IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:13 schreef Jenje het volgende:
Dan zou rijden met drank op in de wet gezien worden al "met opzet"

Niemand dwingt je te zuipen.
Je maakt iemand niet met opzet dood. Dood door schuld kan zowel door een doen als een nalaten komen maar er wordt nooit een actie genomen met het doel iemand dood te maken. Het is dus een goed wettelijk onderscheid tussen twee verschillende zaken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:15 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Het is anders donders goed te intepreteren als opzet. Men neemt plaats achter het stuur terwijl men écht wel weet dat er alcohol genuttigd is. Het is dus niet "oeps, zit ik toch eens plotseling helemaal per ongeluk (pun unintended) achter het stuur, en begon te rijden."

Voor mij reden genoeg om het op doodslag te gooien.

En wat al eerder vermeld is: 0,0 promille toestaan zou helemaal geen gek idee zijn.


Bruce Banner


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-10-2008 12:17 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Koffer van veteraan is terug

zaterdag 04 oktober 2008 | 03:26 | Laatst bijgewerkt op: zondag 05 oktober 2008 | 11:57
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

ARNHEM - De vermiste koffer van de Engelse oorlogsveteraan Alan Hartley is terecht.
De afdeling gevonden voorwerpen van de NS in Utrecht heeft hem dat gemeld. "Mijn oorlogsmedailles zitten nog steeds in de koffer, dus dat is goed nieuws."

De voormalige vliegtuigmecanicien van de RAF bezocht in september de herdenking van de Slag om Arnhem en in het bijzonder het monument voor de RAF bij het Airborne Museum in Oosterbeek, waar Hartley zich sterk voor heeft gemaakt. Na afloop daarvan reed hij met de trein naar Schiphol. Daar verdween zijn koffer. Behalve de oorlogsmedailles zaten daarin zijn oorlogsbaret met originele RAF-badge, de Arnhem Veterans Cap en al zijn films van de herdenking.

Het bureau gevonden voorwerpen zal de koffer met medailles naar Hartleys huisadres in Conventry zenden voor 95 euro. Hij dankt de Nederlanders voor hun hulp met de woorden 'Dank yow vell'.

Jaja, wat zijn wij Nederlanders toch een aardig volkje.Nog wel ff €95,- overmaken. Zou zo'n Lancaster nog kunnen bombarderen?


[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 05-10-2008 12:18]


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2008 12:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 oktober 2008 12:15 schreef ZelThoR het volgende:
Je maakt iemand niet met opzet dood. Dood door schuld kan zowel door een doen als een nalaten komen maar er wordt nooit een actie genomen met het doel iemand dood te maken. Het is dus een goed wettelijk onderscheid tussen twee verschillende zaken.
Door dit soort slap geredeneer verliest de politie dus aan respect.

Jij stoer doen (drank op rijden of belachelijk hard rijden) , dan jij bewust gevaarlijk doen, dus als jij dan iemand dood doet rijd dan jij moordenaar. Simpel.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-10-2008 12:17 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

IMHO is dit net zo dom als in een winkelcentrum af en toe een schot lossen uit een pistool. De kans dat je wat raakt is aanwezig maar het hoeft niet, maar dom bezig ben je wel en wat de neuk doe je met een pistool op straat?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:15 schreef Lainedil het volgende:
Het is anders donders goed te intepreteren als opzet. Men neemt plaats achter het stuur terwijl men écht wel weet dat er alcohol genuttigd is. Het is dus niet "oeps, zit ik toch eens plotseling helemaal per ongeluk (pun unintended) achter het stuur, en begon te rijden."

Voor mij reden genoeg om het op doodslag te gooien.

Het is heel fijn dat jouw onderbuik dat zegt maar hoe jij het beschrijft valt het onder dood door schuld. En nogmaals, aangezien het over verschillende dingen gaat is het goed dat dat onderscheid gemaakt wordt.

Waarom wil jij dat het doodslag genoemd wordt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2008 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als je een bom gooit op de 1m2 waar niemand loopt, dan is het ook geen moord dus?

Zelthor Marijnissen for the win!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-10-2008 12:20 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 oktober 2008 12:18 schreef ZelThoR het volgende:
Waarom wil jij dat het doodslag genoemd wordt?
Omdat dit soort monsters niet tussen de gewone verkeersdeelnemers thuis horen maar achter tralies waar ze geen gezinnen kapot kunnen maken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-10-2008 12:20 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 5 oktober 2008 12:17 schreef Greycloak het volgende:
IMHO is dit net zo dom als in een winkelcentrum af en toe een schot lossen uit een pistool. De kans dat je wat raakt is aanwezig maar het hoeft niet, maar dom bezig ben je wel en wat de neuk doe je met een pistool op straat?


een pistool is verboden. Een auto niet. gaat enigzins mank.


Een kleine snol zit zo vol.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:20 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Heb ik je al beschreven.

Alcohol heeft NIETS in het verkeer te zoeken. Als je dan toch besluit te gaan rijden, en je veroorzaakt ellende, dan mag je ook Keihard Boeten.


Bruce Banner


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-10-2008 12:21 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 5 oktober 2008 12:20 schreef Lainedil het volgende:
Heb ik je al beschreven.

Alcohol heeft NIETS in het verkeer te zoeken. Als je dan toch besluit te gaan rijden, en je veroorzaakt ellende, dan mag je ook Keihard Boeten.


+1


Een kleine snol zit zo vol.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-10-2008 12:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 oktober 2008 12:20 schreef SkinPeeleR het volgende:
een pistool is verboden. Een auto niet. gaat enigzins mank.
Je kan het beide voor de fun gebruiken en als moordwapen. Ik denk dat het meevalt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:21 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 oktober 2008 12:21 schreef SkinPeeleR het volgende:
+1




Bruce Banner


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 05-10-2008 12:22 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Is er nog nieuws?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:17 schreef Jenje het volgende:
Door dit soort slap geredeneer verliest de politie dus aan respect.

Jij stoer doen (drank op rijden of belachelijk hard rijden) , dan jij bewust gevaarlijk doen, dus als jij dan iemand dood doet rijd dan jij moordenaar. Simpel.

Dit heeft niks met de politie te maken.

Ja, heel simpel, maar dat is niet in de wet te vatten. Er is geen stoerheidskwalificatie voor zulke dingen. Iemand kan ook met een goede reden veel te hard rijden, hoe ga je ooit dat onderscheid maken. (Zelfs bij met drank op rijden zou er een goede reden kunnen zijn, maar dat is wel aardig far-fetched).
quote:
Op 5 oktober 2008 12:17 schreef Greycloak het volgende:
IMHO is dit net zo dom als in een winkelcentrum af en toe een schot lossen uit een pistool. De kans dat je wat raakt is aanwezig maar het hoeft niet, maar dom bezig ben je wel en wat de neuk doe je met een pistool op straat?

In dat geval is er ook een dunne scheidslijn. Als die persoon met een pistool schiet met het doel om te intimideren en er valt een dode wordt het ook met dood door schuld aangemerkt (edit: fout trouwens, dit is wel doodslag maar dus nog steeds geen moord). Wettelijk gezien zal die persoon dan ook meer straf moeten krijgen omdat er naast de dood meer mis was. Ook natuurlijk als er geen dode zou vallen.

Door het onderscheid moord/doodslag/dood door schuld onstaat er altijd vervelende grensgevallen, maar er zijn nu eenmaal ook gebeurtenissen waar dat onderscheid erg nuttig is. En het mag vooropstaan dat hoewel het gevoelsmatig misschien niet zo is, dat onderscheid feitelijk wel bestaat!

Volgens mij is jullie probleem ook niet dat het onderscheid er is, maar dat je iemand gewoon moordenaar wil noemen. Wat schiet je daar mee op? Het enige reeele bezwaar wat je kan hebben is dat zo iemand niet genoeg gestraft wordt en daar mag wat mij betreft best extra wetgeving voor komen.

Dat doe je mijns inziens niet door aan het onderscheid te gaan sleutelen maar door te zeggen dat je bvb bij elk glas achter de kiezen terwijl je achter het stuur zit 1 jaar naar de gevangenis gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-10-2008 12:32]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:18 schreef Jenje het volgende:
Als je een bom gooit op de 1m2 waar niemand loopt, dan is het ook geen moord dus?

Zelthor Marijnissen for the win!

Als er geen dode valt is het sowieso geen moord. Come up, detective work 101.

edit: wat heeft dit trouwens met Maorijnissen te maken? Ik denk dat hij maar wat graag iedereen die te hard rijdt in de cel gooit, zeker als ze een dure auto hebben.
quote:
Op 5 oktober 2008 12:20 schreef Greycloak het volgende:
Omdat dit soort monsters niet tussen de gewone verkeersdeelnemers thuis horen maar achter tralies waar ze geen gezinnen kapot kunnen maken.

Eens, zie andere post
quote:
Op 5 oktober 2008 12:20 schreef Lainedil het volgende:
Heb ik je al beschreven.

Alcohol heeft NIETS in het verkeer te zoeken. Als je dan toch besluit te gaan rijden, en je veroorzaakt ellende, dan mag je ook Keihard Boeten.

Dus je bent ontevreden met de beboeting en niet de klassificatie op zich. Zie andere post
quote:
Op 5 oktober 2008 12:21 schreef Greycloak het volgende:
Je kan het beide voor de fun gebruiken en als moordwapen. Ik denk dat het meevalt.

Ja, laten we een XBox ook een moordwapen noemen dan maar. Een pistool met live ammo heeft in principe geen ander doel dan dingen dood maken.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-10-2008 12:32]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:30 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 oktober 2008 12:22 schreef Psychonaut het volgende:
Is er nog nieuws?


Oh, genoeg.

Gegevens 17 miljoen Duitse telefoonklanten weg
Uitgegeven: 4 oktober 2008 13:57
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2008 16:17

HAMBURG - Meer dan zeventien miljoen klantgegevens van het Duitse mobiele telefoniebedrijf T-Mobile zijn gestolen.
ANP

Dat meldde zaterdag de website van Der Spiegel. Volgens het magazine zijn ook gegevens van politici, ministers en tv-sterren ontvreemd.

Het gaat om (geheime) nummers van mobiele telefoons, adressen, geboortedata en e-mailadressen. Op het internet zouden de gegevens al aan criminelen zijn aangeboden.

De data verdwenen reeds begin 2006, waarna T-Mobile aangifte bij de politie deed. Sindsdien doet justitie onderzoek.

Huiszoekingen

De politie verrichtte verscheidene huiszoekingen, waarbij gegevens boven water kwamen, aldus Der Spiegel. Maar er is nog niemand aangehouden.

Wel zijn volgens het magazine twee T-Mobile-medewerkers ontslagen. Het bedrijf zegt er alles aan te doen de informatie terug te krijgen en heeft de databescherming opgevoerd. Alleen gegevens van Duitse klanten zijn weg.

In totaal had T-Mobile in Duitsland op het moment van de diefstal ongeveer 30,7 miljoen klanten. Er zijn geen bankgegevens of creditcardnummers verdwenen.

Onderzoek

De onderneming is met opzet na de verdwijning niet in het openbaar getreden, onder meer om het onderzoek van justitie niet tegen te werken.

Verder kwam volgens T-Mobile uit maandenlang onderzoek naar voren dat de gegevens niet verder werden verspreid.
(c) ANP


Leuk, mijn huis- ende E-mailadres is nu in vreemde handen. Boohoohoo.


Bruce Banner


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:30 schreef Lainedil het volgende:
Leuk, mijn huis- ende E-mailadres is nu in vreemde handen. Boohoohoo.

Gelukkig staat er niet bij wat voor muziek je maakt, ander wist je zeker dat er een grote hoeveelheid gayspam over de mail en post zou komen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:33 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 oktober 2008 12:30 schreef ZelThoR het volgende:
Gelukkig staat er niet bij wat voor muziek je maakt, ander wist je zeker dat er een grote hoeveelheid gayspam over de mail en post zou komen


On topic.


Bruce Banner


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:33 schreef Lainedil het volgende:
On topic.



quote:
Op 5 oktober 2008 12:04 schreef Greycloak het volgende:
Ik hoop dat die lijer nooit meer slapen kan. Bovendien, waarom ook alweer is het zo dat zoiets niet voor doodslag door kan gaan? Laat de SP eens zoiets roepen in plaats van zeiken over pijnstillers.

Ontopic:
Over waar Greycloak mee begon; er zijn mensen voor doodslag vervolgd in dit soort gevallen. Percentage of wat weet ik niet, maar dat doet er even niet toe (het kan in ieder geval).

Ik ging ervan uit dat zijn verontwaardiging op kennis gebaseerd was, dus ik ging ervan uit dat wat hij zei klopte* en daar leidde ik ook uit af wat dan de wettelijke redenering moest zijn. Dat deed ik dus fout omdat er een verkeerd uitgangspunt was.

*Domme fout van mij dus.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-10-2008 12:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-10-2008 12:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 oktober 2008 12:36 schreef ZelThoR het volgende:



Ontopic:
Over waar Greycloak mee begon; er zijn mensen voor doodslag vervolgd in dit soort gevallen. Percentage of wat weet ik niet, maar dat doet er even niet toe (het kan in ieder geval).

Ik ging ervan uit dat zijn verontwaardiging op kennis gebaseerd was, dus ik ging ervan uit dat wat hij zei klopte. Domme fout van mij dus.
Nup, wist er van maar kon om één of andere suffe reden niet hard gemaakt worden. Maar in mijn opinie is een auto bestuurd door een dronken 10053R wel degelijk een moordwapen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2008 12:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2008 12:37 schreef Greycloak het volgende:
Nup, wist er van maar kon om één of andere suffe reden niet hard gemaakt worden.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/03/30/F010.htm
edit, nog een: https://www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/uitspraak.php?uitspraakID=15192&ljn=AE1677

Het kan dus wel.
quote:
Maar in mijn opinie is een auto bestuurd door een dronken 10053R wel degelijk een moordwapen.

Want?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-10-2008 12:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-10-2008 12:42 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php


Jongen meldt dood aan Giel Beelen

Giel Beelen en Gerard Ekdom van 3FM kregen afgelopen nacht een vreemd telefoontje. Ene Otto van 19 jaar oud belde om 04.23 uur om 'Viva la Vida' van Coldplay aan te vragen. Het was zijn laatste wens: over tien uur zou hij euthanasie plegen.

Slechte grappen

Giel maakte eerst zijn gebruikelijke slechte grappen ('we kunnen je verzoekje over elf uur draaien'). Toen hij bedacht dat het misschien niet om een hoax zou gaan, werd hij serieuzer.

Kanker

Otto vertelde dat hij al vier jaar kanker had; hij had enkele dagen geleden besloten om euthanasie te laten plegen. Hij experimenteerde de laatste tien uur van zijn leven met allerlei verschillende drugs. Het hoogtepunt in zijn leven was 3FM.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/media/2008/10/jongen_meldt_dood_aan_giel_bee.html

Tja, met Giel Beelen erbij wordt het ook al een stuk gemakkelijker.



[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 05-10-2008 12:42]


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-10-2008 12:46 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Cola sloopt sperma

Een onderzoeker die heeft ontdekt dat cola ervoor zorgt dat sperma 'ontploft' heeft daar de Ig Nobelprijs voor gewonnen.
Voorbehoedsmiddel
Deborah Anderson van de Medische Universiteit van Boston had onderzoek gedaan naar de sperma/cola-relatie. Ze zegt dat cola helaas niet kan worden gebruikt als voorbehoedsmiddel, maar dat het wel sperma doodt.

Mooi, elke keer voor het neuken een petfles in haar poes leeg laten lopen. Als bacardi ook zaad dood heb je direkt een lekkere drankje voor tijdens het beffen. Pas op met ijsklontjes, voor je het weet heeft ze blaasontsteking.



Een kleine snol zit zo vol.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2008 12:47 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 oktober 2008 12:46 schreef SkinPeeleR het volgende:


Mooi, elke keer voor het neuken een petfles in haar poes leeg laten lopen. Als bacardi ook zaad dood heb je direkt een lekkere drankje voor tijdens het beffen. Pas op met ijsklontjes, voor je het weet heeft ze blaasontsteking.




Goh, speel jij soms in een ernstg brutale band?


Bruce Banner


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen