IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-09-2008 18:34 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 30 september 2008 12:18 schreef Dodo het volgende:
Een blaasontsteking is eigenlijk prima op te lossen zonder AB door het slikken van extra vitamine C en cranberry. Helaas is het zo dat het een vrij pijnlijke aandoening is, waar je het liefst zo snel mogelijk vanaf wil zijn, dus grijpt men massaal naar de antibiotica.

Maar als nog is het beter om te voorkomen dan genezen.
Gewoon zorgen dat er geen fecale bacteriën bij je urinebuis in de buurt komen.


Ja, vandaar dat ik dus ook vroeg naar ervaringen met de cranberry


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 30-09-2008 19:48 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

In theorie kan het, praktijk heb ik geen ervaring mee


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-10-2008 23:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 september 2008 12:18 schreef Dodo het volgende:
Een blaasontsteking is eigenlijk prima op te lossen zonder AB door het slikken van extra vitamine C en cranberry. Helaas is het zo dat het een vrij pijnlijke aandoening is, waar je het liefst zo snel mogelijk vanaf wil zijn, dus grijpt men massaal naar de antibiotica.

Maar als nog is het beter om te voorkomen dan genezen.
Gewoon zorgen dat er geen fecale bacteriën bij je urinebuis in de buurt komen.


naar achteren afvegen dan maar

Je moet idd zorgen dat er niet teveel in komen maar te steriel word je ook vaak ziek van.

AB is zeker wel handig voor zware aandoeningen maar, het wordt toch iets te snel voor geschreven imho. Je krijgt op ten duur toch ook resistente bacterien, en daarnaast dood je ook de vele goede bacterien die je lichaam rijk is, dus als je niet teveel kans wilt op darmproblemen en schimmelpoes en nog wel wat meer aandoeningen waar je daarna nog moeilijker vanaf komt. (Die kans is ook weer niet heel erg groot, maar toch ook wel iets om mee te nemen)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 02-10-2008 11:37 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja pfoe, ik ben er ook absoluut niet blij mee.
Heb zelf het idee dat ik er na die nierbekkenontsteking meer vatbaar voor geworden ben, want ik had het echt nooit.
Of dat door de vrij zware AB toen is gekomen (er stonden me toch nare bijwerkingen op de bijsluiter niet normaal, echt een hele waslijst) geen idee, maar al die kuren zitten me niet lekker.
Dus, hierna cranberry halen en dan zie ik vanzelf wel of het werkt.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Li1986
Usericon van Li1986
Posted 14-10-2008 21:31 by Li1986 Wijzig reactieProfiel van Li1986Quote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 15:50 schreef SilentSinner het volgende:
Zijn jullie voorstanders van medicijnen slikken of zeg je laat natuur zn gang gaan of gebruik homeopatiesche middelen?
Ik denk dat dat eerlijk gezegd te maken heeft met de ernst van de situatie en of het gaat om een langdurig probleem. In sommige situaties kun je gewoon simpelweg het niet veroorloven om geen medicijnen te gebruiken of te vertrouwen op homeopatische middelen omdat je dan b.v. jezelf in gevaar zou kunnen brengen.

Iemand die bijvoorbeeld langdurig psychotisch is zou meer baat hebben bij medicijnen dan iemand die een paar dagen niet lekker in zijn vel zit en de dingen eventjes niet meer helder ziet. Iemand die b.v. astma heeft moet wel medicijnen slikken omdat diegene anders het risico loopt het zo benauwd te krijgen dat diegene daaraan zou kunnen overlijden.

Voor dingen als een griepje, koorts/verkoudheid of wat spierpijn of normale hoofdpijn vind ik het nogal overdreven om medicijnen te gebruiken omdat dat geen ernstige dingen zijn die vanzelf weer over moeten gaan of met andere middelen (met koorts moet je b.v. uitzweten en/of afkoelen) verholpen kunnen worden, wanneer dat toch langdurig aanhoud kan het natuurlijk nooit geen kwaad om eens contact te zoeken met de huisarts.

[Dit bericht is gewijzigd door Li1986 op 14-10-2008 21:33]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2010 21:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo, ik ben goed ziek (slijm, koppijn, reutelhoest) en ga es kijken of ik met homeopathie kan genezen

ik geef het één week. Als het dan niet over is dan maar opnieuw the usual way.

benieuwd


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2010 21:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zijn hier nog mensen die allergisch zijn voor verkoudheid?


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-11-2010 21:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja, ik ga er erg van hoesten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-11-2010 21:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Neuh, belemmert me verder nergens in. Behalve als door die continue loopneus je van die rooie geïrriteerde vlekken krijgt hehe.


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2010 21:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 November 2010 21:42 schreef BenKnuckles het volgende:
Ja, ik ga er erg van hoesten.


dat heb ik ook. Ik word altijd erg ziek van verkoudheid


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2010 21:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 November 2010 21:44 schreef karnivoor het volgende:
Neuh, belemmert me verder nergens in. Behalve als door die continue loopneus je van die rooie geïrriteerde vlekken krijgt hehe.


brandplekken van het schuren (zakdoek?)


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 13:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vraagje

als je teveel antibiotica neemt dan treedt er na een tijd resistentie op

maar als je natuurlijke producten neemt, is er na een tijd dan ook geen resistentie?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 13:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 13:34 schreef Hypnos het volgende:
vraagje

als je teveel antibiotica neemt dan treedt er na een tijd resistentie op

Nou, niet 'je', dat antibioticum moet dan ook buiten jou veel gebruikt zijn
quote:
maar als je natuurlijke producten neemt, is er na een tijd dan ook geen resistentie?

Ja, tuurlijk.

Zal alleen over het algemeen veel minder snel zijn omdat minder mensen die middelen gebruiken. Denk ik.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 13:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind het dan wel vreemd dat er zo van die landen zijn waar al "3.000 jaar" dezelfde kruiden en weet ik veel wat gebruikt worden, en het werkt nog steeds (zeggen ze)

terwijl "we" hier na veel minder tijd al resistent worden aan antibiotica


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-11-2010 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mijn vermoeden is dat medicijnen in principe lichaamsvreemde substanties zijn en natuurlijke kruiden etc etc in mindere mate lichaamsvreemd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 13:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

en omdat de natuur producten levert die al miljoenen jaren getest worden. Al zijn gewone antibiotica ook vaak gewonnen uit schimmels. Maar natuurlijk veel puurder gemaakt. Een bacterie kan gemakkelijker een afweer tegen 1 stofje ontwikkelen dan afweer tegen het hele pallet aan AB wat een schimmel in huis heeft.

Bij antibiotica moet je je kuur afmaken dan heb je minder kans op resistentie. Voor de rest is vooral grootschalig verkeerd gebruik de oorzaak van resistentie.

Overigens hoef je bij verkoudheid geen AB te slikken. verkoudheid komt door virussen, tegen verkoudheid heb je niets aan AB alleen aan de secundaire ontstekingen als gevolg van verkoudheid. Maar komop verkoudheid is zo erg niet. je moet niet zielig in een hoekje gaan zitten want dan wordt het erger. Minimaal een half uur intensief bewegen helpt hier ook tegen. Het is wel wat moeilijker als normaal maar de uren erna heb je er veel minder klachten van. Ook moet je bij verkoudheid heel goed eten, bij griep moet je juist weer stil liggen en niet eten.

Verkoudheid heeft overigens niets met kou te maken, er is nog nooit een verband aangetoond tussen kou en verkoudheid. Alleen seizoensinvloed. De theorie is dat mensen bij kou dichter opelkaar in huis gaan zitten en daarmee overdracht versnellen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 13:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat kan wel, maar zijn het niet vooral de bacterieËn en virussen die resistent worden?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 13:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 13:50 schreef Jenje het volgende:
Mijn vermoeden is dat medicijnen in principe lichaamsvreemde substanties zijn en natuurlijke kruiden etc etc in mindere mate lichaamsvreemd.


Die vlieger gaat maar weinig op, AB komen veelal van schimmels en kruiden van planten. Maar schimmels staan veeeeel dichter bij dieren dan planten. Er waren suggesties om schimmels en dieren in 1 rijk te gooien.

Kruiden hebben vele stofjes en medicijnen vaak maar 1, voor evolutie is 1 stap niet zo moeilijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-11-2010 13:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 13:51 schreef ElitE het volgende:
Verkoudheid heeft overigens niets met kou te maken, er is nog nooit een verband aangetoond tussen kou en verkoudheid. Alleen seizoensinvloed. De theorie is dat mensen bij kou dichter opelkaar in huis gaan zitten en daarmee overdracht versnellen.



Toch weet ik zeker dat als ik nu in mijn t-shirt een uurtje buiten ga wandelen dat ik morgen of overmorgen ziek ben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 14:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 13:51 schreef Hypnos het volgende:
dat kan wel, maar zijn het niet vooral de bacterieËn en virussen die resistent worden?
virussen worden helemaal niet aangetast door AB. ze zijn er al resistent voor maar worden er helemaal niet door beinvloed.

Als je AB juist gebruikt ontstaat er geen resistentie, alle bacterien die je in je lichaam hebt probeer je ermee dood te krijgen. Als je eerst AB toedient, en je voelt je beter, kunnen er nog bacterien aanwezig zijn. Die bacterein die over gebleven zijn zijn ook degene met de meeste resistentie voor het middel. Als je daarna weer ziek wordt omdat je gestopt bent met de kuur. heb je iets resistentere bacterien. Als je vervolgens weer wat AB neemt en weer stopt als het weer gaat dan heb je nog iets resistentere bacterien. HErhaal je dat vaak genoeg heb je volledig resistentere bacterien. tussendoor kunnen die bacterien ook naar andere personen verhuizen.

Maar met verkoudheid moet je gewoon je ding blijven doen, wel goed slapen maar ook goef actief zijn overdag, dan is het wel even kut maar op de bank blijven liggen is bij verkoudheid alleen maar erger hoe aanlokkelijk het ook is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 14:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 13:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Toch weet ik zeker dat als ik nu in mijn t-shirt een uurtje buiten ga wandelen dat ik morgen of overmorgen ziek ben.


Doe maar dan.

Ik loop ook vaak in tshirt in de kou en heb een maand geleden voor het eerst sinds 2 jaar verkouden geweest( die keer ervoor was juist in de zomer) Mijn ervaring is dat mensen die niet zo moeilijk doen over kou het minst verkouden zijn.

De dunne snot bij koud weer is geen verkoudheid maar dat is waarschijnlijk als gevolg van te droge lucht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 14:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 14:01 schreef ElitE het volgende:
virussen worden helemaal niet aangetast door AB. ze zijn er al resistent voor maar worden er helemaal niet door beinvloed.

Als je AB juist gebruikt ontstaat er geen resistentie, alle bacterien die je in je lichaam hebt probeer je ermee dood te krijgen. Als je eerst AB toedient, en je voelt je beter, kunnen er nog bacterien aanwezig zijn. Die bacterein die over gebleven zijn zijn ook degene met de meeste resistentie voor het middel. Als je daarna weer ziek wordt omdat je gestopt bent met de kuur. heb je iets resistentere bacterien. Als je vervolgens weer wat AB neemt en weer stopt als het weer gaat dan heb je nog iets resistentere bacterien. HErhaal je dat vaak genoeg heb je volledig resistentere bacterien. tussendoor kunnen die bacterien ook naar andere personen verhuizen.

Maar met verkoudheid moet je gewoon je ding blijven doen, wel goed slapen maar ook goef actief zijn overdag, dan is het wel even kut maar op de bank blijven liggen is bij verkoudheid alleen maar erger hoe aanlokkelijk het ook is.



ok, dus eigenlijk moeten we betere AB vinden?
het is niet dat bacterieën resistenter worden, het zijn gewoon andere bacterieën dan?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 14:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nee je moet niet zo zielig doen over een snotterneusje, gewoon kou trotseren en van je luie reet!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-11-2010 14:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 14:05 schreef ElitE het volgende:
Doe maar dan.

Ik loop ook vaak in tshirt in de kou en heb een maand geleden voor het eerst sinds 2 jaar verkouden geweest( die keer ervoor was juist in de zomer) Mijn ervaring is dat mensen die niet zo moeilijk doen over kou het minst verkouden zijn.

De dunne snot bij koud weer is geen verkoudheid maar dat is waarschijnlijk als gevolg van te droge lucht.


Volgens mij wordt je weerstand wel degelijk lager als je je lichaam koud laat worden door te weinig kleding of op de toch staan of zitten. Als die weerstand lager is ben je vatbaarder voor virussen en die virussen kom je overal tegen in de lucht.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 14:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 14:22 schreef ElitE het volgende:
Nee je moet niet zo zielig doen over een snotterneusje, gewoon kou trotseren en van je luie reet!


ja jong, dat blijft maar duren, een week aan een stuk loopneuzen tot je neus rauw openligt van het snuiten, je keel helemaal droog wordt omdat je 's nachts niet door je neus kunt ademen, met gespleten lippen tot gevolg

om vervolgens gele en rooie slijmen boven te halen met brokken en alles

telkens die neus volledig toe begint te zitten weet ik hoe laat het is

toen ik rrokte was het nog erger, maar nu herken ik het ook al van de eerste dag. Dan heb ik echt zoiets van.. zwaar bestrijden en dan is het mogelijk na 24 uur gedaan. Maja, soms ben ik te lui of heb ik niets in huis of denk ik "ja ik ga mijn weerstand es testen, es kijken hoe sterk ik ben vanbinnen" . Zelfoverschatting dus


signature


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen