IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : De Economische Crisis Vorige pagina | Volgende pagina
H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 25-10-2008 12:51 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 24 oktober 2008 20:48 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik kijk tegenwoordig voor de zekerheid omhoog als ik langs hoge bankgebouwen loop. Straks flikkert er zo'n fatsige manager op me.


Mwah, die fatsige managers verdienen nog steeds meer dan jij (en ik hehe), dus wat dat betreft


Life doesn't get much better than this!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-10-2008 12:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vadsig, niet fatsig.

Tijd om binnenkort in te stappen, zou ik denken. Eerst nog even afwachten of de AEX nog richting de 200 gaat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 25-10-2008 14:22 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 25 oktober 2008 12:23 schreef ZelThoR het volgende:
Zo, goedemorgen, heb je de olieprijs de laatste tijd nog voorbij zien komen? Het is echt belachelijk laag nu.

http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1886113.ece/Olieprijs_daalt_ruim_vijf_procent.html

De future voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange $3,69 of 5,4% lager op $64,15. Eerder op de dag werd een dieptepunt van $62,65 per vat genoteerd.

De olieprijs is inmiddels met zo'n $80 gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van juli dit jaar.


Zo zie je maar, iedere krisis heeft ook zijn goede kanten ik ben er niet rouwig om dat ik aan 1.045eurocent kan tanken ipv die 1.3 en nog wat als een paar maand terug.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-01-2009 10:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

http://tweakers.net/nieuws/58008/tomtom-ontslaat-7-procent-van-zijn-personeel.html

Godver zeg, hoop mensen weg hier, incl 2 uit mijn team


Zenial


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 12:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 oktober 2008 12:23 schreef ZelThoR het volgende:
Zo, goedemorgen, heb je de olieprijs de laatste tijd nog voorbij zien komen? Het is echt belachelijk laag nu.

http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1886113.ece/Olieprijs_daalt_ruim_vijf_procent.html

De future voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange $3,69 of 5,4% lager op $64,15. Eerder op de dag werd een dieptepunt van $62,65 per vat genoteerd.

De olieprijs is inmiddels met zo'n $80 gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van juli dit jaar.



Is niet belachelijk laag, is lager dan de belachelijk hoge prijs hiervoor..... 3 jaar geleden was een liter diesel zo'n 70 / 80 eurocent, en nu is het ongeveer 95 tot 100 eurocent.... Belachelijk goedkoop ja....

[edit] oeh, oude posts quoten is ook een sport, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 23-01-2009 12:37]


Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2009 15:04 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Idd, juig maar niet wat betreft die olieprijs.
Afgelopen zomer werd voorspeld dat de vatprijs voor olie de 200$ zou passeren en laatste keer dat ik het checkte zat het op 50$. maaar...

Het is op zn minst interessant op te zien hoe inelastische deze prijsontwikkeling is. Als de ruwe olie prijs stijgt, gaat de benzineprijs net zo hard omhoog, maar als de ruwe prijs 100% daalt, daalt de prijs voor de consument hooguit 20%.

Sowieso vind ik het merkwaardig dat bedrijven het ene jaar zonder mokken 25% groeien maar als de omzet vervolgens 10% daalt is het grote paniek.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:04 schreef Jällö het volgende:


Sowieso vind ik het merkwaardig dat bedrijven het ene jaar zonder mokken 25% groeien maar als de omzet vervolgens 10% daalt is het grote paniek.


Goed punt ja. Alsof iedereen alleen maar uitgaat van groei en geen tegenslagen ingecalculeerd heeft.


Boeiender


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-01-2009 15:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:04 schreef Jällö het volgende:
Sowieso vind ik het merkwaardig dat bedrijven het ene jaar zonder mokken 25% groeien maar als de omzet vervolgens 10% daalt is het grote paniek.


Maar dat is op zich niet zo vreemd.

In jaar 1 groei je met 25%. De extra gelden worden meteen opnieuw geinvesteerd vaak met wat langdurige verplichtingen, geen enkel bedrijf laat meer geld op de bank staan dan nodig is, geld moet werken zeg maar. In jaar 2 daalt je omzet met 10% maar je bent wel bepaalde verplichtingen aangegaan die niet dalen --> probleem.

Nu kan je zeggen: 'Hou maar grotere reserves aan'. Dat gaat ook niet echt op want als je te veel liquiditeit hebt betekent het dat je waarschijnlijk niet genoeg innoveert en investeert waardoor je binnen de kortste keren weggeconureerd wordt. Dit proces is nog gevaarlijker dan een omzet daling en toegenomen druk op de liquiditeit. Je raakt namelijk klanten kwijt en het is veel moeilijker om klanten terug te winnen dan de bank even een tijdje koest te laten zijn en op zijn geld laten wachten (de bank laat je niet graag failliet gaan, ze verliezen dan alles wat ze bij je uit hebben staan).

Het bovenstaande is een oversimplificering maar zo werkt het grofweg op grote schaal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2009 15:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar je ziet nu wat die continuë drive voor uitbreiden/groeien kan veroorzaken. Imho werden er te kleine reserves aangehouden, met als schertsend voorbeeld de financiële instellingen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:21 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:19 schreef Jenje het volgende:
Maar je ziet nu wat die continuë drive voor uitbreiden/groeien kan veroorzaken. Imho werden er te kleine reserves aangehouden, met als schertsend voorbeeld de financiële instellingen.


Uitgangspunt van bijna elk bedrijf is continue verbetering. Dit hoeft natuurlijk geen uitbreiding te zijn.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2009 15:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:21 schreef MR. N het volgende:
Uitgangspunt van bijna elk bedrijf is continue verbetering. Dit hoeft natuurlijk geen uitbreiding te zijn.
Tuurlijk, maar de expansiedrift is naar mijn mening tever doorgeslagen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:24 schreef Jenje het volgende:
Tuurlijk, maar de expansiedrift is naar mijn mening tever doorgeslagen.


Hm, in sommige gevallen wel ja. Ook hebben veel bedrijven teveel overhead, en dat gaat nu gemerkt worden denk ik.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2009 15:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Pff, jullie weten niet eens wat crisis is. Je moet hier eens komen kijken, de pond is momenteel 1.06 euro


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:28 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:26 schreef Mark het volgende:
Pff, jullie weten niet eens wat crisis is. Je moet hier eens komen kijken, de pond is momenteel 1.06 euro


Hehe, dat is voor ons geen crisis, maar een kans!

Maar je merkt het daar denk ik wel behoorlijk nu of niet?


Boeiender


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-01-2009 15:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:19 schreef Jenje het volgende:
Maar je ziet nu wat die continuë drive voor uitbreiden/groeien kan veroorzaken. Imho werden er te kleine reserves aangehouden, met als schertsend voorbeeld de financiële instellingen.


Nee. De situatie op de markten is niet veroorzaakt door de drive om te groeien en uitbreiden maar door groei zonder daadwerkelijke onderliggende waarde, zeg maar 'groei'. Een soort Nick Leeson in het groot zeg maar.

Groei waartegenover een daadwerkelijke waarde en waardestijging staat leidt niet tot problemen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2009 15:29 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het is eigenlijk voor het eerst nu dat ik engelsen voorzichtig begin te horen zeggen dat het misschien toch niet zo'n slecht idee geweest was om destijds de pond in te ruilen voor de euro.

En als een Engelsman dat zegt, nou dan weet je wel hoe het ervoor staat


[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-01-2009 15:32]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:29 schreef Mark het volgende:
Het is eigenlijk voor het eerst nu dat ik engelsen voorzichtig begin te horen zeggen dat het misschien toch niet zo'n slecht idee geweest was om destijds de pond in te ruilen voor de euro.

En als een Engelsman dat zegt, nou dan weet je wel hoe het ervoor staat


Hehe, sja, maar aan de andere kant, zij hadden tenminste wat te kiezen....


Boeiender


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-01-2009 15:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:26 schreef Mark het volgende:
Pff, jullie weten niet eens wat crisis is. Je moet hier eens komen kijken, de pond is momenteel 1.06 euro


Maar daar heb je niet zoveel last van toch?

De PLN is ook van 3.30 t.o.v. de euro naar 4.30 gedaald maar dat zorgt intern niet echt voor problemen en maakt het zelfs aantrekkelijker om vanuit de eurozone te investeren.

Wat wel een probleem is in Polen zijn vele hypotheken die in CHF afgesloten zijn tegen een koers van 2-2.50 nu staat de CHF op 3 ---> hypotheek lasten fors omhoog.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2009 15:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Even als kleine vergelijking, gisteren in de kroeg kocht ik een pint IPA voor 0.99 pence, oftwel omgerekend zo'n 1.05 euro. Waar in Nederland kun je een pint voor een euro kopen in een kroeg? Nou?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2009 15:33 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2009 15:32 schreef Mark het volgende:
Even als kleine vergelijking, gisteren in de kroeg kocht ik een pint IPA voor 0.99 pence, oftwel omgerekend zo'n 1.05 euro. Waar in Nederland kun je een pint voor een euro kopen in een kroeg? Nou?


Ik kom eraan!




Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2009 15:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:31 schreef Chelman het volgende:
Maar daar heb je niet zoveel last van toch?



klopt, intern niet echt. Het is zelfs gunstig voor Engeland, want de export profiteert enorm. Het probleem ontstaat vooral als je nu op vakantie gaat naar het vasteland. Ik blijf voorlopig maar even weg uit Nederland.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-01-2009 15:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:33 schreef Mark het volgende:
klopt, intern niet echt. Het is zelfs gunstig voor Engeland, want de export profiteert enorm. Het probleem ontstaat vooral als je nu op vakantie gaat naar het vasteland. Ik blijf voorlopig maar even weg uit Nederland.


Ja, dat bedoel ik. Maar dat laatste is ook gunstig voor Engeland. Meer mensen die in Engeland naar hotelletjes en B&Bs gaan --> meer omzet --> dikke prima.

Dus nogmaals, de lage pondkoers net als de lage PLN koers zijn niet echt een issue. Ik zou me meer zorgen maken over debacles zoals bij RBS.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2009 15:44 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:36 schreef Chelman het volgende:
Dus nogmaals, de lage pondkoers net als de lage PLN koers zijn niet echt een issue. Ik zou me meer zorgen maken over debacles zoals bij RBS.


Je hebt helemaal gelijk, het is ook niet echt een probleem (behalve voor mij omdat ik toevallig familie en vrienden in de euro-zone heb natuurlijk), eerder een symptoom, maar wat wel zwaar meeweegt hier is dat de staatsschuld in rap tempo aan het toenemen is omdat Engeland zich voor de zoveelste keer uit de problemen denkt te kunnen lenen en de rentestanden tuimelen naar beneden. Helaas zie ik dit nog niet terug in hypotheekrentes, maar daar zal op korte termijn hopelijk wel verandering in komen.

Als consument is het nu eigenlijk zelfs best een beetje feest (zie de goedkope pints ), alleen zijn de banken nog steeds erg huiverig om leningen uit te geven en wordne aan alle kanten ook openstaande leningen in versneld tempo opgeeist. dus de eerste verhalen van huis-onteigeningen e.d. doen zich al voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-01-2009 15:45]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2009 23:07 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja lekker voor de Engelse oudjes die hun pensioen in Spanje uitzitten... en dat zijn er nog al wat.

Ik was vlak voor kerst in London. Normaal houdt ik niet zo van winkelen maar dit had op zich best prettig kunnen zijn: Dikke aanbiedingen, lage Pond en lege winkels (qua klanten). Heel bizar.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-02-2009 15:04 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 15:24 schreef Jenje het volgende:
Tuurlijk, maar de expansiedrift is naar mijn mening tever doorgeslagen.

Dit is achteraf natuurlijk wel heel makkelijk te zeggen. Er zijn echter toch bedrijven die ondanks stijgende vraag niet sterk zijn gaan groeien en ontwikkelen, Harley Davidson bijvoorbeeld.
Nou schijnen ook zij wel flinke klappen te hebben gekregen maar het is toch ook een van de weinige bedrijven waar Buffett onlangs heel veel geld in heeft gestoken.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen