IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Volgende pagina
SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 07-03-2002 15:50 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht

Zijn jullie voorstanders van medicijnen slikken of zeg je laat natuur zn gang gaan of gebruik homeopatiesche middelen?

ik vraag me dit af omdat ik liever nie aan medicijnen doe.....en ook sneller naar een medium zou gaan dan de huisarts.

nog een vraag. het was mij aangeraden om kalmeerings pillen te slikken.....pak liever iets homeopatiesch dus...is dr iemand die het homeopatiesche middle neemt? zoja werkt het ook? anders stapk over naar de pillen (yes its that severe)

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 19:19]


" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


Fire
Usericon van Fire
Posted 07-03-2002 15:55 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Ik ben geloof ik al 7 jaar niet meer naar een dokter geweest (dat was voor een ongeval) Maar ik gebruik wel medicijnen tegen hooikoorts. Verder heb ik er niks op tegen. Maar ik zou eerder naar een arts stappen dan zo'n ander figuur



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-03-2002 16:01 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

pillerij haat ik, mijn moeder is er volledig aan kapot gegaan, wanneer je je niet goed voelt direct grijpen naar een pilletje vind ik de reinste onzin, haat ik m.a.w. Vele pillen zijn in mijn ogen gewoonweg verslavende tabletten die je volledige leven kunnen doen instorten. Wat ik ook erg vind is dat er zoveel dokters zo zonder enige moeite slaappillen voorschrijven, had er na de zelfmoord van mijn moeder ook gekregen, maar heb er geen enkele genomen. Ik laat de natuur liever zijn gang gaan, leuker, gezonder.

Persoonlijk vind ik dat er aan de alternatieve geneeskunde wat meer aandacht mag besteed worden, maar die kennis is wetenschappelijk nog nie bewezen maar heeft ook al in vele situaties geholpen, zoals op het vlak van antidepressiva, neem ik nooit, zelf wanneer ik depri ben, ik houd nog steeds vast aan het tot rust komen op een bepaald moment en het lezen van grappige teksten, het kijken naar foto's waar goeie herinneringen aan hangen, dat is ook veel beter denk ik. Van al die pillerij word je maar depri vind ik.

Natuurlijke genzeing heerst, alternatieve (accupunctuur, meditatie, kruidenmixen (of hoe dat woord ook heet, heeft iets te maken met genezing met kruiden )) moet wat verder onderzocht worden en wanneer er eenmaal bewijzen gevonden zijn voor die manieren van genezing mag deze soort wel gerust de soort worden in de toekomst.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 07-03-2002 16:12 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik vertrouw de natuurgeneeskunde meer dan mijn huis arts.

Het voordeel van natuurgeneeskunde is dat je geen troep slikt

Het nadeel van natuurgeneeskunde is dat het soms langer duurt voor je resultaat hebt met de genezing.

Tegenwoordig is de natuurgeneeskunde aardig gevordert, en zijn er heel wat goede producten op de markt.

Ik denk dat er een hoop en betere medicijnen gemaakt kunnen worden met produckten van de natuur. Al die chemishe troep is leuk en zal ook wel snel werken, maar wat doet het op lange termijn met je lichaam ???

Ik loop nu ook al 1 jaar bij een natuurgeneeskundige, en ik moet toegeven: de behandelingen in combinatie met het dieët wat ik volg, dat het goed aan slaat. Jammer genoeg zal ik nog wel lang last hebben van mijn probleem, maar het gaat wel steeds ietsjes beter.

Maar je voelt je er ook beter bij, met natuur producten. (vind ik tenmiste hoor)

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 07-03-2002 16:13]


Wiegen Meister !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2002 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben geen groot voorstander van veel pillen slikken, ze genezen één deel, maar doen ook net zoveel schade op andere plaatsen.
Homeopatisch werkt vaak ook goed, ik vind dat er meer van dat soort medicijnen aangeboden moeten worden, tegen lagere prijzen.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 07-03-2002 16:27 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik vind dat je terughoudend moet zijn met het klakkeloos innemen van medicijnen, natuurlijke of syntetische. Dit neemt niet weg dat ze je soms kunnen helpen. Hetzelfde geldt voor dokters en (betrouwbare !!!)alternatieve genezers...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-03-2002 16:32 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik hou absoluut niet van medicijnen (en zou dat zelfs door willen trekken tot het kunstmatig beïnvloeden van de gezondheid, levensduur van de mens.)

De praktijk is echter dat ik heel vaak, veel pijnstillers moet slikken, omdat dan ik zown vreselijke pijn heb (migraine) dat ik er gek van word.

Ik weet zeker dat ik er vanbinnen goed van naar de klote ga. Ibuprofen (de pijnstiller die ik in behoorlijke doses naar binnen werk) is bijvoorbeeld heel erg schadelijk voor de maag.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 07-03-2002 16:32]


Dead things grow from deep inside...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 07-03-2002 16:37 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 7 maart 2002 16:32 schreef SheRa het volgende:
Ik hou absoluut niet van medicijnen (en zou dat zelfs door willen trekken tot het kunstmatig beïnvloeden van de gezondheid, levensduur van de mens.)

De praktijk is echter dat ik heel vaak, veel pijnstillers moet slikken, omdat dan ik zown vreselijke pijn heb (migraine) dat ik er gek van word.

Ik weet zeker dat ik er vanbinnen goed van naar de klote ga. Ibuprofen (de pijnstiller die ik in behoorlijke doses naar binnen werk) is bijvoorbeeld heel erg schadelijk voor de maag.


Same here... Door een wiplash enkele jaren terug heb ik nu enorm veel pijn in m'n nek, schouders en bovenrug.. Ik MOET gewoon pijnstillers nemen, enerzijds om te voorkomen dat er ontstekingen op m'n spieren komen (die in een permanente kramp zitten), anderzijds om die pijn tegen te gaan...
Al ben ik niet zo voor medicijnen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Fire
Usericon van Fire
Posted 07-03-2002 17:00 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 7 maart 2002 16:32 schreef SheRa het volgende:
Ik hou absoluut niet van medicijnen (en zou dat zelfs door willen trekken tot het kunstmatig beïnvloeden van de gezondheid, levensduur van de mens.)

De praktijk is echter dat ik heel vaak, veel pijnstillers moet slikken, omdat dan ik zown vreselijke pijn heb (migraine) dat ik er gek van word.

Ik weet zeker dat ik er vanbinnen goed van naar de klote ga. Ibuprofen (de pijnstiller die ik in behoorlijke doses naar binnen werk) is bijvoorbeeld heel erg schadelijk voor de maag.
maar onder tussen wel de hele dag



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-03-2002 17:08 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

je mag me een zweefgek noemen, maar als ik iets niet gebruik, zijn het medicijnen.
meestal zit ik te lurken aan homeopatische zooi.

Vooral omdat ik allergisch ben voor veel chemische zooi.
En dat placebogeneuzel, je gaat met niet vertellen dat keelpijn overgaat omdat ik denk dat ik medicijn heb geslikt.


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-03-2002 17:11 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 7 maart 2002 17:08 schreef aerodis het volgende:
En dat placebogeneuzel, je gaat met niet vertellen dat keelpijn overgaat omdat ik denk dat ik medicijn heb geslikt.


jawel, dat werkt onbewust op je. Omdat je denkt dat je er beter van wordt, ga je je beter voelen waardoor je ook weer serieus beter wordt. Vaag ja maar het is toch wel zo (met kleinere ziektes dan he, niet met bijv. tuberculose, om maar iets leuks te noemen)



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-03-2002 17:20 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 16:37 schreef Sharteel het volgende:
Same here... Door een wiplash enkele jaren terug heb ik nu enorm veel pijn in m'n nek, schouders en bovenrug.. Ik MOET gewoon pijnstillers nemen, enerzijds om te voorkomen dat er ontstekingen op m'n spieren komen (die in een permanente kramp zitten), anderzijds om die pijn tegen te gaan...
Al ben ik niet zo voor medicijnen..


Klote is dat he...

Ik probeer wel eens om ze niet te nemen. Het probleem is dat naarmate een migraine aanval vordert, de pijnstilers er minder en minder invloed op hebben. Met dan als resultaat dat ik niets meer kan en liefst met mijn kop tegen een muur aan wil rammen om maar even iets anders te voelen dan de pijn in mijn hoofd van de migraine.

Ik heb dus weinig keus.

Erg fijn, jezelf bewust lopen te vergiftigen.

Fire: Ik rook niet veel, en zeker niet de hele dag... mijn pakje shag gaat meer als een week mee. Maar goed, ook daarmee vergiftig ik mezelf. Maar dat is wel een keuze.


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2002 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 17:00 schreef Fire het volgende:
maar onder tussen wel de hele dag

Wat heeft dat er nou mee te maken ?


Fire
Usericon van Fire
Posted 07-03-2002 17:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 7 maart 2002 17:27 schreef Jenje het volgende:
Wat heeft dat er nou mee te maken ?

Dat je op vele andere manieren ook je lichaam lichaam verziekt, dus als je het echtt goed wil doen dan moet je je hele levens stijl aan gaan passen.



O ja SheRa ik had het eigenlijk iets minder persoonlijk moeten mededelen...sorry



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-03-2002 17:53 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Geeft niets. Het gaat mij om de mogelijkheid te kiezen. En in mijn ogen heb ik qua "medicijnen" weinig keus terwijl ik er toch heel erg tegen ben.

Roken is heel iets anders, en vrijwillig.


Dead things grow from deep inside...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 07-03-2002 18:36 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Pillen zijn hatelijk, ik heb zelf in mijn hele leven nog nooit een pijstiller of slaappil op. Ik geloof dat het naast slechte bijwerkingen voor de gezondheid nog een nadeel heeft. Je lichaam is minder sterk omdat het rekent op dat pilletje. Dan zal het lichaam zelf dus minder antistoffen maken. Je moet gewoon oppassen met dat spul en alleen slikken als je echt niet anders kan!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 07-03-2002 18:38 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

Ik laat het grootste deel de natuur gewoon zijn gang gaan, voor een valling ofzo ga ik niet direct naar de pillen lopen (ook al omdat ik bang ben dat ik niet meer zonder zal kunnen, is misschien wat dom maar het is toch zo). Ik heb nu ook al een paar jaar last van mijn maag, maar ik wil gewoon niet naar de dokter gaan, misschien omdat ik bang ben? , misschien omdat ik dan weet ik veel wat naar binnen moet slikken.

Als het echt te erg wordt zal ik natuurlijk wel naar de dokter gaan, maar voorlopig is het nog verdraagzaam (soms ff op je tanden bijten en dan gaat het wel over).


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 07-03-2002 18:46 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik slik pillen......
Zou ook wel gek zijn als ik dat niet deed want dan zou ik dus totaal niet meer normaal kunnen functioneren.
Ik heb een gewrichts andoening waardoor ik wel pillen mot vreten....niet omdat ik dat wil maar is alleen maar beter voor mijn eigen welzijn.

Dus....................


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-03-2002 18:53 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 18:38 schreef lord abortion het volgende:
Ik laat het grootste deel de natuur gewoon zijn gang gaan, voor een valling ofzo ga ik niet direct naar de pillen lopen (ook al omdat ik bang ben dat ik niet meer zonder zal kunnen, is misschien wat dom maar het is toch zo). Ik heb nu ook al een paar jaar last van mijn maag, maar ik wil gewoon niet naar de dokter gaan, misschien omdat ik bang ben? , misschien omdat ik dan weet ik veel wat naar binnen moet slikken.

Als het echt te erg wordt zal ik natuurlijk wel naar de dokter gaan, maar voorlopig is het nog verdraagzaam (soms ff op je tanden bijten en dan gaat het wel over).


Ik denk dat u misschien toch beter bij een dokter langs kunt gaan. Pillen slikken kun je altijd gewoon weigeren. Maar als er iets anders (misschien ernstigs) aan de hand is is dat misschien nu zonder medicijnen op te lossen. En misschien later niet meer...

(Ik wil niet zwartkijken ofzow, maar het lijkt me toch belangrijk om te weten.)


Dead things grow from deep inside...


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 07-03-2002 19:04 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Ik heb iets tegen pillen, vooral ze chemisch zijn. Bij natuurlijke producten lijkt het minder erg. Ik slik nu een aantal (ayurvedische) medicijnen, maar da's omdat het écht moet, anders zou ik het niet doen. Dus uit pure noodzaak ja, anders nee.


MuayThaigerrr!!


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 07-03-2002 19:38 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 18:53 schreef SheRa het volgende:
Ik denk dat u misschien toch beter bij een dokter langs kunt gaan. Pillen slikken kun je altijd gewoon weigeren. Maar als er iets anders (misschien ernstigs) aan de hand is is dat misschien nu zonder medicijnen op te lossen. En misschien later niet meer...

(Ik wil niet zwartkijken ofzow, maar het lijkt me toch belangrijk om te weten.)

Ik weet het wel, maar ik ben gewoon bang voor de uitslag, en ik denk dat dat de grootste "afremmer" is waarom ik niet naar den dokter ga. Ik denk dat ik pas zal gaan wanneer het te laat zal zijn, tenzij mijn ouders zullen zeggen dat ik moet gaan.

OK ik zal het zo zeggen, ik zal gaan de volgende keer als ik nog iets aan mijn maag heb dat niet normaal aanvoelt, belooft


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 07-03-2002 19:45 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik slik ook medicijnen.Heb borderline en een angststoornis.De pillen die ik slik vullen het serotonine tekort in mijn hersenen aan.Zonder pillen functioneer ik nauwelijks.Dus het is kiezen voor het gezonde niet slikken of slikken en me beter voelen.
Voor deze kwalen zijn geen natuurlijke pillen.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 07-03-2002 20:11 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ben niet echt een moeilijk mens als et om dokters gaat, en ben blij dat ik gewoon "ff naar de dokter ken gaan en me pillen ophalen"
als ik last van bronchitus heb (al mn hele leven)


My madness, my sadness


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 07-03-2002 20:36 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

voor sommige dingen zijn er geen homeopatische medicijnen te vinden, wat dan ook jammer is voor de mensen die alleen maar die "pillen" pakken. Maar als ik moet kiezen tussen een gezond leven met pillen en niet leven dan is de keuze wel vrij snel gemaakt zou ik zo zeggen.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 08-03-2002 0:41 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik heb het niet zo op pillen en dergelijke, maar vaak heb je geen keus, een goed virus met een hevige koorst en je zal wel moeten.

Ik slik geen pijnstillers en dergelijke.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 08-03-2002 12:18 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ikzelf gebruik, naast een aspirine, nooit medicijnen (tenzij het 'erg' wordt). Ik heb niet het idee "hoe meer je slikt, hoe beter je word" echt werkt.
Het beste is gewoon uitzieken! (tenzij je natuurlijk ernstige ziekte hebt, dan komt er wel een heel letterlijke betekenis aan "UITzieken".)


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen