IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-12-2008 21:23 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

De geur die me tegemoet komt bij de visboer is anders al genoeg.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 09-12-2008 21:23 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 9 december 2008 21:21 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, gaaf man!

www.visfileren.nl

Vond die site net. Per vis gewoon een filmpje. Geniaal, binnenkort eens 2 fileermessen kopen en proberen. Scheelt een hoop knaken!

Haha, leuk voor een kookavondje met een aantal vrienden. En een jurylid erbij voor het wedstrijdelement.


Verrassend triviaal


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-12-2008 21:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 december 2008 21:16 schreef SQT het volgende:
Dat is het probleem, ik probeer het wel, maar ik vind het gewoon elke keer niks. Heel, heel af en toe wel, maar die overheersende smaak die elke vis met zich meedraagt vind ik gewoon niks.


Dan moet je eens heilbot proberen!



290 kilo, schoon aan de haak. Wel een héél extreem voorbeeld, maar ze worden een goede 100 kilo. Maar dat terzijde.

Heilbot is een hééééle zachte vis, ongekruid is er niet heel veel aan. Heeft geen overheersende smaak, maar wel een geniale structuur. Zelfs met een beetje zout en peper is het al genieten. Als het uitgesprokene van vis je tegenstaat, zou ik heilbot proberen.

Overigens wel een van de moeilijkste vissen om te bereiden, maar wel leuk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2008 21:26 by M. Profiel van M.

quote:
Op 9 december 2008 21:22 schreef WhiteRider het volgende:
Dat heb ik sowieso nooit begrepen, dat mensen vis vinden stinken. Als je vis bij de vishandel haalt, ruik je het pas als het in de pan ligt.

Yep!

XXL paft gewoon teveel om te weten hoe vis ruikt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-12-2008 21:27 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 december 2008 21:23 schreef Ohneschwanz het volgende:
Haha, leuk voor een kookavondje met een aantal vrienden. En een jurylid erbij voor het wedstrijdelement.


Hehe ja, lijkt me wel gaaf. Ik zou het alleen bij een heilbot als hierboven niet proberen. :')


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-12-2008 21:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 december 2008 21:23 schreef Illusione het volgende:
De geur die me tegemoet komt bij de visboer is anders al genoeg.


Je weet waarover je praat zie ik. Wat ruik je dan precies? De filets? Of misschien de frituur om alle voorbijgangers van verse kabeljauwwang te voorzien? :')


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 09-12-2008 21:29 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 9 december 2008 21:27 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe ja, lijkt me wel gaaf. Ik zou het alleen bij een heilbot als hierboven niet proberen. :')

Hmm.. ach.. als je een groot kookeiland hebt en een takel aan het plafond.. :')


Verrassend triviaal


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-12-2008 21:29 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 december 2008 21:29 schreef Ohneschwanz het volgende:
Hmm.. ach.. als je een groot kookeiland hebt en een takel aan het plafond.. :')


:')

"Nou, dat is het eten van vanavond, buurvrouw."


SQT
Usericon van SQT
Posted 09-12-2008 21:30 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 9 december 2008 21:24 schreef WhiteRider het volgende:
Dan moet je eens heilbot proberen!
Heilbot is een hééééle zachte vis, ongekruid is er niet heel veel aan. Heeft geen overheersende smaak, maar wel een geniale structuur. Zelfs met een beetje zout en peper is het al genieten. Als het uitgesprokene van vis je tegenstaat, zou ik heilbot proberen.

Overigens wel een van de moeilijkste vissen om te bereiden, maar wel leuk.
Ik ga hem ook niet meteen zelf bereiden hè.

Maargoed, mocht het er ooit van komen, en dat zal vast wel, dan zal ik het eens proberen. Thanks!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-12-2008 21:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 9 december 2008 21:28 schreef WhiteRider het volgende:
Je weet waarover je praat zie ik. Wat ruik je dan precies? De filets? Of misschien de frituur om alle voorbijgangers van verse kabeljauwwang te voorzien? :')


Ik weet uitstekend waar ik over praat als ik zeg dat de lucht bij de visboer mij tegenstaat, dus een poging tot bijdehande opmerkingen mag je achterwege laten. Of het een combinatie is van wat er in de etalage ligt of iets anders zal ik wel nooit exact achterhalen, maar dat neemt niet weg dat ik die lucht associeer met vis en hem telkens bespeur als ik bij de visboer ben. (dat ik zelf geen vis koop wil niet zeggen dat ik niet bij de visboer kom)
Ik heb overigens vaak genoeg vis geprobeerd, zoals ik al eerder zei, en het is simpelweg niet mijn smaak.

Edit: Ik krijg er altijd zo'n jeuk van als mensen de mening van een ander simpelweg af doen als 'onwetendheid'. Bah.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 09-12-2008 21:36]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-12-2008 21:36 by Snaack Profiel van Snaack

Mijn grootste probleem met de meeste vis, is dat het zo "fishy" is en waarschijnlijk is dat nou net wat Illu bedoelt

Ik hou dan ook het meest van de "vlezige" vis zoals gegrilde tonijn, zwaardvis etc.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 09-12-2008 21:37 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
Op 9 december 2008 21:33 schreef Illusione het volgende:
Ik weet uitstekend waar ik over praat als ik zeg dat de lucht bij de visboer mij tegenstaat, dus een poging tot bijdehande opmerkingen mag je achterwege laten. Of het een combinatie is van wat er in de etalage ligt of iets anders zal ik wel nooit exact achterhalen, maar dat neemt niet weg dat ik die lucht associeer met vis en hem telkens bespeur als ik bij de visboer ben. (dat ik zelf geen vis koop wil niet zeggen dat ik niet bij de visboer kom)
Ik heb overigens vaak genoeg vis geprobeerd, zoals ik al eerder zei, en het is simpelweg niet mijn smaak.

Edit: Ik krijg er altijd zo'n jeuk van als mensen de mening van een ander simpelweg af doen als 'onwetendheid'. Bah.


Jij bent duidelijk nog nooit binnen bij een visboer geweest.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-12-2008 21:39 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 9 december 2008 21:37 schreef Psychonaut het volgende:
Jij bent duidelijk nog nooit binnen bij een visboer geweest.


Vorige week nog. What's your point ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-12-2008 21:39 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 9 december 2008 21:26 schreef M. het volgende:
Yep!

XXL paft gewoon teveel om te weten hoe vis ruikt.
Nooit in Urk geweest zeker


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-12-2008 21:43 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 december 2008 21:33 schreef Illusione het volgende:
Ik weet uitstekend waar ik over praat als ik zeg dat de lucht bij de visboer mij tegenstaat, dus een poging tot bijdehande opmerkingen mag je achterwege laten. Of het een combinatie is van wat er in de etalage ligt of iets anders zal ik wel nooit exact achterhalen, maar dat neemt niet weg dat ik die lucht associeer met vis en hem telkens bespeur als ik bij de visboer ben. (dat ik zelf geen vis koop wil niet zeggen dat ik niet bij de visboer kom)
Ik heb overigens vaak genoeg vis geprobeerd, zoals ik al eerder zei, en het is simpelweg niet mijn smaak.


Was niet bijdehand hoor, maar het de-geur-bij-de-visboer-is-kut-argument is gewoon te gay voor woorden.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-12-2008 21:44 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 december 2008 21:37 schreef Psychonaut het volgende:
Jij bent duidelijk nog nooit binnen bij een visboer geweest.


Je hebt visboeren en visboeren. Die gasten in zo'n verrijdbare kar met kilo's lekkerbekjes in de frituur, ja, daar stinkt het. Maar als je een goede hebt, dan meurt het er niet. Tenminste, dat heb ik mee gemaakt. Ik ga dan ook nooit naar zo'n stinkkraam, maar naar een goede viswinkel. Is een stuk duurder, maar ook een stuk lekkerder.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-12-2008 21:45 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 9 december 2008 21:43 schreef WhiteRider het volgende:
Was niet bijdehand hoor, maar het de-geur-bij-de-visboer-is-kut-argument is gewoon te gay voor woorden.


Geur en smaak zijn nauw met elkaar verbonden. Als de smaak mij tegenstaat, gaat de geur automatisch dezelfde reactie oproepen. Ergo, de geur staat mij net zo tegen. Voor iemand die niet van vis houdt is het dus helemaal geen slecht argument. Ik heb ook nooit gezegd dat ik geen vis lust door de geur.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 09-12-2008 21:46 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 9 december 2008 21:44 schreef De Tegenpartij het volgende:
Je hebt visboeren en visboeren. Die gasten in zo'n verrijdbare kar met kilo's lekkerbekjes in de frituur, ja, daar stinkt het. Maar als je een goede hebt, dan meurt het er niet. Tenminste, dat heb ik mee gemaakt. Ik ga dan ook nooit naar zo'n stinkkraam, maar naar een goede viswinkel. Is een stuk duurder, maar ook een stuk lekkerder.


Wellicht heb ik dan geen goede vishandel in de buurt en ligt het daar aan. Die frituurkraampjes mijd ik sowieso als de pest, omdat ik een hekel heb aan de geur van frituur (behalve als ik midden in de nacht beschonken door de straat wandel).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2008 22:55 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens mij is het vooral het visafval dat stinkt, dus de ingewanden, ontlasting en andere zooi die uit de vis komt als je fileert. Toen ik nog vuilnisman was (welke baan heb ik niet gehad?) was ik altijd de enige die er geen moeite mee had om de container bij Hendriks, de visboer in Zutphen, leeg te gooien. In ruil daarvoor liet hij me altijd verschillende soorten vis proeven, en heeft hij me geleerd hoe je sommige vissen fileert.
Kaviaar stinkt ook zo (smaakt ook ontzettend smerig), ook omdat het in de ingewanden van de vis heeft gezeten volgens mij. Maar de buitenkant van een vis met het vlees enzo, is volgens mij een stuk geurlozer dan wat er aan de binnenkant zit.
Zou een kut daarom ook zo'n pittige geur hebben, omdat je eraan ruikt wat er aan de binnenkant van een vrouw zit? Wat ik me dan afvraag is waarom de geur van een lul weer anders is, terwijl er gedeeltelijk eenzelfde soort stoffen aan de binnenkant van een man zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-12-2008 22:57 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Jij denkt teveel! ;-)


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-12-2008 0:36 by Silence Profiel van Silence

haha wat een discussie, en dat allemaal afgeleid uit VIS. Wat bastianus zegt is inderdaad zo, de ingewanden en rottende vis stinken (en niet zo'n klein beetje ook..) Maar een goed bereid visje ruikt héérlijk Probeer bastianus z'n recept eens, die kabeljauw met sperziebonen en spek: top


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-12-2008 11:01 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hollandsche salade met blokjes oude kaas, mini augurkjes, zilveruitjes en een yoghurt dressing. Dat gezond zo lekker kan zijn.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-12-2008 11:35 by bastianus Profiel van bastianus

Gisteren:
Pasta met gewokte spitskool, knoflook, pijnboompitten en spekjes. Nog wat geraspte kaas eroverheen en klaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 20-12-2008 11:40 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 20 december 2008 11:35 schreef bastianus het volgende:
Gisteren:
Pasta met gewokte spitskool, knoflook, pijnboompitten en spekjes. Nog wat geraspte kaas eroverheen en klaar.


Lekkah, dat eet ik ook vaak met rode pesto d'r bij

Vanavond een van WR's recepten uitproberen... maar welke..

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 20-12-2008 11:45]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-12-2008 11:43 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Bedoel je WR?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen