IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : straight edge hardcore Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 10:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 19:29 schreef XdeckX het volgende:
KEY WORD -> RESPECT!


'Respect' is echt wel aan inflatie onderhevig... respect wordt echter verdiend, en niet gegeven! En mensen die van tevoren brullen om 'respect' zullen het van mij niet krijgen, overspannen gedoe.... Waarom kan men niet gewoon een pot spijkerharde, intens kwade hardcore maken?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Luister maar eens naar Integrity


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 10:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 10:25 schreef Jenje het volgende:
Luister maar eens naar Integrity
Daar zeg je wat trouwens; ik vind 't nog best een goede band ook. Dat zijn toch die lui van 'Humanity is the Devil' enzo?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 10:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jeps, erg lekkere EP

Ze waren alleen voor veel hardcroe liefhebbers (vooral oldschool en NYHC-gasten) te metal


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 05-08-2002 10:30 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 10:24 schreef Dwaallicht het volgende:


'Respect' is echt wel aan inflatie onderhevig... respect wordt echter verdiend, en niet gegeven! En mensen die van tevoren brullen om 'respect' zullen het van mij niet krijgen, overspannen gedoe.... Waarom kan men niet gewoon een pot spijkerharde, intens kwade hardcore maken?
wat ik bedoel met respect is respecteer iemands keuze/levensovertuiging.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-08-2002 10:55 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

sja ... veel mensen zeiken nu eenmaal graag over elkanders levenswijze (understatement ) wat ik vaak merk is dat mensen zodra ze bepaald gedrag niet helemaal begrijpen het meteen als achtelijk bestempelen of als fout... zonder zich eerst te verdiepen in de beweeg-redenen ertoe. Veel mensen zeggen open-minded te zijn terwijl juist aan diverse dingen te merken is, dat dit eigenlijk maar op een heel klein vlak is, ok ok misschien dwaal ik iets af...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2002 11:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 10:24 schreef Dwaallicht het volgende:


'Respect' is echt wel aan inflatie onderhevig... respect wordt echter verdiend, en niet gegeven! En mensen die van tevoren brullen om 'respect' zullen het van mij niet krijgen, overspannen gedoe.... Waarom kan men niet gewoon een pot spijkerharde, intens kwade hardcore maken?


respect kun je ook geven, in eerste instantie. als de persoon het niet waard is veranderd dat de zaak uiteraard. wat het opeisen betreft kan ik je wel volgen.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 05-08-2002 12:27 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 3 augustus 2002 14:34 schreef the wounded immortal het volgende:
Ik begin nu al enkele maanden naar hardcore te luisteren, wat ik ook zeer graag hoor. Maar op die concert kom je dan van die mannen tegen met een t-shirt van meat is murder. En ik als fervent vleeseter kan daar niet zo goed tegen.

Wat vinden jullie eigenlijk van die strait edge levensstijl

[strait --> straight in topictitel]



De coolste "MEAT IS MURDER" shirt die ik gezien heb, is die met op de achterzijde: "THAT'S WHY I LIKE IT!!!". Man, ik lachte mij te pletter. (dan nog bij zo'n hardcore-optreden, drager was Spajzdel)


Je kan me de bout hachelen!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-08-2002 14:45 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Gisteren waren ik en en neige nog aan het zeveren om een T - shirt te laten drukken

meat = murder
MURDER = COOL



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-08-2002 14:56 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Aan de hardcorekenners
welke van deze bands is nu staigt edge

avenged sevengold, statecraft, dead bleu sky, liar, broken promises, congress (deze niet denk ik), in dying days, spirit 84, 100 demons, as friends rust, for the living, lengt of time, morning again, poison the well, skycamefalling, undying, arkangel, (metalcore dus niet denk ik), stuck up, deadlock, do or die, blood for blood(ook niet peiz ik),

als hier geen staigt edge band tussen staat wie weet er dan welke het wel is. En liefst een band die heden ten dage nog bestaat



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-08-2002 14:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Kannibalisme = cool

Maar, om toch een zinnige bijdrage aan deze discussie te kunnen leveren:

ik heb helaas maar al te vaak gemerkt dat sXe'ers qua tolerantie grote overeenkomsten met Christenen vertonen --> NIET tolerant dus.. Vooral de millitante sXe'ers die mij persé van hun gelijk willen overtuigen, flikker toch op

Zoals elke andere overtuiging is ook sXe iets waar je zelf voor kiest, iets wat je voor jezelf doet, niet om 'cool' gevonden te worden.. En de bekeringsdrift die ik een paar keer ervaren heb vind ik al helemaal iets walgelijks..

Heb het zelf meegemaakt dat ik met mijn oude band op een sXe-fest speelde, mocht er binnen niet gerookt worden en als je een biertje nam werd je lelijk aangekeken.. Zat ik buiten een jonkel te draaien, kreeg ik zelfs ruzie Toen heb ik mijn spullen gepakt en ben ik opgerot (we hadden al gespeeld trouwens)..

sXe is dus leuk als je het puur voor jezelf doet en er geen andere mensen mee lastig valt.. Dan ben je net een Jehova die zijn poot tussen de deur zet oftwel superirritant


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 05-08-2002 15:19 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

avenged sevengold
liar - dikke vette straight edge!!
congress - iig vroeger wel. (dus de tijd dat pierre nog zong)
spirit 84 - volgens mij niet. Wel sxe leden.
as friends rust - week nie zeker... volgens mij wel... iig wel sxe leden
morning again - vroeger iig wel (band bestaat trouwens niet meer)
poison the well - week nie zeker... volgens mij niet.
skycamefalling - kewle band... sxe weet ik niet. (volgens mij niet)
arkangel - iig vegan (of used to be)
do or die - nope
blood for blood - volgens mij niet


de rest geen idee


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-08-2002 15:21 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Respect? dan staan ze op elkaar in te schoppen in de moshpit, en op het podium met micro's te zwieren en kloppen, op monitors te stampen, statieven omver gooien, enzoverderenzovoort... heel respectvol vond ik dat toch niet.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-08-2002 15:35 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb jarenlang in de HC-scene rondgehangen. En het woord 'respect' is gewoon een woordje wat erbij hoort. Net zoals vegetarier zijn. Zeer bekrompen inner-circle wereldje, de SXE hardcore.

Meat=Dinner
God Free Youth
It's OK to Drink
Positive Beer Pressure

Jenje kun je 'Those Who Fear Tommorow' ook van Integrity? Dat heerscht echt de pannen van het dak. En 'Den of Iniquity' idem dito.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-08-2002 15:39 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 5 augustus 2002 15:21 schreef IronGlory het volgende:
Respect? dan staan ze op elkaar in te schoppen in de moshpit, en op het podium met micro's te zwieren en kloppen, op monitors te stampen, statieven omver gooien, enzoverderenzovoort... heel respectvol vond ik dat toch niet.
glik da ze da nie doen in de metalscene



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-08-2002 15:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik classificier niet als straight edger volgens mij, maar mensen moeten het allemaal zelf weten, ergens is het wel goed maar vooral voor zichzelf dan, het is niet echt wereldverbeterend ofzo (wat ze volgens mij wel denken)
biertje?

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 05-08-2002 15:47]


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-08-2002 15:43 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

jawel maar het key keyword is niet respect en zo


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-08-2002 15:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Luister eens naar het ouwe XChorus of DissaprovalX, zo respectloos tegen mensen die niet straight zijn, dat het gewoon lachwekkend is.
Enkele quotes uit hun nummers:
'You fucking Leech, fucking loser, fucking scum'
'Turn around, walk away, don't look back.'
'You've changed and I don't like you one bit.'
'I wear an X for separation'
'Shit is going down and I'll make you see the light'
'I reserve the right to ignore your kind, I reserve the right to remain still unblind. I am justice!'

En dan een hele LP vol.


Als eerste op de thanks-lijst God...



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 15:35 schreef Heiden het volgende:
Jenje kun je 'Those Who Fear Tommorow' ook van Integrity? Dat heerscht echt de pannen van het dak. En 'Den of Iniquity' idem dito.


Ken ze, ik vind eigenlijk vanaf de cd daarna zowel het geluid ged en de nummers een stuk meer een eigengezicht hebben (ik kan ff niet opde naam van de cd komen )


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-08-2002 15:59 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Systems Overload.



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 16:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 15:59 schreef Heiden het volgende:
Systems Overload.



Hell yes, de allergoeiste van Integrity


SQT
Usericon van SQT
Posted 06-08-2002 0:34 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 augustus 2002 11:29 schreef attila_de_hun het volgende:
respect kun je ook geven, in eerste instantie. als de persoon het niet waard is veranderd dat de zaak uiteraard.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 2:51 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 15:52 schreef Heiden het volgende:
Luister eens naar het ouwe XChorus of DissaprovalX, zo respectloos tegen mensen die niet straight zijn, dat het gewoon lachwekkend is.
Enkele quotes uit hun nummers:
'You fucking Leech, fucking loser, fucking scum'
'Turn around, walk away, don't look back.'
'You've changed and I don't like you one bit.'
'I wear an X for separation'
'Shit is going down and I'll make you see the light'
'I reserve the right to ignore your kind, I reserve the right to remain still unblind. I am justice!'

En dan een hele LP vol.


Als eerste op de thanks-lijst God...




Waarom moet ik nu spontaan aan Clawfinger denken


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 2:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Of aan Max Cavalera


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 06-08-2002 11:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm, het lijkt wel of iedereen hier zich wel heel erg aangevallen voelt door sXe teksten. "Want ik mag van hunnie geen biertjes meer drinken". Toch gek dat ik geen bar in kan lopen zonder dat mensen mij aan de alcohol willen helpen en als ik het dat afsla ben ik een mietje. En de volgende keer proberen ze het gewoon weer. En dat zelfs niet eens alleen in een bar maar ook op mijn werk en door mijn bloed eigen familie. Over respect kunnen mensen maar beter hun bek houden dus.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen