IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-03-2009 23:53 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 15 maart 2009 17:33 schreef varanus het volgende:
Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan":


Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe... Daar balletjes van draaien. Vervolgens bak je ze op en laat je ze afkoelen. Vervolgens kreeg ik het geniale idee om ze tijdens de verjaardagsalcoholocaust op te bakken in tabasco. Dat idee was effe iets minder, want er ontstonden taferelen die deden denken aan de gaskamers in Auschwitz Birkenau in 39/45. Hoestende mensen die naar adem snakken en wanhopig proberen een uitweg te vinden. Maar even de afzuigkap aan doet wonderen. Eenmaal klaar kon de smulpartij beginnen. Resultaat: erg rode hoofden, kokhalzende mensen en een verdriedubbeling van de drankomzet. Heerlijk!

Je kan ze ook iets milder maken natuurlijk, maar dan kan je ze net zo goed "de slappe kloten van christus" noemen.

Eetze.


Nu met verbeterd recept.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-03-2009 23:58 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 15 maart 2009 17:33 schreef varanus het volgende:
Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan":


Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe... Daar balletjes van draaien. Vervolgens bak je ze op en laat je ze afkoelen. Vervolgens kreeg ik het geniale idee om ze tijdens de verjaardagsalcoholocaust op te bakken in tabasco. Dat idee was effe iets minder, want er ontstonden taferelen die deden denken aan de gaskamers in Auschwitz Birkenau in 39/45. Hoestende mensen die naar adem snakken en wanhopig proberen een uitweg te vinden. Maar even de afzuigkap aan doet wonderen. Eenmaal klaar kon de smulpartij beginnen. Resultaat: erg rode hoofden, kokhalzende mensen en een verdriedubbeling van de drankomzet. Heerlijk!

Je kan ze ook iets milder maken natuurlijk, maar dan kan je ze net zo goed "de slappe kloten van christus" noemen.

Eetze.
Heb je dit niet al eens eerder gepost? Hij komt me erg bekend voor, wel gaaf idee trouwens.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-03-2009 8:04 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 15 maart 2009 17:54 schreef Silence het volgende:
lekker simpel?
aardappels bakken met lekkere kruiden als oregano en shit, met lekker stukje gegrilde vis (witte vis naar keuze? pangasius bv), die vis met citroen sap, basilicum en zout en peper. en dan groente die je lekker vind erbij.


Joah, zoiets is het wel geworden uiteindelijk. Maar dan met kipfilet ipv vis.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-03-2009 8:20 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 maart 2009 17:33 schreef varanus het volgende:
Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan":


Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe... Daar balletjes van draaien. Vervolgens bak je ze op en laat je ze afkoelen. Vervolgens kreeg ik het geniale idee om ze tijdens de verjaardagsalcoholocaust op te bakken in tabasco. Dat idee was effe iets minder, want er ontstonden taferelen die deden denken aan de gaskamers in Auschwitz Birkenau in 39/45. Hoestende mensen die naar adem snakken en wanhopig proberen een uitweg te vinden. Maar even de afzuigkap aan doet wonderen. Eenmaal klaar kon de smulpartij beginnen. Resultaat: erg rode hoofden, kokhalzende mensen en een verdriedubbeling van de drankomzet. Heerlijk!

Je kan ze ook iets milder maken natuurlijk, maar dan kan je ze net zo goed "de slappe kloten van christus" noemen.

Eetze.


Ideaal voor een kroegbaas dan, om die dingen te serveren


Against God and Government


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2009 8:25 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 maart 2009 8:20 schreef Rotzak het volgende:
Ideaal voor een kroegbaas dan, om die dingen te serveren
Waarom denk je dat er altijd nootjes op de bar staan?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-03-2009 8:36 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 15 maart 2009 23:58 schreef Helvete het volgende:
Heb je dit niet al eens eerder gepost? Hij komt me erg bekend voor, wel gaaf idee trouwens.


Ja, maar nu iets beter beschreven


spelfout weggehaald...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2009 9:18 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Blegh ik leef al 3 dagen op vlees en koffie.
Vandaag enkel fruit denk ik. Wel makkalak: fruitmix van de appie.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-03-2009 17:53 by Forever After Profiel van Forever After

Zelfgemaakte chili


 


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-03-2009 14:10 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Vanavond een gegrilde zalmfilet met gemarineerde gebakken aardappeltjes met rucola/eikenbladsla.


spelfout weggehaald...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-03-2009 14:42 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Voor de scherp-freaks onder ons: (daar schijnen er hier nogal wat van rond te lopen)

De romeinse klassieker Spaghetti Amatriciana!

paar ons spek in de braadpan het vet laten smelten (mooi spek natuurlijk, geen zooi!!!)
Uitje snipperen, beetje meefruiten.
Paar ons roma-tomaten opsnijden, evenals 1 a 2 chilipepers (daar issie)
Half uur a 3 kwartier laten pruttelen
Saus over de AL DENTE spaghetti
Beetje vers geraspte parmezano

Orgastisch lekker.

Denk erom, dit is zo'n typische primo, waarbij slechts enkele ingredienten het werk doen. Zorg dus voor eerste klas ingredienten voor optimaal resultaat! En alleen met 1 vork eten eh?



Dear dirty delightful old drunken old days


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-03-2009 14:53 by Schaep Profiel van Schaep

Dat lijkt me wel wat!


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 19-03-2009 17:47 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 19 maart 2009 14:42 schreef Schaffelaer het volgende:
Voor de scherp-freaks onder ons: (daar schijnen er hier nogal wat van rond te lopen)

De romeinse klassieker Spaghetti Amatriciana!

paar ons spek in de braadpan het vet laten smelten (mooi spek natuurlijk, geen zooi!!!)
Uitje snipperen, beetje meefruiten.
Paar ons roma-tomaten opsnijden, evenals 1 a 2 chilipepers (daar issie)
Half uur a 3 kwartier laten pruttelen
Saus over de AL DENTE spaghetti
Beetje vers geraspte parmezano

Orgastisch lekker.

Denk erom, dit is zo'n typische primo, waarbij slechts enkele ingredienten het werk doen. Zorg dus voor eerste klas ingredienten voor optimaal resultaat! En alleen met 1 vork eten eh?




Ziet er erg lekker uit in ieder geval.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-03-2009 21:01 by bastianus Profiel van bastianus

Pannenkoeken! Met bacon, kaas, banaan en appel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2009 8:06 by MMayo Profiel van MMayo

Kipfilet in reepjes en in marinade van sambal, knoflookpuree en ketjap. Gewokt samen met wat oosterse groente en in een wrap gedingest. Geselveeld met wat kloepoek, simpeltjes maar lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 22-03-2009 8:09]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-03-2009 11:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Old school stampot andijvie met belachelijk veel spekjes en een dikke jus.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-03-2009 11:17 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

En tussendoor vreet ik nog wat van dezen..


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-03-2009 11:32 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Vanaf morgen dus koken op een gloedjenieuwe roestvrijstalen Bosch mét wokbrander en superuitgebreide oven. Wat zal ik de keukenprins uithangen


spelfout weggehaald...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-03-2009 11:49 by Lionheart Profiel van Lionheart

KEUKENHOOLIGAN.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-03-2009 11:53 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 25 maart 2009 11:49 schreef Lionheart het volgende:
KEUKENHOOLIGAN.


Hehe, maar zonder af te breken


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-03-2009 11:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Beste aankoop dit jaar: een dikke vette grilpan


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-03-2009 9:59 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Zometeen es een dikke wokschotel produceren. Niet te moeilijk want ik heb niet zoveel tijd, maar ik wil toch die wokbrander effe testen natuurlijk. Godver, ons nieuwe fornuis heerscht me nogal een partij


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2009 15:34 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Zo, vanavond wordt weer heersend, als het goed is.

Salade van rucola, meloen en serranoham als voorgerecht. ( http://www.smulweb.nl/1336160/koken/recept/Salade-van-rucola-meloen-en-serranoham )

Als hoofdgerecht maken we snoekbaars uit de oven, met allerlei tokoproducten; shiitake, paksoi, rijstazijn, Japanse sojasaus, Thaise oestersaus, knoflook, gemberwortel & bosui. En dat alles gaat in een bananenblad de oven in.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 28-03-2009 15:35]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-03-2009 18:52 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Klinkt goed WR Wij net een portie spare ribs


spelfout weggehaald...


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 28-03-2009 19:09 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

vanavond kikkererwten stoofpotje gemaakt. met dus kikkererwten, gehakt, ui, knoflook, tomatenblokjes, verse spinazie en kruidjes en vooral veel komijn. En een beetje citroensap
Met Naan brood uit de grillpan er bij

was errug lekker.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-04-2009 18:18 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Misschien een hele stomme vraag maar is het mogelijk om een runderbaklap om te toveren tot soepvlees? Ik heb in principe alles in huis voor een pan soep alleen geen vlees kwam ik net achter . Maar ik heb heb wel trek in soep nu Is het gewoon een kwestie van in blokjes snijden en voorkoken of komt er meer bij kijken?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen