IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 06-11-2008 10:34 by Nix Profiel van Nix

Zo, weer genoeg ruimte voor hoogstandjes.



Een minder hoogstandje:
In de folder van Super de Boer staat een recept voor zuurkool met appel en geitenkaas. Dat wordt 'm vanavond denk ik. Lekker makkelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 27-12-2008 22:17]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Angrboda
Hva er meninga med livet grubler Arne.
Usericon van Angrboda
Posted 06-11-2008 11:45 by Angrboda Profiel van Angrboda


Toch nog even weer mijn appeltaart. Hehe.


Destroying is a necessary function in life. Everything has its season, and all things eventually lose their effectiveness and die.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-11-2008 11:48 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik ga maar weer eens een beste pan goulash maken denk ik, heerlijk. en je kan er zeker 2 dagen van eten


Against God and Government


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 06-11-2008 11:51 by Kimmey Profiel van Kimmey

Denk dat ik Hollands pannetje broccoli ga maken..


Het is de lichtinval ;')


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2008 11:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

gisteren pasta gemaakt met Gigli waar tomaten doorheen zitten (AH) erg lekkere pasta


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2008 12:19 by bastianus Profiel van bastianus

Tosti met brie, noten en honing. En het dan gek vinden dat je zo'n vette raap krijgt..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-11-2008 20:39 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Dit net gemaakt, straight from the internet geplukt;

Thaise garnalen uit de wok



4 personen
0 min voorbereiden
30 min bereiden
0 min wachten

Hoofdgerecht Vis Thais

ingrediënten:

500 g grote ongepelde garnalen (diepvries), ontdooid
3 limoenen
3 eetlepels olijfolie
300 g pandanrijst
400 ml dikke kokosmelk
1 pak gezeefde tomaten (500 ml)
1 rode peper, fijngehakt
2 bosuitjes, in ringetjes
2-3 eetlepels verse korianderblaadjes

bereiden:

Pel de garnalen, maar laat het staartje zitten. Pers 2 limoenen uit. Roer in een kom het limoensap met de olijfolie tot een marinade. Schep de garnalen erdoor en marineer ze 15 minuten. Kook de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Breng in een wijde pan de kokosmelk met de gezeefde tomaten aan de kook. Kook het mengsel op hoog vuur in 10 minuten in tot een dikke saus. Roerbak de garnalen met de marinade en rode peper 3-5 minuten tot de garnalen mooi roze worden. Schenk de saus erbij en laat het geheel nog 2 minuten zachtjes sudderen. Serveer de rijst met garnalen en saus in wijde kommen. Strooi de bosui en koriander erover en garneer met een partje limoen.

Makkelijk, verrassend, en nog goed te eten ook!

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-11-2008 20:41]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-11-2008 20:54 by Dentz Profiel van Dentz

Zondag spekpannekoeken bakken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-11-2008 21:13 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Vrijdag biefstuk dag.

Die ingesealde biefstukken van de appie, 28 dagen gerijpt enzo, zijn echt geweldig.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 07-11-2008 21:13]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-11-2008 18:20 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik heb paprika's gevuld met gehakt en overstrooid met geraspte kaas in de oven staan (met in dat gehakt rode uit, knoflook, chilipeper, zout en peper). Ik ben benieuwd op het smaakt.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-11-2008 18:27 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

heerlijk Nederlands gekookt. Gewoon wortels, aardappels en stukje vlees. Was ik wel aan toe
Morgen rode curry maken zonder cocos uiteraard.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 10-11-2008 23:26 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 10 november 2008 18:20 schreef SQT het volgende:
Ik heb paprika's gevuld met gehakt en overstrooid met geraspte kaas in de oven staan (met in dat gehakt rode uit, knoflook, chilipeper, zout en peper). Ik ben benieuwd op het smaakt.


zoiets heb ik onlangs gemaakt, met een half zakje fajitakruiden en wat mozarella er bovenop, helemaal goed


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-11-2008 23:29 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

van de week gepofte aardappel met als vulling kaas, soort van creme fraiche, gehakt gemixed met taco saus hot. simpel en lekker.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SQT
Usericon van SQT
Posted 11-11-2008 1:14 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 10 november 2008 23:26 schreef BitchSlap het volgende:
zoiets heb ik onlangs gemaakt, met een half zakje fajitakruiden en wat mozarella er bovenop, helemaal goed

Het miste wat smaak. De knoflook en ui was goed, maar het was toch wat te flauw. Misschien dat ik er de volgende keer inderdaad zo'n zakje doorheen wals. Ook vond ik de paprika's niet echt speciaal lekkerder, gewoon vooral zachter. De volgende keer langer doen dan?


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-11-2008 15:10 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Laatst aan het experimenteren geweest.
Geen idee of het een bestaand recept is want ik heb gewoon maar wat gedaan wat me wel lekker leek, de precieze hoeveelheden heb ik daarom ook niet. En misschien kunnen er nog dingetjes aangepast worden.

Ingredienten:
olijfolie
ketjap
honing
mosterd
citroen
knoflook
gember
sesamzaad
wat verse tijm
snufje zout en peper

2 dunne varkenslapjes
creme fraiche
kruidenkaas
diepvriesspinazi a la creme
citroenrasp
paneermeel

2 grote ongeschilde aardappels
peultjes
paprika
champignons

- Maak van het bovenste rijtje een marinade en leg daar de varkenslapjes in. Ik heb het een uurtje laten staan.
- Roer de creme fraiche, kruidenkaas en de spinazi door elkaar tot een dikke saus. Later heb ik wat bloem erbij toegevoegd omdat het te dun was, waarschijnlijk teveel creme fraiche gebruikt ofzo.
- Lepel op ieder lapje een laagje saus en rol de lapjes op. Vast zetten met een prikkertje. Rol ze even door wat paneermeel en leg ze erna in een ingevette ovenschaal met wat boter er bovenop.
- Doe de lapjes in een voorverwarme oven op circa 200 graden. Ik heb ze ongeveer 30 minuten in de oven gedaan.
Gooi de marinade en de saus die je overhoud niet weg, die wordt nog gebruikt.

- Spoel de aardappels goed af en kook ze daarna met jasje en al beetgaar. Even laten afkoelen daarna in wat koud water.
- Was en snij de peultjes, paprika en champignons in kleine stukjes. Snij de afgekoelde aardappel ook.
- Wok eerst de aardappelen, daarna de rest.
- Meng de overige marinade en saus door elkaar. Doe dit bij de groenten in de wok en laat het nog even pruttelen.

Het was even werk, maar de moeite erg waard!
Experimenteren is leuk, hehe


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 11-11-2008 21:16 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 11 november 2008 1:14 schreef SQT het volgende:
Het miste wat smaak. De knoflook en ui was goed, maar het was toch wat te flauw. Misschien dat ik er de volgende keer inderdaad zo'n zakje doorheen wals. Ook vond ik de paprika's niet echt speciaal lekkerder, gewoon vooral zachter. De volgende keer langer doen dan?


kan je proberen ja, half zakje van dat spul is genoeg trouwens


RGB
Usericon van RGB
Posted 11-11-2008 21:31 by RGB Profiel van RGB

zaterdag: Chinees
zondag: Pizza
gisteren: Unox boerenkool uit de magnetron
Vandaag: Wok to go

I NEED A LIFE!


SQT
Usericon van SQT
Posted 11-11-2008 21:39 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Of een kookplaat


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-11-2008 22:56 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 10 november 2008 18:27 schreef Cadaveria het volgende:
Morgen rode curry maken zonder cocos uiteraard.


Doe ik ook altijd. Ik vind kokosmelk absoluut niet vies, maar ik gooi het er niet bij omdat het afbreuk doet aan de scherpte.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2008 0:41 by M. Profiel van M.

O, ik ben grootverbruiker van kokosmelk. Het geeft een fijne zoete zweem aan gerechten (en anders worden curry's vaak ook zo droog).
En geloof me, met kokosmelk zijn die van mij heet zat, hehe.

Van het weekend ook weer redelijk uitgepakt, zaterdag Thais stoofvlees gemaakt met een heerlijk aromatische currypasta. Smaakte erg goed. Dit gecombineerd met een thaise zalmsoep, merkwaardig gerecht maar pakte erg goed uit. Basically water koken met wat specerijen (gember, pepertje, etc) en stukken verse zalm erin. Raar maar waar, erg lekker. En rijst++ erbij gemaakt met vooral citroengras, laos en verse koriander.

Zondag lamsrack gemarineerd in olijfolie-honing-peper-knoflook-thijm, ff aangebakken en in de oven afgemaakt. Dit met pasta + zelfgemaakte pesto en een gemarineerde bloemkool-broccolisalade met ingemaakte paprika.
Teringlekker gegeten.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-11-2008 0:46 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 11 november 2008 22:56 schreef nuclearwarfare het volgende:
Doe ik ook altijd. Ik vind kokosmelk absoluut niet vies, maar ik gooi het er niet bij omdat het afbreuk doet aan de scherpte.
ik word er simpelweg ziek van.

@maarten. Klinkt weer lekker. afgezien van die zalmsoep dan


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-11-2008 0:46 by Nimbus Profiel van Nimbus



Klinkt allemaal erg lekker en leuk om te maken ook.
Soms wel jammer dat ik geen gelegenheid om (uitgebreid) te koken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-11-2008 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

Spruitjesstamppot met gebakken spekjes en ui en varkensoesters.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-11-2008 15:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

gister hutspot gemaakt Hollands voer willen ze hier niet aan.. ach lekker boeiend.. is er meer voor mij zojuist het restje op gegeten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-11-2008 15:35 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Hollands voer is doorgaans nou ook niet zo heel spannend, dus wat mij betreft hebben ze gelijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-11-2008 17:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 november 2008 15:35 schreef Ralph het volgende:
Hollands voer is doorgaans nou ook niet zo heel spannend, dus wat mij betreft hebben ze gelijk.

Welk een onzin. Je kunt je eten zo lekker maken als je zelf wil, en de Hollandse keuken biedt genoeg ruimte en variatiemogelijkheden om toch iets lekkers klaar te maken. Bovendien is er niets zo lekker als b.v. het draadjesvlees, het zuurvlees of de zelfgemaakte kippensoep die mijn oma klaar kan maken. Maar dan hebben we het wel over hoogstandjes, die het juiste kruidenbouquet en de goede manier van koken vragen. De pest is dat op dat punt de meeste mensen de Hollandse keuken verpesten.
Het is net als met seks. Je kunt de duurste vibrators, ingewikkeldste standjes en bizarste speeltjes van stal halen, maar als je niet kunt zoenen blijft het beroerd. Onbewust zegt deze opmerking dus heel veel over jou.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen