IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 14:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 14:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij wordt je weerstand wel degelijk lager als je je lichaam koud laat worden door te weinig kleding of op de toch staan of zitten. Als die weerstand lager is ben je vatbaarder voor virussen en die virussen kom je overal tegen in de lucht.


bij vissen is het net als je de temperatuur iets hoger zet

ik zie trouwens ook steevast iemand in T-shirt lopen als ik de kleine afzet op school. Zo een papa die bij 0° of 25, altijd in een shirtje loopt.

Het is trouwens ook goed voor je stofwisseling, minder kleren aandoen, dan verbrandt je meer om je warm te houden. denk ik

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-11-2010 14:30]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 14:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 14:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Volgens mij wordt je weerstand wel degelijk lager als je je lichaam koud laat worden door te weinig kleding of op de toch staan of zitten. Als die weerstand lager is ben je vatbaarder voor virussen en die virussen kom je overal tegen in de lucht.


Jah dat is ook wel aannemelijk en een hypothese is dat in koud weer de slijmvliezen kouder worden en de weerstand lager is. Koorts is ook een afweer tegen ziekte, dus kou zou omgekeerd kunnen werken.


Echter is er nog nooit een direct verband aangetoond met kou en verkoudheid terwijl daar bergen van onderzoek naar is gedaan.


Het zou natuurlijk kunnen zijn dat bij de formulieren voor het zoeken van proefpersonen vaak vermeld is dat mensen de kou in gaan. Daarmee filter je alle pussies eruit die met 15 graden al 3 truien dragen.


Kou resitentie samen met verkoudheidsresistentie zou misshcien nog wel kunnen kloppen, de indianen hadden geen griep en verkoudheid. en zijn pas in Amerika gekomen via de koude Beringstraat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2010 14:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 14:30 schreef Hypnos het volgende:
bij vissen is het net als je de temperatuur iets hoger zet

ik zie trouwens ook steevast iemand in T-shirt lopen als ik de kleine afzet op school. Zo een papa die bij 0° of 25, altijd in een shirtje loopt.

Het is trouwens ook goed voor je stofwisseling, minder kleren aandoen, dan verbrandt je meer om je warm te houden. denk ik


Heb ik ook jaren gedaan. Enkele winters ook zonder jas, en zodra het me lukte de trui uit. Niet heel comfortabel maar dat was ook omdat ik soms met tshirt door de sneeuw liep en een gebouw in moest met 22 graden en daar dan weer een labjas aan moest.


Je stofwisseling wordt hoger, als je dik bent is het goed. Als je weinig eten hebt niet. Vandaar dat mensen ook zo de kou mijden, het kost veel energie. Maar in NL zijn we grotendeels allemaal aanstellers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 19:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 16:30 schreef Fusion het volgende:
Een meridiaan = een acupunctuurlijn = een qi-baan.

De vraag was niet of jij de traditionele definitie gebruikt, maar of zij met hun onderzoek de traditionele definitie gebruikt hebben. Dat laatste kan ik dus niet duidelijk uit die paper halen. Dus kan ik geen oordeel voor of tegen geven.

En daarbij, een andere recentere systematische review van gedaan onderzoek geeft aan dat dit soort studies (die jij quote zat er niet bij) die wel het belang van meridiaanlijnen aantonen niet deugdelijk zijn.

Al met al hang ik er dus naar dat hoewel acupunctuur voor sommige dingen werkt, meridiaanlijnen toch onzin zijn.
quote:
Op 17 december 2013 17:53 schreef bokkie666 het volgende:
Staat er duidelijk in wel.

Waar dan?


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 21:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 20:10 schreef bokkie666 het volgende:
analgesic point Gallbladder 34 (Yanglinquan) In de inleiding al zelfs.

Dat zijn gekozen punten, maar mijn kennis van klassiek Chinese meridiaanlijnen is niet voldoende om in te schatten of zo'n punt ook echt op zo'n lijn ligt

Vermoed eerder dat men de punten die een effect hebben retroactief koppelen aan de lijnen die eerder verzonnen zijn.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 21:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 21:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zal het nog één keer duidelijk zeggen:

Vraagstelling: is de genezende werking van acupunctuur bewezen?

Bevestigend argument: ja, want er zijn medische experts die acupunctuur toepassen.

Dát is een drogreden. Een volstrekt vals argument waar geen enkele waarde aan toegekend dient te worden.

Simple as that.

Bevestigend argument: ja, want er zijn onderzoeken die laten zaten zien dat acupunctuur in bepaalde gevallen werkt.

Ondersteunend argument: er zijn medische experts die acupunctuur toepassen in serieuze context. Dat doen ze niet zomaar.

Geen drogreden(en). Prima argumenten.

Wat ik al zei, maar waar je niet op in ging:
quote:
Op 17 december 2013 14:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, dat komt door jouw zeer beperkte lezing van wat hij zei. In de eerste plaats haalde hij aan dat er onderzoeken zijn die eea aantonen. En daar gaf hij heel netjes bij aan dat sommige effecten er gewoon niet zijn, en dat de precieze werking van de wel bestaande effecten niet overal boven water is gehaald. Maar dat acupunctuur in bepaalde gevallen een helende werking heeft staat buiten kijf. En dat stond in zijn verhaal nog duidelijk los van de genoemde experts (al liet hij toepassing er al wel wat doorheen spelen).

Daarnaast zei hij dat er ook medische experts (hoge posities, flinke titels) die het toepassen. Dat schept dan inderdaad extra vertrouwen, omdat je kan verwachten dat iemand met een gedegen wetenschappelijk opleiding en baan in het medische veld niet zomaar behandelingen doen als die geen effect hebben of kunnen hebben. Gezien het dus om mensen met de juiste kwalificaties gaat, en om iets waar een redelijke wetenschappelijke onderbouwing voor is, is het gewoon een nette appeal to authority.


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 21:45]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 21:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Whatever gast.

Alsof je met een kind praat dat kostte wat kost vol houdt dat een rode auto blauw is.

Te dom om te poepen ben je.

Ik ben er klaar mee.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 21:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Oh en natuurlijk nog even extra datgene quoten waarvan ik al meerdere malen heb gezegd dat het prima is, namelijk dat Fusion wellicht wat anders bedoelde dan ik las.

Waarom dat nog even opnieuw quoten ondanks dat ik al lang heb aangegeven dat dat het geval is? Omdat je naast een domme sukkel ook gewoon een irritant kutventje bent. Walgelijk figuur.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 22:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 21:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh en natuurlijk nog even extra datgene quoten waarvan ik al meerdere malen heb gezegd dat het prima is, namelijk dat Fusion wellicht wat anders bedoelde dan ik las.

Waarom dat nog even opnieuw quoten ondanks dat ik al lang heb aangegeven dat dat het geval is? Omdat je naast een domme sukkel ook gewoon een irritant kutventje bent. Walgelijk figuur.



Waarom ik dat opnieuw quote, is omdat wat jij zegt gewoon weer een paar stappen terug is in de discussie.
quote:
Op 17 december 2013 21:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Whatever gast.

Alsof je met een kind praat dat kostte wat kost vol houdt dat een rode auto blauw is.

Te dom om te poepen ben je.

Ik ben er klaar mee.

Wat snap je niet dan? Jouw voorstelling van de argumentatie blijft gewoon niet correct. Wat ik al zei, ging er nog aan vooraf dat er onderzoek is wat duidelijk aantoont dat het bij bepaalde dingen werkt. Dat is het primaire argument. Dat is de argumentatie die Fusion aandroeg, en die ik ook zeker onderschrijf.

Daarnaast is een minder sterk maar niet per se fout argument dat relevante experts acupunctuur gebruiken. Als mensen die verstand hebben wat betreft bestrijding van pijn daarmee zeggen dat acupunctuur in sommige gevallen pijn wegneemt, is het best waarschijnlijk dat acupunctuur dat inderdaad doet. Zeker in combinatie met die onderzoeken. Ook dit onderschrijf ik persoonlijk. Dit betekent niet dat het daarmee absoluut bewezen is, maar wel dat het waarschijnlijk zo zou kunnen zijn.

Ik snap niet zo goed waar je problemen mee hebt. Nou ja, behalve dan de weergave van het argument (Vraagstelling, Bevestigend argument) wat je eerder schetste, wat simpelweg niet klopt. Dat is dan vechten tegen een niet bestaand monster

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 22:02]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 22:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben er helemaal klaar mee hoor.

Als je weer eens normaal kunt discussiëren dan merk ik het wel. Ik vind je nu vooral ontzettend vervelend en kinderachtig.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 22:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

OK.
quote:
Op 17 december 2013 21:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zijn gekozen punten, maar mijn kennis van klassiek Chinese meridiaanlijnen is niet voldoende om in te schatten of zo'n punt ook echt op zo'n lijn ligt

Vermoed eerder dat men de punten die een effect hebben retroactief koppelen aan de lijnen die eerder verzonnen zijn.



Bokkie, wat ik dus bedoel is dat "meridiaanlijnen" meer impliceert dan alleen meer "wat punten op het lichaam". Ik weet/geloof dat acupunctuur effectief gebruikt kan worden, en dat bepaalde punten daarbij beter werken geloof ik ook best. Maar of die punten dus werkelijk bij zulke lijnen horen weet ik niet / heb ik nog moeite mee. Dat betekent namelijk dat die punten met elkaar 'in contact' staan, en dat die punten ook via die lijnen met de betreffende organen e.d. 'praten' (energie/qi doorgeven). Mij lijkt het juist dat die punten via andere banen effect hebben op de betreffende organen e.d.

Of lees/begrijp ik iets verkeerd?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 22:11]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2013 8:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 19:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De vraag was niet of jij de traditionele definitie gebruikt, maar of zij met hun onderzoek de traditionele definitie gebruikt hebben. Dat laatste kan ik dus niet duidelijk uit die paper halen. Dus kan ik geen oordeel voor of tegen geven.
Er is mij persoonlijk in de context van t menselijk lichaam en acupunctuur geen andere betekenis van t woord meridiaan bekend. Dus ik zou niet weten welke andere definitie ze zouden kunnen hanteren

quote:
En daarbij, een andere recentere systematische review van gedaan onderzoek geeft aan dat dit soort studies (die jij quote zat er niet bij) die wel het belang van meridiaanlijnen aantonen niet deugdelijk zijn.
Das wel heel erg algemeen. 'Dit soort studies'? Allemaal? Of alleen degene die genoemd zijn? U snapt wel waar ik heen ga. Ik gaf al aan dat dit allemaal Chinezen zijn, dus eea zou niet objectief kunnen zijn, we weten het niet.

quote:
Al met al hang ik er dus naar dat hoewel acupunctuur voor sommige dingen werkt, meridiaanlijnen toch onzin zijn.
Ik ook, enigszins. Alhoewel ik n slag om de arm hou. Ik heb toch een hekel aan naalden dus van mij hoeft t überhaupt niet zo haha. Ik denk dat t goed zou zijn als men hier eens heel breed edoch diep onderzoek naar verricht.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2013 8:48 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 21:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zijn gekozen punten, maar mijn kennis van klassiek Chinese meridiaanlijnen is niet voldoende om in te schatten of zo'n punt ook echt op zo'n lijn ligt

Dat ligt ie. De galblaas-lijn wel te verstaan


When your people matter, menstrual health matters


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-06-2018 18:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-02-2021 23:18 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-05-2023 16:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hier maar even dan.


nog mensen die happy worden van pseudo-efedrine ?


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-05-2023 17:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Waarom heb je dat nodig in je perfecte leventje?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 01-05-2023 17:30 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2023 16:18 schreef Hypnos het volgende:
Hier maar even dan.


nog mensen die happy worden van pseudo-efedrine ?
Moet je kwijt, of?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-05-2023 15:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2023 17:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Waarom heb je dat nodig in je perfecte leventje?




Covid en griep


signature


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 02-05-2023 21:18 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Paracetamol kennen ze niet in Belgie?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-05-2023 9:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 mei 2023 21:18 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Paracetamol kennen ze niet in Belgie?
Ja want dat heeft ook precies dezelfde eigenschappen en toepassing als pseudo-efedrine en de medicijnen waar dat in verwerkt zit


When your people matter, menstrual health matters


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 03-05-2023 9:26 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Heeft iemand niet gewoon net Breaking Bad gekeken?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-05-2023 10:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Is er ook medicatie voor ongestelde stadsmannen?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-05-2023 10:14]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 03-05-2023 10:17 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Wees nou eens wat duidelijker en directer. Mensen voelen zich zelden getrolld door je omdat het simpelweg niet duidelijk is wie je probeerd te trollen.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 03-05-2023 15:45 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

En jij hebt niet door over wie ND het heeft?

Je bent zelf aan het trollen.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen