IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Portal - Australische Brute Ambient Death Vorige pagina | Volgende pagina
R.
Usericon van R.
Posted 18-10-2009 0:18 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Nieuwe plaat via google blogs binnen gehaald, en hij klinkt weer heerlijk luguber.



[Dit bericht is gewijzigd door R. op 18-10-2009 23:27]


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-10-2009 1:50 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Same here, gaaf eigenzinnig spul.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


R.
Usericon van R.
Posted 18-10-2009 23:28 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Weer voor de zoveelste keer opgezet. Deze plaat komt duidelijk in mijn top 5 van 2009.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 19-10-2009 8:04 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Glumurphonel!!!

Vet man, ik ga deze band ook eens beter leren kennen. Toen ik die clip voor het eerst zag, de eerste paar seconden aanhoorde, werd per direct mijn aandacht al getrokken. En niet alleen door die klok als hoofd. Geniale, complexe muziek dit!


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 19-10-2009 17:27 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Mmm... Ik vat het toch niet hoor. Misschien moet ik mezelf dwingen om het eens zeven keer te beluisteren. Het is wel zo een band die je graag cool vindt. Je weet wel; uit Australië, raar concept, 8-snarige gitaren, dat illustere label en een kachel als masker. Misschien klinkt dit wel technisch? Misschien zit er meer achter? Dat mogen we blijkbaar niet ontdekken met deze sound. De ambient link is me ook niet zo duidelijk. Ambient bekt natuurlijk hipper dan noise. Maar ik hoor vooral een dreunende teringherrie. Ik wil het wel meerdere malen luisteren, maar toch maar niet nu. Want één ding klopt wel: Portal is waanzin!


miikja
Usericon van miikja
Posted 19-10-2009 18:30 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Klok, kachel of toch een vogelhuisje? Wie zal het zeggen!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-10-2009 18:35 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-10-2009 20:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 17:27 schreef Gorath het volgende:
Het is wel zo een band die je graag cool vindt. Je weet wel; uit Australië, raar concept, 8-snarige gitaren, dat illustere label en een kachel als masker.

Dat klopt, maar desalniettemin vind ik het toch vet.

Het zal wel toeval zijn, maar het doet me af en toe denken aan het oude Molested (ten tijde van 'Stormvold', wie kent ze nog?).

Eindelijk weer eens fijne death metal, da's lang geleden .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 19-10-2009 20:15]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2009 20:21 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm, dan vind ik Molested (Blod-draum) toch een stuk beter. Vooral een stuk beter te behappen. Portal geeft mij te vaak het gevoel dat het een hoop lawaai is dat niet echt ergens naartoe gaat. Een band als Molested of Darkspace hanteren dezelfde soort chaos maar na meerdere luisterbeurten is daar een lijn in te ontdekken. Orde diep begraven onder de chaos. En die lijn kan ik bij Portal niet of nauwelijks ontdekken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-10-2009 20:41 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik hoor er trouwens weinig ambient in.

kan ook aan mij liggen heur/


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-11-2009 17:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Het heeft wel een psychedelische sfeer; enorm gestoord deze grafkelderherrie die stiekem toch wel knap gespeeld is. Eigenlijk nog nooit zoiets gehoord

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-11-2009 17:15]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-11-2009 18:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Grappig dat er zoveel mensen weglopen met Portal terwijl je eigenlijk maar weinig mensen hoort over Averse sefira. Die band heeft ook zo'n chaotische "wervelwind/zwart gat" sound. Maar persoonlijk kan ik daar veel meer mee.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-11-2009 18:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 20:41 schreef Black Jew het volgende:
ik hoor er trouwens weinig ambient in.


In die 2 clipjes in ieder geval niet nee.

Bijzonder matige herrie verder trouwens.

*streept door*


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 23-11-2009 19:12 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Oh, jammer. Ik dacht dat iemand het fijne bericht zou posten dat Portal ergens in de buurt zou spelen.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-01-2010 21:10 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Portal, Swarth (Profound Lore)

[Editor's Note: I was able to temporarily revive my dead Grampa to ask him what he thought of this album. What follows is a transcript of that conversation.] “What… the fucking fuck… is this? What the fuck am I listening to? Is this… is this music? Is this considered by some people to be music? [Mumbles something in Yiddish.] We escaped from the Germans so you could write about THIS? And your mother, your poor mother! What must she think. I don’t know, [birth name omitted]… What? You’re calling yourself what? [long, confused pause] Like on a car? I don’t understand you kids and your hippity-hop. I’m going back to bed. I just… I give up.”




Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-01-2010 21:11 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 23 november 2009 18:27 schreef XnegativeX het volgende:
Grappig dat er zoveel mensen weglopen met Portal terwijl je eigenlijk maar weinig mensen hoort over Averse sefira. Die band heeft ook zo'n chaotische "wervelwind/zwart gat" sound. Maar persoonlijk kan ik daar veel meer mee.


ja maar dit slaat nergens op.


quote:
Op 23 november 2009 18:49 schreef Onweerwolf het volgende:
In die 2 clipjes in ieder geval niet nee.

Bijzonder matige herrie verder trouwens.

*streept door*


dat dan weer wel


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 10-01-2010 21:39 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Combinatie van Blut Aus Nord en Orthrelm met klok die grunts uitspuugt. Jammer van de slechte opnamekwaliteit, en dan met name het drumgeluid


faceless
Usericon van faceless
Posted 10-01-2010 22:44 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

ik heb de nieuwe nu meerdere keren gedraaid, en het boeit me op een vreemde manier, aan de ene kant baal ik ontzettend van de matige sound, en zou wel eens erg benieuwd zijn wat een goede productie allemaal boven water zou brengen in deze chaos.
maar aan de andere kant, op een vreemde manier hoort het bij deze band, bij het concept.
apart dat is het zeker, en een goede mening heb ik er nog steeds niet over.

ergens kan ik me wel vinden in de vergelijking met darkspace die hier al werd gemaakt, ook zo'n verschrikkelijk eigenzinnig bandje, waar ik ook niet altijd weet wat ik ermee aan moet.
maar me toch steeds weer blijft trekken kwa muziek.


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2010 3:31 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



quote:
Op 10 januari 2010 21:11 schreef Black Jew het volgende:
ja maar dit slaat nergens op.




dat dan weer wel


Zet het godverdomme eens op je mp3 speler/koptelefoon op en ga in je nest liggen, met je Merzbow dat je dit dan matige herrie vindt slaat echt helemaal nergens op IMO. Komt toch aardig dichtbij het noise genre IMO. Vette sfeer hoe dan ook!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-01-2010 3:31]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-01-2010 3:41 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 13 januari 2010 3:31 schreef Argh het volgende:
Zet het godverdomme eens op je mp3 speler/koptelefoon op en ga in je nest liggen, met je Merzbow dat je dit dan matige herrie vindt slaat echt helemaal nergens op IMO. Komt toch aardig dichtbij het noise genre IMO. Vette sfeer hoe dan ook!


luister eens even goed jongeman. het feit dat ik reageer hier op betekend dat ik het ergens boeiend vind/\\

HET IS ALLEEN ZO JAMMER VAN DE DRUMS PAPI IK ZWEER HET JE>

PIEM0L IN JUH BEK HOMO


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2010 3:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

zelf weten, maar goed hahahaha alsnog pleur dit op je koptelefoon, rook een snaak en ga liggen en laat je piem0l door de muziek gezogen worden. Schizo music for ditto minds.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-01-2010 3:44]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-01-2010 3:46 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 13 januari 2010 3:44 schreef Argh het volgende:
zelf weten, maar goed hahahaha alsnog pleur dit op je koptelefoon, rook een snaak en ga liggen en laat je piem0l door de muziek gezogen worden. Schizo music for ditto minds.


ik rook geen weed meer man. voor de rest vette muziek zeker ja.

ZO JAMMER VAN DE DRUMS...


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2010 3:48 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Op welke plaat doel je? Ik vind die 'begraven' drums minder storend vinden dan als op een willekeurige Nile plaat eigenlijk. Focus ligt hier op het bizarre, dronende gitaargeluid, net als bij Darkspace bijvoorbeeld.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-01-2010 3:52 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 13 januari 2010 3:48 schreef Argh het volgende:
Op welke plaat doel je? Ik vind die 'begraven' drums minder storend vinden dan als op een willekeurige Nile plaat eigenlijk. Focus ligt hier op het bizarre, dronende gitaargeluid, net als bij Darkspace bijvoorbeeld.


weet niet meer hoe de plaat heet. Wel potentie iig als ze de druns maar duidelijker in de mix laten ben ik fan zowiezo.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-01-2010 3:55 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2010 3:52 schreef Black Jew het volgende:
weet niet meer hoe de plaat heet. Wel potentie iig als ze de druns maar duidelijker in de mix laten ben ik fan zowiezo.


Hehe, nouja geloof me check 'Swarth' hun laatste... briljant!



En hier een video review waar ik het totaal mee eens ben



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen