IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Computer gepijpzeik deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-05-2010 21:27 by Mark Profiel van Mark

Ja, dat klink inderdaad ook wel aannemelijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2010 16:00 by jbassist Profiel van jbassist

wss moederbord fucked, oude voeding was ook fine toen we hem later doormeten.
Misschien elcootje er uitgeknapt ofzo..

oude mb was een msi ms-7528, wat heb ik nu nodig? of waar haal ik precies de zelfde nu weer?

maaaaatig.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 14-05-2010 20:47 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 12 mei 2010 21:10 schreef Filth Lucre het volgende:
Kan natuurlijk ook de powerknop, mobo (ontvangt het signaal van de powerknop en geeft de voeding het signaal om aan te gaan), powercable, een eventuele stekkerdoos zijn .
Maar inderdaad, de voeding is wel het meest voor de hand liggende.




Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 13:01 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Filth Lucre en Jenje (van jullie weet ik dat jullie een kaart van ATI hebben, andere mensen kunnen natuurlijk ook reageren, graag zelfs...);

Hebben jullie tijdens het spellen van spellen ook last van BSOD's? Wanneer je deze bekijkt met Nirsoft Bluescreenview (een programma dat je in de dumpfiles van een BSOD laat kijken) kun je zien dat dit veroorzaakt word door een bestand genaamd Atikmdag.sys*.

Nu ben ik dat verder gaan onderzoeken, en blijkbaar heb ik een pandora's box geopent; heel internet staat er mee vol (Google er maar eens op..), honderden mensen hebben er last van, van XP 32 bit tot Win 7 64bit gebruikers, niemand weet waardoor het precies komt, talloze "oplossingen", sommigen zeggen dat het word veroorzaakt door TDR*.

Ik word er moedeloos van, ik heb hier met name last van met Operation Flashpoint Dragon Rising en Metro 2033, soms speel ik 3 uur, soms speel ik 5 min en dan crasht het weer. Het zijn hardnekkige BSOD's, ik, en velen met mij, krijg het blauwe scherm niet eens te zien; de computer start gewoon opnieuw op.


*Dit verschijnsel bestaat ook bij Nvidia gebruikers; hierbij heet het betreffende bestand nvlddmkm.sys

*Timeout Detection & Recovery; windows denkt dat je GPU driver gecrashed is, en probeert deze te herstellen.
"Display Driver stopped responding but has sucessfully recovered". Zogauw de driver heel even stil staat, bij extreem zware bewerkingen bijv., treed dit TDR in werking.

Ik vind dit extreem frustrerend, vooral omdat er geen énkele directe oorzaak/oplossing voor is, alleen ontelbare theorieën en het vergalt het speelplezier behoorlijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 13:02]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2010 13:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik heb er geen last van gelukkig ..


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 19-05-2010 13:12 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik heb altijd ATI kaarten gehad, en nog nooit ziets meegemaakt, sorry.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2010 13:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ben juist afgestapt van Nvidia vanwege crasherij .. twee keer een kaart doorgebrand


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 13:19 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Hehe, mijn vorige Nvidia kwam er ook bijna gesmolten uit :')

Maar goed; echt klote dit, ook omdat ik persé alles wil weten, ik heb op dit moment 12 schermen open staan in de hoop een oplossing te vinden


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2010 13:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Al contact opgenomen met ATI?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 13:22 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Zowel ATI als Nvidia reppen er met geen woord over; alsof ze het in de doofpot willen stoppen.

Komt bij dat niemand weet óf het überhaupt door de fabrikant van de kaart komt omdat zowel Radeon's als Geforce' er last van hebben.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2010 13:27 by Forever After Profiel van Forever After

Maar je hebt het alleen bij bepaalde spellen?

Zijn dat dezelfde spellen als waar die anderen problemen mee hebben?

Misschien is het wel iets in die spellen en gebruken ze dezelfde engine of zo die mogelijk buggy is.


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2010 13:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik zou het iig proberen, ook omdat je als het goed is garantie hebt. Had met Win7 een klein probleempje met de backupfunctie en door microsoft mensen uitmuntend geholpen. Gewoon proberen dus.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-05-2010 13:28 by altx Profiel van altx

quote:
Op 19 mei 2010 13:19 schreef Metalhead22 het volgende:
Hehe, mijn vorige Nvidia kwam er ook bijna gesmolten uit :')

Maar goed; echt klote dit, ook omdat ik persé alles wil weten, ik heb op dit moment 12 schermen open staan in de hoop een oplossing te vinden


Is het niet gewoon oververhitting?


Ik had in mijn vorige computer (waarvan ik de onderdelen zelf had samengesteld maar die ik wel in elkaar had laten zetten door de winkel) na een paar dagen met problemen de grafische kaart van het ene slot naar het andere verplaatst, omdat hij helemaal ingebouwd zat tussen andere kaarten e.d. waardoor de hitte niet goed weg kon.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 13:38 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 19 mei 2010 13:28 schreef altx het volgende:
Is het niet gewoon oververhitting?


Ik had in mijn vorige computer (waarvan ik de onderdelen zelf had samengesteld maar die ik wel in elkaar had laten zetten door de winkel) na een paar dagen met problemen de grafische kaart van het ene slot naar het andere verplaatst, omdat hij helemaal ingebouwd zat tussen andere kaarten e.d. waardoor de hitte niet goed weg kon.


Nee geen overhitting; ik heb verschillende stresstests gedaan en de temperaturen gemonitord tijdens het spelen van een spel en deze kwam niet boven de 65 graden uit. Dit heb ik overigens al gedaan ver vóór ik me verdiepte in dit probleem.

Ik heb gelezen van mensen die van een HD3xx naar een HD4/5xx kaart overstapten (soms in combinatie met een compleet nieuw systeem), waarna ze precies hetzelfde probleem hadden.

Het probleem zit ergens diep in de krochten van de Windows programmatuur in combinatie met grafische bewerkingen, daardoor weet niemand wat er precies aan te doen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 13:40]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-05-2010 20:52 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 13:01 schreef Metalhead22 het volgende:
Filth Lucre en Jenje (van jullie weet ik dat jullie een kaart van ATI hebben, andere mensen kunnen natuurlijk ook reageren, graag zelfs...);

Hebben jullie tijdens het spellen van spellen ook last van BSOD's? Wanneer je deze bekijkt met Nirsoft Bluescreenview (een programma dat je in de dumpfiles van een BSOD laat kijken) kun je zien dat dit veroorzaakt word door een bestand genaamd Atikmdag.sys*.

Nu ben ik dat verder gaan onderzoeken, en blijkbaar heb ik een pandora's box geopent; heel internet staat er mee vol (Google er maar eens op..), honderden mensen hebben er last van, van XP 32 bit tot Win 7 64bit gebruikers, niemand weet waardoor het precies komt, talloze "oplossingen", sommigen zeggen dat het word veroorzaakt door TDR*.

Ik word er moedeloos van, ik heb hier met name last van met Operation Flashpoint Dragon Rising en Metro 2033, soms speel ik 3 uur, soms speel ik 5 min en dan crasht het weer. Het zijn hardnekkige BSOD's, ik, en velen met mij, krijg het blauwe scherm niet eens te zien; de computer start gewoon opnieuw op.


*Dit verschijnsel bestaat ook bij Nvidia gebruikers; hierbij heet het betreffende bestand nvlddmkm.sys

*Timeout Detection & Recovery; windows denkt dat je GPU driver gecrashed is, en probeert deze te herstellen.
"Display Driver stopped responding but has sucessfully recovered". Zogauw de driver heel even stil staat, bij extreem zware bewerkingen bijv., treed dit TDR in werking.

Ik vind dit extreem frustrerend, vooral omdat er geen énkele directe oorzaak/oplossing voor is, alleen ontelbare theorieën en het vergalt het speelplezier behoorlijk.



Nope, ik heb hier nog nooit een blue screen gehad (draai dit systeem nu 7/8 maanden).

Ik speel de laatste tijd toevallig ook veel Metro 2033.
Op zich geen problemen mee.
Kwam er wel achter dat het een behoorlijk zwaar spel is.
Ik had eerst alles op full gezet, maar dat ging wat te gek (spel vertraagde/hakte wat op drukke stukken, als er veel van die beesten in beeld kwamen).
Nadat ik een paar instellingen een tandje terug gezet heb loopt hij lekker soepel (en ziet er nog steeds erg gaaf uit).
De bovenkant van mijn PC wordt wel vrij warm, maar heb niet het idee dat het apparaat er onder te lijden heeft.

Ideeën die ik zo heb zijn: nieuwe ATI driver.
En ik kwam deze nog tegen http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=57140.
Maar dat heb je vast al wel geprobeerd...

Klink als een klote probleem man!


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 21:10 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Hehe, dat spel kan ik wel op z'n max draaien, zit er zeer gelikt uit en loopt als een trein

Maar goed; ik heb inderdaad al talloze dingen geprobeerd; van het uitschakelen van Aero tot het verwijderen van de audio-uit funtie die op de kaart zit, de één zegt dit en de ander zegt dat, niks lijkt te helpen (ook de nieuwe drivers niet).

Ik zal dat onderste eens proberen!

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 21:12]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-05-2010 21:22 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 21:10 schreef Metalhead22 het volgende:
Hehe, dat spel kan ik wel op z'n max draaien, zit er zeer gelikt uit en loopt als een trein

Maar goed; ik heb inderdaad al talloze dingen geprobeerd; van het uitschakelen van Aero tot het verwijderen van de audio-uit funtie die op de kaart zit, de één zegt dit en de ander zegt dat, niks lijkt te helpen (ook de nieuwe drivers niet).

Ik zal dat onderste eens proberen!


Hmmm, ik zal hem ook eens een keer weer op zijn max zetten.
Om eerlijk te zij viel het me wat tegen dat ik hem niet voluit kon draaien.
Volgens mij moet mijn PC dat op papier zat kunnen.
Misschien dat hij dat toch wat te warm wordt ofzo, een zien of ik de temp eens kan meten en wat tegen de warmte kan doen.

Andere spellen die ik tot nu toe op deze bak gespeeld heb konden wel allemaal voluit: GTA IV, Modern Warfare 2, Dragon Age: Origins.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 21:28 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Hmm, volgens mij hebben temperaturen geen direct invloed op de prestaties van een kaart hoor. Wat voor kast (lees: koelmogelijkheden) heb je?

Jij hebt toch een HD5770 in CrossfireX in combinatie met een i7 platform? Kan zijn dat dat spel niet gek is op CrossfireX/SLI, dat hoor je nog wel eens

Heb inmiddels gedaan wat de vent in het artikel zei, ik ga het proberen


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-05-2010 21:33 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 19 mei 2010 21:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Jij hebt toch een HD5770 in CrossfireX in combinatie met een i7 platform?


Algabra, nee echt.

Maar: toen ik vanochtend mijn computer opstarte bleef hij na een half minuutje steken en maakt eeen heel doordringend -nietgoed- piepgeluid. Vervolgens opnieuw opgestart, geprobeerd te herstellen, maar kon de fout niet vinden. Wat kan zoiets betekenen?


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-05-2010 21:35 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 19 mei 2010 21:33 schreef Silence het volgende:
Algabra, nee echt.

Maar: toen ik vanochtend mijn computer opstarte bleef hij na een half minuutje steken en maakt eeen heel doordringend -nietgoed- piepgeluid. Vervolgens opnieuw opgestart, geprobeerd te herstellen, maar kon de fout niet vinden. Wat kan zoiets betekenen?


Bij mij zat toen ik dat had één van de geheugenstrips los.


Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 19-05-2010 21:37 by Dentz Profiel van Dentz

Mijn vorige pc had dat ook en daar was de mobo naar de zak.
Batterijtje kan ook leeg zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 19-05-2010 21:38]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-05-2010 21:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hangt van de biepjes af.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:00 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

En het werkte niet
Liep na een tijdje alsnog vast, same old story en gaf vervolgens aan dat er geen stuurprogramma was geïnstalleerd

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 22:02]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:11 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 19 mei 2010 21:33 schreef Silence het volgende:
Algabra, nee echt.



HD5770=videokaart van Ati
CrossfireX= 2 kaarten in één computer
i7=nieuwste processor familie van Intel



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-05-2010 22:13 by Silence Profiel van Silence

Dank je! Dat wilde ik net weten.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen