IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-04-2010 14:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Een halve kilo dan?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-04-2010 14:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wat moet je met zoveel tomaten dan, ff rounduppen en pepers zaaien!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2010 17:19 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Pastasaus maken?



 


Kattekop
Usericon van Kattekop
Posted 23-04-2010 18:19 by Kattekop Wijzig reactieProfiel van KattekopQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2010 14:56 schreef ElitE het volgende:
wat moet je met zoveel tomaten dan


Die kun je in de oven drogen en daarna droog houden of inmaken in olie met kruiderij. Dan kun je de gekruide olie later ook nog gebruiken.

Jammer trouwens, mijn casa leent zich slecht voor een eigen peperkweek...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-04-2010 1:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het chilipeperdieet

Het eten van flink hete pepers verhoogt de vetverbranding.

Het is de droom van menig eetliefhebber: afvallen terwijl je een lekker pittige met gesmolten kaas overgoten burrito naar binnen werkt. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar bevat wel een kern van waarheid. Amerikaanse onderzoekers toonden aan dat flink wat chilipepers door het eten de energieverbranding na de maaltijd kan verdubbelen. Deze week presenteren ze hun bevindingen op de Experimental Biology 2010 Meeting in Californië.

Het verhoogde energieverbruik gaat gepaard met een hogere lichaamstemperatuur en wordt veroorzaakt door capsaïcine, dezelfde stof in chilipepers die ook het branderige gevoel geeft. Maar de onderzoekers wilden weten of dit effect ook opgaat voor de niet-branderige variant dihydrocapsaïcine (DHC). Ze trokken 34 proefpersonen aan die bereid waren om 28 dagen lang een vloeibare maaltijdvervanger met weinig calorieën te nuttigen. De helft van hen kreeg een variant met DHC en de andere helft een placebo. In de uren na het nuttigen van deze ‘maaltijd’ bleek de DHC-groep een twee keer zo hoog energieverbruik te hebben als de placebogroep.

DHC stimuleerde het lichaam bovendien om meer eigen vetten te verbranden. Dit effect maakt DHC volgens de onderzoekers vooral interessant als toevoeging op een dieet – en dus niet om te proberen een zware vette maaltijd met een extra dosis pepers sneller te verteren. Ze voegen daaraan toe dat ze alleen de effecten van DHC direct na de maaltijd hebben bestudeerd en niet hebben gekeken naar mogelijke verschillen in lichaamsreactie op DHC tussen dunne en dikke mensen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-04-2010 1:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vergroot dat niet de kans op darmkanker?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-04-2010 2:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Veel tegenstrijdigheden rondom capsaicine, bij de ene studie verwekt het kanker bij de andere helpt het ertegen.

Van proberen zul je leren!

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 28-04-2010 2:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-04-2010 3:07 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ah, ik had begrepen dat darmkanker meer voorkomt in gebieden waar er veel peper wordt gegeten, maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben.

Ik blijf wel gewoon veel pepers eten en ik zal jullie waarschuwen als het zover is.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-04-2010 13:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt, kun je idd niet teveel conclusies aan verbinden.

Ook hebben ze ontkracht dat je er geen maagzweer van kun krijgen. Maarja als je er al 1 hebt is het volgens mij toch niet zo verstandig hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-05-2010 12:24 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Net wat chilipepers gezaaid, ik ben benieuwd!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 12:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wie zaait zal oogsten mn zoon.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-05-2010 12:32 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik hoop het maar, dit is voor het eerst dat ik wat zaai.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-05-2010 12:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Beetje een verkeerd jaargetij, dan duurt het erg lang voor je ze hebt. Maar geduld is een schone zaak.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-05-2010 12:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

De bedoeling was maart of mei, dus ik ben wat aan de late kant, maar het moet denk ik nog wel lukken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 12:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

tis wat laat, maar de lente dit jaar was ook redelijk laat dus te vroeg poten had volgens mij ook geen zin.

Tenminste ik heb een paar planten die al zijn gaan bloeien terwijl ze dat pas 3 maanden later horen te doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-05-2010 12:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ohhh spannend!!!


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 02-06-2010 21:51 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2010 12:24 schreef Schaep het volgende:
Net wat chilipepers gezaaid, ik ben benieuwd!


Hey, dat wil ook. Waar haal je die zaadjes?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-06-2010 21:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 21:51 schreef Brujo het volgende:
Hey, dat wil ook. Waar haal je die zaadjes?


Ik heb ze gekocht bij de Makro, maar ik denk dat Varanus en Silence betere adressen hebben.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 02-06-2010 22:02 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 21:52 schreef Schaep het volgende:
Ik heb ze gekocht bij de Makro, maar ik denk dat Varanus en Silence betere adressen hebben.


Makro, Makro..hmmh, niet gewoon in stad? Kan ze natuurlijk ook uit een pepertje pulken...hmh, maar dan moet je wel eerst een goed pepertje hebben, hmh, die turken hebben geen jalapenos, hm.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2010 22:05 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Met mijn pepers gaat het echt verbazingwekkend slecht. Na de eerste valpartijen door katten zijn er veel gestorven. Vervolgens zijn er een paar gestorven met overpotten, en een paar opgegeten door de kat. Vervolgens een paar verdroogt, en heb er nu nog maar 5 staan waarvan er 2 niet groeien en er doods uitzien. Wat een seizoen. Volgende keer pak ik het duidelijk anders aan, in een kattenvrije kamer.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 02-06-2010 22:07 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Katten die pepers eten? Dat geloof ik niet zo.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2010 22:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Nee, de pepers niet, maar de groeiende plantjes wel.




Hier zie je de schade die 2 lieve rode katten aanrichten.


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-06-2010 22:12 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Wat een zooi!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2010 22:12 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 28 april 2010 1:36 schreef Schaep het volgende:
darmkanker?



*mailt moddereter*

hahaha FIJNE PAASEN


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 02-06-2010 22:15 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 22:11 schreef Silence het volgende:
Nee, de pepers niet, maar de groeiende plantjes wel.




Hier zie je de schade die 2 lieve rode katten aanrichten.


Ach, ach, arme plantjes.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen