IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-03-2002 13:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik gebruikt NOOIT medicijnen...

Heb in mijn hele leven geloof ik 2 maal een aspirine gehad en dat effect vond ik nou niet echt bijster goed... En ik ben er principieel niet zo voor om dat soort dingen te slikken.. Van een beetje hoofdpijn ga je ook niet dood..

De enige keren dat ik verder medicijnen heb gehad is na uittdrukkelijk doctervoorschrift (ooit antibioticakuurtje geloof ik) of iets dergelijks.. Maar aangezien ik nooit ziek ben komt dat ook maar zeer sporadisch voor...

Verder nam ik vroeger nog wel eens strepsils tegen keelpijn, maar alleen omdat ik dacht dat dit gewoon keelsnoepjes waren.. anyway.. die neem ik sinds ik weet dat ook daar bepaalde stoffen inzitten ook niet meer....

Ook voedingssuplementen , vitaminenpillen, homeopatische meuk, etc. hoeft van mij niet.

Ik zeg niet per definitie dat het allemaal slecht is ofzo, maar ik gebruik het dus niet.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-03-2002 13:12 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Alleen met migraine gebruik ik immigran en dat ongeveer gemiddeld 4 pillen a 11 euro per stuk om de anderhalve maand.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-03-2002 13:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2002 13:12 schreef bazzio het volgende:
Alleen met migraine gebruik ik immigran en dat ongeveer gemiddeld 4 pillen a 11 euro per stuk om de anderhalve maand.


Daar zie ik nog wel het nut van in... Maar migraine is ook geen gewone hoofdpijn natuurlijk..


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 08-03-2002 16:55 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

Ik gebruik wel medicijnen, omdat ik een a-specifieke overgevoeligheid van mijn neusslijmvlies heb. Wanneer ik dat niet zou doen, ben ik tien van de twaalf maanden snotverkouden.
Ook gebruik ik homeopatische middelen, waar ik over het algemeen erg goed op reageer en ik ieder geval geen allergische reacties van krijg, wat ik van bijv. bepaalde antibiotica wel krijg.


No regrets and no remorse...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-05-2002 12:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

POLL / LIJSTJE:

WIE SLIKT WAT?

(alcohol/tabak/koffie/etc niet meegerekend)

..




Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 28-05-2002 13:00 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Soms een paracetamol. Verder af en toe wat tegen hooikoorts. Niet dat dat bijstergoed werkt overigens.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-05-2002 13:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik probeer het gebruik van chemische medicijnen tot een absoluut minimum te beperken, alleen als er geen homeopatische variant van bestaat slik ik het.. Ik slik ook nauwelijks pijnstillers (ookal heb ik dagelijks enorme rugpijn i.v.m. een vergroeide ruggewervel)


POLL / LIJSTJE:

WIE SLIKT WAT?

Snaack
- Valdispert : natuurlijk kalmerings/ slaapmiddel van valeraan/ hop
- Selokeen : medicijn dat de hartwerking beïnvloedt om mijn hartslag normaal te houden
(- Vitamine C omdat ik rook)
(- Voedingssuplement voor vegetariërs)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-05-2002 13:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

[quote]Op 28 mei 2002 13:07 schreef Snaack het volgende:
- Vitamine C omdat ik rook

Hmm.. leg eens uit



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 13:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Roken remt de vitamine C-opname he.

Maar eh Snaack, je kan ook gewoon wat sinaasappels eten hoor .


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-05-2002 13:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 13:15 schreef Dwaallicht het volgende:
Roken remt de vitamine C-opname he.

Maar eh Snaack, je kan ook gewoon wat sinaasappels eten hoor .


Weet ik hoor dwaallie Vers fruit heerscht!

Maar goed, een teveel aan vitamine C plas je gewoon weer uit, dus neem ik er liever teveel dan te weinig van! Ik gebruik time released vitamine C trouwens..


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2002 13:18 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

van teveel vers fruit krijg je wel buikpijn hé...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 28-05-2002 13:23 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Oh ja, en Finimal.

"And end to the suffering..."



Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 14:26 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

heb een paar keren een pijnstiller geslikt. Jammer dat die zooi geen donder uithaalt (vooral jammer toen ik een hapje straat had genomen, het verdovingsmiddel van de tandarts werkte wat beter, al was het erg tijdelijk)

@Lord Abortion: als je ergens chronish last van hebt kan je beter wel ff gaan. Weet je tenminste wat het is, kan je daarna altijd nog zien wat je ermee doet, en of je er ueberhaupt wat mee moet doen.


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 15:25 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik neem alleen een pijnstiller als ik migraine heb. Voor gewone hoofdpijn niet, maar migraine is wat anders en doet me net iets teveel pijn..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 28-05-2002 16:23 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Als ik pijn in mijn kop of gebit heb dan slik ik nog wel eens een pijnstiller. Verder als ik zwaar on de stress zit wel eens valdispert.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2002 16:47 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ehmm, ben ik het nu, of werken medicijnen bij mij nooit zoals ze horen te werken...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-05-2002 16:53 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik neem Roaccutane - laatste maand -, Brufen voor m'n nek en rugpijn opgelopen met een wiplash en m'n pil... Voor de rest als ik een verkoudheid heb ofzo Lysomusyl en wat de dokter me voorschrijft.. Medicijnen werken bij wel altijd naar behoren..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 28-05-2002 16:55 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 13:07 schreef Snaack het volgende:
(- Voedingssuplement voor vegetariërs)

Heeft zoiets nut?
quote:
Op 28 mei 2002 16:47 schreef Asherah het volgende:
Ehmm, ben ik het nu, of werken medicijnen bij mij nooit zoals ze horen te werken...
Ikzelf heb niet zo erg veel resultaat van pijnstillers (van nurofen e.d. voel ik helemaal niks), en het duurt ook altijd uren eer een brufen of zo begint te werken dat ik me afvraag of de pijn niet gewoon vanzelf is weggegaan... Of dat nu antwoord geeft op je vraag


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 16:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 16:55 schreef |MoRGaN| het volgende:
Heeft zoiets nut?
Een voedingssupplement voor vegetariërs? Alleen als je slecht eet, denk ik, of een ijzertekort hebt of zo. Ik ben al jaren vegetariër en gebruik geen voedingssupplementen.

Het enige medicijn wat ik af en toe naar binnen werk is aspirine, bij een enorme kater, en dan nog in een moment van zwakte. Katers moeten normaal weggewerkt worden en de pijn dient verdragen te worden, ha!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 17:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Af en toe een aspirientje; behalve als mijn koppijn de dag na een avondje doorzakken is; dan krijg ik er kotsneigingen van en drink ik liever veel.

Ook wel eens vaak van die bruistabletten gebruikt; vitamine a-z die je in zo'n buisje bij de Kruidvat kan kopen. Weet niet of het werkt, maar niet al te vaak kan geen kwaad volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 17:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 17:04 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 16:47 schreef Asherah het volgende:
Ehmm, ben ik het nu, of werken medicijnen bij mij nooit zoals ze horen te werken...


ja dat zal jij wel zijn
maaruh, klopt wat je zegt, pijnstillers en verdovingsmiddelen lijken nooit zoveel zin te hebben om wat te gaan verdoven bij mij (alcohol werkt een eind beter) en bij andere medicijnen die ik weleens heb gehad kan ik niet met zekerheid zeggen of ze werken (bijvoorbeeld eens een Lariam kuur gehad, en ik heb idd geen malaria gekregen maar of dat aan de medicijnen ligt weet je niet natuurlijk) maar gelukkig heb ik ook nooit last van bijwerkingen gehad zelfs niet in combinatie met op vakantie eens zo handig geweest om een mes in mijn hand te krijgen en op mijn werk per ongeluk een frisglas in mun hand geslagen, was beide in combinatie met bier.


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 28-05-2002 17:05 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 16:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Een voedingssupplement voor vegetariërs? Alleen als je slecht eet, denk ik, of een ijzertekort hebt of zo. Ik ben al jaren vegetariër en gebruik geen voedingssupplementen.
Ik ben zelf ook al jaren vegetariër, en ik heb nooit ergens last van gehad (toch niet van iets dat daaraan zou kunnen liggen), hoewel ik over het algemeen toch niet zo heel erg gezond eet. Nu ja, ik dacht ik vraag het maar (effe gratis geneeskundig advies inwinnen) Better safe than sorry.


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 17:08 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 17:03 schreef Mutilator het volgende:
Ook wel eens vaak van die bruistabletten gebruikt; vitamine a-z die je in zo'n buisje bij de Kruidvat kan kopen. Weet niet of het werkt, maar niet al te vaak kan geen kwaad volgens mij.


die enorm smerige dingen bedoel je? of zijn er tegenwoordig bij die wel drinkbaar zijn?


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 17:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 17:08 schreef Lord Uraneck het volgende:
die enorm smerige dingen bedoel je? of zijn er tegenwoordig bij die wel drinkbaar zijn?


Die ik had heeft sinaasappelsmaak. Gewoon in een whiskeyglas op laten bruisen en snel achterover klokken.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 17:17 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 17:15 schreef Mutilator het volgende:
Die ik had heeft sinaasappelsmaak. Gewoon in een whiskeyglas op laten bruisen en snel achterover klokken.


goeie tip, met whisky heb ik die dingen idd nog nooit geprobeerd


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen