IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The Unforgiven 4 (Metallica topic deel 4) Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-08-2011 21:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Revolver magazine conducted an interview with METALLICA, SLAYER, MEGADETH and ANTHRAX for a special issue devoted to the "Big Four" of 1980s thrash metal.

Dave Mustaine, who was one of the original members of METALLICA, was fired from the band by drummer Lars Ulrich in 1983. He was replaced by Kirk Hammett and went on to form MEGADETH and achieve worldwide success on his own.

When asked what he remembers about writing music with METALLICA while he was in the group, Mustaine said, "I had always called us, as a group, the 'Four Horsemen.' Before I was in METALLICA, I really loved this band called MONTROSE, and their guitarist was Ronnie Montrose. He went on to form a band called GAMMA. One of their records [1980's 'Gamma 2'] had a shark fin cutting through the grass, which I thought was so awesome. Anyway, he had a song on there called 'Four Horsemen' that I did with my band PANIC, which I was with before METALLICA. So when I joined METALLICA, I had the song 'Mechanix', which I wrote, and 'Four Horsemen' was a suggestion of mine to do 'cause we were doing cover songs. So that had planted the seed with James [Hetfield, METALLICA frontman]. And one day when we were coming to rehearsal, Lars had just said something about slowing down my song, 'Mechanix'. I had just gotten to the studio with Cliff [Burton, METALLICA bassist], and we had been listening to LYNYRD SKYNYRD, and I was being a jerk, so I played 'Sweet Home Alabama' instead of 'Mechanix', and that’s basically the middle part of what would become METALLICA’s 'The Four Horsemen'."

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=162008

Geweldig, sweet home alabama! Verrek, zeg! Nooit eerder over nagedacht. En ik heb het nummer heel vroegah tig keer gespeeld met een bandje...

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 15-08-2011 21:48]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-08-2011 21:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Oh my god!


I wish I was a butterfly


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 15-08-2011 22:16 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

hehe, was me nog nooit opgevallen



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2011 9:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Wilde Dave mustaine niet een supergroep/project oprichten met James Hetfield en Lars Ulrich? Ik zou dat wel erg vet vinden zeg(ook al was het maar voor een keer). Ben heel benieuwd hoe dat zou klinken (in ieder geval beter als datgene wat Metallica nu uitbrengt vermoed ik).
Megallica/Metadeath


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-08-2011 10:06 by Staalman Profiel van Staalman

Heb liever dat alleen Hetfield en Mustaine gaan samenwerken... laat Ulrich er aub bij uit de buurt blijven!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-08-2011 17:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Maar wie gaat er dan "zingen" van de twee. Lastig, hoor.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-08-2011 17:42 by Staalman Profiel van Staalman

Zou het zo zijn, dan hoor ik liever Hetfield...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-08-2011 21:46 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Woohowoowah?

Moeilijk, hoor!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-08-2011 4:47 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 16 augustus 2011 9:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Wilde Dave mustaine niet een supergroep/project oprichten met James Hetfield en Lars Ulrich?


Uh.. hij wil dus gewoon weer terug naar Metallica?


... hoe de hazen lopen ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-08-2011 7:40 by Staalman Profiel van Staalman

Ik kan niet wachten op de Aardschok van oktober...

Hoe gaan ze nu weer omschrijven hoe deze cd van goden Metallica en god Reed dé cd van de maand is. Hoe de hele bubs de cd 95 punten of meer geeft en met tranen in hun ogen praten over deze hemelse welhaast goddelijke schoonheid. En natuurlijk hoe 25 pagina's besteed worden aan dit hemelse huwelijk.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-08-2011 7:46 by Forever After Profiel van Forever After

Ik hoef de Aardschok niet aan te schaffen zie ik. De samenvatting staat hierboven al.


 


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-08-2011 7:58 by Staalman Profiel van Staalman

Wil je prachtige verhalen van Mike niet lezen? Hoe hij vroeger met James en Lars ging knikkeren? Hij ze op zijn advies Dave uit de band zette?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2011 8:20 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2011 7:58 schreef Staalman het volgende:

Wil je prachtige verhalen van Mike niet lezen? Hoe hij vroeger met James en Lars ging knikkeren? Hij ze op zijn advies Dave uit de band zette?



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-08-2011 8:27 by Forever After Profiel van Forever After

+


 


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-08-2011 9:26 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

over 3 weken Metallica maar eens live aanschouwen in het Yankee's Stadion in New York....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-08-2011 9:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 augustus 2011 7:40 schreef Staalman het volgende:
Ik kan niet wachten op de Aardschok van oktober...

Hoe gaan ze nu weer omschrijven hoe deze cd van goden Metallica en god Reed dé cd van de maand is. Hoe de hele bubs de cd 95 punten of meer geeft en met tranen in hun ogen praten over deze hemelse welhaast goddelijke schoonheid. En natuurlijk hoe 25 pagina's besteed worden aan dit hemelse huwelijk.

quote:
Op 22 augustus 2011 7:58 schreef Staalman het volgende:
Wil je prachtige verhalen van Mike niet lezen? Hoe hij vroeger met James en Lars ging knikkeren? Hij ze op zijn advies Dave uit de band zette?


, en zo waar...


Boeiender


sunwheel
Usericon van sunwheel
Posted 22-08-2011 11:02 by sunwheel Profiel van sunwheel

Ik vind metallica maar een oude mannen troep,die erg ver af gedwaalt zijn van bv een Master of puppets.Maar zo zijn er meer bands bv Status quo


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-08-2011 11:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Inderdaad ja, Status Quo heeft na Master Of Puppets ook niets noemenswaardigs uitgebracht....


Boeiender


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-08-2011 11:07 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 22 augustus 2011 11:02 schreef sunwheel het volgende:
Ik vind metallica maar een oude mannen troep,die erg ver af gedwaalt zijn van bv een Master of puppets.Maar zo zijn er meer bands bv Status quo


Nou en, het is nog steeds het oude werk van vele bands dat er toe doet, waarom een kut plaat van een hedendaagse band op zetten als je ook een Overkill van Motorhead, een Master of Puppets van Metallica of een Power and the Glory van Saxon kan draaien. De hedendaagse metal is 99% kut


Against God and Government


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-08-2011 11:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Dat vond men vroeger vast ook....


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 22-08-2011 11:13 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 22 augustus 2011 11:08 schreef MR. N het volgende:
Dat vond men vroeger vast ook....
Hehe, precies. Goede muziek wordt altijd gemaakt, slechte ook.

@Staalman:


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 22-08-2011 17:17 by MetalJan Profiel van MetalJan

Vanavond bij de Belgen een docu over het album 'Metallica' (The Black Album). Om 21.15 uur, dacht ik.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 22-08-2011 17:40 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

inderdaad
op canvas


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-08-2011 19:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

oh die uit de classic albums serie zeker, is wel leuk weer eens te zien


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 22-08-2011 21:32 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

is na extra time rond 23u ipv ervoor


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen