IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2008 15:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 november 2008 15:32 schreef MMayo het volgende:
Behalve dan extra centen wegens het verplicht gebruiken van zaken als pinpasjes.


Pinnen is goedkoper voor de winkels dan met cash geld werken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 18-11-2008 16:09 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Er is een probleem in de tippelzone rond de Utrechtse Europalaan. De bezoekers van de afwerkplekken daar hebben de grootste moeite met inparkeren, zeggen de prostituees.

De afwerkplekken werden aangelegd in 1986 en zijn sindsdien vrijwel ongewijzigd gebleven. Daardoor is het knap lastig geworden voor de bezitters van moderne zakenauto's en SUV's om netjes in te parkeren. "Het lukt nog wel, maar het is passen en meten. En de vrouwen zitten er niet op te wachten dat hun klanten schade aan hun auto oplopen,’’ zegt onderzoekster Ingrid van Amelsfort van de GG&GD.

De GG&GD hield in Utrecht een enquête onder vijftig prostituees en daar kwamen de problemen uit naar voren. Of de klanten al daadwerkelijk veel schade hebben opgelopen aan hun auto's is niet bekend bij de GG&GD. Van Amelsfort vermoedt dat bezoekers niet snel zullen toegeven dat hun auto in de buurt van de tippelzone beschadigd raakte.


Against God and Government


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-11-2008 16:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 november 2008 15:39 schreef ZelThoR het volgende:
Pinnen is goedkoper voor de winkels dan met cash geld werken.


Ook voor de consument?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2008 16:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 november 2008 16:26 schreef MMayo het volgende:
Ook voor de consument?

Ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-11-2008 16:28 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 november 2008 16:27 schreef ZelThoR het volgende:
Ja.


Oh vandaar die extra bijdragen bij het pinnen.
"pinnen onder de 15 euro kost u 25 cent extra"

Yay.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 18-11-2008 16:29]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2008 16:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb zelf altijd begrepen dat elke transactie altijd een x-aantal centen kost voor de winkel.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2008 16:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 november 2008 16:28 schreef MMayo het volgende:
Oh vandaar die extra bijdragen bij het pinnen.

Nee.

Bedrijven moeten de bank per PIN-transactie een bedrag betalen, niet de consumenten. Dit bedrag is echter lager dan de gemiddelde kosten per transastie die de bedrijven maken om het hele systeem van cash geld te kunnen gebruiken (dus, tijd van handelen aan de kassa, kassacontrole, aanvoer van wisselgeld, afvoer van groot geld et cetera). Ofwel, dat bedrijven om een extra bijdrage vragen is oneerlijk ten opzichte van de consument. De Albert Heijn begrijpt dat bijvoorbeeld wel goed.

Klanten betalen in jouw gestelde geval dus niet voor het pinnen, maar voor de debiliteit van die bedrijven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-11-2008 17:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 18 november 2008 14:33 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee, Grey moet schilderen!
Goed nieuws; morgenmiddag ben ik er zoals het lijkt klaar mee. (Het enige wat ik nu doe is m'n mail kijken en kijken of er nog wat te bannen valt. En dit soort korte ongein wat geen tijd kost.)



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 18-11-2008 18:00]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2008 18:00 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 november 2008 16:28 schreef MMayo het volgende:
Oh vandaar die extra bijdragen bij het pinnen.
"pinnen onder de 15 euro kost u 25 cent extra"

Yay.


Dat zie je onderhand toch bijna nergens meer?

Ik pin me tegenwoordig een breuk, heerlijk! Weg met dat losse geld! En er wordt dan niet naar boven afgerond! Geen cent teveel!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 18-11-2008 18:45 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

er wordt ook niet naar beneden afgerond he


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2008 19:03 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ja, das waar. Blijven opletten dus.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-11-2008 19:08 by spectre Profiel van spectre

Nu dat achterlijke chippen uitfaseren en dan wordt het ook eindelijk eens iets


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2008 19:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hm, idd. Maar of dat gaat verdwijnen? Van ellende heb ik er ook 10 euro oid opstaan, ivm het feit dat sommige parkeergarage's alleen dat gechip accepteren.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 18-11-2008 19:11]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-11-2008 19:34 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 18 november 2008 15:29 schreef MMayo het volgende:
Yeah 24 uurs zorg aant bed dan maar of gewoon clienten niet meer laten slapen Vraag me ook wel af wat ze er voor "client vriendelijks" in de plaats gaat komen dan. Een zweedse band gebruiken doe je immers ook niet just for teh fun.
electroshok op de deurknoppen? Ik ben nog niet zo heel vaak een zweedse band tegen gekomen, maar de momenten dat ik ze tegen kwam was het toch ook wle heel overduidelijk waarom. Had ook vooral te maken met wegloop gevaar, maar geen regeling hebben om de deur op slot te mogen doen. + gevaar voor personeel wanneer die alleen is in de nacht. + natuurlijk het andere gevaar dat de patient/client/bewoner zichzelf of andere het nodige wil aandoen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-11-2008 19:36 by mental Profiel van mental

Ik HAAT pinnen. ik vergeet altijd me pincode...


Fuck the world and fuck you


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-11-2008 19:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 november 2008 16:32 schreef ZelThoR het volgende:
Nee.

Bedrijven moeten de bank per PIN-transactie een bedrag betalen, niet de consumenten. Dit bedrag is echter lager dan de gemiddelde kosten per transastie die de bedrijven maken om het hele systeem van cash geld te kunnen gebruiken (dus, tijd van handelen aan de kassa, kassacontrole, aanvoer van wisselgeld, afvoer van groot geld et cetera). Ofwel, dat bedrijven om een extra bijdrage vragen is oneerlijk ten opzichte van de consument. De Albert Heijn begrijpt dat bijvoorbeeld wel goed.

Klanten betalen in jouw gestelde geval dus niet voor het pinnen, maar voor de debiliteit van die bedrijven.


Niet zo heul logisch waarom een het wel en de ander het niet doet.

quote:
Op 18 november 2008 19:34 schreef Cadaveria het volgende:
electroshok op de deurknoppen? Ik ben nog niet zo heel vaak een zweedse band tegen gekomen, maar de momenten dat ik ze tegen kwam was het toch ook wle heel overduidelijk waarom. Had ook vooral te maken met wegloop gevaar, maar geen regeling hebben om de deur op slot te mogen doen. + gevaar voor personeel wanneer die alleen is in de nacht. + natuurlijk het andere gevaar dat de patient/client/bewoner zichzelf of andere het nodige wil aandoen.



Bij ons wordt de zweedse band gebruikt om een client te beletten van ernstig automutileren en inderdaad wegloop gedrag. Dat weglopen kan gevaar opleveren voor zichzelf, andere clienten en het personeel. Deur op slot gaan ze bij ons allemaal, gesloten setting dus op zich wel logisch.

Maar goed, hartstikke leuk allemaal dat die maatregelen eraf moeten maar hoop dat ze wel met een goed alternatief aankomen. Dat is vaak het probleem, de intentie is hartstikke super.. maarja soms moet je net even wat verder kijken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-11-2008 19:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 november 2008 19:10 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hm, idd. Maar of dat gaat verdwijnen? Van ellende heb ik er ook 10 euro oid opstaan, ivm het feit dat sommige parkeergarage's alleen dat gechip accepteren.

Woon jij niet in de buurt van Utrecht? Het schijnt dat je op de Europalaan vrij goed kan parkeren als je auto niet te groot is. En je krijgt er nog extra service bij ook. En gleuven zat om je pas door te halen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-11-2008 19:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 november 2008 16:09 schreef Rotzak het volgende:
De bezoekers van de afwerkplekken daar hebben de grootste moeite met inparkeren, zeggen de prostituees.


`
Het gaat trouwens wel vrij ver met de emancipatie als vrouwen ook al naar de hoeren gaan..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2008 19:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 november 2008 19:38 schreef MMayo het volgende:
Niet zo heul logisch waarom een het wel en de ander het niet doet.

Als dat al niet logisch zou zijn, doet het nog niets af aan mijn verhaal.

Waarom denk je dat het bij de ene 10 ct kost en bij de andere 25 ct? En dat het bij de onder de 10 euro extra betalen betekent en bij de andere onder de 25 euro? Da's toch ook niet logisch? Alle winkeliers hebben nagenoeg dezelfde kosten per pintransactie. En de lui die er wel wat voor vragen zijn dus gewoon afzetters


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2008 20:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 november 2008 19:40 schreef bastianus het volgende:
Woon jij niet in de buurt van Utrecht? Het schijnt dat je op de Europalaan vrij goed kan parkeren als je auto niet te groot is. En je krijgt er nog extra service bij ook. En gleuven zat om je pas door te halen.


Ik woon in Veenendaal, ja. Als ik naar Utrecht ga, parkeer ik een stukje vanaf hoog Catherijne en daar gaat het met meters, die zijn een stuk goedkoper dan parkeergarages. Ik doelde op bijv. de parkeergarage in de buurt van een rotterdams treinstation, daar kan men alleen met chip betalen.

Maar ik zal de tip opslaan. Is dat daar ook met parkeermeters?


quote:
Op 18 november 2008 19:55 schreef ZelThoR het volgende:
Als dat al niet logisch zou zijn, doet het nog niets af aan mijn verhaal.

Waarom denk je dat het bij de ene 10 ct kost en bij de andere 25 ct? En dat het bij de onder de 10 euro extra betalen betekent en bij de andere onder de 25 euro? Da's toch ook niet logisch? Alle winkeliers hebben nagenoeg dezelfde kosten per pintransactie. En de lui die er wel wat voor vragen zijn dus gewoon afzetters


Het was eerst anders, de transactiekosten wáren een stuk hoger en toen was het niet handig om iemand een klein bedrag te laten pinnen. Maar die kosten zijn drastisch teruggebracht, naar ik begreep na uitleg van mijn eega, die al jaren bij de Intertoys werkt. En idd, bedrijven die nog steeds de klant hiervoor laat betalen, die zijn behoorlijk debiel bezig.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-11-2008 21:15 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 18 november 2008 19:36 schreef mental het volgende:
Ik HAAT pinnen. ik vergeet altijd me pincode...


Korsakoff


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2008 21:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2008 12:32 schreef Cadaveria het volgende:
hehe ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Maar was het voorheen niet zo om dementen zo lang mogelijk in de realiteit te houden? Of is dit gemaakt voor dementen in latere stadia?


jah lijkt me wel in die overgangsfase hebben ze het af en toe wle door natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2008 21:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2008 13:48 schreef Cadaveria het volgende:
Ik weet dat zo net nog niet hoor. Lui die geld nodig hebben zullen altijd een manier vinden om er aan te komen. Ik denk vooral dat het zich meer zal verspreiden. Misschien meer inbraken in huizen?!

Dit is wel een erg verkeerd argument, als ze het toch doen hoef je helemaal niets meer aan criminaliteit te doen het heeft toch geen zin.

Criminaliteit houd je sowieso wel, maar roofovervallen in supermarkten zullen minder worden.
Ik denk dat je weldegelijk het evenwicht wat verschuift naar wat minder criminelen, behalve dat je wat meer pin fraudeurs krijgt maar die zetten minder snel een pistool op je kop.
Het wordt gewoon moeilijker om uit supermarkten te stelen, dan gaan ze natuurlijk wat meer naar andere winkels maar daar is minder te halen dus uiteindelijk verwacht ik echt wel minder roofovervallen in winkels als meer mensen pingeld gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-11-2008 21:52]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-11-2008 22:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

nou, ik bedoel natuurlijk niet dat je er niets aan moet doen. maar wat al eerder is genoemd is idd dat je het probleem nu niet in de kern aanpakt maar in het gevolg. maar goed jullie zullen zien.

@mayo idd. weer zo'n mooi plannetje van mensen die waarschijnlijk niet zelf op de werkvloer staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 18-11-2008 22:33]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2008 22:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2008 22:32 schreef Cadaveria het volgende:
ja. maar wat al eerder is genoemd is idd dat je het probleem nu niet in de kern aanpakt maar in het gevolg. maar goed jullie zullen zien.

@mayo idd. weer zo'n mooi plannetje van mensen die waarschijnlijk niet zelf op de werkvloer staan.


klopt klopt, maar hoe de fcuk wil je de oorzaak aanpakken. mensen 24/7 monitorren, kinderen niet meer thuis laten opvoeden maar allemaal in 1 kamp? Voorlopig zijn we nog lang niet in staat gedragingen van burgers in goede banen te leiden, en elke oplossing die ik nu kan bedenken is zeer onwenselijk en vrijheidsbeperkend. Dus wil je het wat simpeler doen pak in dit geval liever de gevolgen aan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen