IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Vakantie naar Finland Volgende pagina
Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2002 19:07 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Rob en ik willen volgend jaar naar Finnland gaan. We nemen dan zon treinkaart voor 3 zones voor een maand. We vroegen ons af of het mogelijk is om in Finse/zweedse treinen te overnachten. Ook wilden we weten of het mogelijk is om je tentje daar ergens in het bos te pleuren zonder betalen enzo aangezien dat een hoop kosten spaart. heeft er iemand ervaring mee of weet iemand hier iets van? Alvast bedankt

[het is Finland, niet Finnland!]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 01-08-2002 19:26]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2002 19:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm lijkt me niet echt versatandig om daar in de bossen te gaan overnachten zonder gids ...

Biossen daar zijn iets wilder dan in Nederland ..


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-08-2002 19:14 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

mag ik mee


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-08-2002 19:25 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Volgens mij heb je in Finland idd net als in Zweden het allemansrecht en mag je dus in het wild kamperen, mits niet in het zicht van iemands huis, je er geen bende van maakt etc. Maar campings zijn er over het algemeen niet zo heel duur hoor. Ik weet niet hoe het openbaar vervoer er is (heb dat alleen in en om Helsinki gebruikt) dus ik weet niet of het makkelijk is om daarmee op plaatsen te komen waar je goed kunt wildkamperen.

hier misschien nuttige info: http://finland.pagina.nl/

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 01-08-2002 19:26]



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-08-2002 20:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb een aantal mensen uit Zweden in m'n ICQ lijst staan, ik zal ze eens vragen naar die overnachtingen in de trein en over kamperen.. zal hier en daar misschien wel wat verschillen van Finland, maar het geheel is vast hetzelfde.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-08-2002 21:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Heeeej, ik wil ook naar Finland!! Ik spreek zelfs al een beetje fins... Iso tuoppi! (= Mag ik een biertje ajb) en Sinulla on kauniit siniset silmät. (= Wat heb je een mooie blauwe ogen.)

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 01-08-2002 21:15]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-08-2002 21:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 augustus 2002 21:15 schreef Asherah het volgende:
Iso tuoppi! (= Mag ik een biertje ajb)
Dat hebben die Zweden mij ook wel eens in 't Zweeds aangeleerd.. ik meen dat 't öl! is


I'm not being rude. You're just insignificant.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-08-2002 21:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Je kan het ook zo zeggen: Saisinko yhden oluen?


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 01-08-2002 21:58 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 20:55 schreef helmet het volgende:
Ik heb een aantal mensen uit Zweden in m'n ICQ lijst staan, ik zal ze eens vragen naar die overnachtingen in de trein en over kamperen.. zal hier en daar misschien wel wat verschillen van Finland, maar het geheel is vast hetzelfde.


Zeg maar Tegen Martin dat ie volgend jaar z'n achtertuin opruimt!!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-08-2002 22:03 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Iemand nog nuttige tips voor Morgil?

Als het je niet uitmaakt zou ik trouwens naar Zweden gaan, dat is minder ver weg met de trein, het scheelt je iig een dure overtocht. Aan de andere kant is zo'n overtocht ook wel weer leuk als je dat nog nooit gedaan hebt.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 22:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:03 schreef elessar het volgende:
Iemand nog nuttige tips voor Morgil?

Als het je niet uitmaakt zou ik trouwens naar Zweden gaan, dat is minder ver weg met de trein, het scheelt je iig een dure overtocht. Aan de andere kant is zo'n overtocht ook wel weer leuk als je dat nog nooit gedaan hebt.


ik denk dat het wijs is om te beseffen dat een tocht in bossen van het kaliber zoals sie in finland zijn toch niet te vergelijken zijn met een tochtje door een doorsnee nederlands bos en dat een goede voorbereiding zeker gedaan moet worden. besef ook dat in delen van finland wolven, beren en veelvraten voorkomen.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-08-2002 22:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Maar voor de wilde dieren moet je toch wel een stukje naar het Noorden gaan dacht ik. He ik zal het morgen eens aan mijn Finse collega vragen.



Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 02-08-2002 12:55 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Suomi Finland Perkele!


Pritt kills the Brazilian glue-scene


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-08-2002 17:02 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:06 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk dat het wijs is om te beseffen dat een tocht in bossen van het kaliber zoals sie in finland zijn toch niet te vergelijken zijn met een tochtje door een doorsnee nederlands bos en dat een goede voorbereiding zeker gedaan moet worden. besef ook dat in delen van finland wolven, beren en veelvraten voorkomen.


help!! haha.. het maakt niet uit of we naar zweden of finland gaan aangezien we een treinkaart hebben dan waarbij die zones inbegrepen zitten. Je kan toch van duitsland naar Zweden varen (weet iemand hoe duur dat is) en dan van zweden naar Finnland met de trein??


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-08-2002 17:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com



I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-08-2002 17:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Van een Zweed in m'n ICQ lijst:
"Hmm, let's see what the law is again... I _think_ that as long as you don't camp within sight of houses, it's okay... I'm not sure exactly how it is, but it's definitely allowed to go camp out in the woods, no matter who owns the particular forest"


I'm not being rude. You're just insignificant.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-08-2002 17:24 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 17:11 schreef helmet het volgende:
Van een Zweed in m'n ICQ lijst:
"Hmm, let's see what the law is again... I _think_ that as long as you don't camp within sight of houses, it's okay... I'm not sure exactly how it is, but it's definitely allowed to go camp out in the woods, no matter who owns the particular forest"


ohh dat valt mee dan de ferries zijn ook maar iets van 10 euro aangezien we te voet zijn. We kunnen dan ook onbeperkt reizen door de de verschillende zones voor 309 euro. Hebben jullie toevallig een schatting over hoeveel geld je nodig hebt om daar een maand te kunnen eten (er niet van uitgaand dat we in restaurants enzo eten, en alcohol drinken we ook niet)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-08-2002 17:26 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 17:24 schreef Morgil het volgende:
ohh dat valt mee dan de ferries zijn ook maar iets van 10 euro aangezien we te voet zijn. We kunnen dan ook onbeperkt reizen door de de verschillende zones voor 309 euro. Hebben jullie toevallig een schatting over hoeveel geld je nodig hebt om daar een maand te kunnen eten (er niet van uitgaand dat we in restaurants enzo eten, en alcohol drinken we ook niet)
gaan jullie met ze 2en?
Mag dat wel van je ouders dan .


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-08-2002 17:28 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 17:26 schreef wladimir het volgende:
gaan jullie met ze 2en?
Mag dat wel van je ouders dan .



luister jij nog naar je ouders dan??

haha ja..Rob mag zowiezo alles en mijn ouders willen me niet meer mee op vakantie. Ik ben dan 17 en dat is wel oud genoeg hoor. Ik zit toch amper thuis


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-08-2002 17:34 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 augustus 2002 17:24 schreef Morgil het volgende:
Hebben jullie toevallig een schatting over hoeveel geld je nodig hebt om daar een maand te kunnen eten (er niet van uitgaand dat we in restaurants enzo eten, en alcohol drinken we ook niet)
"Ugh, good question... I think I spend about 1000 SEK per month on food, but when you're camping, it tends to cost more since you're a bit limited as to what you can do with the food and so..."

Volgens mij is 1000 SEK is iets meer dan 100 Pleuro.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-08-2002 17:35 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 17:34 schreef helmet het volgende:
"Ugh, good question... I think I spend about 1000 SEK per month on food, but when you're camping, it tends to cost more since you're a bit limited as to what you can do with the food and so..."

Volgens mij is 1000 SEK is iets meer dan 100 Pleuro.


hmm..We eten vrij weinig en 2 blikjes per dag is wel genoeg haha we zien wel.. met 200 euro voor het eten redden we het wel. Dus eigenlijk zijn we voor lets say 600 euro helemaal klaar..dat is wel te overzien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-08-2002 17:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 augustus 2002 17:35 schreef Morgil het volgende:
hmm..We eten vrij weinig en 2 blikjes per dag is wel genoeg haha we zien wel..
Hmm, ik weet niet of het voor iedereen geldt, maar als ik een buitenvakantie heb (ik neem aan dat jullie niet midden in het bos voor de tent de hele dag op jullie achterste gaan zitten) dan heb ik toch meestal wel behoorlijke trek bij het avondeten hoor


I'm not being rude. You're just insignificant.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-08-2002 17:40 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 17:39 schreef helmet het volgende:
Hmm, ik weet niet of het voor iedereen geldt, maar als ik een buitenvakantie heb (ik neem aan dat jullie niet midden in het bos voor de tent de hele dag op jullie achterste gaan zitten) dan heb ik toch meestal wel behoorlijke trek bij het avondeten hoor


haha daarom reken ik ook 100 euro meer dan hij uitgeeft. Daar redden we het echt wel mee hoor.


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-08-2002 8:44 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Neem ook zeker genoeg eten mee, ik denk niet dat je veel supermarkten vindt midden in de bossen


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-08-2002 8:59 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 2 augustus 2002 17:02 schreef Morgil het volgende:
help!! haha.. het maakt niet uit of we naar zweden of finland gaan aangezien we een treinkaart hebben dan waarbij die zones inbegrepen zitten. Je kan toch van duitsland naar Zweden varen (weet iemand hoe duur dat is) en dan van zweden naar Finnland met de trein??


Dan zou ik zeker naar Zweden gaan als je met de trein gaat. Je kan idd van Duitsland naar Zweden varen, Kiel -> Göteborg bedoel je waarschijnlijk, er gaan vanuit het oosten ook boten naar Zweden maar daar kom je misschien niet zo makkelijk met het OV. Kiel -> Göteborg is een lange overtocht (hele nacht) maar je komt wel meteen in een (voor mij) wat "Zweedser" deel van Zweden dan wanneer je via de brug tussen Kopenhagen en Malmö zou komen. Als je nl. via Denemarken gaat kun je (met de trein) bijna helemaal over land en dat spaart je natuurlijk een overtocht uit. Maar het is wel een end hoor, en een nachtje op de boot is best leuk.

Je kunt vast wel met de trein van Zweden naar Finland, maar dat is wel erg ver (check de kaart)! Je kunt dan beter de boot vanuit Stockholm naar Helsinki nemen, is een hele mooie overtocht.

Wat heel leuk is als je naar Helsinki gaat: je kunt met zo'n draagvleugelbootachtig ding in twee uur ofzo naar Tallinn (hoofdstad van Estland) varen, daar ff rondkijken en dan aan het eind van de middag of 'savonds weer terug. Veel Finnen doen dat om eens een dagje in Tallinn te shoppen. Het zal voor jouw budget misschien wel wat duur zijn, maar ik zal eens kijken of ik kan uitzoeken wat het kost.

Wild kamperen in de buurt van Helsinki gaat je trouwens niet lukken, veel te dichtbevolkt. En ik denk dat het sowieso moeilijk zal zijn als je met het OV gaat, omdat het OV nou eenmaal van en naar bewoonde plaatsen gaat... Bovendien ga je het wel missen als je geen stromend water hebt Maar je hebt wel goedkope campings die eigenlijk alleen maar een grasveldje met een dass (plee zonder riool, wordt om de zoveel tijd geleegd) en misschien een douche zijn. Probeer anders eens aan een campinggids te komen, die kan je wel aanvragen op verschillende sites. http://www.zweden.nl bijvoorbeeld.

Wow dit wordt wel een erg grote lap tekst. Maar over Zweden weet ik veel, dus vraag maar Dalsland is een leuk gebied om heen te gaan, wordt wel Zweden in het klein genoemd, en het nationale park "Tresticklan" is geweldig mooi, daar ga ik in september speciaal nog even voor naar Zweden.

quote:
Op 2 augustus 2002 17:40 schreef Morgil het volgende:
haha daarom reken ik ook 100 euro meer dan hij uitgeeft. Daar redden we het echt wel mee hoor.


Ik denk dat je je budget wel wat moet verruimen hoor... je moet aan meer dingen denken dan alleen eten! Stel dat je wilt gaan kanoën bijvoorbeeld (valt heel erg aan te raden in Zweden), of als je een week in de bossen hebt gekampeerd dat je eens lekker wilt douchen ergens, of dat je veel foto's maakt etc. Na een week regen wil je misschien wel eens in een stuga overnachten om je spullen te laten drogen...

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 03-08-2002 9:03]



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-08-2002 12:19 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 3 augustus 2002 8:59 schreef elessar het volgende:
Je kunt vast wel met de trein van Zweden naar Finland, maar dat is wel erg ver (check de kaart)! Je kunt dan beter de boot vanuit Stockholm naar Helsinki nemen, is een hele mooie overtocht.


Dat was ik dus ook al de hele tijd aan't denken.. Met de trein van Zweden naar Finland! Daar is moed en doorzettingsvermogen voor nodig.



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen