IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Madrugada (Noorwegen)
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-09-2008 21:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heb net een erg gave non-metal band ontdekt: Madrugada

De band bestaat al een jaar of 10, maar ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord. Erg gaaf. Voor liefhebbers van vooral Nick Cave of Jeff Buckley maar ook Leonard Cohen of Neil Young is dit zeer zeker een aanrader.

Ken zelf op dit moment alleen nog "Industrial Silence", maar die is reeds grijs gedraaid! Op naar de rest van de discography.

Website:
http://www.emi.no/madrugada/


Meer liefhebbers?





Sater
Usericon van Sater
Posted 26-09-2008 21:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Die laatste selftitled (waarschijnlijk de echte laatste, na de dood van hun gitarist) is erg lekker. Een voormalig Bad Seed speelt hier ook gitaar op mee, wat de Nick Cave link alleen maar duidelijker maakt.

Jeff Buckley hoor ik niet echt terug, die klinkt veel 'speelser' en zeker qua zang gevarieerder.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 26-09-2008 21:41]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-09-2008 21:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Juup, hier. Heb Grit, Industrial Silence en The Deep End.

Lekker gevarieerde muziek. Net wat je zegt, hangt tegen Nick Cave aan maar dan meer richting de rock. Maar ze zijn pop genoeg om een keer op Pinkpop te mogen staan van me.

Geinig, stond net @ de cd-kast, zocht Grit uit, kwam hier even spammen in het Now-Playing topic welke herrie er draaide en toen had je opeens een tipok aangemaakt.
Toeval bestaat niet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-09-2008 22:43 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Sater: Jeff Buckley is inderdaad wat gevarieerder qua stemgebruik, maar sommige nummers op Industrial Silence deden met toch wel aan hem denken, zoals het openingsnummer van dat album (Vocal).

Jammer van die gitarist. Is het einde al formeel definitief of alleen een gerucht?

@Greycloak: haha, dat is wel toevallig ja. Goede smaak in ieder geval!

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 26-09-2008 22:43]


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-09-2008 8:03 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ah, die cd heb ik dan ook niet.

In mei hebben ze een tourtje gedaan en zijn ze ook in NL geweest, maar tot nader order stoppen ze in ieder geval met liveoptredens na een laatste handjevol in hun thuisland. Aangezien die dode knakker een groot deel van de muziek schreef zal het erom hangen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-09-2008 15:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Jammer inderdaad. Las ergens dat ze eigenlijk in Tivoli zouden spelen deze herfst. Maar goed, ik kom wel later achter de gaafheid van bands net na dat ze ermee nokken.

Doet me denken aan Amplifier, toen ik die band ontdekte bleek dat ze net enkele maanden eerder samen met Porcupine Tree getoured hadden .. Sindsdien heb ik ze volgens mij niet meer langs zien komen in NL ..


m00n
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van m00n
Posted 28-09-2008 15:44 by m00n Wijzig reactieProfiel van m00nQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2008 21:14 schreef Valorian het volgende:


Meer liefhebbers?







Ken het al een aardige tijd, heerlijke muziek!!


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 28-09-2008 23:10 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Destijds ontdekt toen Industrial Silence. Wat mij betreft hun beste plaat ook, want de cd's erna vond ik toch wat wisselvallig... Al is Hands Up- I Love You van The Nightly Disease stiekum hun mooiste nummer...

Overigens, Madrugada speelt in oktober drie keer in Nederland (utrecht, groningen en eindhoven)...


We don't take it, we just fake it...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-09-2008 23:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ze spelen ook gewoon in groningen? lol! ik had al kaarten voor utrecht. Nu, dan gaan we naar 2 van hun afscheidsconcerten.

Ik volg ze al sinds Industrial Silence en vind ze de beste rock-band die er is... moet ik toegeven. Gewoonweg zo geniaal, ik krijg er geen genoeg van!

4 optredens van hun gezien, alle waren onvergetelijk. De eerste was op lowlands, ik stond 3 kwartier als aan de grond genageld, zo hypnotiserend is deze live-sensatie.

Komende maand dus voor het laatst!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-09-2008 23:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

The Kids are on High Street.

Werkelijk een fenomenaal nummer vind ik dat.

De rest van de band moet ik nog eens wat meer checken.

Toevallig 'The deep end' een paar weken geleden cadeau gedaan aan iemand.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 28-09-2008 23:56 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Dit luister ik dus al een aantal jaar! Zo'n gave band inderdaad. Heb ze ook gezien in Haarlem ooit, live ook te gek! Heel veel mensen schijnen de stem van die vent irritant te vinden, ik vind m gaaf! Leuk een Madrugada topic!


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-09-2008 7:06 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2008 23:10 schreef VivaHate het volgende:
Overigens, Madrugada speelt in oktober drie keer in Nederland (utrecht, groningen en eindhoven)...


Op hun Myspace staat niks, op de officiele website alleen Noorse data.
De Tivolisite zegt gecancelled, Effenaar ook en Oosterpoort ook.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-09-2008 8:56 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht



Dear dirty delightful old drunken old days


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 29-09-2008 12:17 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Ken alleen de 1e twee cd´s. Goede band inderdaad, markante stem. Nog een keer live gezien tijdens het Crossing Borderfestival in 2002. Sterk optreden!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2008 16:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Iemand enig idee wat de status van deze band is? Gitarist is dood, maar al ruim een jaar. Tour is afgezegd (op Noorse data na) wegens persoonlijke redenen. Is dit het einde van de band?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2009 22:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Zojuist de eerste EP van Madrugada gehoord.. wtf.. wat gaaf.. Vooral "The Riverside" ..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 23:03 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ja, madrugada is DE band van het decennium, iig voor mij... Ze staan ben ik bang volledig on hold. Ik ben ook bang dat Sivert Hoyem nu drukker is met zijn solo-project, dat overigens ook zeer aangenaam is.


Dear dirty delightful old drunken old days


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2009 23:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 23:03 schreef Schaffelaer het volgende:
Ja, madrugada is DE band van het decennium, iig voor mij... Ze staan ben ik bang volledig on hold. Ik ben ook bang dat Sivert Hoyem nu drukker is met zijn solo-project, dat overigens ook zeer aangenaam is.


Ja, 'on hold' lijkt nog licht uitgedrukt.. als je de interviews met Silvert er op naleest lijkt het er op dat er een hele dikke punt achter de band gezet is na het (half) afronden van die 2008 tour met een afscheidsoptreden in Noorwegen..

Ben zelf waarschijnlijk nog wel te vinden op Eurosonic dit jaar, daar speelt Silvert Hoyem ook, misschien gooit 'ie er nog een Madrugada covertje tegenaan

Zijn solo-werk vind ik minder interessant, maar zeker nog de moeite, maar wat wil je dan ook met zo'n stem.. wtf. ..

Edit: Hier een video van die eerste EP..

http://www.youtube.com/watch?v=OsAfSK1F064

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-11-2009 23:12]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 23:29 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Fok hij is op eurosonic? Oef, zijn daar nog kaarten voor? Moet ik als de donder maar eens achteraan dan!


Dear dirty delightful old drunken old days


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-11-2009 0:49 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

kaarten gaan 28ste in de verkoop. Sowieso briljante line-up. Noorwegen special met o.a. ook audrey horne en de noorse shining en keep of kalessin...


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen