IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The Unforgiven 4 (Metallica topic deel 4) Vorige pagina | Volgende pagina
JFK
The 35th president of the US of A
Usericon van JFK
Posted 06-10-2008 1:41 by JFK Profiel van JFK

De Baroeg is 15 minuten lopen van mn casa en in houd het zo makkelijk mogelijk voor mezelf.
Iedereen zal verder wat nrs veranderen denk ik, iedereen heeft wel zn persoonlijke favs, maar ik denk dat mn setlist de vaart er wel lekker inhoudt.
nrs als fade to black en orion horen ook zeker tot mn favorieten maar ik vind dat deze live een stuk suffer zijn dan op de cd. verder is de setlist niet zo lang, maar ik zie een band liever een uur of anderhalf uur knallen dan te lang doorspelen terwijl het publiek het zat wordt.


Ich bin ein Berliner


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2008 9:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2008 1:05 schreef De Tegenpartij het volgende:
Bekijk m'n link.

Zoals ik het er met SkinPeeler over had is dat niet hetzelfde. Het input-geluid van de oude albums is veel breder en heeft meet ruis, dat geeft die rare verstoringen die je in jouw link hoort. Het geeft wel een idee hoe het zou zijn, maar nog niet helemaal Als iemand de mastertapes heeft kan hij het nog geluid eerst ultrasmal maken voordat het de gehele mix overgecompressed wordt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2008 14:00 by mental Profiel van mental

Waarom er mensen zijn die nog steeds naar metallica luisteren, behalve het geniale kill em all, is mijn een raadsel.


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2008 14:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2008 14:00 schreef mental het volgende:
Waarom er mensen zijn die nog steeds naar metallica luisteren, behalve het geniale kill em all, is mijn een raadsel.

Ze hebben ongeveer 7/8 goede albums uitgebracht in ongeveer 3/4 distincte stijlen. Genoeg reden dat er veel mensen naar kunnen luisteren lijkt me.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2008 14:05 by mental Profiel van mental

quote:
Op 6 oktober 2008 14:02 schreef ZelThoR het volgende:
Ze hebben ongeveer 7/8 goede albums uitgebracht in ongeveer 3/4 distincte stijlen. Genoeg reden dat er veel mensen naar kunnen luisteren lijkt me.
Als je het zo bekijkt snap ik het.


Fuck the world and fuck you


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-10-2008 14:09 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 6 oktober 2008 1:14 schreef JFK het volgende:
gasteeeeeeeee
ik kon laatst ff niet slapen. en toen dacht ik aan de oude metallica prijsvraag. je moest toen een verhaal insturen waarom metallica zo veel voor je betekende en voor de drie finalisten kwamen en drie vrachtwagens. voor twee zat er een prijs in en voor de echte winnaar de band en diegene mocht een plaats kiezen waar hij metallica wilde laten optreden, al was het zijn eigen woonkamer. ik zat ff te bedenken wat ik zou doen. de baroeg waarschijnlijk. en dan de setlist als ik dat mocht bepalen:


Dat was ten tijde van het Load album, had een Nederlander gewonnen volgens mij.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-10-2008 17:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 oktober 2008 12:02 schreef ZelThoR het volgende:
...
Die Guitar Hero 3 versie die ik heb vind ik moeilijk vergelijken met de normale mix. ...


http://www.youtube.com/watch?v=DRyIACDCc1I

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-10-2008 17:45]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 06-10-2008 18:23 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 6 oktober 2008 14:09 schreef Lionheart het volgende:
Dat was ten tijde van het Load album, had een Nederlander gewonnen volgens mij.
klopt ja, ze speelden toen in Brunssum.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2008 19:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2008 17:45 schreef Mutilator het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DRyIACDCc1I

Ja, die plaatjes ken ik nu wel.

Ik -->hoor<-- niet reteveel verschil.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 06-10-2008 19:31 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 6 oktober 2008 19:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, die plaatjes ken ik nu wel.

Ik -->hoor<-- niet reteveel verschil.


heb je 'stront' in je oren?!

Verschil is echt aanmerkelijk....


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2008 19:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2008 19:31 schreef Spirit In Black het volgende:
heb je 'stront' in je oren?!

Verschil is echt aanmerkelijk....

De versies die ik op mp3 heb laten zich moeilijk vergelijken aangezien het maximum volume van de GH3 versie überhaupt al lager is (hele tijd volume omgooien dus, annoyingk). Dat zei ik

edit: nog eens even wat stukjes geprobeerd. Probleem vorige keer was denk ik ook dat ik geen goede vergelijkingsstukjes gevonden had. Nu hoor ik het wel wat beter, vooral de bas en de tweede stemmen zijn op bepaalde stukken een stuk beter te horen. Gitaar is aardig wat beperkt, net als de drum.

Nog steeds geen geweldige mix.

edit2: goddammit, ik denk dat ik een aangepaste versie vergeleken had met de GH3 versie Ik heb ook een "by D34DL1N3R (Sound Quality Improved)" versie ervan op mp3

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-10-2008 19:44]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-10-2008 8:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Mystery Metal Producer Re-Mixes Death Magnetic Song Using Guitar Hero

Remember that item from last week about the new Metallica album sounding better when played in the Guitar Hero videogame than on actual CD? Now, a mysterious producer has released a new mix of one of the songs on the album.

He or she extracted three stereo submixes from one of the songs as it appears in Guitar Hero, combined them with snare drum reverb from Black Album, and wettened the dry (effects-free) overall mix that the band and its engineers apparently preferred. By doing so, the excessive compression, distortion and clipping that many report hearing on the CD and MP3 versions of the album disappear.

"If you love the songs on Metallica's new album, Death Magnetic and think the band has written some of its best material in years, but were very disappointed with the CD's sound/production, then this is for you," reads an e-mail apparently sent to several members of Metallica's forum including mastering engineer Ian Shepherd, who helped uncover the mastering issue many say plagues the CD version of the album. "A 'name' metal producer who has worked with some of the top bands in the genre has put together this version of Metallica's 'Broken, Beat & Scarred' using only six separated/extracted tracks from Guitar Hero."

Several forum members initially fingered Andy Sneap as the man behind the new mix, according to Music Radar, but Sneap said he's "a touch busy with Megadeth live to be worrying about Metallica Guitar Hero remixes right this second." The issue of who made the mix is still up for debate.


Entitled "The Thing That Should Have Been" -- coincidentally or not, the same title of a review of the album by eFluxMedia's Sarah Vasques -- the mystery producer's reworking of "Broken, Beat & Scarred" is available in the usual ways.

Although Shepherd says the new version features more bass, richer guitars and far less distortion/clipping (since it comes from the GH version), he points out that the limitations of mixing from Guitar Hero and one of the band's previous albums mean an official new mix should still be released.

"This would still be my choice of mixes to listen to so far. But I can't 'commit' to enjoying it in the same way as I could to a proper remix from the band. It doesn't feel authentic, because the band aren't involved," he wrote. "I think we as listeners look for statements from artists, and this isn't it. An official re-mix is still needed."

A petition for a new official mix of the album currently has 9,945 signatures and counting (updated: Shepherd did not start the petition).

(If you're wondering how the CD version of Death Magnetic sounds compared to the Guitar Hero version that was used to make "The Thing That Should Have Been," a YouTube video demonstrates the difference.)

Bron:
http://blog.wired.com/music/2008/09/name-metal-prod.html

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-10-2008 8:33]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-10-2008 19:32 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Sjeezzz...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2008 19:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun



Mies
...
Usericon van Mies
Posted 30-10-2008 20:09 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

geheime track van St. Anger?



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 30-10-2008 20:23 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

dit is toch hopelijk niet serieus?


Een kleine snol zit zo vol.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-10-2008 21:10 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 30 oktober 2008 19:32 schreef De Tegenpartij het volgende:


Sjeezzz...




De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-10-2008 22:27 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 oktober 2008 20:23 schreef SkinPeeleR het volgende:
dit is toch hopelijk niet serieus?



Euh...

Meen je dit serieus?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Argh
Usericon van Argh
Posted 30-10-2008 22:35 by Argh Profiel van Argh

HAAAHahaHAHA1 Bijna net zo geniaal als die St. Anger parodie..


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 31-10-2008 1:41 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 30 oktober 2008 22:35 schreef Argh het volgende:
HAAAHahaHAHA1 Bijna net zo geniaal als die St. Anger parodie..


Ja, is die nog ergens te vinden? Geniaal was dat


Faustian Spirit of the Earth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-01-2009 23:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ooit ging het over verkoopcijfers van Metallica's albums. Van http://rockascene.blogspot.com/2009/01/metallica-verkoopt-relatief-goed-is-dat.html (en daar weer via de Nielsen SoundScan) heb ik het volgende:

METALLICA's top-selling albums during the SoundScan era (May 25, 1991 - Dec. 28, 2008):

01. "Metallica" (1991): 15,319,000
02. "…And Justice for All" (1988): 5,229,000 *
03. "Load" (1996): More than 5 million (check back here shortly for exact figure) *
04. "Master of Puppets" (1986): 4,475,000 *
05. "Ride the Lightning" (1984): 4,247,000 *


Wel alleen VS en tussen 91 en 08.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-01-2009 9:00 by Staalman Profiel van Staalman

Wat is het toch een geslaagde grap geweest van de mannen, een vervolg op St. Anger op de markt gooien zowel qua geluid als qua nummers en opeens roept iedereen dat Metallica terug is en dat ze de plaat van het jaar gemaakt hebben. Je zou jezelf een krul in je lul lachen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2009 20:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-02-2009 20:38 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hahaha, onbewuste doodswens?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 11-02-2009 20:48 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 11 februari 2009 20:35 schreef Hypnos het volgende:



Iemand weer met veel te veel vrije tijd.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen