IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : kernwapens Vorige pagina | Volgende pagina
SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 10-03-2004 11:15 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 9 maart 2004 20:53 schreef Morningrise het volgende:
Officieel behoort Nederland geen kernwapens meer te hebben, daar zijn verschillende verdragen voor getekend. Toch kreeg ik vanmiddag van een vriend van mij te horen, dat wij in dit kikkerlandje wel degelijk over kernwapens beschikken...en niet zo'n klein beetje ook niet! Dit zou toegestaan zijn, omdat wij deze wapens in (bruik?)leen van Amerika hebben...

Iemand enig idee of dit verhaal klopt, en zo ja, waar zouden die dan ergens opgeslagen moeten liggen. Ik weet wel dat Nederland de op 3 na grootste wapenhandelaar van de wereld is...Maar kernwapens???



Er liggen al officieel sinds de jaren tachtig kernkoppen opgeslagen in Nederland en onofficeel al een dikke 10-20 jaar langer... Heb iemand gekend die zijn diensttijd in de begin 89ger jaren heeft vervuld op een basis waar kernkoppen opgeslagen lagen.. Als ik me niet vegis hebben ze een tijd in Havelte opgeslagen gelegen.. Maar ze zijn er dus...


Een kleine snol zit zo vol.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 16-06-2004 18:00 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

http://www.boston.com/news/nation/washington/articles/2004/06/16/bushs_mini_nuke_research_gets_senate_ok/

WASHINGTON -- The Bush administration's research into new nuclear "bunker buster" and "mini-nuke" nuclear warheads survived a vote yesterday in the Senate after a House subcommittee refused last week to provide any

By a 55-42 vote, the Senate rejected an amendment to a $447 billion defense bill that would cancel further research on the proposed weapons.

The nuclear bunker buster would be intended to reach deeply buried targets, such as underground military command centers beyond capability of conventional bombs to penetrate. The mini-nuke warhead of less than 5,000 tons of TNT -- one-fourth the explosive power of the atomic bomb dropped on Hiroshima, Japan, in 1945 -- would cause less damage and fewer deaths in the area around a target, its advocates say.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-06-2004 18:29 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ik vraag me af of ze wel rekening houden met de verspreiding van fallout door de wind... nukes kunnen honderd jaar na dato in de omgeving rondom de aanslag nog voor misvormde kindertjes zorgen of aan de basis liggen van vroege sterftes door kanker.

Dus de oorlog is allang voorbij, en mensen die er nooit iets mee te maken hebben gehad moeten er nog onder lijden...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-06-2004 19:15 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik ben tegen kernwapens....verzamel ze pleur ze allemaal op het midden Oosten en we hebben twee problemen minder!



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-06-2004 19:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 19:15 schreef enforcer het volgende:
Ik ben tegen kernwapens....verzamel ze pleur ze allemaal op het midden Oosten en we hebben twee problemen minder!


2 vliegen in heel veel harde klappen


spelfout weggehaald...


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-06-2004 19:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Precies....we hebben ze dan niet meer nodig ook...die kernwapens...de wereld zou een betere plaats zijn!



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 20:39 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

R0ecist


F*ck hippies


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-06-2004 20:41 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 20:39 schreef Manifest het volgende:
R0ecist





spelfout weggehaald...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 20:51 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

R @ c 1 s t


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 21:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2004 20:51 schreef Manifest het volgende:
R @ c 1 s t

waarvoor? hij heeft niemand op grond van raciale verschillen beledigt/benadeeld.
edit: tiepvaut

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-06-2004 21:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 21:21 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht



F*ck hippies


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2004 21:50 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kernwapens, kernwapens...

Nee, dan die russiche onderzeeboten met kernreactors erin, die liggen te verrotten langs kades vanwege geen geld tot ontmanteling. Of die op de bodem van de zee liggen, met een beetje mazzel ook nog eens geladen met atoomwapens. (stuk of 6, 2X USA, 4X USSR jippiejee)


Oud Vuil.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 21:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

en dat zijn dan ook alleen de bekende gevallen. En de Russen zijn dan ook nog aardig wat bommetjes kwijt... maar nog steeds is er geen ongelukt/bedreiging/aanslag mee gebeurt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2004 21:58 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Maar er liggen er veel, 200+ dacht ik.

Subs dus.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 16-06-2004 21:58]


Oud Vuil.


cranial
Usericon van cranial
Posted 16-06-2004 21:59 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

wachten tot iemand er een in zn klauwen krijgt,zijn we allemaal zuur..foutste uitvinding ooit..


Expired,Erased and Forgotten


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 16-06-2004 22:15 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

doe mij er maar een paar!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2004 22:48 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Heb je een leuke atoomkelder in de tuin?


Oud Vuil.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 16-08-2004 2:37 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

hoelang zou het nog duren voor wij als europeanen alle raketten over zien vliegen van oost naar west en vice versa, en wij tussen al dat gebral inzitten en zeggen dat amerika heerscht?

ik pak mijn telescoop er al bij, laat ze maar komen... fallout is goed voor het kapsel

niemand zeikt meer over een verkeerde scheiding, of helm haar


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 16-08-2004 19:42 by Tyrant Lizard King Wijzig reactieProfiel van Tyrant Lizard KingQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 19:15 schreef enforcer het volgende:
Ik ben tegen kernwapens....verzamel ze pleur ze allemaal op het midden Oosten en we hebben twee problemen minder!


Iraq, Iran, Afghanistan, Palestine, Israel: my heart weeps for your CHILDREN.


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2004 12:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik post dit bericht maar hier.

Explosie Noord-Korea, waarschijnlijk geen kernproef

In Noord-Korea heeft zich afgelopen donderdag een enorme explosie voorgedaan. Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap bracht de explosie een paddestoelwolk van zo'n vier kilometer doorsnee voort. Wat de oorzaak van de explosie is, is niet bekend. De ontploffing is volgens het persbureau ontdekt op satellietbeelden.

De explosie deed zich voor in het noorden van het land, nabij de grens met China, in een gebied waar zich ook een legerbasis bevindt waar ballistische raketten staan opgesteld. De paddestoelwolk werd op negen september gesignaleerd, de dag dat Noord-Korea zijn 56-jarig bestaan vierde.

Zowel de Verenigde Staten als Zuid-Korea achten het niet waarschijnlijk dat het hier zou gaan om een kernproef, alhoewel een bron in Peking volgens Yonhap laat weten dat Washington deze mogelijkheid vooralsnog niet uitsluit. Andere bronnen stellen dat het wellicht een zeer grote bosbrand is geweest. De waargenomen explosie was in ieder geval veel krachtiger dan die van de treinramp, eerder dit jaar.

De Amerikaanse krant The New York Times liet vandaag weten dat de regering-Bush recent informatie heeft ontvangen die er op zou duiden dat Noord-Korea een kernproef aan het voorbereiden is.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-09-2004 12:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Enige tijd geleden "Trinity and beyond: The atomic bomb movie" gezien, erg interessant.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-09-2004 12:58 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Dat zou wel een verdomde varkensstreek zijn om een kernproef met die grootte in je eigen bewoond land uit te voeren. Hoe ver zou die straling trouwens reiken?


Bazzio Attacks!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2004 13:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2004 12:58 schreef bazzio het volgende:
Dat zou wel een verdomde varkensstreek zijn om een kernproef met die grootte in je eigen bewoond land uit te voeren. Hoe ver zou die straling trouwens reiken?


De eigen bevolking is niet het allerbelangrijkste bij zulke machtswellustelingen. De bevolking verhongert, maar toch is er geld voor proeven met wapens.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 12-09-2004 13:05 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2004 12:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Zowel de Verenigde Staten als Zuid-Korea achten het niet waarschijnlijk dat het hier zou gaan om een kernproef, alhoewel een bron in Peking volgens Yonhap laat weten dat Washington deze mogelijkheid vooralsnog niet uitsluit. Andere bronnen stellen dat het wellicht een zeer grote bosbrand is geweest.


Túúrlijk, een bosbrand veroorzaakt ook altijd een paddestoelvormige wolk hè.

quote:
De waargenomen explosie was in ieder geval veel krachtiger dan die van de treinramp, eerder dit jaar.


En wat anders zou zo'n krachtige explosie kunnen veroorzaken dán een kernbom? Een nóg grotere (munitie)trein?

quote:
Op 12 september 2004 12:58 schreef bazzio het volgende:
Dat zou wel een verdomde varkensstreek zijn om een kernproef met die grootte in je eigen bewoond land uit te voeren.


Mmm... Noord-Korea is er gek genoeg voor, denk ik...


Oh ja, voor de mensen die mij nu misschien meteen op de nek springen (Oebe?): als het uiteindelijk toch geen kernexplosie was, ben ik blij - maar Noord-Korea is niet zo open richting het westen, dus of wij westerlingen dat ooit te weten komen betwijfel ik enigszins.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-09-2004 13:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik verwacht ook dat Oebe binnen enkele luttele minuten hier komt vertellen dat het om een CIA agent ging die in Noord-Korea spioneerde en de opdracht van Bush heeft gekregen om een kleine atoombom tot ontploffing te laten komen, zodat de VS een reden heeft om N-K binnen te vallen. Hij zal daar heel betrouwbare bronnen bij hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen