IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-09-2009 14:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 14:12 schreef varanus het volgende:
Envelopje ingepakt kerel

Net weer verse zaden binnengekregen:

- 7-Pod
- Habanero Big Sun
- Naga Morich
- Aribibi Gusano
- Bhut Jolokia
- Naga Dorset

Allen loeihete Chinense soorten, de Bhut en de 7-pod zijn zelfs de heetsten ter wereld.



Held!

Welke pepers zitten erin?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 23-09-2009 14:15]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-09-2009 14:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Staat ook al op het bijgevoegde briefje, maar vooruit

- Scotch Bonnet
- Lemon Drop
- Naga Jolokia Purple
- Aussie Black
- Habanero Long Chocolate


En er zit nog een zakje van de vorige lichting bij, daar zitten wat mildere soorten in, maar wat precies weet ik zo niet meer...


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-09-2009 14:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Lees net dat die Naga Jolokia Purple in het Guinness Book of Records staat als heetste peper ter wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 23-09-2009 14:26]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-09-2009 14:24 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 14:12 schreef varanus het volgende:
Envelopje ingepakt kerel

Net weer verse zaden binnengekregen:

- 7-Pod
- Habanero Big Sun
- Naga Morich
- Aribibi Gusano
- Bhut Jolokia
- Naga Dorset

Allen loeihete Chinense soorten, de Bhut en de 7-pod zijn zelfs de heetsten ter wereld.



Vooral die laatste klinkt als muziek in de oren.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-09-2009 14:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2009 14:22 schreef WhiteRider het volgende:


Lees net dat die Naga Jolokia Purple in het Guinness Book of Records staat als heetste peper ter wereld.


Nee, dat is een foutje, moet de Bhut Jolokia zijn


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-09-2009 14:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

O, toch leuk.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-09-2009 15:07 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

http://thechileman.org/

Moet je hier de database eens bekijken, dat is pas leuk


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-09-2009 15:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Cool ja!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-09-2009 15:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hedhe, als je die allemaal wilt kweken moet je nogal wat ruimte hebben


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-09-2009 18:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Heb ze binnen!

Net even een klein beetje van dat nieuwe spul over m'n vlees gestrooid.



Superlekker maar súperheet, ik denk niet dat ik ooit zoiets heets op heb. :')

Superbedankt nogmaals, echt goed spul! En eh, als je echt een handeltje begint; je weet me te vinden. Ik ben sowieso geïnteresseerd in die gedroogde zooi, maar ook zeker in hele pepers!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-09-2009 19:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mooi dat het pitig genoeg is

Ik heb een piepklein plannetje om volgend seizoen m'n pepperflakes in potjes te stoppen met een labeltje en in bescheiden (lees: erg kleine..) hoeveelheid op de "markt" te brengen. Is in ieder geval 1 restaurant hier waar interesse is. Gewoon voor de leukigheid zeg maar

Ennuh Whiterider, ik zal je wel es een paar habanero's toesturen


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-09-2009 19:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Alléén als je me deze keer wel je rekeningnummer wil geven.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-09-2009 19:21 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2009 19:16 schreef varanus het volgende:
Mooi dat het pitig genoeg is

Ik heb een piepklein plannetje om volgend seizoen m'n pepperflakes in potjes te stoppen met een labeltje en in bescheiden (lees: erg kleine..) hoeveelheid op de "markt" te brengen. Is in ieder geval 1 restaurant hier waar interesse is. Gewoon voor de leukigheid zeg maar

Ennuh Whiterider, ik zal je wel es een paar habanero's toesturen


Leuk, onder welke naam?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-09-2009 19:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

@Whiterider: oké

@Lionheart: Grouster Bite... Nee hoor, geen idee nog. Maar ik heb nog tijd om daar over na te denken


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-10-2009 18:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vandaag weer 10 habanerosoorten erbij op de kop getikt.


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-10-2009 19:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2009 19:16 schreef varanus het volgende:
Ik heb een piepklein plannetje om volgend seizoen m'n pepperflakes in potjes te stoppen met een labeltje en in bescheiden (lees: erg kleine..) hoeveelheid op de "markt" te brengen.


laat het eff weten dan, ik wil ook zo'n potje pepperflakes! Mjam!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2009 4:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Is goed


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2009 15:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dit staat voor volgend jaar in de planning. Zullen misschien nog een paar soorten bijkomen. Kortom, de hele tuin komt tot de strot toe vol en een deel van de volkstuin wordt voor pepers gereserveerd.


Habanero Peach

Yellow Fatali

Habanero White Bullit
Scarlet Lantern

Habanero Mustard

Aribibi Gusano

Peito de Moca
Habanero Caribbean Red

CGN 22093
Madame Jeanette Orange

Madame Jeanette Red

Dorset Naga

Orange Habanero

Habanero Big Sun

Martinique

Scotch Bonnet

Datil


En de absolute knallers:
7-Pod

Bhut Jolokia


Wordt een mooi kweekseizoen

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 08-10-2009 15:20]


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2009 15:09 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Voor een idee van de scherpte: een Jalapeno scoort op de scoville schaal ongeveer 2,500 tot 5000 units, een beetje Habanero begint bij 100.000 tot 855.000 ongeveer.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 08-10-2009 15:21]


spelfout weggehaald...


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-10-2009 18:02 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Nou houd ik zelf best van een beetje pit in mijn eten, ik gooi graag ergens chilipepers doorheen, maar maken die units het niet gewoon oneetbaar?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2009 19:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2009 18:02 schreef SQT het volgende:
Nou houd ik zelf best van een beetje pit in mijn eten, ik gooi graag ergens chilipepers doorheen, maar maken die units het niet gewoon oneetbaar?


Tja, een habanero vreet je idd niet zomaar op, maar zijn prima in pepperflakes te gebruiken of om sambal van te maken.


spelfout weggehaald...


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-10-2009 23:08 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Een Spaanse peper speel ik ook niet zo naar binnen. Wat ik bedoel is dat er vast mensen van meer pit houden dan ik, maar op een gegeven moment proef je je eten toch niet meer door de hitte van de peper?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-10-2009 23:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Sloop je dan niet gewoon je 'imuniteit' voor pittig voer dan zodat je het de volgende keer niet meer opmerkt?


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-10-2009 23:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2009 23:08 schreef SQT het volgende:
Een Spaanse peper speel ik ook niet zo naar binnen. Wat ik bedoel is dat er vast mensen van meer pit houden dan ik, maar op een gegeven moment proef je je eten toch niet meer door de hitte van de peper?

Je went eraan, gewoon trainen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2009 23:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je met alles wat je naar binnen werkt ketchup op doet wen je er ook wel aan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen