IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 14-11-2008 10:59 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Als jij eens even de kookpsycholoog uithangt.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 14-11-2008 11:08 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 13 november 2008 17:08 schreef bastianus het volgende:
Het is net als met seks. Je kunt de duurste vibrators, ingewikkeldste standjes en bizarste speeltjes van stal halen, maar als je niet kunt zoenen blijft het beroerd.



je hebt nog gelijk ook


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-11-2008 11:21 by bastianus Profiel van bastianus

Zelfgebakken pepernoten. En met een beetje pech wat vullingmateriaal.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2008 17:23 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Dus seks zonder zoenen sucks?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 18-11-2008 17:25]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-11-2008 20:04 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

kreeg net een interesant receptje:
Bailey's cheesecake recipe:

100g of butter
250g of digestive biscuits, crushed
600g of Philadelphia cream cheese (other brands will do as well)
1 generous measure of Bailey's Liqueur
100ml of icing sugar
300ml of double cream, whipped

Add the crushed digestive biscuits to the melted butter in a saucepan (you can also melt the butter in the microwave)
Use a wooden spoon to mix
Place the mixture into a lined 18cm tin (the tin has to have a removable bottom)
Flatten down with the palm of your hand and place in the fridge until cool
Use a wooden spoon to beat the cream cheese
Add the measure of baileys and the icing sugar
Fold in the cream
When everything is mixed add the mixture to the biscuit base
Cool in a fridge for at least two hours

die in NL maar eens maken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-12-2008 10:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik pleur zometeen een sperziebonen stampot inelkaar. Met veel uien, paprika en knoflook.


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-12-2008 11:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Zaterdag zalmtartaar gemaakt.

Voor 5 personen:

500 gr. verse zalmfilet;
175 gr. gerookte zalm;
1 grote teen knoflook;
2 sjalotjes.
Citroensap van 1 citroen;
Peper en zout naar smaak.


Zalm fijnhakken, sjalotjes fijnsnijden, knoflook kapodt knijpen, citroensap eroverheen, peper en zout toevoegen, kneden, in een vormpje doen en op het bord pleuren.

Lekkâh.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2008 21:42 by bastianus Profiel van bastianus

Vandaag:
Italiaans gekruide kipfilet gevuld met artisjokken en zongedroogde tomaten. En een zelfgemaakte wortelsalade en gebakken krielaardappeltjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-12-2008 21:54 by Snaack Profiel van Snaack

Vrijdag een leuk experiment:

Couscous, met vers limoen-, sinaasappel en citroensap en -rasp, wat rozijnen en wat fijngehakte verse munt, peterselie en koriander.

Puree van doperwten met verse munt, koriander, rood pepertje, knoflook, crème fraîche.

Hierbij gegrilde lamskoteletten.

Erg lekker maar wel erg zomers door de fruitige, frisse couscous.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-12-2008 22:05 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

M'n vriendin heeft laatst echt een goddelijk lekkere maaltijdsoep gemaakt.. ze was er wel een uur ofzo mee bezig, maar het resultaat was er naar.

Een pittige kippensoep, met veel groenten en noodles. Door wat geraspte limoenschil een frisbitter smaakje, en door een enorme lading bouillonblokjes juist weer erg zout een paar millisecondes later.
Eens kijken of ik 't recept te pakken kan krijgen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 22:15 by Silence Profiel van Silence

Ik wou dat ik wat creatiever was op kook-gebied!
Krijg van deze reacties honger
Mm morgen wil ik vis eten, iemand een lekker recept?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-12-2008 22:22 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 december 2008 22:15 schreef Silence het volgende:
Ik wou dat ik wat creatiever was op kook-gebied!
Krijg van deze reacties honger
Mm morgen wil ik vis eten, iemand een lekker recept?


Wat is je budget?


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-12-2008 22:22 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/



Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 22:28 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 8 december 2008 22:22 schreef WhiteRider het volgende:
Wat is je budget?


Voor een keertje echt lekker eten maakt het niet zo uit. Beloofd wat lekkers te koken voor familie.

Dus kom maar op, ik regel 't geld wel

edit: niet té gek natuurlijk (geen prijs waarvoor ik net zo goed in een restaurant zou eten)

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 08-12-2008 22:29]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2008 22:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 december 2008 22:15 schreef Silence het volgende:
Ik wou dat ik wat creatiever was op kook-gebied!
Krijg van deze reacties honger
Mm morgen wil ik vis eten, iemand een lekker recept?

Ik heb vorige week gebakken slibtongetjes gegeten, erg lekker. Gewoon kruiden met wat peper, zout en dille, door de bloem halen en in wat olie aan beide zijden een minuut of drie bakken.
Heel erg lekker maar wat bewerkelijker:
Pond sperziebonen 5 minuten koken, daarna mengen met wat olijfolie, gesnipperde knoflook en zout en peper. Ovenschaal invetten, twee kabeljauwfilets erin leggen en die kruiden met wat zout en peper. Het bonenmengsel er omheen leggen. Cherrytomaatjes boven de filets uitknijpen en dan de filets ermee bedekken. Nog wat olijfolie eroverheen en dan het geheel met plakjes gerookt ontbijtspek bedekken. De ovenschaal acht minuten bedekt met aluminiumfolie (zodat de smaken goed mengen) in een voorverwarmde oven op 220 graden. Daarna nog zeven minuten zonder de folie (zodat de spek lekker knapperig wordt) afbakken. Lekker met rijst, couscous of tarly.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 22:31 by Silence Profiel van Silence

@bastianus: klinkt goed ik laat morgen weten of het gelukt is

(ik met m'n editten, maar: meer recepten zijn altijd welkom!)

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 08-12-2008 22:32]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-12-2008 22:35 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 december 2008 22:28 schreef Silence het volgende:
Voor een keertje echt lekker eten maakt het niet zo uit. Beloofd wat lekkers te koken voor familie.

Dus kom maar op, ik regel 't geld wel

edit: niet té gek natuurlijk (geen prijs waarvoor ik net zo goed in een restaurant zou eten)


Op de huid gebakken dorade is héél erg lekker. Gewoon evenveel dorades halen (vers dus) als je eters hebt. Ze zijn niet heel groot, ca. 30 cm. Zorg dat ze wel gefileerd zijn, maar de huid er nog op zit. Vis insnijden en naar smaak met (het liefst zee-)zout en eventueel peper insmeren. Overgieten met citroensap (wel vers, maar zeker niet teveel). Vervolgens kort op de huid bakken in een hete pan, met een beetje olie. (Niet teveel, dan wordt het ranzig.)

Als je het goed hebt gedaan, is de huid knapperig (en lekker), en het vlees héél sappig en smaakvol. Goed te serveren met een frisse salade.

Die vis heeft niet veel nodig, maar is echt fucking lekker van zichzelf.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-12-2008 22:36 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Klinkt lekker, vis heerscht.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-12-2008 22:37 by mental Profiel van mental

neukend lekker, en dat voor een vis.


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-12-2008 22:37 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Niets mis mee, jij barbaar.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 22:38 by Silence Profiel van Silence

Klinkt ook al zo lekker, maar ben bang dat ik die vis gruwelijk ga verpesten, maar ga het zeker een keer uitproberen!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-12-2008 22:39 by mental Profiel van mental

quote:
Op 8 december 2008 22:37 schreef Burzum het volgende:
Niets mis mee, jij barbaar.
een lul smaakt af en toe ook naar vis, prop ik dat wel in me muil.


Fuck the world and fuck you


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-12-2008 22:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 december 2008 22:31 schreef Silence het volgende:
@bastianus: klinkt goed ik laat morgen weten of het gelukt is

(ik met m'n editten, maar: meer recepten zijn altijd welkom!)


Oké:

Als je houdt van een vlees-vis-combinatie, kun je overwegen vis te verpakken in een goede ham. Bij voorkeur parmaham.

In dat geval kun je een relatief goedkope vis nemen, pangasius bijvoorbeeld. Je snijdt de filets in grote stukken, groot genoeg om er een plak parmaham omheen te rollen. Besprenkel de vis met citroensap en kruiden naar voorkeur, eventueel wat goede olijfolie en rucola ertussen leggen. Vervolgens rol je de ham om de vis heen en leg je het een kwartiertje (geloof ik) op 180 graden in de oven.

Als het goed is loopt je ovenschaal over van sappigheid. Is een stuk goedkoper, maar niet minder lekker.

Ik zou het serveren met iets Italiaans, tomaat-mozzarella ofzo. Héél erg lekker.

[By the way, als je een andere vis van pangasius neemt, neem dan wel een witte vis.]


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-12-2008 22:40 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Hehe, dat is inderdaad wel zo'n gerecht wat je niet moet klaarmaken voor een grote groep als je het voor het eerst doet.

@ het vorige recept

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 08-12-2008 22:40]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-12-2008 22:41 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 december 2008 22:38 schreef Silence het volgende:
Klinkt ook al zo lekker, maar ben bang dat ik die vis gruwelijk ga verpesten, maar ga het zeker een keer uitproberen!


Er kan niet zo heel veel aan misgaan hoor, tenzij je iets vreemds doet met je pan waardoor de huid verschrompelt. Te lang bakken is ook funest, maar dat is met bijna elke vis zo.


Overigens; wat makkelijke te bereiden: zeeduivel. Echt een hele vlezige, goed-vullende vis. Je kunt het eigenlijk gewoon als vlees bakken in wat olie, maar dan wel met de juiste kruiden. Hierbij kun je ook wat zwaardere dingen serveren; gekruide gebakken aardappelen ofzo. Wel 60 euro per kilo ofzo.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen