IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Piet Piraat en het zwaard van Zilvertand (gekeken film / filmstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 13-01-2009 12:00 by MetalJan Profiel van MetalJan

Disturbia



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-01-2009 12:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 13 januari 2009 11:58 schreef Ralph het volgende:
Dat was absoluut het primaire doel niet. Het doel was het verfilmen van de (historisch niet accurate) comic van Frank Miller en dát is gewoon gruwelijk goed gelukt.




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2009 15:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 januari 2009 10:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
Er klopt anders ook niks van de Spartanen, of van de mythe dat het alleen deze Spartanen waren die daar met z'n 300'en de Perzen (tijdelijk) hebben tegengehouden .

@ Schaffelaar; waaruit maak je op dat historische accuratesse het doel was van deze film? Dat dit het juist niet was spatte overal van het doek af (ik bedoel; die immortals wtf ).


haha nee na een tijdje werd het me wel duidelijk dat het niet zo realistisch meer was, maar toch stoorde ik me aan het beeld van de perzen, je zet bij het verfilmen van WOII toch ook geen aziaten neer als nazi's omdat die angstaanjagerder kunnen schreeuwen.

Wat was trouwens zo anders aan het spartanen?

Dat het verhaal niet helemaal klopt stoorde ik me niet aan omdat Herotodus het nu ook niet zo accuraat had opgeschreven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-01-2009 15:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Dat er namelijk ook nog andere Grieken in de pas standhielden en dat de Spartanen een hele hoop heloten met zich hadden meegesleurd.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-01-2009 15:50 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

the poughkeepsie tapes

Erg leuke film als je wat sadistische trekjes wilt zien in een hoofdrolspelert. Jammer alleen dat ze doen als of ze in het hoofd van die persoon kunnen kijken.

Blare witch, rec en nog veel meer invloeden zijn in deze film te zien. Het acteerwerk is soms erg slecht maar, dat zou oojk kunnen zijn om de indruk van een docu te wekken. Af en toe staat er onder in beeld; reenactment.

Wat ik persoonlijk erg tof vond aan de film;\

- De moordenaar is slimmer dan de pliezie

- De film wekt de indruk dat er meer sadistische moordenaars rond lopen dan er gevangen zitten.

- Er zit een element van brainwashing/mindcontrole in

- De moordenaar is niet je standaard Saw/Jason/Michael Myers

al met al een "leuke" film.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 13-01-2009 17:05 by Verval Profiel van Verval

Wanted

Wat een drol.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2009 11:18 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 januari 2009 8:48 schreef Illusione het volgende:
Zo bloederig mogelijk, zul je bedoelen.

volgens mij is het doel geld verdienen.
Vond 300 een leuke film. Lekkere actie en geen irritant verhaal zoals bij 10.000 BC.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-01-2009 11:22 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 14 januari 2009 11:18 schreef ghoulliette het volgende:
volgens mij is het doel geld verdienen.
Vond 300 een leuke film. Lekkere actie en geen irritant verhaal zoals bij 10.000 BC.


'Tuurlijk niet. Filmmakers leven voor hun kunst, niet voor het geld!

Het idee alleen al.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2009 11:25 by ghoulliette Profiel van ghoulliette



Gisteren trouwens Poseidon gezien. Er zaten twee momenten in de film die zo ongeloofwaardig waren (bijv het losdraaien van de schroeven door dat jongetje) dat ik er aan twijfelde om de film maar af te zetten. Terwijl de film echt niet slecht was verder.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-01-2009 21:28 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

The Wrestler


leuke film


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-01-2009 22:00 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak



Yeah.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 15-01-2009 7:51 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 13 januari 2009 10:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
Er klopt anders ook niks van de Spartanen, of van de mythe dat het alleen deze Spartanen waren die daar met z'n 300'en de Perzen (tijdelijk) hebben tegengehouden .



Ook maar goed dat de film stopt voor die grote veldslag


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 15-01-2009 7:55 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 11 januari 2009 21:50 schreef Illusione het volgende:
Oooohhh! Die moet ik hebben!

Mijn broer en ik houden om de zoveel tijd een slechte filmavond; allebei nemen we twee films mee die serieus bedoeld zijn maar wel (naar verwachting) enorm slecht; deze zou de hoofdprijs winnen van de avond!

Wiiimmm..


zoek vooral niet langer naar slechte films...



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-01-2009 9:37 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 januari 2009 7:51 schreef drdennuz het volgende:
Ook maar goed dat de film stopt voor die grote veldslag


? wut?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


KTC
Ancient Alien
Usericon van KTC
Posted 15-01-2009 9:37 by KTC Profiel van KTChttp://www.myspace.com/kevintencatemusic

quote:
Op 15 januari 2009 7:55 schreef drdennuz het volgende:
zoek vooral niet langer naar slechte films...

SHARKMAN


Haha, hoe gaat dat; man is gebeten door een haai en word zelf een haai?



7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 15-01-2009 9:39 by 7th Fallen Angel Profiel van 7th Fallen Angel

Gisteravond gekeken met huisgenoten:



Zeer bizarre Franse film over een voedselschaarste waarbij de slager van een appartementencomplex via advertenties hulpjes krijgt voor de klusjes in huis. Deze klusjesmannen worden een week later door hem afgeslacht en men komt vrolijk het vlees bij hem kopen...
Dan komt er een nieuwe klusjesman waar de dochter van de slager verliefd op wordt. Een hele serie aan bizarre dingen gebeuren en de dochter doet er alles aan om de nieuwe klusjesman te redden van haar vader.

Gave, zeer bizarre film met een behoorlijke dosis zwarte humor! Een aanrader voor mensen die van rare films houden!



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-01-2009 9:39 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 15 januari 2009 7:55 schreef drdennuz het volgende:
zoek vooral niet langer naar slechte films...




Die hebben we allang gehad. Samen met Wolfman, Snakeman en nog wat uit die serie.

Was ook absoluut één van de winnaars van de avond.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2009 10:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2009 9:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
? wut?

Je weet wel, als die 10miljoen andere Grieken in één keer wakker worden en met hun tanks naar Sparta rijden om achter een-ogige Boromir-look-a-like te gaan staan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-01-2009 10:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ah, Plataea . Het ging echter om de 300 Spartanen bij Thermopylae, denk dat drdennuz in de war is.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2009 10:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2009 10:43 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ah, Plataea . Het ging echter om de 300 Spartanen bij Thermopylae, denk dat drdennuz in de war is.

Dat hangt ervan af. Als hij met "die grote veldslag" Plataea bedoelt heeft hij niks verkeerds gezegd. Wel iets nutteloos.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2009 10:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 januari 2009 10:45 schreef ZelThoR het volgende:
Dat hangt ervan af. Als hij met "die grote veldslag" Plataea bedoelt heeft hij niks verkeerds gezegd. Wel iets nutteloos.

Je bent niet alleen een betweterig studentje, maar je hebt ook nog gymnasium gedaan? Sterker nog, je hebt al die onzin onthouden die ze daar vertelden?
Wat ben ik blij dat al die nutteloze kennis door drank-en ander gebruik verloren is gegaan. Zodat er nu andere nutteloze kennis voor in de plaats kan komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2009 10:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2009 10:49 schreef bastianus het volgende:
Je bent niet alleen een betweterig studentje, maar je hebt ook nog gymnasium gedaan? Sterker nog, je hebt al die onzin onthouden die ze daar vertelden?
Wat ben ik blij dat al die nutteloze kennis door drank-en ander gebruik verloren is gegaan. Zodat er nu andere nutteloze kennis voor in de plaats kan komen.

Studentje? Nou nou, dat kan ook lief, hè!

Ik heb gymnasium gedaan, ja. Dat van Plataea heb ik echter niet onthouden, althans de naam niet, en ik geloof niet dat me dat ooit verteld is. Ik zou je ook niet meer kunnen vertellen wat de verschillende werkwoordsvervoegingen van het Latijn zijn.

Wat ik wel onthouden heb is dat de film ophield op het moment dat er een grote hoeveelheid Grieken klaar stond om de Perzen een lesje te leren. GL was zo lief om de naam te vermelden van de plaats waar die veldslag plaats heeft gevonden.

Dus om het beter te weten heb ik me eigenlijk volledig gebaseerd op informatie hier en uit de film. Het is zo makkelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 15-01-2009 10:58 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 15 januari 2009 9:39 schreef 7th Fallen Angel het volgende:
Gisteravond gekeken met huisgenoten:





Delicatessen is inderdaad zo vet! Ik heb m al te vaak gezien, haha.


Verrassend triviaal


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2009 11:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 januari 2009 10:57 schreef ZelThoR het volgende:
Studentje? Nou nou, dat kan ook lief, hè!

Ik heb gymnasium gedaan, ja. Dat van Plataea heb ik echter niet onthouden, althans de naam niet, en ik geloof niet dat me dat ooit verteld is. Ik zou je ook niet meer kunnen vertellen wat de verschillende werkwoordsvervoegingen van het Latijn zijn.

Wat ik wel onthouden heb is dat de film ophield op het moment dat er een grote hoeveelheid Grieken klaar stond om de Perzen een lesje te leren. GL was zo lief om de naam te vermelden van de plaats waar die veldslag plaats heeft gevonden.

Dus om het beter te weten heb ik me eigenlijk volledig gebaseerd op informatie hier en uit de film. Het is zo makkelijk.

Ah sorry
Tja, ik verbaas me er altijd over hoeveel jij lijkt te weten van allerlei verschillende onderwerpen (b.v. ook allerlei natuurkundige shit waar drs. Wilhelm en jij je mee bezig schijnen te houden) maar dat valt dan wel mee dus.
En enige persoonlijke frustratie speelt ook wel mee. In 6 gym had ik zulke enorme lacunes in mijn geheugen dat mij vriendelijk verzocht werd z.s.m. havo-examen te doen in een half jaar tijd en de school te verlaten. Gelukkig is het qua opleiding en functie inmiddels allemaal redelijk bijgetrokken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 15-01-2009 11:05 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 15 januari 2009 9:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
? wut?


ik heb de film slechts eenmaal gezien bij release, maar als ik het me goed herinner dan eindigen ze heel stoer met 10000 spartanen en nog wat grieken tegenover het perzische leger... maar ze zijn daar dus genadeloos in de pan gehakt... dat zou een beetje een anticlimax van de film zijn geweest als ze dat erbij hadden gedaan


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen