IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-02-2009 8:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 februari 2009 23:52 schreef Argh het volgende:
die ketchup had ik op zijn minst toch vervangen door een goede pastasaus cq frito cq geblikte/gepelde tomaten ofzo... maar klinkt goed ja


Hoezo, ketchup wordt niet van tomaten gemaakt ofzo?


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-02-2009 13:33 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Morgen weer eens experimenteren.
Ik ga voor het eerst gevulde paprika maken (zonder recept, zoals altijd) en wat aardappels poffen.
Ik ben van plan om de parikas te gaan vullen met gekruid gehakt, champignons, knoflook geitenkaas en een gesnipperde paprika.

Het zal mij benieuwen, maar het klinkt alvast goed.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-02-2009 13:39 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Een gesnipperd uitje neem ik aan dat je bedoelt?

Verder moet je ze niet te vol stoppen, dan zit je namelijk vooral gehakt te happen en is het idee een beetje weg. En gratineren! Maar dat mag bij bijna elk gerecht eigenlijk wel.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 14-02-2009 13:39]


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-02-2009 13:52 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ui komt er voor mijn vriend door (in de mijne niet)
Maar ik heb 1 extra paprika, dus die komt ook door het mengsel.
En teveel gehakt wil ik zeker niet gebruiken, lijkt me helemaal niet lekker.

Gratineren klinkt goed, dat ga ik zeker proberen, dus bedankt voor de tip!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-02-2009 15:40 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

hmm ik had nog van die wraps over.
Net 1e helft besmeerd met kruidenkaas peper, andere helft met knoflookboter, hele geheel beetje pesto, laatste restje nederlandse kaas *wie komt er nieuwe brengen* peper en wat kruiden, laagje ketchup, salade meuk en daarover heen een laagje rømmedressing (soort van zure room met wat kruiden erin) oprollen en erg goed te kanen moet ik zeggen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2009 16:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 februari 2009 15:40 schreef Cadaveria het volgende:
laatste restje nederlandse kaas


OK. Ik snap wel dat scandinavie een vrij treurig regio is wat betreft eten maar laten ze nou net wat vrij aardige kazen maken.

Jarlsberg, Norvegia, (zoete!) geitenkazen, smeltkazen met stukjes rendier en natuurlijk Gamalost.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-02-2009 17:37 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 14 februari 2009 13:52 schreef Mottighaerd het volgende:
Ui komt er voor mijn vriend door (in de mijne niet)
Maar ik heb 1 extra paprika, dus die komt ook door het mengsel.
En teveel gehakt wil ik zeker niet gebruiken, lijkt me helemaal niet lekker.

Gratineren klinkt goed, dat ga ik zeker proberen, dus bedankt voor de tip!
Door puur toeval ga ik ze nou vanavond ook maken, maar dan zonder geitenkaas. Succes!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-02-2009 17:41 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 14 februari 2009 16:25 schreef Chelman het volgende:
OK. Ik snap wel dat scandinavie een vrij treurig regio is wat betreft eten maar laten ze nou net wat vrij aardige kazen maken.

Jarlsberg, Norvegia, (zoete!) geitenkazen, smeltkazen met stukjes rendier en natuurlijk Gamalost.
Ik vind de doorgaanse kaas echt niet te vreten dat is echt te erg!! En die Norvegia die jij zegt vind ik echt afschuwelijk! Ik ben ecth van de oude kaas. De goeie kazen zijn dan hier helaas ook gewoon erg duur! (met goeie kazen bedoel ik de franse en Italiaanse kaas) DIe kaas met rendier is wel erg goed! Ik vind brunost wel lekker, maar is niet zo heel goed voor de lijn


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Daops
Usericon van Daops
Posted 14-02-2009 17:47 by Daops Profiel van Daops

Lasagne (met oude kaas) staat in de oven


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-02-2009 17:49 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ze kunnen me hier de tyfus krijgen met hun eeuwige voer uit blik of zakjes... Ik heb mezelf een steak gekocht, champignons en ik ga een heerschende salade bouwen. Blikvoer als ik een hond had zou die het nog niet eens vreten


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 14-02-2009 17:51 by mental Profiel van mental

ik heb de frituurpan maar weer eens aangeslingert, geen zin in moeilijk gedoe. morgen maar weer eens culinair doen.


Fuck the world and fuck you


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 14-02-2009 18:07 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 14 februari 2009 17:51 schreef mental het volgende:
ik heb de frituurpan maar weer eens aangeslingert, geen zin in moeilijk gedoe. morgen maar weer eens culinair doen.


Hamburger met salade morgen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-02-2009 19:11 by bastianus Profiel van bastianus

Tomatentaart met feta, mozarella, pesto en knoflook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Temmink
Usericon van Temmink
Posted 14-02-2009 19:15 by Temmink Profiel van Temmink

quote:
Op 14 februari 2009 17:51 schreef mental het volgende:
ik heb de frituurpan maar weer eens aangeslingert, geen zin in moeilijk gedoe. morgen maar weer eens culinair doen.


Culinair als in een magnetronmaaltijd en een kilobak huzarensalade?


Temmink
Usericon van Temmink
Posted 14-02-2009 19:15 by Temmink Profiel van Temmink

Hmm, iemand was me voor met een soortgelijke reactie, zie ik nu.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-02-2009 19:17 by Helvete Profiel van Helvete

Ik heb net pannenkoeken gebakken.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 14-02-2009 19:19 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Kiprollade met aardappels en boontjes. Lekkerrr!



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 14-02-2009 19:19 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 14 februari 2009 19:15 schreef Temmink het volgende:
Hmm, iemand was me voor met een soortgelijke reactie, zie ik nu.


Maakt niks uit, ik ben wel benieuwd wat er in huize Mental op tafel komt morgen.


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 14-02-2009 19:59 by Faolan Profiel van Faolanhttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 14 februari 2009 19:11 schreef bastianus het volgende:
Tomatentaart met feta, mozarella, pesto en knoflook.




Vandaag sint-jacobsschelpen met sjalot, mosselsoepje, kreeft in de oven en frambozenbavarois. Héérlijk gaat dat smaken!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-02-2009 23:35 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Vandaag was ik in amsterdam, dus niet gekookt. We zijn naar de febo, subway, new york pizza en naar de mac alleen voor cappucino geweest. En natuurlijk op de dam een hotdog gegeten. Yummie!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-02-2009 21:46 by M. Profiel van M.

quote:
Op 12 februari 2009 23:52 schreef Argh het volgende:
die ketchup had ik op zijn minst toch vervangen door een goede pastasaus cq frito cq geblikte/gepelde tomaten ofzo... maar klinkt goed ja

Met ketchup is niet zo veel mis hoor. Zitten veeellll tomaten in en, op wat zout na, geen rotzooi.
Maar ik vind het wel een goed idee om ook naar andere dingen te kijken. Ik zou het denk ik een volgende keer, om het te proberen, met gehakte verse tomaten maken (maar dan wel goede tomaten).

Ik heb hier een ander geslaagde marinade-expeditie:

Marineer entrecôtes in een mengsel van sojasaus en medium dry sherry (1-op-1), wat geperste/geplette teentjes knoflook en een theelepel (voor 100ml sojasaus/100 ml sherry -- anders meer, die 100/100 is genoeg voor 2 entrecôtes) rietsuiker.
Laat minstes een uur staan, ik heb zelf twee uur gedaan en de entrecôtes halverwege omgedraaid.

De entrecotes uit de marinade halen, droogdeppen met keukenpapier en grillen/bakken (ik heb ze zelf gegrilld).
Als koolhydraat-unit had ik wat mie. Daarnaast heb ik wat bosuitjes gesneden, een teentje knoflook geplet, een rode chillipeper fijngesneden, een stukje gember geschild en fijngehakt en dit in wat olie gebakken. Wat kastanjechampignons erbij (in plakjes gesneden), ff opbakken en dan wat peultjes erbij. Heeeeel even opbakken en dan ongeveer de helft van de marinade erbij. Dit alles een beetje roerbakken/laten sudderen zodat de peultjes gaar worden, duurt een minuut of 5. Time dus alles goed en dan is het vlees klaar tegelijkertijd met de groenten en de mie.

En lekker dat het was!!! Holy crap, het lekkerste wat ik in tijden gegeten heb -- het vlees grillen was ook erg goed gelukt, nog lekker rosé van binnen zonder te rauw te zijn maar de groenten waren ook super. Blijvertje!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-02-2009 21:51 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Heb de Pastabijbel cadeau gekregen. Staat héééél veel informatie in. Naast zo'n beetje alle soorten pasta, basisingrediënten, sauzen en soepen ook hele mooie en uitgebreide gerechten.

Morgen het eerste recept proberen; spaghetti met ansjovis, tonijn en olijven.

Niet moeilijk, maar wel heel lekker (als het goed is).


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2009 22:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 februari 2009 21:51 schreef WhiteRider het volgende:
Heb de Pastabijbel cadeau gekregen. Staat héééél veel informatie in. Naast zo'n beetje alle soorten pasta, basisingrediënten, sauzen en soepen ook hele mooie en uitgebreide gerechten.

Morgen het eerste recept proberen; spaghetti met ansjovis, tonijn en olijven.

Niet moeilijk, maar wel heel lekker (als het goed is).

Klinkt goed! Bij de Italiaan hier in Uden kan je, op verzoek, pasta bestellen zoals de Italiaanse kok het zelf thuis maakt. Is ook altijd pasta met weinig toevoegingen, die smaakt gewoon het lekkerst. De laatste keer had hij pasta in Italiaanse kruidenolie met kokkeltjes, en verder niks. Was de lekkerste pasta die ik ooit had gehad!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-02-2009 22:06 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 februari 2009 22:03 schreef bastianus het volgende:
Klinkt goed! Bij de Italiaan hier in Uden kan je, op verzoek, pasta bestellen zoals de Italiaanse kok het zelf thuis maakt. Is ook altijd pasta met weinig toevoegingen, die smaakt gewoon het lekkerst. De laatste keer had hij pasta in Italiaanse kruidenolie met kokkeltjes, en verder niks. Was de lekkerste pasta die ik ooit had gehad!


Kan ik me goed voorstellen ja, gave shit.

In het boek staat ook hoe je zelf pasta moet maken enzo, is nog relatief eenvoudig. Zag ook nog toevallig dat ze nu bij de Aldi zo'n pasta-draaiding (naam even kwijt) verkopen, voor 11 euro. Komt allemaal mooi uit, hehe.

Binnenkort zelfgemaakte ravioli.


Daops
Usericon van Daops
Posted 19-02-2009 10:00 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 18 februari 2009 22:06 schreef WhiteRider het volgende:
Kan ik me goed voorstellen ja, gave shit.

In het boek staat ook hoe je zelf pasta moet maken enzo, is nog relatief eenvoudig. Zag ook nog toevallig dat ze nu bij de Aldi zo'n pasta-draaiding (naam even kwijt) verkopen, voor 11 euro. Komt allemaal mooi uit, hehe.

Binnenkort zelfgemaakte ravioli.
Goed bezig. Tijdje geleden eens gnocchi gemaakt, ook een aanrader!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen