IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Therapeutische werking van METAL! Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-08-2002 3:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Graag nog meer reakties van metalliefhebbers!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-08-2002 3:33 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

bij mij is het op optredens wel een goeie manier tegen stress, gewoon de stress eruit bangen, lukt altijd, bij mij thuis doe ik het ook vaak zo


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


NausDC
Usericon van NausDC
Posted 24-09-2002 16:14 by NausDC Wijzig reactieProfiel van NausDCQuote dit bericht

Zonder meer therapeutisch, nu ben ik absoluut niet depressief aangelegd ofzo maar als ik na een dag werken thuis kom dan is het eerste wat ik doe een CD opzetten. Afhankelijk van mijn bui varieërd dat van Queensryche tot Devourment maar gegarandeerd dat ik het eerste uur lekker ga koken/airguitaren/meebrullen.

No music = No life.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 24-09-2002 16:17 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Ik vind het niet meer dan logisch dat metal ook een 'mentale' werking op je heeft.
Dat zal 'ons' in zekere mate ook distancieren van de doorsnee top 40 hoer.
Bij ons is het meer dan een leuk liedje, het is gevoel, energie, vreugde, haat, verdriet etc.
Er spelen gevoelens bij en niet alleen je gehoor.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-09-2002 19:49 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Het werkt op veel niveuas: om je agressie kwijt te kunnen (zowat te 'verwoorden'), helemaal op te gaan in de muziek, (dat kan in het totaalbeeld ervan, de sfeer zijn of het uitpluizen van de verschillende partijen), bij concerten kan je nog meer energie kwijt: beetje (vee"l) bangen, beetje moshen.... ....als achtergrondmuziek bij allerhande activiteiten...(wel niet keihard raggen tijdens t lezen van een goed boek, dan moet t toch wat kalmer aan, ofnie??)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 19:53 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

cker dat ik mijn agressie er in kwijt kan
als ik een keer echt pissig ben en ik zet de muziek op hard dan kom ik wel weer tot rust


het type niet lullen maar metal luisteren


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 24-09-2002 19:58 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Niet alleen kan ik mijn agressie erin kwijt, maar ook juist als ik hyper ben kalmeert het me enorm. Ik word van top40 meuk juist ontzettend niet te genieten.


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 20:00 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 19:58 schreef DMTR het volgende:
Niet alleen kan ik mijn agressie erin kwijt, maar ook juist als ik hyper ben kalmeert het me enorm. Ik word van top40 meuk juist ontzettend niet te genieten.


me too wat is dat een kut muziek zeg vooral op 538 wat me zusje de hele tijd draait word er gek van in plaats dat ze nou gewoon een metal zender maken in plaats van alleen een paat uurtjes op de vrijdag avond


het type niet lullen maar metal luisteren


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 24-09-2002 20:05 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Bij ons op het werk is het ook 538 wat de klok slaat. Daar kan ik dus niet de hele dag naar luisteren. Ook heb ik dus al een paar keer op rij gelijk gehad wat betreft een 'megahit' of een superclip o.i.d. De laatste voorspellingen van mij waren de ketchup song en nu dat ontzettend belachelijke kutnummer van die russische potten.
Dan hoor ik die rommel en denk vervolgens van, man, welke randdebiel heeft dit nou weer bedacht !!! Wat denk je, een week later is het vervolgens de meest gedraaide plaat en een megahit.

Gelukkig hebben we 'Donderdag Metaldag' ingevoerd en kunnen we dan ongestoord Vader en ander leuks luisteren !


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 20:09 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

dat moet ik op mijn werk ook maar is gaan aanschaffen alleen denk ik niet dat ze het doen want het zijn allemaal lieve 538 fans


het type niet lullen maar metal luisteren


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-09-2002 20:46 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Jaaa!
Als je je kut voelt en je zet metal aan dan ga je echt genieten van je depressie, dat vind ik echt zeer mooi aan de (doom) metal. Als je agressies hebt en je zet wat lekker hards aan en dat is dan zoooooow prachtig, jaaaaaaaaaaaa


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 20:58 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

het is wel handig voor op je werk voor als depressed ben door die lange dagen pak je gewoon je diskman en je word van zelf weer vrolijker


het type niet lullen maar metal luisteren


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 24-09-2002 21:06 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Therapeutische werking? Zeker weten:

Muziek maakt bepaalde gevoelens in je los, dat is waarom je bepaalde muziek wel, en andere muziek niet mooi vindt.
Voorbeeld: Britney Spears maakt bij mij geen gevoelens los, dus vind ik het niet mooi.

Als ik me kut voel, heb ik behoefte aan muziek die me daarin laat zwelgen. Het dramatische wat Nightwish bijvoorbeeld kan hebben, of het al vaak genoemde MDB. Als je vrolijk bent ligt een beetje power metal je misschien beter...of zelfs punk.

Muziek kan mij alles laten voelen, dus van die therapeutische werking ben ik zeer overtuigd.


I spy with my little and verrry evil eye.....


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 21:17 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 21:06 schreef WickedKimmie het volgende:
Therapeutische werking? Zeker weten:

Muziek maakt bepaalde gevoelens in je los, dat is waarom je bepaalde muziek wel, en andere muziek niet mooi vindt.
Voorbeeld: Britney Spears maakt bij mij geen gevoelens los, dus vind ik het niet mooi.

Als ik me kut voel, heb ik behoefte aan muziek die me daarin laat zwelgen. Het dramatische wat Nightwish bijvoorbeeld kan hebben, of het al vaak genoemde MDB. Als je vrolijk bent ligt een beetje power metal je misschien beter...of zelfs punk.

Muziek kan mij alles laten voelen, dus van die therapeutische werking ben ik zeer overtuigd.


ben het helemaal met je eens


het type niet lullen maar metal luisteren


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 24-09-2002 21:31 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 20:58 schreef metal up your ass het volgende:
het is wel handig voor op je werk voor als depressed ben door die lange dagen pak je gewoon je diskman en je word van zelf weer vrolijker


waar ik werk mag jeje dicsman niet aanhebben op de werkvloer


My madness, my sadness


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 21:41 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 21:31 schreef winters rage het volgende:
waar ik werk mag jeje dicsman niet aanhebben op de werkvloer



arme jij bij mij mag het lekker wel

anders moet je er gewoon een klacht over indienen


het type niet lullen maar metal luisteren


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-09-2002 21:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Metal geeft me nieuwe energie en inspireert me, maar een echte (voldoende) uitlaatklep is het niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 24-09-2002 21:56 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Hier anders wel


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 24-09-2002 21:59 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Ik vind het geen uitlaatklep, een uitlaatklep is iets waar je lichamelijk en geestelijk in op kunt gaan. Een sportieve activiteit bijvoorbeeld waar je ook nog bij na moet denken etc. Of een spel waar je niet achter de computer hoeft te zitten maar bij moet bewegen e.d. Computeren zie ik dan dus ook niet als uitlaatklep.

Muziek helpt bij het creeeren van een bepaalde sfeer die bij je bui past of waar je weer dingen uit kan halen. Een visie uit kan halen bedoel ik dan. Dat Metal therapeutisch zou zijn?? dit volg ik niet helemaal. Je kan er wel gevoel in kwijt het maakt de gevoelens beter los maar dan is het nog steeds een middel tot. Niet iets wat automatisch een "therapeutische werking" verschaft. Je moet er jezelf meer mee bezighouden om zo'n dergelijke werking te verkrijgen.


You will never have, what i never had.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-09-2002 22:19 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Metal is toch lichamelijk en geestelijke activiteit. Headbangen en genieten!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 25-09-2002 8:31 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 22:19 schreef Sjaan het volgende:
Metal is toch lichamelijk en geestelijke activiteit. Headbangen en genieten!


volgens mij ook je gaat meestal automatiche mee bangen op de muziek dan ben je toch lichamelijk bezig


het type niet lullen maar metal luisteren


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 25-09-2002 21:22 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 24 september 2002 21:06 schreef WickedKimmie het volgende:
Therapeutische werking? Zeker weten:

Muziek maakt bepaalde gevoelens in je los, dat is waarom je bepaalde muziek wel, en andere muziek niet mooi vindt.
Voorbeeld: Britney Spears maakt bij mij geen gevoelens los, dus vind ik het niet mooi.

Als ik me kut voel, heb ik behoefte aan muziek die me daarin laat zwelgen. Het dramatische wat Nightwish bijvoorbeeld kan hebben, of het al vaak genoemde MDB. Als je vrolijk bent ligt een beetje power metal je misschien beter...of zelfs punk.

Muziek kan mij alles laten voelen, dus van die therapeutische werking ben ik zeer overtuigd.
ja mee eens.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 25-09-2002 22:23 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Bij mij werkt het zeer zeker als uitlaatklep. overtollige agressie kwijt raken gaat perfect vind ik en daarna word ik er altijd lekker kalm van.

Nu doet metal me op meer vlakken goed dan alleen maar met agressie. Het werkt bij mij ook zeer goed als ik een beetje gestressed ben... even helemaal weg met mijn muziekje


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 25-09-2002 22:45 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Ik kan een hoop kwijt in metal en ik haal er een hoop uit, maar of dat nou therapeutisch is??? Ik betwijfel het.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 26-09-2002 16:27 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

voor mij is metal veel meer dan zomaar wat muziek. het heeft zeker wel een therapeutische werking. zonder die muziek zou ik niet kunnen overleven. het is een van de weinige manieren met m'n negatieve emoties om te gaan.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen