IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [pesten] het nieuwe schooljaar Vorige pagina | Volgende pagina
chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 02-08-2002 20:02 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 2 augustus 2002 19:09 schreef Iskariot het volgende:
Nope ik heb geen gym gedaan om de zelfde reden als jou, omdat ik te lui was...
dat kan ik maar al te goed begrijpen


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 11:27 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Op de mavo vonden een paar het nodig om mij te pesten, en ben ik ook in elkaar geramd. Daardoor ben ik erg onzeker geworden. Toen ik naar het MBO ging, dacht ik dat het wel op zou houden. Maar elke keer kwam ik wel een paar van mijn oude school tegen, en zij bleven maar over mij roddelen. Daardoor ben ik ook nog eens al mijn vriendinnen kwijtgeraakt.

Met die MBO opleiding ben ik gestopt. Over 2 weken begin ik weer met een nieuwe opleiding. Ik zie er dus heel erg tegenop, omdat ik bang ben dat het weer net zo gaat als het jaar daarvoor, en weer niet geaccepteerd zal worden.

Wij wonen ook nog eens in een dorp, en door iedereen in de omringende dorpen word ik ook voor van alles en nog wat uitgescholden. Zelfs door kinderen van een jaar of 10 en mensen die ik niet eens ken.

Ik denk erover om op kamers te gaan, om alleen maar uit die omgeving weg te zijn, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik denk wel veel aan zelfmoord, maar dat durf ik niet. Ook omdat ik sommige dingen wel leuk vind, en daarvoor wil ik niet alles opgeven.

Soms haat ik mezelf zo, dat snijden de enige manier is om met mijn emoties om te gaan. Muziek ik voor mij ook heel belangrijk.

Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar de schuld kan toch niet alleen bij mij liggen. Terugschelden doe ik wel, maar dat helpt toch niks, dus vaak zeg ik maar niks, en doe ik net of ik het niet gehoord heb.

Als je wilt mag je mij wel mailen.






dead greets me warm, now I will just say goodbye


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 04-08-2002 11:44 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 11:27 schreef nightshadow het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Op de mavo vonden een paar het nodig om mij te pesten, en ben ik ook in elkaar geramd. Daardoor ben ik erg onzeker geworden. Toen ik naar het MBO ging, dacht ik dat het wel op zou houden. Maar elke keer kwam ik wel een paar van mijn oude school tegen, en zij bleven maar over mij roddelen. Daardoor ben ik ook nog eens al mijn vriendinnen kwijtgeraakt.

Met die MBO opleiding ben ik gestopt. Over 2 weken begin ik weer met een nieuwe opleiding. Ik zie er dus heel erg tegenop, omdat ik bang ben dat het weer net zo gaat als het jaar daarvoor, en weer niet geaccepteerd zal worden.

Wij wonen ook nog eens in een dorp, en door iedereen in de omringende dorpen word ik ook voor van alles en nog wat uitgescholden. Zelfs door kinderen van een jaar of 10 en mensen die ik niet eens ken.

Ik denk erover om op kamers te gaan, om alleen maar uit die omgeving weg te zijn, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik denk wel veel aan zelfmoord, maar dat durf ik niet. Ook omdat ik sommige dingen wel leuk vind, en daarvoor wil ik niet alles opgeven.

Soms haat ik mezelf zo, dat snijden de enige manier is om met mijn emoties om te gaan. Muziek ik voor mij ook heel belangrijk.

Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar de schuld kan toch niet alleen bij mij liggen. Terugschelden doe ik wel, maar dat helpt toch niks, dus vaak zeg ik maar niks, en doe ik net of ik het niet gehoord heb.

Als je wilt mag je mij wel mailen.






damn waarom schelden zelfs kinderen van een jaar of 10 op je sja als het is omdat je een excentriek uiterlijk hebt, moet je wel beseffen dat het dan iig niet persoonlijk is, daar hebben een hoop mensen op dit forum vermoedelijk wel last van.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 04-08-2002 12:04 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 4 augustus 2002 11:27 schreef nightshadow het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Op de mavo vonden een paar het nodig om mij te pesten, en ben ik ook in elkaar geramd. Daardoor ben ik erg onzeker geworden. Toen ik naar het MBO ging, dacht ik dat het wel op zou houden. Maar elke keer kwam ik wel een paar van mijn oude school tegen, en zij bleven maar over mij roddelen. Daardoor ben ik ook nog eens al mijn vriendinnen kwijtgeraakt.

Met die MBO opleiding ben ik gestopt. Over 2 weken begin ik weer met een nieuwe opleiding. Ik zie er dus heel erg tegenop, omdat ik bang ben dat het weer net zo gaat als het jaar daarvoor, en weer niet geaccepteerd zal worden.

Wij wonen ook nog eens in een dorp, en door iedereen in de omringende dorpen word ik ook voor van alles en nog wat uitgescholden. Zelfs door kinderen van een jaar of 10 en mensen die ik niet eens ken.

Ik denk erover om op kamers te gaan, om alleen maar uit die omgeving weg te zijn, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik denk wel veel aan zelfmoord, maar dat durf ik niet. Ook omdat ik sommige dingen wel leuk vind, en daarvoor wil ik niet alles opgeven.

Soms haat ik mezelf zo, dat snijden de enige manier is om met mijn emoties om te gaan. Muziek ik voor mij ook heel belangrijk.

Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar de schuld kan toch niet alleen bij mij liggen. Terugschelden doe ik wel, maar dat helpt toch niks, dus vaak zeg ik maar niks, en doe ik net of ik het niet gehoord heb.

Als je wilt mag je mij wel mailen.





dat is ECHT BRUUT gewoon damn wat lijkt me dat vreselijk mijn tweelingzusje werd op de basisschool gepest, maar dat stelt niks voor vergeleken met jouw situatie... triest toch dat mensen dat doen..


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 04-08-2002 12:28 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Hmmm.. het advies van terug vechten lijkt me het slechte advies wat er te geven is. Vroeger heel veel gepest en ook best vaak door een grote groep in elkaar geramt. En ik was super agressief terug... (tot het onhandelbaare toe).

Dat is juist echter wat er zo leuk aan is voor pesters. De reactie die jij geeft. Of je nu gaat huilen, heel kwaad wordt, etc. Het is de reactie op het pesten. Ook naar je school leiding toe stappen helpt weinig (politie misschien, dunno nooit geprobeerd). Dan moeten ze een paar uurtjes na blijven ofzo en daar zijn ze nog trots op ook. En ouders van zulke kinderen hebben vaak nog al de neiging nog trots te zijn op hun kind ook voor al dat pest gedrag.

Waardoor het bij mij is opgehouden is omdat ik geen reactie meer gaf. Gewoon 0,0 response. Geen emoties, geen reactie.. het hoogste wat eruit kwam was een sarcastise opmerking. Binnen een paar jaar was het van iemand die super agressief was en super emotioneel naar iemand waarvan mensen zich niet konden voorstellen dat ik ook maar door iets uit balans gebracht kon worden. En het helpt....

Nadeel is wel dat als je het over lange termijn effecten hebt, ik nog steeds emotioneel dood over kom, terwijl ik eigelijk nog steeds zo emotioneel ben als altijd (en dat op andere plekken/manieren uit...). Zijn ook nog wel andere dingen (nee, ben niet bang op straat...) Extreem gepest worden is redelijk vernietigend for life als je niet uit kijkt. Ken ook andere mensen die extreem gepest zijn en het blijft bij je. Heel goed plan dus dat je hulp gezocht hebt.

Het voordeel is toch wel dat hoe hoger en hoe verder de opleiding hoe minder gepest. Volwassenen pesten ook wel, maar niet op zo'n manier en niet zo extreem. Kinderen zijn eigelijk een van de meest vreede en gemene soort mensen die er zijn, ze kunnen zoveel schade aandoen zonder het zich te beseffen. Het gaat vooral over bij ze zodra groep gedrag minder belangrijk wordt en overgaat in ze zich als individue willen uiten.

Mijn advies zou toch zijn, negeer ze totaal. Geen reactie, terug vechten maakt het leuker, huilen maakt het leuker, pijn laten zien maakt het leuker.. Geen reactie betekend dat na een week of 4 de lol eraf is.

Daarnaast zou ik je als je er niet direct mee geconfronteerd wordt NIET meer druk over maken. Het heeft geen zin om jezelf te zitten opeten of opwinden de hele tijd. Soms moet je gewoon fuck it all zeggen en gewoon proberen te genieten van het leven. Als je op jezelf bent en je er niemand kwaad mee doet, gewoon doen wat jij wil, je nergens zorgen over maken. En ja ik weet dat, dat redelijk moeilijk is...

[Dit bericht is gewijzigd door Asgorath op 04-08-2002 12:30]


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 12:51 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Hmm... eigenlijk heeft zwaar gepest worden een beetje hetzelfde effect als (door mensen waar je op hoort te kunnen vertrouwen zoals je ouders) mishandeld of verwaarloosd te worden denk ik. Nl. dat je niets/niemand hebt om op te vertrouwen, je directe omgeving is je vijand. Op een gegeven moment vind je een manier om er mee om te gaan, maar de schade die je hebt opgelopen blijf je bij je houden.

Daarom is het des te triester dat er zo weinig gedaan wordt tegen pesten, maar ik denk ook dat het heel moeilijk is. Zelfs als je aan de pesters duidelijk maakt wat ze aanrichten denk ik niet dat ze zullen stoppen, misschien zelfs juist niet. Ik vraag me af waar het vandaankomt, waarom het zoveel gebeurt. Met z'n allen iemand afmaken en je er goed, zelfs trots, over voelen.



Wolfshade
There's blood on the moon and the summer is cold
Usericon van Wolfshade
Posted 04-08-2002 12:52 by Wolfshade Wijzig reactieProfiel van WolfshadeQuote dit bericht

Gewoon negeren, da's inderdaad het beste dat je kan doen! Op den duur gaat hen dat vervelen en zoeken ze wel een ander slachtoffer... Suc6!


I cut myself again and again to remind myself of you


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 04-08-2002 13:05 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk



www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 14:16 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 12:52 schreef Wolfshade het volgende:
Gewoon negeren, da's inderdaad het beste dat je kan doen! Op den duur gaat hen dat vervelen en zoeken ze wel een ander slachtoffer... Suc6!

hoe ken je zoiets no nergeren?? das fucking onmogelijk


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 04-08-2002 14:24 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Als ik jullie problemen zo lees....mensen, omdat anderen je treiteren, denk dan alsjeblieft niet slecht over jezelf !!! En speel al helemaal niet met de gedachte om er een eind aan te maken !!!

Ik was op de middelbare school in de eerste jaren altijd heel erg dik en werd daar ook mee gepest, totdat ik terug begon te pesten en iedereen liet zien dat ik tot heel wat in staat was. Het mooie van het hele verhaal is dat ik mijn leven nu prima op orde heb, vaste baan, eigen huis, mooie vriendin etc. etc. terwijl de 'pestkoppen' allemaal nog zo'n beetje bij hun ouders wonen en geen geld hebben voor wat dan ook. Als ik ze dan nu tegenkom knik ik heel vriendelijk en lach ik me hartstikke dood.

Behoud alsjeblieft je eigenwaarde en houd voor ogen dat het pesten echt wel ophoudt. Die pestkoppen zijn zelf vaak onzekerder over zichzelf dan jij en gebruiken mensen als jou alleen maar om zeichzelf beter voor te doen. Prik daardoorheen...

En één tip, op kamers gaan helpt !! Weg uit de depressieve omgeving en een frisse omgeving tegemoet !


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 04-08-2002 16:00 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ik blijf erbij...
crush their skulls
heb voor mij ook gewerkt


My madness, my sadness


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 16:01 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Het pesten is bij mij begonnen toen ik een jaar of 13 was. Toen luisterde ik nog niet naar metal, en kleedde ik me nog 'normaal'.
Op mijn 14 ben ik verslaafd geraakt aan metal, maar durfde ik me niet zo te kleden, omdat ik bang was dat ik nog meer uitgescholden zou worden.

Toen ik 16 was ofzo kreeg ik zoiets van
'fuck them' ik trek aan wat ik leuk vind.

Ik loop er nu soms best wel extreem bij, maar soms ook wel in spijkerbroek voor werk.
Dat maakt toch niks uit want beide keren word ik uitgescholden.

En waarom kleine kinderen mij uitschelden weet ik niet, maar ik denk dat iedereen die een hekel heeft aan mij, mij zwart probeert te maken bij iedereen. En die kleine rotkinderen vinden zichzelf daardoor errug stoer, als ze schelden.
Maar ze beseffen zelf niet wat ze aanrichten, want je gaat hier echt kapot aan.




dead greets me warm, now I will just say goodbye


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 16:03 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:01 schreef nightshadow het volgende:
Het pesten is bij mij begonnen toen ik een jaar of 13 was. Toen luisterde ik nog niet naar metal, en kleedde ik me nog 'normaal'.
Op mijn 14 ben ik verslaafd geraakt aan metal, maar durfde ik me niet zo te kleden, omdat ik bang was dat ik nog meer uitgescholden zou worden.

Toen ik 16 was ofzo kreeg ik zoiets van
'fuck them' ik trek aan wat ik leuk vind.

Ik loop er nu soms best wel extreem bij, maar soms ook wel in spijkerbroek voor werk.
Dat maakt toch niks uit want beide keren word ik uitgescholden.

En waarom kleine kinderen mij uitschelden weet ik niet, maar ik denk dat iedereen die een hekel heeft aan mij, mij zwart probeert te maken bij iedereen. En die kleine rotkinderen vinden zichzelf daardoor errug stoer, als ze schelden.
Maar ze beseffen zelf niet wat ze aanrichten, want je gaat hier echt kapot aan.





ik heb je net ff en mail gestuurd check die ff


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 16:06 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

okee,doe ik


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 16:19 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

bij mij begon het al toen ik een jaar of 5 was.
Ik was vroeger heel dik en klein,en lelijk maar dat ben ik nu nog.(ik heb wel een vriendin die alles voor me is)
dus doen begon het al van dikzak en shit like that.
Nou ik luisterde in groep 6 ofzo naar metallica en ik had altijd een te groot shirt van ze aan(kill em all!!!)
Daarop begonne leraren mij niet te mogen ik werd altijd over buitengesloten(heb nooit extra aand8 gehad,en nu ben ik woordblind ofzo ik kan slecht spellen zoals te zien is)
hoe ouder ik word hoe meer ik me thuisvoelde/terugvoelde in nummers als Fade to black en dyers eve van metallica.
Ik was het leven zo zat dat ik een mes pakte en me kapot zou gaan snijden(was jaar of 13)
steeds vroeg ik me af waarom zijn mensen zo waarom doen mensen elkaar pijn waarom is godverdomme niet iedereen gelijk.
ik heb me nooit gesneden ik kon het niet voor me ouders enzo.

2 jaar geleden was had ik een schoolfeest,waar ik erg op gepest werd enzo.
mensen deden spul in me drinken zodat ik bijna kon kotsen.
mensen duwde me tot ik voel en gaven me trapen.
ik ben toen naar buiten gerent naar het park(ligt naast mijn ouwe school)
en heb daar 3 uur in de kou zitte janken en gillen waarom ik!!!!!
toen heb ik me uitgekleed ben naar een meertje gelopen en wou gaan springen en weer kon ik het niet.(ik ben gewoon mislukt)

ik word nog steeds gepest enzo ook wel als in naar concerten ga dan word er altijd zo op me neergeken door oudere metalheads omdat ik jong ben en me haar is nog maar half lang enzo,ze denken dat ik zo'n nu-metal gasje ben.(nou ja kan het ze niet kwalijk nemen die lui mogen van mij ook dood)of ze zegge dat ik bepaalde bands niet eens ken(wat oo kflauwekul is ik ken vrij veel bands en dan niet 1 nummer ervan ofzo)
vorige keer toen ik dat had was vorige week op stonehenge toen gign ik ff naar de wc kwam er zo'n gast bij me staan zei dat ik destruction verkrachte omdat ik het niet kende volgens hem en alleen dat shirt aan had omdat ik erbij wou horen (hij was oo kdronken maar ja toen voelde ik me ook kut enzo,en d8 zie je wel niemand mag me ik hoor nooti ergens bij en dat zou ook nooit gebeuren.

(sorry voor de spelling en/of slechte grammatica,komt door de leraren en niet door mij)



beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 16:35 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Fade to black van metallica is mijn lievelingslied. Geweldige muziek, en een geweldige tekst. Vooral de tekst spreekt mij erg aan.

Heb er vaak aan gedacht om dat liedje op te zetten en mijn polsen door te snijden.
Als ik dat liedje hoorde begon ik keihard te janken. Als ik het mes in mijn handen had durfe ik het toch niet. Ik voelde me dan zo laf en zwak dat ik niet eens een einde aan mijn eigen leven kon maken.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 16:44 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

als i khet opdat nummer zou doen dan wou ik het ergens mij doen dat ik meteen in 1 klap weg was en dan op het stuk van GOODBYE!!!
of bij de liver versie als jamez 2X zegt Goodbye en dan bij de laatste dies emotioneel als de pest.



p.s heb je me mail gelezen? en als iets terug gestuurd.


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 16:53 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Ik heb net iets terug gestuurd.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 16:54 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:53 schreef nightshadow het volgende:
Ik heb net iets terug gestuurd.

en ik weer naar je gemaild net


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 17:04 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Check je mail maar weer even.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 04-08-2002 17:09 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

hebben jullie nog nooit van msn of icq gehoord?
stuk sneller als dit


My madness, my sadness


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 17:11 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Da's misschien wel handig, maar ik heb geen msn.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 04-08-2002 17:16 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

die 30 sec downloaden ga je ook niet dood van hoor


My madness, my sadness


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 04-08-2002 17:16 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Ik mail je vanavond nog wel, ik moet nu weg.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 04-08-2002 17:21 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 17:09 schreef winters rage het volgende:
hebben jullie nog nooit van msn of icq gehoord?
stuk sneller als dit

zo lijkt het of dit een heel interesant topic is


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen