IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Torische Lenzen?
General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 06-08-2002 21:54 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Excuses voor het volledig ontbrekende verband met metal.

Draagt er toevallig iemand op ZM lenzen met een cylinder correctie erin?

(Voor degenen die dat niet weten: Als je ooglens te plat of te bol is kun je dat corrigeren door middel van een contactlens. Als je ooglens echter ook nog een andere vervorming heeft noem je dat een cylinder. Ook deze is te corrigeren met een zogenaamde torische lens. Deze lens heeft onderin een gewichtje zodat hij altijd in de juiste positie in je oog hangt.)

Ik vraag dit omdat ik een vrij zware cylinder afwijking in mijn ogen heb en daarom altijd dure torische lenzen heb aangeschaft. De oogarts en de opticiën vertelden mij altijd dat ik een enorme cylinder-afwijking had en daarom persé die lenzen nodig had.
Nu heb ik pas een pak eendagslenzen (lenzen die je na een dag weggooit) gekocht die helemaal niet voor die cylinder corrigeren en gewoon mijn sterkte zijn (3.25 aan beide ogen).
Ik bleek met deze lenzen dus minstends net zo goed te zien als met mijn veel duurdere torische lenzen.

Is dat cylinder gedoe dus gewoon vette bullshit of hebben andere mensen hier andere ervaring mee?



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-08-2002 21:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik dacht al wat kijkt die gast toch wazig. en ik maar denken dat het door de alcohol kwam


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 06-08-2002 21:56 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 6 augustus 2002 21:55 schreef ghoulliette het volgende:
ik dacht al wat kijkt die gast toch wazig. en ik maar denken dat het door de alcohol kwam


Ah! wellicht dacht ik daarom dat ik net zo goed kon zien!



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 07-08-2002 2:10 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ik heb ook een groot probleem met mn ogen, ik zie nog steeds dubbel (nee, niet door de alcohol) Loop al een tijdje bij de oogarts, maar die hebben nog niks kunnen vinden. Binnenkort moet ik waarschijnlijk ff lenzen proberen


Fire
Usericon van Fire
Posted 07-08-2002 2:17 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

cilinder is helaas geen onzin.. van die lenzen had ik trouwens nog niet gehoord, maar als je met die andere net zo goed kan zien. heb je misschien wel gewoon geluk



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-08-2002 4:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Als je net zo goed kan zien met normale lenzen als die cylinder lenzen die je jarenlang gekocht hebt, heb je ze dus niet nodig en ben je dus feitelijk jarenlang flink in je reet genaaid. (Ken de prijsverschillen niet, maar dat kan vast flink oplopen lijkt me)

Het was zeker nooit in je opgekomen een second opinion te halen bij een concurrent?

Domdomdom...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 07-08-2002 8:12 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Een cylinder is zeker geen onzin... ik heb me idd nog niet aan lenzen gewaagd om die reden, ik wilde ze hebben voor het sporten. Misschien moet ik dan toch eens kijken naar lenzen zonder cylinder...



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-08-2002 8:15 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Onzin -> Algemeen

Ik draag al sinds mijn 15e lenzen, maar heb gelukkig geen afwijkende cilinder. Mijn ogen zijn echter aan de grote kant, daarom kan ik geen 'standaard' lenzen in. Ik heb ze wel jarenlang gedragen, zonder te weten dat ze eigenlijk veel te klein waren.

Een jaartje geleden ben ik overgestapt naar een andere opticiën, deze kwam erachter dat ik te kleine lenzen inhad. Het nadeel is dat je er zelf niks van voelt, maar dat het niet goed voor je ogen is. Te kleine lenzen zorgen ervoor dat er te weinig zuurstof bij je ogen komt en daardoor kunnen je bloedvaten afsterven.

Op jouw vraag terugkomend, kan het niet zo zijn dat de lenzen die je nu draagt goed aanvoelen, maar niet goed zijn voor je ogen?
Ik zou iig voor een second opinion naar een andere opticiën gaan.
Ogen zijn belangrijk, daar moet je voorzichtig mee zijn.


the only pleasure is pain


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 07-08-2002 8:23 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

[enigszins oftopic]
ik heb dus ook al een bril vanaf me 6de(of 7 weet ik niet meer precies)
maar anyway... ik ben die bril dus goed zat,
maar ik heb een kleine afweiking... ik wordt namelijk doodsbang dat er wat in me ogen komt(jajaj lach maar) nu heb ik dus zoiets van ik wil wel lenzen maar ik ben echt als de doods dat et fout ga...
zit ik nu te ijlen of ken er echt wat fout gaan als je lezen draag?


My madness, my sadness


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 07-08-2002 10:13 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

het is altijd eng als er iets dicht bij je ogen komt. Je ogen sluiten ook altijd automatisch al er onverwacht iets heel dichbij komt. Ik draag zelf ook lenzen en in het begin is dat inzetten best lastig. Ik kan em nog steeds niet direct op m'n pupil zetten, ik draai m'n ook altijd weg, ook bang om iets te beschadigen. Met zachte lensen maakt het niet zo veel uit, want alles schuift toch wel automatisch voor je pupil. Met harde weet ik het niet, mijn vriendin zet die volgens mij zo recht op d'r pupil

edit:
oh en skullfucker, ik denk dat het dragen van lensen zonder cilinder, als je een afwijking hebt, nooit goed kan zijn. Je oog probeert zich dan toch weer aan te passen en dat is niet goed.

Ik heb ook zo'n irritant iets, mijn ogen/hersenen willen beter zien dan nodig en daardoor, heb ik steeds sterkere lensen nodig. irritant maar helaas

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 07-08-2002 10:15]



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-08-2002 13:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb zelf gelukkig uitstekende ogen, maar mijn broertje heeft wel een cylinderafwijking in zijn ogen. Wat ik er van begrepen heb is een deel van de taak van de speciale lenzen (dwz, hij draagt een bril) het voorkomen van een vergroting van het probleem. Het schijnt dat als je de cylinderafwijking ongecorrigeerd laat de afwijking uiteindelijk groter gaat worden en het lijkt me dat je dat niet wil.

Maar goed, misschien heb ik het wel helemaal verkeerd begrepen; ben zelf nog nooit meegeweest naar zijn opticien.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 07-08-2002 16:48 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2002 8:23 schreef winters rage het volgende:
[enigszins oftopic]
ik heb dus ook al een bril vanaf me 6de(of 7 weet ik niet meer precies)
maar anyway... ik ben die bril dus goed zat,
maar ik heb een kleine afweiking... ik wordt namelijk doodsbang dat er wat in me ogen komt(jajaj lach maar) nu heb ik dus zoiets van ik wil wel lenzen maar ik ben echt als de doods dat et fout ga...
zit ik nu te ijlen of ken er echt wat fout gaan als je lezen draag?

Met zachte lenzen kan niks fout gaan. (draag ik ook) Je kan 'm wel verkeerd om erin doen, maar dan schiet ie er vanzelf weer uit na een tijdje. (floep, best vaag) Harde contact lenzen zijn geloof ik kleiner, en die kunnen volgens een oude klasgenoot van me weleens naar boven of onder schieten en dat je er ff moeilijk bijkomt.
Lenzen dragen vind ik wel een voordeel hebben. Als ik een vliegje in m'n oog krijg dan heb ik die er zo uit omdat ik mijn oog zo aan kan raken. Oefen er zelf eens mee; probeer met je wijsvinger zachtjes je oog aan te raken. Na een paar keer kom je erachter dat het eigenlijk best makkelijk is!
Trouwens, als je net begint met contactlenzen dan mag je in het begin maar een paar uur de lenzen in, en dan elke dag weer iets langer. Je ogen moeten er aan wennen


Fire
Usericon van Fire
Posted 07-08-2002 16:58 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 7 augustus 2002 8:12 schreef elessar het volgende:
Een cylinder is zeker geen onzin... ik heb me idd nog niet aan lenzen gewaagd om die reden, ik wilde ze hebben voor het sporten. Misschien moet ik dan toch eens kijken naar lenzen zonder cylinder...
Een paar jaar geleden zeiden ze bij mij dat die lensen met mijn cilinder niet eens mogelijk waren.. nu zeggen ze alleen we kunnen het proberen maar waarschijnlijk wordt het toch niks. Ik heb bij een bril al enorme problemen met die cilinders zit je glas ook maar 1 graad te veel gedraaid dan zie ik meteen weer een stuk minder scherp



Nix
Usericon van Nix
Posted 07-08-2002 17:02 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik draag al 4 / 5 jaar lenzen. Ik heb nooit last gehad dat ik ze er niet in kon krijgen, zelfs de 1e keer is het me makkelijk gelukt . Ik kan allebeide lenzen tegelijk in en uit me ogen krijgen .

Maar oke, mn neef had er wel moeilijkheden mee. Hij heeft eerst een paar keer gekeken hoe ik ze er in deed en hij hield met de ene hand zn ooglid vast, en met de andere hand deed hij zn lens erin. Nu lukt het hem wel


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 07-08-2002 20:51 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 7 augustus 2002 4:36 schreef Mutilator het volgende:
Als je net zo goed kan zien met normale lenzen als die cylinder lenzen die je jarenlang gekocht hebt, heb je ze dus niet nodig en ben je dus feitelijk jarenlang flink in je reet genaaid. (Ken de prijsverschillen niet, maar dat kan vast flink oplopen lijkt me)

Het was zeker nooit in je opgekomen een second opinion te halen bij een concurrent?

Domdomdom...


Dat dom valt op zich wel mee. Ik heb mijn ogen in de loop van de jaren bij drie verschillende oogartsen en vijf verschillende opticiëns laten testen. Hun conclusies waren allemaal dat ik een grote cylinder afwijking had die nodig gecorrigeerd moest worden met een bril of met lenzen.

Ik ga inderdaad binnenkort wel informeren bij de opticiën of het nadelige gevolgen kan hebben voor de scherpte van mijn ogen om lenzen te dragen die geen cylinder correctie hebben.

Slechter voor de kwaliteit van je ogen zijn al dan niet torische lenzen uiteraard niet omdat ze van dezelfde materialen en op dezelfde manieren gemaakt zijn.



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 07-08-2002 20:55 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 7 augustus 2002 8:12 schreef elessar het volgende:
Een cylinder is zeker geen onzin... ik heb me idd nog niet aan lenzen gewaagd om die reden, ik wilde ze hebben voor het sporten. Misschien moet ik dan toch eens kijken naar lenzen zonder cylinder...


Je kunt dat relatief voordelig eens proberen door bij een drogist (DA, kruitvat, etos, etc.) eens een setje lenzen te kopen. Dat zijn dan maandlenzen die je per stuk koopt. Je kunt ook kijken of je bij de opticiën een proefverpakking kunt uitproberen. Bij de opticiën kun je ook vaak een kleine verpakking met ééndagslenzen kopen. Dat kost ook niet heel veel (voor een pakje dan, he? op jaarbasis dus wel) en het voordeel is dat je geen vloeistof nodig hebt en dat het hygiënisch is omdat je ze na een dag weg kunt gooien.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 09-07-2009 14:55 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Omdat ik ook lenzen met een cilindercorrectie draag: Ik krijg siliconen-lenzen, omdat mijn huidige lenzen te laag op mijn ogen drijven.

Vet gaaf dus.


frontpage
Usericon van frontpage
Posted 09-07-2009 15:07 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Ik heb ook lenzen met een cilindercorrectie, laat nu zachte op maat maken, vroeger harde gedragen maar dat was kut.
Heel duur wel


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 09-07-2009 15:16 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Idem!!



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2009 17:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Lenzen zijn kut!
Wat een ellende. Dit is onderhand mijn vierde set lenzen en nog niet uitgeshopt qua lenzen (links is torische lens). De eerste proefset was te hard, deed zeer en irriteerde enorm. Toen een tweede set, ander merk.. andere samenstelling maar deze was gelukkig wel wat beter. Kon deze wel dragen zonder direct zere ogen. Helaas wel kort, dus weer naar anderen op zoek. Derde set was er eentje die wel prettig zat, voelde de lenzen niet zitten en kon ze meer dan 8 uur dragen. Alleen was dit maar voor 2 tot 2,5 week, terwijl ze minstens 5 weken mee moeten gaan. Dussss weer aan de andere soort lens, eentje die meer vocht vast wil houden. Helaas, na 10 minuten dragen rode en pijnlijke ogen. Maandag mag ik weer. Hmpf


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2009 17:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik houd het bij een bril. Lenzen lijken we verschrikkelijk kudt.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 09-07-2009 22:28 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Ik heb ook lenzen, zelf zonder cilinder, maar ik heb ook aparte omdat mijn lenzen platter zijn of zo (weet het ook niet precies). Maar de prijs ligt gewoon aan de opticien volgens mij, ik zat eerst bij de pearl, maar ben nu bij hans anders omdat die gewoon 100 euro goedkoper is en de lenzen zijn ook nog beter.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen