IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : VS vs. Irak???? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2002 20:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 16:43 schreef Dargull het volgende:
helaas wel ja, dus leren ze het nooit, het mag hard klinken maar de vs vraagt met z'n buitenlandse politiek gewoon om een 2e 11 sept.

Wel zeggen trouwens, iemand "moet" de normen en waarden van de "democratie" verdedigen en als de vs het niet doet wie dan wel?


De VS in ieder geval niet want met hun laatste verkiezingen hebben ze voor mij wel bewezen dat ze absoluut geen democratie zijn. Ik vrees dat de bevolking in Irak het vooral zelf zal moeten doen. hard maar waar denk ik.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 07-09-2002 20:30 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 20:27 schreef attila_de_hun het volgende:
De VS in ieder geval niet want met hun laatste verkiezingen hebben ze voor mij wel bewezen dat ze absoluut geen democratie zijn. Ik vrees dat de bevolking in Irak het vooral zelf zal moeten doen. hard maar waar denk ik.


tsja das weer wel waar, was een schimmige bedoening. maar het zij zo, trouwens 1 incident maakt een land nog niet ondemocratisch uiteraard...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-09-2002 21:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

democratie is een bestuursvorm, met zo'n overwinning als bush is de huidige regering niet geheel democratisch gekozen


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2002 21:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 20:30 schreef Dargull het volgende:
tsja das weer wel waar, was een schimmige bedoening. maar het zij zo, trouwens 1 incident maakt een land nog niet ondemocratisch uiteraard...


Uiteraard, ik zou ook liever in de VS wonen dan in Irak. maar iha: is het opleggen van democratie democratisch?

en die nieuwe regering die er in Irak zou moeten komen. wat stelt die voor? een verzameling stromannetjes van de VS? ook niet democratisch. ik blijf erbij. het moet vanuit het volk zelf komen, ook al zal dat niet makkelijk zijn.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-09-2002 12:14 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com




Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-09-2002 12:32 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 12:14 schreef Azagthoth het volgende:
http://www.isometry.com/usahate.html

erg interessant...
"In seeing the bad in the USA, one should not ignore the good. But in seeing the good in the USA, one should not ignore the bad. One should see the USA with both eyes open."

Mooie uitspraak.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 15:32 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik hoop toch nog steeds op een lekkere bommen regen daar in irak.
frankrijk wil nu ook mee in de strijd.

ikzelf wil er ook wel een paar afschieten op die Geit.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2002 15:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 15:32 schreef linknl het volgende:
ik hoop toch nog steeds op een lekkere bommen regen daar in irak.
frankrijk wil nu ook mee in de strijd.

ikzelf wil er ook wel een paar afschieten op die Geit.


je denkt zeker niet aan de bevolking daar die ten eerste flink geterroiseerd wordt door hun "leider" en nu nog eesn klappen gaan krijgt van de US. en wedden dat saddam er over 10 jaar nog steeds zit?


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 09-09-2002 15:43 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik zet tien euro in op de US, drie tegen een


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 15:46 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 15:41 schreef attila_de_hun het volgende:
je denkt zeker niet aan de bevolking daar die ten eerste flink geterroiseerd wordt door hun "leider" en nu nog eesn klappen gaan krijgt van de US. en wedden dat saddam er over 10 jaar nog steeds zit?


hehehe ja daar denk ik zeker wel aan. ik heb zelf in diverse conflict gebieden gezeten en bevolking komt nog altijd op 1 bij mij.
maar die graftak moet gewoon weg, met zijn chemische bende (ooit op eigen bevolking gebruikt) en vieze spelletjes, zelf heeft ie 20 mooie kastelen en de bevolking heb nog niet eens een emmer water om de strond weg te spoelen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2002 15:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 15:46 schreef linknl het volgende:
hehehe ja daar denk ik zeker wel aan. ik heb zelf in diverse conflict gebieden gezeten en bevolking komt nog altijd op 1 bij mij.
maar die graftak moet gewoon weg, met zijn chemische bende (ooit op eigen bevolking gebruikt) en vieze spelletjes, zelf heeft ie 20 mooie kastelen en de bevolking heb nog niet eens een emmer water om de strond weg te spoelen.


dat ben ik wel geheel met je eens. maar Saddam krijg je niet weg met straaljagers die bommen gooien. daar moeten grondtroepen naartoe. ik ben benieuwd of de VS dat aandurft.



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 15:58 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik denk dat de VS en GB en FR samen wel met grondtroepen komen nadat er een aantal weken bommen zijn gedropt het is een succes formule kijk maar naar golf oorlog en meer recentelijk kosovo en afganistan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2002 16:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 15:58 schreef linknl het volgende:
ik denk dat de VS en GB en FR samen wel met grondtroepen komen nadat er een aantal weken bommen zijn gedropt het is een succes formule kijk maar naar golf oorlog en meer recentelijk kosovo en afganistan.


ik ben benieuwd. maar ik sta toch een beetje in tweestrijd. ook ik vind dat saddam weg moet. maar mag de VS dat zomaar bepalen? het is een interne aangelegenheid. straks bepaald de vs ook wie het bij ons voor het zeggen krijgen.en waarom net Irak? er zijn wel meer landen die (delen van) hun eigen bevolking terroriseren. turkije bijvoorbeeld en israel. dan moeten ze niet hypocriet zijn en die landen ook aanvallen. en die reden om een eventuele nieuwe terroriste aanval te voorkomen is ook niet waterdicht. bewijzen, bewijzen, bewijzen. nee, het gaat volgens mij alleen maar om de olie en niks meer.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 16:13 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2002 12:40 schreef linknl het volgende:
erg toepaselijk jpegje




de olie speelt zeker mee vandaar ook deze eerdere post van mij.

Ik ben het ook met je eens over dat ze ook andere landen moeten aanpakken die er ook een zooitje van maken, maar het economisch belang gaat altijd voor, helaas.

Doch irak, iran en lybie mogen van mij een grondige zuivering ondergaan, tegen oorlog kan je schuilen cq vluchten tegen terrorisme niet want dat is overal.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-09-2002 17:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 september 2002 15:58 schreef linknl het volgende:
ik denk dat de VS en GB en FR samen wel met grondtroepen komen nadat er een aantal weken bommen zijn gedropt het is een succes formule kijk maar naar golf oorlog en meer recentelijk kosovo en afganistan.

Ja, waw, wat een succes-story's allemaal!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 19:19 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ja wow wat een bijdrage weer.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-09-2002 22:43 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 september 2002 19:19 schreef linknl het volgende:
ja wow wat een bijdrage weer.



Oh je hebt gelijk dat ik te dom ben om iets zinnigs te zeggen, maar misschien had jij wel een interessantere bijdrage kunnen leveren, door enkele argumenten te geven waarom bv. Afghanistan zo'n succes was. Osama is immers nog steeds niet 'smoked out of his cave'.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 09-09-2002 23:35 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Dat ze elkaar afbreken...


Je kan me de bout hachelen!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-09-2002 23:50 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 22:43 schreef mislyd het volgende:
Oh je hebt gelijk dat ik te dom ben om iets zinnigs te zeggen, maar misschien had jij wel een interessantere bijdrage kunnen leveren, door enkele argumenten te geven waarom bv. Afghanistan zo'n succes was. Osama is immers nog steeds niet 'smoked out of his cave'.


Het is in iedergeval rustiger in Kosovo en Afganistan dan voorheen wat ook veel kinderen en vrouwen veel meer vrijheid geeft.

succes hangt niet alleen af van het uitschaken van 1 persoon maar van het vergroten van de stabiliteit in een land.

ik ben zelf actief geweest in Kosovo en nog een paar landen en moet zeggen dat die landen er erg op vooruit zijn gegaan, betere scholen, minder criminaliteit, betere voedsel voorziening enz enz.




mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-09-2002 13:36 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 september 2002 23:50 schreef linknl het volgende:
Het is in iedergeval rustiger in Kosovo en Afganistan dan voorheen wat ook veel kinderen en vrouwen veel meer vrijheid geeft.

succes hangt niet alleen af van het uitschaken van 1 persoon maar van het vergroten van de stabiliteit in een land.

ik ben zelf actief geweest in Kosovo en nog een paar landen en moet zeggen dat die landen er erg op vooruit zijn gegaan, betere scholen, minder criminaliteit, betere voedsel voorziening enz enz.



Zo lijkt het een beetje alsof oorlog een vorm van ontwikkelingshulp is, wat ik sterk overdreven vind.
Bovendien blijft de vraag of het wel gewenst is dat wij ons zomaar met andere culturen gaan bemoeien. Democratie mag dan een goede zaak in het westen (geweest?) zijn, maar is daarom niet een ideaal dat we zomaar kunnen opdringen aan anderen.
De regering in Afganistan bestond nog maar net, toen de minister van toerisme al werd vermoord door het volk omdat er niet genoeg vliegtuigen naar Mekka vlogen. Treffend voorbeeld, imho.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-09-2002 15:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

http://news.yahoo.com/fc?tmpl=fc&cid=34&in=world&cat=iraq

"bewijs" geleverd dat saddam een boef is


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-09-2002 15:40 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Wat iedereen lijkt te vergeten is dat de wapens die Irak heeft.. die de Al Qaeda-beweging had.. dat ze die verdomme gekregen hebben van Amerika zelf. Om (toen) te vechten tegen het Rode gevaar.. Dus nu moeten ze niet komen mekkeren over die wapens, hebben ze zelf geleverd.

Plus, laatst was er op Ter Zake een reportage van twee ex-wapen inspecteurs die in Irak hebben gewerkt. Zij waren teruggekeerd naar irak, hadden een dag op voorhand een aanvraag ingediend om twee oude fabrieken - die volgens Bush terug in gebruik zijn voor de productie van biologische wapens - te bezoeken. Ze kregen de goedkeuring en gingen er de dag erna naartoe. Het waren vervallen, lege bouwvallen, onkruid overal binnen.. gebouwen die zo verlaten zijn dat de natuur het gaat overnemen.
Bush en zijn regering (want hij is uteraard niet de enige boosdoener al wordt hij wel zo opgevoed) zijn meesters in de manipulatie en ik kan alleen maar hopen dat de andere landen erdoor prikken. Beter gezegd, er durven doorprikken...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2002 15:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok Bush is niet helemaal wijs, maar vlak Saddammeke ook niet uit. Die linkmiegel zit ok te wachten op een kans om de westerese wereld een poets te bakken.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-09-2002 15:43 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 24 september 2002 15:31 schreef attila_de_hun het volgende:
http://news.yahoo.com/fc?tmpl=fc&cid=34&in=world&cat=iraq

"bewijs" geleverd dat saddam een boef is


Bewijs idd... Tussen hele grote aanhalingstekens dan..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-09-2002 15:45 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 15:40 schreef Sharteel het volgende:
Wat iedereen lijkt te vergeten is dat de wapens die Irak heeft.. die de Al Qaeda-beweging had.. dat ze die verdomme gekregen hebben van Amerika zelf. Om (toen) te vechten tegen het Rode gevaar.. Dus nu moeten ze niet komen mekkeren over die wapens, hebben ze zelf geleverd.

Plus, laatst was er op Ter Zake een reportage van twee ex-wapen inspecteurs die in Irak hebben gewerkt. Zij waren teruggekeerd naar irak, hadden een dag op voorhand een aanvraag ingediend om twee oude fabrieken - die volgens Bush terug in gebruik zijn voor de productie van biologische wapens - te bezoeken. Ze kregen de goedkeuring en gingen er de dag erna naartoe. Het waren vervallen, lege bouwvallen, onkruid overal binnen.. gebouwen die zo verlaten zijn dat de natuur het gaat overnemen.
Bush en zijn regering (want hij is uteraard niet de enige boosdoener al wordt hij wel zo opgevoed) zijn meesters in de manipulatie en ik kan alleen maar hopen dat de andere landen erdoor prikken. Beter gezegd, er durven doorprikken...

dat ben ik niet vergeten en daarom kots ik op amerika's strijd tegen het zogenaamde terrorisme wat ze wel oogluikend toelieten toen het tegen het rode gevaar was (zo niet financierden)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen