IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 13:10 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 13:05 schreef mislyd het volgende:
Ja idd! Het verbaast me dat zoveel patiënten blijven beweren dat het werkt, terwijl het dus fysisch onmogelijk is dat het medicijn kan werken. Volgens mij is homeopathie eerder psychotherapie

Het placebo-effect.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 13:13 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 13:05 schreef mislyd het volgende:
Ja idd! Het verbaast me dat zoveel patiënten blijven beweren dat het werkt, terwijl het dus fysisch onmogelijk is dat het medicijn kan werken. Volgens mij is homeopathie eerder psychotherapie


Dus omdat jij het niet begrijpt moet het wel ingebeeld zijn ?
Hoe verklaar je dan dat het helpt tegen mijn hooikoorts ? En tegen griep ?
En dat mijn homepaat mij eens een placebo had gegeven zonder mij in te lichten , en dat ik pas begon te genezen nadat ze echte medicijnen begon te geven ipv de placebo ?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-07-2003 13:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 24 juli 2003 13:13 schreef campske666 het volgende:
Dus omdat jij het niet begrijpt moet het wel ingebeeld zijn ?


Wees gerust, niet alleen ik.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 13:21 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 13:18 schreef mislyd het volgende:
Wees gerust, niet alleen ik.


Als er meer mensen zijn die er zo over denken, moet het wel juist zijn.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 24-07-2003 13:22 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Ik heb wel een homeopathische huisarts ongeveer. Hij is iig heel erg voor die middeltjes. Hij geeft natuurlijk wel normale medicijnen maar als er in het homeopatische gebeuren ook een medicijn tussen zit wat zou kunnen helpen, schrijft ie dat voor.

Ik ben er niet zo voor dat homeopathische spul aangezien ik m hele leven al af en aan loop bij dokters en specilisten enz enz en telkens weer andere medicijnen krijg en vaak alleen zware pijnstillers of medicijnen bij mij werken


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-07-2003 13:23 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik s;ik medicijnen,omdat ik anders niet normaal kan functioneren.Lexotanil en zoloft.Ben er niet trots op maar liever medicatie dan nooit meer de deur uitkomen ( ik heb een angststoornis en Borderline)


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-07-2003 13:23 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 24 juli 2003 13:21 schreef campske666 het volgende:
Als er meer mensen zijn die er zo over denken, moet het wel juist zijn.

Precies, ik snap er geen zak van, maar ik vermoed dat homeopathische middelen de patiënten soms wel agressief kunnen maken.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 13:26 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 13:23 schreef mislyd het volgende:
Precies, ik snap er geen zak van, maar ik vermoed dat homeopathische middelen de patiënten soms wel agressief kunnen maken.


Nee, ik wordt er net kalmer van, normaal ben ik veel agressiever, en veel sneller boos. (echt waar).


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 24-07-2003 13:29 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 24 juli 2003 13:23 schreef Vampie het volgende:
Ik s;ik medicijnen,omdat ik anders niet normaal kan functioneren.Lexotanil en zoloft.Ben er niet trots op maar liever medicatie dan nooit meer de deur uitkomen ( ik heb een angststoornis en Borderline)



Wow
Dan ben je wel gedwongen medicijnen te gebruiken ja idd. Rot voor je


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 13:30 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 13:23 schreef Vampie het volgende:
Ik s;ik medicijnen,omdat ik anders niet normaal kan functioneren.Lexotanil en zoloft.Ben er niet trots op maar liever medicatie dan nooit meer de deur uitkomen ( ik heb een angststoornis en Borderline)


Ja, ik ken het probleem, soms heb je geen keuze en moet je wel medicatie innemen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-07-2003 13:33 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 13:30 schreef Leviathanica het volgende:
Ja, ik ken het probleem, soms heb je geen keuze en moet je wel medicatie innemen.


leuk is anders helaas..


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 24-07-2003 13:37 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Hm, ik gebruik zelf geen reguliere medicijnen, wel af en toe een zalfje bij koortslip (ok, twee keer in m'n leven), een keer wat pijnstillers (paracetamol) toen ik m'n knie flink verragd had (bloeduitstorting), ik heb de helft van het doosje nog liggen. En als toppunt onlangs op vakantie in Afrika, elke dag Malarone (ter preventie van Malaria), en op een gegeven moment ook antibiotica en ontstekingsremmers toen ik flink gestoken was door een onbekend insect (oid), ik zat toen op de 6 pillen per dag (3x ontstekingsremmer, 2x antibioticum en 1x Malarone). Verder onlangs wat 'medicinaal' mondwater (maar niet vergoed en gewoon te halen bij de drogist) toen ik een ontsteking in mijn mond had.

Mijn vader was apotheker, dus die weet er wel wat van, en die wist meestal ook wel dat dingen zonder medicijnen ook wel goed konden komen (hangt van de situatie af natuurlijk). Verder heb ik er geen problemen mee om ze te slikken als het nodig is, maar als dat niet het geval is blijf ik er ook wel vanaf.

Overigens vind ik die hele mentaliteit van "als het uit de natuur is is het wel goed, als het chemisch is is het troep" echt vrij weinig hout snijden. Een heleboel medicijnen hebben werkzame stoffen die een chemisch geproduceerde variant zijn (hetzij dezelfde stof of een vergelijkbare, eventueel beter werkzame stof) van een 'natuurlijke' stof. Dat is vaak gewoon een zaak van wat praktisch is, of je bouwt hectares aan kassen om een of andere tropische plant in te verbouwen, of je zet een lab neer dat hetzelfde stofje produceert, de keus lijkt me dan niet heel moeilijk. Bovendien is het zo dat lang niet alles in de natuur 'goed' voor je is, ik weet ook niet hoe men dit eigenlijk ooit bedacht heeft, maar het zal wel aan de media liggen. In de natuur komen zat stoffen en giffen voor die niet echt prettig voor je zijn, en omdat ze natuurlijk zijn wil echt niet zeggen dat ze beter zijn dan welke "chemische troep" dan ook.

Wat homeopathie betreft, uhm, als je het wilt gebruiken, ga je gang, als het werkt, mooi voor je, maar mij weet je er niet snel van te overtuigen. En ja, ik heb wel gehoord over werkzame stoffen die verdund worden, maar dat de "geest" van de stof in het oplosmiddel blijft zitten enzo, maar dat gaat er bij mij niet zo gemakkelijk in. Overigens geloof ik dat in sommeige homeopathische middelen ook wel andere werkzame stoffen wel aanwezig zijn, maar ik heb me er nooit echt in verdiept.

Wat betreft hormonen en dergelijken, tsja, die zijn inderdaad vrijwel allemaal synthetisch, maar ja, je kan die dingen ook moeilijk uit mensen gaan zitten extraheren

Overigens, wat de aspirine beteft, da's ook niet zo'n fijn middeltje, het is dat het al op de markt was, maar anders zou het waarschijnlijk niet door de huidige medicijnkeuringen kunnen, de bijwerkingen ervan kunnen erg ernstig zijn, ik heb geloof ik één keer in mijn leven een aspirientje gehad (nog in mijn basisschooltijd geloof ik), toen een paar grapjassen die door de cola deden van diverse mensen omdat ze gehoord hadden dat je er geil van werd...

Verder heb ik dus niks tegen medicijnen, maar je moet ze gewoon niet gebruiken als het niet nodig is

NP: Twisted Sister - King Of The Fools


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 24-07-2003 14:20 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:29 schreef Leviathanica het volgende:
Ik heb er zeker wel wat aan, ik zit hier immers nog, gezond en wel.
Ik kon/kan door die zooi weer verder met mijn leven, en ik kan op effectieve wijze mijn problemen oplossen.
Want als ik niet aan die pillen was begonnen zou ik door alles wat er is gebeurt of gaande is veel te chaotisch en paniekerig zijn, en zit ik mezelf alleen maar op te fokken.

De invloed, tja, als je begint ben je een beetje duizelig en heb je geen honger ( ), maar daarna voelt je lichaam weer normaal.
Als ik ze een dag vergeet wordt ik ziek, en dan merk je hoe sterk die zooi eingelijk is.
Ik wil er dan ook zeker wel vanaf, ooit.
Maar het kan echt een redmiddel zijn.


Dit wou ik dus ook al vragen..

Is Efexor bijna hetzelfde als Seroxat? Ik geloof dat het allebei medicijnen zijn om je serotonine op peil/ in balans te krijgen.. dus vroeg het me af...

Mij is namelijk sterk aangeraden aan de Seroxat te gaan, maar ik vertrouw het voor geen meter en wil er niet aan. Ik ben veel te bang dat het uiteindelijk alleen maar meer ellende oplevert dan het goed gemaakt heeft, dat je er niet vanaf kunt komen of wat dan ook...

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van dergelijke anti-depressiva [SSRI's om precies te zijn = Selective Serotonin Reuptake Inhibitors] en is daar inmiddels al weer helemaal van af? Hoe ging dat, had het erg veel invloed [withdrawal symptomen enzo?] toen je probeerde te stoppen etc...

Alle info is welkom!


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 24-07-2003 14:23 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 13:23 schreef Vampie het volgende:
Ik s;ik medicijnen,omdat ik anders niet normaal kan functioneren.Lexotanil en zoloft.Ben er niet trots op maar liever medicatie dan nooit meer de deur uitkomen ( ik heb een angststoornis en Borderline)


Damn... dan 'moet' je ook wel ja..
Kan me voorstellen dat je er niet trots op bent dat je aan die troep moet, maar ik ben allang blij voor je dat je er baat bij hebt en je zodoende weer een normaal leven kan leiden!

GOOOOO Vampie!


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 24-07-2003 14:26 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Hmm, d'r is volgens mij nog geen homeopathische insuline op de markt.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 14:52 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 14:20 schreef Devilicious Pem het volgende:
Dit wou ik dus ook al vragen..

Is Efexor bijna hetzelfde als Seroxat? Ik geloof dat het allebei medicijnen zijn om je serotonine op peil/ in balans te krijgen.. dus vroeg het me af...

Mij is namelijk sterk aangeraden aan de Seroxat te gaan, maar ik vertrouw het voor geen meter en wil er niet aan. Ik ben veel te bang dat het uiteindelijk alleen maar meer ellende oplevert dan het goed gemaakt heeft, dat je er niet vanaf kunt komen of wat dan ook...

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van dergelijke anti-depressiva [SSRI's om precies te zijn = Selective Serotonin Reuptake Inhibitors] en is daar inmiddels al weer helemaal van af? Hoe ging dat, had het erg veel invloed [withdrawal symptomen enzo?] toen je probeerde te stoppen etc...

Alle info is welkom!


Ze lijken wel wat op elkaar en het is inderdaad bedoelt om je serotonine op peil te krijgen en te houden.
Maar Seroxat werkte niet goed bij mij, daarom ging ik over op Efexor.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 24-07-2003 15:48 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 24 juli 2003 14:26 schreef No Nonsense het volgende:
Hmm, d'r is volgens mij nog geen homeopathische insuline op de markt.





Dat zou wat zijn lol Werkt dan ook lang niet zo goed als de echte he


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 24-07-2003 16:34 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 15:48 schreef Sorpresa het volgende:


Dat zou wat zijn lol Werkt dan ook lang niet zo goed als de echte he


Ik denk het niet nee.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-07-2003 16:44 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 14:23 schreef Devilicious Pem het volgende:
Damn... dan 'moet' je ook wel ja..
Kan me voorstellen dat je er niet trots op bent dat je aan die troep moet, maar ik ben allang blij voor je dat je er baat bij hebt en je zodoende weer een normaal leven kan leiden!

GOOOOO Vampie!


Thanks!!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-07-2003 16:58 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ben door mijn hele leven in meer ziekenhuizen geweest dan de meeste mensen op dit board waarschijnlijk (ik denk onderhand wel 12 keer of zo voor operaties)

Heb altijd zo weinig mogelijk of zo kort mogelijk medicijnen willen krijgen, geen pijnstillers en andere zooi, mijn vertrouwen in de medische wereld is niet 0 want ik leef nog dus ze moeten iets goed doen, maar de laatste tijd krijg ik ook heel vaak het gevoel dat ze nog voor verkoudheid pillen voorschrijven, en die pillencultuur staat me helemaal niet aan, het is meestal verdoving of verplaatsing van problemen terwijl de persoon misschien eerder van binnen in zijn geest iets moet oplossen dan dat hij werkelijk aan iets lijdt.

Zweverig misschien, maar ik geloof zeer sterk sinds kort dat alle mensen het potentieel hebben veel van hun kwalen zelf te genezen(ik zeg bewust veel, niet alle!!!), maar dat heel veel mensen de makkelijkere of voorgeschreven weg kiezen...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 24-07-2003 23:42 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

Iemand hier ervaring met St. Janskruid voor depressies?


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-07-2003 23:43 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 23:42 schreef Azrael het volgende:
Iemand hier ervaring met St. Janskruid voor depressies?


ik...hielp bij mij niet..weet hoe een ander erop reageert.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-07-2003 23:49 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 24 juli 2003 23:42 schreef Azrael het volgende:
Iemand hier ervaring met St. Janskruid voor depressies?

Doet helemaal niks.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 25-07-2003 0:06 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 14:20 schreef Devilicious Pem het volgende:

Mij is namelijk sterk aangeraden aan de Seroxat te gaan, maar ik vertrouw het voor geen meter en wil er niet aan. Ik ben veel te bang dat het uiteindelijk alleen maar meer ellende oplevert dan het goed gemaakt heeft, dat je er niet vanaf kunt komen of wat dan ook...

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van dergelijke anti-depressiva [SSRI's om precies te zijn = Selective Serotonin Reuptake Inhibitors] en is daar inmiddels al weer helemaal van af? Hoe ging dat, had het erg veel invloed [withdrawal symptomen enzo?] toen je probeerde te stoppen etc...

Alle info is welkom!


Mij werd ook Seroxat aangeraden, maar ik wou daar ook niet aan. Als je je wensen kenbaar maakt aan de huisarts, schrijft die wel wat anders voor. Ik had des tijds het 1 en ander gehoord over Seroxat en ik wilde er echt niet aan, mijn huisarts schreef toen wat anders voor. Mijn oom gebruikte lange tijd Seroxat en nu weer als ik me niet vergis. Hij had zeer grote moeite om er weer van af te komen. Bovendien geeft Seroxat (zoals vele anti-depressiva) veel vervelende bijwerkingen. Bij een groot aantal mensen is het zelfs zo dat ze in het begin zeer suicidaal worden van Seroxat, dat is zo'n beetje de meeste vervelende bijwerking wat dat betreft. Wat ik er van heb begrepen, geeft Remeron weinig bijwerkingen. Ik weet dit echter niet zeker (zou ik wel moeten weten, ik werk voor het bedrijf dat Remeron produceert ).


Op je knie en pijp voor genade!


occult
Usericon van occult
Posted 25-07-2003 0:12 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

uhm,

wat versta je er precies onder, ik slik alleen asperines voor me hoofdpijn <dus elke dag> de rest geloof ik nie in en zalfjes al helemaal niet, en wat dokters voorschrijven laat ze lekker schrijven halen doe ik het niet en innemen al helemaal niet, ik heb een allergie reactie gezien van me schoonmoeder nah die was echt een ontplofte monster geworden. die zag er niet uit dus ik blijf van al die troep af


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen