IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 09-02-2010 12:46 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht


Net gezaaid!


Op de vensterbank.


Poes vindt het érg interessant.

Mag ik zo'n peper?


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-02-2010 17:31 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, en diezelfde poes heeft die bak dus te niet gedaan .

Nu een tweede poging gedaan, met 10 verschillende soorten, ben benieuwd.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-02-2010 18:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, en nu buiten bereik van die katten houden...


spelfout weggehaald...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-02-2010 19:00 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Dat word nog moeilijk.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-02-2010 19:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

het help volgens mij als je over die bak heen pist, beetje territorium afbakenen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-03-2010 8:09 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Deze week ook weer wat plantjes in grotere potten overzetten. Wordt druk dit jaar, 100 vierkante meter groentetuin, achterhuis alles vol peperplanten, en probeer ook minimaal 25 tomatenplanten neer te zetten. Eens zien hoe ik alles moet verdelen...


spelfout weggehaald...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-03-2010 8:20 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Je eigen mooshoof!


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-03-2010 10:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Bij mij zijn er 5 die opweg zijn met 2 blaadjes aanmaken, en nog 30 bijgezaaid, benieuwd hoeveel er boven komt.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-03-2010 10:47 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 March 2010 8:09 schreef varanus het volgende:
Deze week ook weer wat plantjes in grotere potten overzetten. Wordt druk dit jaar, 100 vierkante meter groentetuin, achterhuis alles vol peperplanten, en probeer ook minimaal 25 tomatenplanten neer te zetten. Eens zien hoe ik alles moet verdelen...


Anders doe jij je Paredise Lost collectie de deur uit, dat scheelt weer een lading ruimte..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-03-2010 12:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 15 March 2010 10:47 schreef Staalman het volgende:
Anders doe jij je Paredise Lost collectie de deur uit, dat scheelt weer een lading ruimte..


spelfout weggehaald...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-03-2010 13:47 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-03-2010 17:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vandaag en gisteren nog eens 72 stuks gezaaid, binnenkort de laatste zaaironde, dan staan er pakweg een 200 planten. Alleen Habanerosoorten dit seizoen, loeierheet dus!


spelfout weggehaald...


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 21-03-2010 17:55 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Gisteren met mijn dronken hoofd keihard gepwned door de medewerker van de kebabtent hier. Wilde mezelf natuurlijk bewijzen toen hij zei dat ik maar beter geen pepers kon nemen bij mijn Turkse pizza. Ben niet bepaald kinderachtig wat pepers eten betreft, maar dit was wel een goed leermoment. Varanus' pepper flakes waren er echt niets bij. :')



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-03-2010 4:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, van deze heb ik ook een tiental planten staan, wordt lachen...


spelfout weggehaald...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-03-2010 4:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Je smaakpapillen jaren geleden uit de deur gedaan?

Ik weet wel waarom sommige mensen graag pittig eten, maar dat hou ik nog ff voor mezelf.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-03-2010 4:38 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Muah, mezelf kennende kan ik het niet laten om een stukje puur te proeven, maar ze zijn voornamelijk voor de pepperflakes bedoeld. Daar komen alleen loeihete soorten in dit jaar. Naast de Bhut Jolokia ook de 7-Pod, Yellow Fatalii en de Naga Morich, allen soorten die je maagzweer uit elkaar laten springen hehe...


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-03-2010 8:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Klinkt goed

Hier moet ik binnenkort een goede oplossing bedenken voor het overpotten van de plantjes, ben bang dat dat een fiasco wordt met onze twee katten beesten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 13:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Silence
Usericon van Silence
Posted 01-04-2010 13:37 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, ik las het net ook al. Die wil ik volgend jaar in m'n bakje!

Hier gaan de pepers erg behoorlijk, straks 5 stuks overplanten, volgende week nog stuk of 10.

En er zitten ook nog 7 soorten die recentelijk onder de grond zijn gestopt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 March 2010 4:21 schreef varanus het volgende:
Hehe, van deze heb ik ook een tiental planten staan, wordt lachen...



Hehe geniaal. K wil zoiets ook wel een keer proberen.

Lijkt wel een beetje op die volwassenheidsrituelen. Uitharden ftw!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-04-2010 14:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 13:20 schreef Snaack het volgende:
@Varanus: http://www.nu.nl/algemeen/2217323/britse-chilipeper-heetste-wereld.html


Ja, mooi en aardig allemaal, maar ik ben bang dat je het verschil tussen deze en de Bhut Jolokia en/of 7-Pod niet eens meer merkt, het is zo extreem heet allemaal... Maar ik ga natuurlijk wel proberen om hier zaad van op de kop te tikken.


spelfout weggehaald...


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 01-04-2010 17:48 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

http://www.hotsauceworld.com/hottest-hot-sauce.html

Heeft iemand enig idee wat een goede saus is uit bovenstaande lijstje? Er zijn er tientallen, allemaal met even quasi-populaire beschrijvingen, dus het is een beetje een gevalletje van 'door de bomen het bos niet meer zien'.


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 01-04-2010 17:55 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht


Lekker,vooral de extra hot.


=)


Silence
Usericon van Silence
Posted 01-04-2010 18:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 17:48 schreef nuclearwarfare het volgende:
http://www.hotsauceworld.com/hottest-hot-sauce.html

Heeft iemand enig idee wat een goede saus is uit bovenstaande lijstje? Er zijn er tientallen, allemaal met even quasi-populaire beschrijvingen, dus het is een beetje een gevalletje van 'door de bomen het bos niet meer zien'.

NagaSav: zoet en zeer heet, erg lekker op bijv kip
Afterburner: nog dicht
Jungle Juice: nog dicht
Encona: licht zurig, heet, lekker in sauzen
Casa Fiesta: Mild, lekker in soep
Dunn's River: Mild, zelfde toepassing als tabasco
Snake Bite 'Pure Venom': extract saus, extreem heet
Snake Bite 'Original': erg heet en erg lekker, mijn favoriete saus, gaat echt overal op
http://www.balconypeppers.com/


Texas Pete Hot sauce (mild, lekker bij pastasaus en op pizza)
Texas Pete Hottter Hot sauce (mild/heet, lekker bij BBQ en ook in pastasaus)
Texas Pete Garlic Hot sauce (mild, lekker bij kip en in de wok --> deze heb ik puur geproefd voor de contest)
Smoky Iguana (mild/heet, lekker bij alles...zelfs in soep)
Bee Sting (mild, aparte smaak, wel lekker)
Mother Pucker's Cayenne Concoction (mild/heet, lekker bij BBQ)
Mother Pucker's Fire Roatsed Fusion (iets heter, lekker bij wok en BBQ)
Red Lion 20 Pepper Hot Sauce (met koosjer zout, redelijk heet, matige smaak)
Tryme Tiger Sauce (mild/heet, lekker)
Crystal Louisiana (mild, lekker)
Possible Side Effects (heet, maar geen goede smaak)
Elephant pepper Zambezi Red (mild, lekker bij alles, maar voornamelijk bij pasta en rijst)
Elephant pepper Baobab Gold (zeer mild, dipsausje, maar ook lekker bij vlees, vis,... zelfs de kids vinden het goed)


Zo, dit heb ik even van het chiliforum gekopieerd, oftewel: behoorlijk wat sauzen met korte beschrijving erachter


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-04-2010 14:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mensen die denken dit jaar kilo's pepperflakes bij mij te kunnen bestellen, moet ik teleurstellen. Het gaat me niet lukken om dit jaar zoveel peperplanten neer te zetten. Ben iets te overmoedig met tomaten geweest, staan ook 60 planten van die ruimte nodig hebben. En om peperplanten op de volkstuin te stallen gaat ook niet lukken. Dus mensen; zelf maar pepers gaan kweken. Meer dan een plantje of 50 ga ik niet redden dit jaar.


spelfout weggehaald...


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen