IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Computer gepijpzeik deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:14 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ok, en nu waar aan je schoolwerk jij.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-05-2010 22:15 by jbassist Profiel van jbassist

Bleken btw een stel elco's der uit te zijn geknalt op mijn moederbord.
Nieuwe der in, hoppppaaaa


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-05-2010 22:22 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 21:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Hmm, volgens mij hebben temperaturen geen direct invloed op de prestaties van een kaart hoor. Wat voor kast (lees: koelmogelijkheden) heb je?

Jij hebt toch een HD5770 in CrossfireX in combinatie met een i7 platform? Kan zijn dat dat spel niet gek is op CrossfireX/SLI, dat hoor je nog wel eens



Ok, ik geloof je op je woord.
Ben dan wel een ITer, maar heb me (nog) nooit zo verdiept de temperaturen/prestaties/GPU kant van het verhaal.
Ik heb deze kast: http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Midi_Tower/Zegamax/Unicorn/-1076080/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower.
Dus 3 case fans waarvan ik er één uit heb gehaald omdat dat zijplaat anders niet meer dicht paste na het plaatsen van de CPU fan (Scythe Ninja 2 SCNJ-2100).
Verder is de kast van binnen praktisch in zijn geheel bedekt met zwart schuim, daardoor is hij lekker stil, maar geen idee of het van invloed is op het koelen van het systeem...
Ik zal eens een tooltje zoeken om de temperaturen op te meten terwijl ik Metro 2033 laat lopen.

Dat klopt, dat is inderdaad mijn set up.
Daar heb ik ook al over zitten te denken.
Ik kan eens proberen om CrossFireX uit te zetten en kijken hoe hij dan draait.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-05-2010 22:24 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 22:00 schreef Metalhead22 het volgende:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

En het werkte niet
Liep na een tijdje alsnog vast, same old story en gaf vervolgens aan dat er geen stuurprogramma was geïnstalleerd


Kloten...
Dit kon nog wel eens een lang verhaal worden.
Je kunt eventueel nog even de auto reboot na een BSOD uit zetten.
Wellicht dat je daar nog wat meer uit kunt afleiden...


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:29 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 19 mei 2010 22:22 schreef Filth Lucre het volgende:
Ok, ik geloof je op je woord.
Ben dan wel een ITer, maar heb me (nog) nooit zo verdiept de temperaturen/prestaties/GPU kant van het verhaal.
Ik heb deze kast: http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Midi_Tower/Zegamax/Unicorn/-1076080/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower.
Dus 3 case fans waarvan ik er één uit heb gehaald omdat dat zijplaat anders niet meer dicht paste na het plaatsen van de CPU fan (Scythe Ninja 2 SCNJ-2100).
Verder is de kast van binnen praktisch in zijn geheel bedekt met zwart schuim, daardoor is hij lekker stil, maar geen idee of het van invloed is op het koelen van het systeem...
Ik zal eens een tooltje zoeken om de temperaturen op te meten terwijl ik Metro 2033 laat lopen.

Dat klopt, dat is inderdaad mijn set up.
Daar heb ik ook al over zitten te denken.
Ik kan eens proberen om CrossFireX uit te zetten en kijken hoe hij dan draait.


Hmm, gek dat 'ie dan blijkbaar zo warm word. Houd het schuim niet juist warmte vast? Gokje hoor.

Ik ga morgen wel weer verder kijken hehe, ben er voor vandaag weer helemaal klaar mee.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-05-2010 22:41 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 22:29 schreef Metalhead22 het volgende:
Hmm, gek dat 'ie dan blijkbaar zo warm word. Houd het schuim niet juist warmte vast? Gokje hoor.

Ik ga morgen wel weer verder kijken hehe, ben er voor vandaag weer helemaal klaar mee.


Ja precies dat bedoelde ik dus ook met dat schuim, misschien dat de warmte daardoor lastig weg komt.
Verder staat hij wel een een computer meubel die aan de zijkanten en achterkant bijna helemaal dicht is, werkt misschien ook niet mee...

Ik merk wel dat de kast tijdens het gamen stukken warmer is dan tijdens andere activiteiten (logisch want die zijn veel minder belastend), en het is alleen de bovenkant van de kast die zo warm wordt.
De voor- en zijkanten hebben er geen (beduidend minder) last van.

Ik zal binnenkort eerst eens kijken hoe warm hij werkelijk wordt, binnenin.
Misschien is het wel alleen de buitenkant (bovenop).
Nog tips qua tooling?

Op zich doet hij het verder prima en ben ik zeer tevreden, vond het alleen opmerkelijk dat Metro 2033 niet (helemaal) voluit kon, en dat de bovenkant van de kast dus behoorlijk warm wordt, maar dikke kans dat het niet gerelateerd is inderdaad.


Ik kan het me voorstellen ja en succes ermee!
Als je achter de oorzaak/oplossing komt lees ik het hier graag, ben erg benieuwd!


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:51 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ik vrees dat ik er nooit achter kom, het probleem bestaat al vanaf 2005 en ik heb er last van sinds ik van een 8600GT naar een HD4870 ging

Tips qua koeling, mm. Denk dat de combinatie van schuim en het verwijderen van de fan op het zijpaneel je hier parten speelt. Een sidefan kan namelijk enorm veel verschil maken in het koelen van je systeem.

Wat betreft het schuim; ik denk dat het zo zit. Je systeem straalt veel hitte uit (je CrossfireX speelt hier een rol), maar die warmte kan niet weg drijven, en word ook niet weggeblazen, en komt daardoor naar boven toe.

Let wel, ik heb verder de ballen verstand van schuim, zeker in combinatie met hitte en/of een kast

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 22:52]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2010 22:57 by Forever After Profiel van Forever After

Er zitten volgens de info 3 fans in die kast.
Er vanuitgaande dat die alle 3 aangesloten zitten zal dat schuim weinig tot geen invloed op de warmteafvoer hebben.


 


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 22:58 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 19 mei 2010 22:22 schreef Filth Lucre het volgende:
Dus 3 case fans waarvan ik er één uit heb gehaald omdat dat zijplaat anders niet meer dicht paste na het plaatsen van de CPU fan (Scythe Ninja 2 SCNJ-2100).



[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 19-05-2010 22:59]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2010 23:02 by Forever After Profiel van Forever After

Grote voeding of grote CPU koeler dan als die fan niet meer past...

Er vanuitgaande dat de verwijderde fan die die op de zijplaat zat is.


 


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 23:05 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Die zat op de zijplaat ja, dat kun je toch opmaken uit het verhaal? Anders moet je de foto's van die kast eens bekijken.

Verder kan zo'n CPU-koeler behoorlijk groot zijn ja.
Iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een nieuw systeem.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2010 23:10 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 19 mei 2010 23:05 schreef Metalhead22 het volgende:
Die zat op de zijplaat ja, dat kun je toch opmaken uit het verhaal? Anders moet je de foto's van die kast eens bekijken.

Verder kan zo'n CPU-koeler behoorlijk groot zijn ja.
Iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een nieuw systeem.

Dat was idd gebaseerd op de feuteus.



 


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-05-2010 23:13 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Waarom vraag je je dan af of dat wel de fan was waarvan jij dacht dat dat de fan was?

Verwijderd en wel, ja


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2010 23:20 by Forever After Profiel van Forever After

Het was een aanname he..

Maar die fan zat niet echt op een briljante plaats nee.


 


Drvic
Usericon van Drvic
Posted 20-05-2010 10:23 by Drvic Profiel van Drvic

[quote]Op 19 mei 2010 21:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Hmm, volgens mij hebben temperaturen geen direct invloed op de prestaties van een kaart hoor.



Zeker wel, de temperaturen van je pc zijn uitermate belangrijk.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 11:42 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Belangrijk zeker ja, maar het is toch niet zo dat hoe koeler een videokaart is, hoe beter het ding presteert?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-05-2010 11:51 by Forever After Profiel van Forever After

Dat zou wel kunnen ja.

De prestaties worden dan teruggeschroeft om de kaart te beschermen.

Gaat wel over CPU ipv GPU, maar toch:

quote:
Een Pentium 4 heeft clock throttling, wat wil zeggen dat de processor zichzelf "terugklokt" bij overmatige hitte. In principe zal een Pentium 4 dus niet vastlopen als hij te warm wordt.




 


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-05-2010 12:03 by Dentz Profiel van Dentz

Mijn werk pc heeft een Nvidia FX3450. Is dat goed?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 12:20 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Workstation kaart toch? Daar heb ik geen verstand van

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 20-05-2010 12:20]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-05-2010 12:30 by Dentz Profiel van Dentz


Kaart van 1200 euro oid. Die smelt iig niet.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 20-05-2010 16:18 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 19 mei 2010 22:51 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik vrees dat ik er nooit achter kom, het probleem bestaat al vanaf 2005 en ik heb er last van sinds ik van een 8600GT naar een HD4870 ging

Tips qua koeling, mm. Denk dat de combinatie van schuim en het verwijderen van de fan op het zijpaneel je hier parten speelt. Een sidefan kan namelijk enorm veel verschil maken in het koelen van je systeem.

Wat betreft het schuim; ik denk dat het zo zit. Je systeem straalt veel hitte uit (je CrossfireX speelt hier een rol), maar die warmte kan niet weg drijven, en word ook niet weggeblazen, en komt daardoor naar boven toe.

Let wel, ik heb verder de ballen verstand van schuim, zeker in combinatie met hitte en/of een kast


Thanks voor jouw visie!
Ik zal er binnenkort eens mee aan de slag gaan.

Ik heb ook nog de CPU fan die bij de CPU zelf zat.
Kan eens proberen wat er gebeurd als ik die erop zet en de case fan terug plaats.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 19:15 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Denk dat je CPU zelf wat warmer word dan nu, maar dat het de koelprestaties in het algemeen alleen maar ten goede komt
Ik had nog wat over dat schuim voor je proberen op te zoeken, maar dat blijkt behoorlijk lastig te zijn (of ik zoek met de verkeerde termen)

Muh, ik weet al bijna precies wat ik zelf wil hebben maar het duurt nog zo'n 4 tot 7 maanden tot het, hopelijk, zover is
Zo veel als ik kan sparen, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 20-05-2010 19:16]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 20-05-2010 22:28 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 20 mei 2010 19:15 schreef Metalhead22 het volgende:
Denk dat je CPU zelf wat warmer word dan nu, maar dat het de koelprestaties in het algemeen alleen maar ten goede komt
Ik had nog wat over dat schuim voor je proberen op te zoeken, maar dat blijkt behoorlijk lastig te zijn (of ik zoek met de verkeerde termen)

Muh, ik weet al bijna precies wat ik zelf wil hebben maar het duurt nog zo'n 4 tot 7 maanden tot het, hopelijk, zover is
Zo veel als ik kan sparen, hehe.


Precies wat ik ook voorspel.
Ik ga maar eens aan het meten (beide opstellingen), ben wel erg benieuwd.
Wat voor software gebruik jij voor het meten van de temperaturen van je systeem?

Wat betreft dat schuim, ik neem aan dat dat in principe geen problemen mag opleveren, als de zaken qua koeling goed geregeld zijn.
Ik denk dat ik dat dan ook maar laat voor wat het is, of ik moet er totaal niet uitkomen.

Dat is kloten inderdaad, ik weet helemaal wat je bedoeld.
Ik heb ook even geduld moeten hebben voordat ik mijn huidige machine kon aanschaffen, niet dat het geld er niet was, maar er waren andere uitgaven met hogere prioriteiten.
Doe je helaas niets aan!
Des te meer ga je er straks van genieten, dat was bij mij wel het geval!


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 23:03 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 20 mei 2010 22:28 schreef Filth Lucre het volgende:
Precies wat ik ook voorspel.
Ik ga maar eens aan het meten (beide opstellingen), ben wel erg benieuwd.
Wat voor software gebruik jij voor het meten van de temperaturen van je systeem?

Wat betreft dat schuim, ik neem aan dat dat in principe geen problemen mag opleveren, als de zaken qua koeling goed geregeld zijn.
Ik denk dat ik dat dan ook maar laat voor wat het is, of ik moet er totaal niet uitkomen.

Dat is kloten inderdaad, ik weet helemaal wat je bedoeld.
Ik heb ook even geduld moeten hebben voordat ik mijn huidige machine kon aanschaffen, niet dat het geld er niet was, maar er waren andere uitgaven met hogere prioriteiten.
Doe je helaas niets aan!
Des te meer ga je er straks van genieten, dat was bij mij wel het geval!


Coretemp voor de temperatuur van je CPU en GPU-Z voor de temperatuur van je GPU


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 21-05-2010 13:07 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 20 mei 2010 23:03 schreef Metalhead22 het volgende:
Coretemp voor de temperatuur van je CPU en GPU-Z voor de temperatuur van je GPU


Mooi! Thanks!


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen