IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : heel vaag slapen Volgende pagina
ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-03-2002 1:35 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

ik heb zon vermoeden dat hier al een topic over is maargoed..

vannacht lag ik in me bed en toen ik in slaap begon te vallen, voelde ik opeens me hart niet meer kloppen en kon me niet meer bewegen.. met véél inspanning eindelijk weer kunnen bewegen en hierbij ook me hart weer voelen.. dit gebeurde wel een paar keer.. echt beangstigend..

jullie ook zoiets meegemaakt?


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-11-2005 15:19]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 1:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zekers heb ik zoiets wel eens meegemaakt, en het is inderdaad verschrikkelijk eng.

Één keer heb ik een droom gehad dat ik 'wakker' was maar dat m'n lichaam sliep. Ik had niet goed door wat er aan de hand was, totdat ik mijn been probeerde te bewegen en het mij niet lukte. Toen probeerde ik eens diep adem te halen en dat lukte ook niet. Mijn lichaam sliep door, hartslag op slaapniveau en ik was klaarwakker. Verschrikkelijk eng. Ik worstelde mij wakker en met een schreeuw zat ik rechtop in bed (ik slaap verschrikkelijk vast dus dit was best wel heftig). Met veel inspanning inderdaad wakker geworden. Ik kon een paar uur niet in slaap vallen (totdat ik te moe werd).

Verder heb ik wel eens dat ik ga pitten en dat ik dan een tijdje (kwartiertje of zo) in de toestand tussen slapen en waken verkeer... en opeens voelt het qua zintuigelijke waarneming alsof ik opeens onder water ga of zo... kleuren veranderen, geluiden zijn anders en het gevoel ook, alsof je opeens in een andere wereld komt. Ik voel me dan gewoon getrokken in die andere wereld. Gek genoeg doet zo'n waarneming me enorm denken aan films van David Lynch, en die zijn vreselijk eng! Meestal schrik ik dan ook meteen wakker.

Dat soort ervaringen zijn zeer interessant (schrijf op wat je voelt, ziet en hoort! wie weet wat er de volgende dag op je papier staat) maar uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon slapen. Je kunt het beste een muziekje in de achtergrond opzetten en je daarop concentreren, dan word je niet zo geconfronteerd met je eigen 'toestand' en word je dus ook minder snel gegrepen door de overgang van wakker zijn naar slapen. Immers, hoe meer je je op slapen concentreert, hoe moeilijker het wordt.

P.S. vage topicnaam trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 13-03-2002 1:47]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-03-2002 1:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



Nog nooit zoiets meegemaakt.

Het doet me denken aan het idee dat je uittreedt in je slaap en dat je ziel aan een soort zijden draad kontakt houdt met je lichaam maar ik zal het wel te ver zoeken...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-03-2002 2:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 1:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

't is wel enigszins verwant maar eerder is het zo dat je naar binnen gaat ipv naar buiten... In je eigen afgrond dus (want dat is het zeker, een afgrond). Ik vind het een mateloos interessant landschap trouwens, maar verschrikkelijk beangstigend. Ik schrijf best wel wat op (wat ik niet publiek maak) en dat komt uit datzelfde gebied... brrr


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-03-2002 1:57 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

brr ja.. kippenvel krijg ik ervan



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-03-2002 2:00 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

ik heb de laatste tijd meer last van surrealistische gevoelens wanneer ik "denk" wakker te zijn. Ik kan je zeggen dat dit soort gevoelens zuigen.



ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-03-2002 2:01 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

in hetzelfde rijtje past ook wel dat gevoel van bijna slapen en dan opeens dat gevoel dat je neerkomt van een val, en dus ook in een keer wakker bent..

pff tis 2 uur geweest, ik ga maar eens slapen

truste mensen



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-03-2002 2:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 maart 2002 1:53 schreef Dwaallicht het volgende:
't is wel enigszins verwant maar eerder is het zo dat je naar binnen gaat ipv naar buiten... In je eigen afgrond dus (want dat is het zeker, een afgrond). Ik vind het een mateloos interessant landschap trouwens, maar verschrikkelijk beangstigend. Ik schrijf best wel wat op (wat ik niet publiek maak) en dat komt uit datzelfde gebied... brrr


Toepasselijke reply hierop lijkt mij:

"When you look into the abyss, the abyss also looks into you."- F. Nietzsche


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 2:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Feit is in in ieder geval dat ik dit soort zaken mateloos interessant vind. 'Leuk' is anders, maar de wereld bestaat niet uit 'leuk'. Alles waarmee ik meer over mezelf leer is cool, en dit soort angstaanjagende zaken zijn vaak het leerzaamst. Voor mij wel in ieder geval (opschrijven die handel en erover nadenken! en zelfkennis zal je deel zijn).

Maar welterusten mensen, ik dompel mijzelf onder in het rijk der nachtmerries om als een fenix morgenochtend vroeg te herrijzen, in transcendentale perpetuatie (LOL)

P.S. toepasselijke quote trouwens Mutilator, al is-ie wel een beetje uit z'n verband gerukt Mocht je het boek waaruit het komt niet gelezen hebben, dan kan je het van mij lenen (nadat ik hem zelf herlezen heb uiteraard, want daar krijg ik nu weer zin in moet ik zeggen); het gaat hier om 'Voorbij Goed en Kwaad' van DE MAN (Nietzsche)

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 13-03-2002 2:09]


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 13-03-2002 8:46 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

djeeeez, wat vaaag !! Nog nooit gehad nee...wel dat ik merkte dat ik in slaap 'viel' maarja...dat gebeurt su vaak.


zo, dat was mijn beurt dan weer


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2002 9:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik ken zo een ervaring niet. wel de "standaard" ervaringen zoals het gevoel hebben dat je valt en dan met een schok wakker wordt en dat je iets of iemand ziet staan tussen slapen en wakker worden. als iemand die dingen lan verklaren, graag.


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 9:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

ik droomde vroeger altijd van een soort 'level' met rotsen waar op het hoogste punt een wasbeer (toendertijd mijn lievelingsdier) met zijn staart tussen de rotsen vast hing en echt een heel eind boven de grond (die ik niet kon zien) ook. Ook waren er ergens op dat 'platform' een jongen en een meisje, vergelijkbaar met die jongen en meisje van de Barbapapa-serie. Als ik dan bij die wasbeer kwam maakte ik hem los (dus toen flikkerde hij een heel eind naar beneden) waarna ik klaarwakker was en me helemaal kapot zweette. Heel erg eng , maar het leuke was dat ik van tevoren wist dat ik wakker ging worden als ik die wasbeer los zou maken en het daarna ook gewoon deed. Ook kon ik een tijdje gewoon wakker worden als ik dat wilde, zonder die droom dan, terwijl ik sliep. Heel erg vaag eigenlijk, jammer dat ik het nou niet meer kan..


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 13-03-2002 10:51 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

Ik droom alleen maar over Zeeleeuwen die mensen opeten

(gister was dat nog)


Godverdommen..


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 10:52 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 13 maart 2002 10:51 schreef Pandaemonaeon het volgende:
Ik droom alleen maar over Zeeleeuwen die mensen opeten

(gister was dat nog)


Ook dat kan natuurlijk


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 11:23 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Ik heb dit soort ervaringen best vaak. Dit werd ook opgewekt door bepaalde oefeningen die ik deed; hierdoor vervaagden de grenzen wat. Laatst ben ik zo geschrokken (heb het heel huis bij elkaar gegild) dat het een tijdje helemaal niet meer lukte.

Ben weer met volle moed begonnen en ik boek weer progressie.


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 13-03-2002 11:59 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

[quote]Op 13 maart 2002 1:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Zekers heb ik zoiets wel eens meegemaakt, en het is inderdaad verschrikkelijk eng.

Één keer heb ik een droom gehad dat ik 'wakker' was maar dat m'n lichaam sliep. Ik had niet goed door wat er aan de hand was, totdat ik mijn been probeerde te bewegen en het mij niet lukte. Toen probeerde ik eens diep adem te halen en dat lukte ook niet. Mijn lichaam sliep door, hartslag op slaapniveau en ik was klaarwakker. Verschrikkelijk eng. Ik worstelde mij wakker en met een schreeuw zat ik rechtop in bed (ik slaap verschrikkelijk vast dus dit was best wel heftig). Met veel inspanning inderdaad wakker geworden. Ik kon een paar uur niet in slaap vallen (totdat ik te moe werd).

Dit soort shit gebeurt mij dus bijna dagelijks, maar ik ben er achter gekomen dat als je gewoon rustig blijft en je niet opfokt over het feit dat je je niet kan bewegen dan gebeuren er hele interessante dingen. Probeer maar eens.


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-03-2002 12:05 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 1:35 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
ik heb zon vermoeden dat hier al een topic over is maargoed..

vannacht lag ik in me bed en toen ik in slaap begon te vallen, voelde ik opeens me hart niet meer kloppen en kon me niet meer bewegen.. met véél inspanning eindelijk weer kunnen bewegen en hierbij ook me hart weer voelen.. dit gebeurde wel een paar keer.. echt beangstigend..

jullie ook zoiets meegemaakt?



1x, mar dat was een combinatie van drank en medicijnen.


Bazzio Attacks!!!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-03-2002 15:45 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Ja geregeld. Dat gebeurde wel alleen nadat ik flink geblowd had (I kid you not!), dan "klapte" ik op een gegeven moment in mn lichaam dwz. ook geen adem meer kunnen halen, geen hartslag meer voelen, alsof ik in een diep gat viel opeens. Nadat dat een paar keer gebeurd is ben ik maar definitief gestopt met blowen. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-03-2002 17:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Moet je mee opletten! Als je in een slechte houding ligt,kan het zijn dat er een zenuw wordt geblokkeerd in je nek, en daardoor kan je niet meer bewegen.
Als dat te lang duurt, zou die zenuw wel 's kunnen afsterven. Brrrr!!!!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 13-03-2002 17:43 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Relax allemaal!!!!
Als je gaat slapen ontspannen je spieren zich. Dat gebeurt bij iedereen. Daarnaast ga je als het ware ook met je hersens gaan slapen. Daardoor maak je weinig mee van at er om je heen gebeurt als je slaapt en ga je dromen. Een reden waarom dit gebeurt is dat je niet al te veel "met je droom mee beweegt"want dat kan tot gevaarlijke situaties leiden (wel bewegen, maar geen hersens daarbij)
Soms lopen de twee soorten slaap niet volledig gelijk waardoor bijvoorbeeld je lichaa al gaat slapen terijl je hersens dat niet doen. En dat lijkt mij ook best eng om te ervaren.
Dit is wat ik nog weet van mijn studie psychologie.



Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 13-03-2002 17:52 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 2:00 schreef Azagthoth het volgende:
ik heb de laatste tijd meer last van surrealistische gevoelens wanneer ik "denk" wakker te zijn. Ik kan je zeggen dat dit soort gevoelens zuigen.


heb ik ook


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-03-2002 20:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 maart 2002 1:35 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
vannacht lag ik in me bed en toen ik in slaap begon te vallen, voelde ik opeens me hart niet meer kloppen en kon me niet meer bewegen.. met véél inspanning eindelijk weer kunnen bewegen en hierbij ook me hart weer voelen.. dit gebeurde wel een paar keer.. echt beangstigend..
Ben je op zoek naar een (traditioneel) wetenschappelijk antwoord of zoek je meer in de spirituele hoek?
In het eerste geval is de verklaring waarschijnlijk dat je hersenen uit verschillende delen bestaan, en een deel daarvan was al voorgegaan de slaaptoestand in, waardoor bepaalde vormen van informatie anders of helemaal niet meer verwerkt worden, terwijl je 'zelf' nog wel bewust was.
Op zoek naar een ontdekkingstocht op het spirituele vlak? Probeer op het moment dat je dit leeft niet in paniek te raken.. door angst reageert je lichaam en keer je terug naar je vertrouwde situatie. Ontspan je en probeer je, zonder hier een actie of beweging (zoals opstaan) bij voor te stellen, naar een andere plaats in de kamer te bewegen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-03-2002 20:06 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

hou op man hier word ik bang van



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-03-2002 20:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht


Het gevoel tussen wakker zijn en in slaap vallen is heel erg raar. Vaak lig ik nog met me discman aan in mn bed, en soms dan val ik half in slaap en schrik wakker door de muziek. Het rare is is dat je niet gemerkt hebt dat je geslapen hebt.

Ik heb soms Lucide dromen, dat houdt in dat je 'weet' dat je aan het dromen bent. Dan kan je de ehm leukste dingen doen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2002 20:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 1:43 Gek genoeg doet zo'n waarneming me enorm denken aan films van David Lynch, en die zijn vreselijk eng! Meestal schrik ik dan ook meteen wakker.



Je was vast al op de hoogte van het feit dat Lynch zegt al zijn scenario's van te voren min of meer gedroomd te hebben (weet ook niet hoe je anders zulke goede surrealistische meesterwerken kan maken)..



ERASERHEAD!

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-03-2002 20:54]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-03-2002 21:12 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb vrij vaak dat gevoel dat je bijna in slaap valt, maar dat je opeens 'naar beneden valt' en wakker schrikt. Heel vreemd!

Wat ik ook erg vaak heb is dat ik met m'n discman in bed leg (nee, dit heb ik niet van aerodis gekopieërd..) en dat ik een tijd later opeens weer op 'actief' sta (om het maar eventjes zo te noemen) en dus blijkt dat ik 5 nummers verder ben.


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen