zoals bij 'What the bleep'.

Maar mocht je iets te binnen schieten wat in de film naar voren komten wat nog niet bekend is in de wetenschap, vertel het me.



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 28-07-2008 0:16 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Coño, hij is vies.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-07-2008 0:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 28 juli 2008 0:12 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Dat zeg ik absoluut niet hoor, dat maak jij er van. Alleen wanneer ik dit soort films bekijk van mensen die het wél allemaal zo goed denken te weten en met zoveel onwetendheid mensen proberen over te halen in het geloven van dit shit, dan mag ik daar zeker mijn vraagtekens bij zetten. Kom met goeie onderbouwing en ik zal zeker open staan voor dit soort interpretaties van wetenschappelijke theorieën. Helaas, en dat heb ik maar vaak genoeg moeten meemaken, is daar meestal niet eens een spoor van te vinden. Net zoals bij 'What the bleep'.

Maar mocht je iets te binnen schieten wat in de film naar voren komten wat nog niet bekend is in de wetenschap, vertel het me.


Ik denk dat je het punt een beetje mist. Ik zie het meer als een zetje in de rug om aan het denken gezet te worden. Een opstapje voor mensen die nog nooit van zoiets gehoord hebben om eens dieper in de materie te duiken.

Ik ga er niet vanuit de de docu's zijn gericht op andere wetenschappers om hen eens met een compleet nieuw concept om de oren te slaan. Dacht je wel?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2008 0:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Als je het zo gaat bekijken dan is WTFDWK bijna net zo waardevol als The Matrix of Star Trek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 28-07-2008 1:05 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2008 0:46 schreef ElitE het volgende:
Als je het zo gaat bekijken dan is WTFDWK bijna net zo waardevol als The Matrix of Star Trek.


+1

En daar is in principe natuurlijk niets mis mee. Bijvoorbeeld veel ideeën van Kunstmatige Intelligentie komen bijvoorbeeld uit de Science Fiction. Sterker nog, de wetten van Asimov worden zelfs min of meer gedoceerd aan de universiteit.
Maar dat is wat anders als claimen dat je iets met wetenschap te maken hebt, wat toch echt wel uit die film te halen valt. Ik denk dat dat niet alleen mijn interpretatie is. Check hun site:

quote:

The film employs animation to realize the radical knowledge that modern science has unearthed in recent years. Powerful cinematic sequences explore the inner-workings of the human brain. Quirky animation introduces us to the smallest form of consciousness in the body – the cell. Dazzling visuals reinforce the film’s message in an exciting, powerful way. Done with humor, precision, and irreverence, these scenes are only part of what makes this film unique in the history of cinema, and a true box-office winner.

Precision?



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 01-08-2008 12:34 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2008 0:38 schreef XnegativeX het volgende:
[quote]Ik denk dat je het punt een beetje mist. Ik zie het meer als een zetje in de rug om aan het denken gezet te worden. Een opstapje voor mensen die nog nooit van zoiets gehoord hebben om eens dieper in de materie te duiken.

Ik ga er niet vanuit de de docu's zijn gericht op andere wetenschappers om hen eens met een compleet nieuw concept om de oren te slaan. Dacht je wel?


WTBDWK heb ik ook gezien. Ben zelf niet bekend met de quantumtheorie. Ben ook niet religieus, maar ook niet atheïstisch (noem mezelf agnost). Maar die film heeft me wel over mogelijkheden laten nadenken waar ik me eerder niet van bewust was.

Immers alles bestaat uit deeltjes en alle deeltjes zijn geladen met een bepaalde energie en die energiën komen met elkaar in aanraking en zullen elkaar zeer waarschijnlijk dus ook beïnvloeden.
Als je dat ver doortrekt kun je beargumenteren dat je met meditatie bijvoorbeeld de voedselcrisis in de wereld kunt verhelpen. Lijkt me sterk, maar is wel leuk om over na te denken. Bijvoorbeeld alle deeltjes van jezelf supersnel transporten zodat je door de tijd kunt reizen.

Kortom ik zie er niets verkeerds aan, zoals alles wat ik zie of hoor neem ik dit ook niet direct voor zoete koek. Maar het wel weer eens wat om over na te denken en te fantaseren, is alleen maar leuk dus



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-08-2008 12:42 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://



Suck my piss


SQT
Usericon van SQT
Posted 01-08-2008 16:28 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Bedankt, helemaal vergeten dat ik deel 1 nog had liggen, ik ga hem meteen op mijn spelertje zetten voor in de trein! Ik zal eens kijken of ik er daarna iets zinvols over kan melden.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 01-08-2008 19:16 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik was na het zien van deel 1 wel geïnteresseerd geraakt, al was de film slecht opgebouwd en daardoor moeilijk te volgen. Ik heb later ergens op internet gelezen dat er een sekte achter deze film zit. De meeste 'wetenschappers' die worden geïnterviewd zijn gewoon leden van deze sekte. Deel 2 vond ik nog vager dan deel 1.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-08-2008 18:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 augustus 2008 12:34 schreef 1i1ith het volgende:
WTBDWK heb ik ook gezien. Ben zelf niet bekend met de quantumtheorie. Ben ook niet religieus, maar ook niet atheïstisch (noem mezelf agnost). Maar die film heeft me wel over mogelijkheden laten nadenken waar ik me eerder niet van bewust was.

Immers alles bestaat uit deeltjes en alle deeltjes zijn geladen met een bepaalde energie en die energiën komen met elkaar in aanraking en zullen elkaar zeer waarschijnlijk dus ook beïnvloeden.
Als je dat ver doortrekt kun je beargumenteren dat je met meditatie bijvoorbeeld de voedselcrisis in de wereld kunt verhelpen. Lijkt me sterk, maar is wel leuk om over na te denken. Bijvoorbeeld alle deeltjes van jezelf supersnel transporten zodat je door de tijd kunt reizen.

Kortom ik zie er niets verkeerds aan, zoals alles wat ik zie of hoor neem ik dit ook niet direct voor zoete koek. Maar het wel weer eens wat om over na te denken en te fantaseren, is alleen maar leuk dus


Dat we uit kleine frutseltjes bestaan was toch al bekend, maar je moet het natuurlijk wel in het goede prespectief plaatsen, de quantum mechanica is van grote invloed op de vorm van atomen en als je iets groter gaat kijken en daarmee dus scheikunde, scheikunde is weer van grote invloed op het leven enzo. De quantum mechanica is natuurlijk volledig van invloed op het leven, maar de wetten kun je niet zomaar doortrekken. Het is bijvoorbeeld hetzelfde als zeggen dat jij invloed hebt op de gehele wereld economie, als je weet wat iedereen doet kan je het ook volledig voorspellen, maar het is pas een beetje overzichtelijk als je in groepen zoals landen gaat rekenen. Mensen kun je dus beschouwen als quantumdeeltjes, en landen of bedrijven als moleculen.
De scheikunde is gewoon gevolg van quantum mechanica, en daarmee zijn we al aardig bekend en zullen echt niet veel erdoor veranderen.

Met een fototoestel kun je dingen toch wel gewoon waarnemen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-08-2008 23:16 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:

.....................
In de docu laten ze ook water zien in verschillende toestanden met verschillende gedachten erachter. Ingewijd water had dus een mooie kristal vorm en water bij gedachten van dood en verderf zagen er niet zo mooi uit.
Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van het bewustzijn die invloed heeft op de waarneming, bij dit onderzoek heeft hij waarschijnlijk gezocht naar een plaatje wat paste bij zn emoties, en niet simpelweg een microscoop random wat plaatjes laten maken van de verschillende soorten water en dat later bekeken, maar gezocht tot hij stuitte op wat hij wou vinden.
..............



Ik heb de film niet gezien, maar als filmmaker weet ik wel dat montage de waarneming beïnvloed :p
Dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.



Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen