IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Keihard Koekwaus (Drugs deel 6) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-03-2009 7:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



hard gaan manna


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-03-2009 7:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Die site!

Ohmyguido.com


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-03-2009 7:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 maart 2009 7:39 schreef Slechtheid het volgende:
Die site!

Ohmyguido.com




vet hoor

http://www.ohmyguido.com/index.php?page=show&guido=1374


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-03-2009 7:43 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Té erg.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-03-2009 7:45 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-03-2009 7:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat voor drugz moet je daarvoor nemen? L'Orealpillen?
Pantène in je drankje???


signature


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 02-03-2009 9:48 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 1 maart 2009 23:36 schreef ElitE het volgende:
ah okee, tja een keer een keer met een sjamaan lijkt me ook wel tof. Ik weet er alleen geen een te vinden.


Msn


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 05-03-2009 14:01 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

T is weer zo ver.. 20-22 maart eerst ayahuasca ceremonie en de dag erna peyote ceremonie (waar de sjamaan gaat draaien nota bene ) Ik schijt bijna in mn broek want nog nooit peyote gedaan, maar wel zin in!


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-03-2009 14:21 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik me voor moet stellen bij drugs gebruiken met een Sjamaan, kun je dat eens uitleggen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 14:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

van de week bij elkaar wel een paar porties san pedro gevonden in een hoekje in de kas. Ik ben wel erg nieuwsgierig, maar toch maar ff wachten san pedro is niet zo hevig als peyote maar toch ook niet niks.

En dan heb ik tijd om ze te pesten en ze potenter te maken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 05-03-2009 14:24 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ach, dat verschilt bij elke sjamaan. Bij deze is het vooral in groepsverband hetzelfde middel nemen. Hij leid het allemaal in, bereid het middel, helpt mensen met problemen of als ze bang zijn, hij maakt muziek en zingt en oefen wat rituelen uit die hij nodig acht in zijn geloof.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-03-2009 14:31 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ja, dat had ik zelf ook wel bedacht, maar waarom bij een sjamaan gebruiken ipv thuis? Is het een "geloof/spiritueel" iets, of is het meer voor de begeleiding?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 14:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

sjamaan heb je in alle volken, eigenlijk zou je charles manson ook wel een soort sjamaan kunnen noemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-03-2009 14:37 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Dat kan het ook zijn, dat ik het begrip Sjamaan niet goed genoeg ken/verkeerd interpreteer.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 14:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2009 14:31 schreef Sjaakie het volgende:
Ja, dat had ik zelf ook wel bedacht, maar waarom bij een sjamaan gebruiken ipv thuis? Is het een "geloof/spiritueel" iets, of is het meer voor de begeleiding?


Het kan allemaal, tis maar waar je zelf voor komt. Je hoeft er niet in te geloven om toch een bijzondere ervaring te krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-03-2009 14:46 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik denk dat ik juist daar geen relaxte ervaring zou hebben, hehe, maar dat is maar net je insteek en hoe ver en of je er voor openstaat. Ik moet ook niks hebben van andere dingen dan wiet, kan het ook aan liggen, hehe


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2009 15:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik twijfel er ook aan of ik het wel zo relaxed vind, maar toch ga ik het een keer proberen. Maar je wordt verzorgd de mensen begrijpen dat je een beetje koekwaus bent, en de gevaren ervan, en zien natuurlijk wel in wanneer je met rust gelaten wilt worden.

Tja en trips kunnen je ook informatie verschaffen over hoe je in elkaar steekt en wat je belangrijk vind in je leven. Wat dat betreft een stuk "gezonder" als wiet, maar toch gevaarlijk om te doen als je je kut voelt, je kan er veel in ontdekken, maar als je er (even) niet mee om kan gaan behoorlijk vastlopen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-03-2009 0:58 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Eerste keer is altijd even wennen, maar je moet jezelf gewoon trainen erin. Heb na de eerste keer gewoon een half jaar gewacht, heb je even de tijd om na te denken over alles wat je hebt gezien etc. Weet niet hoe het met een sjamaan erbij is maar lijkt me wel vet!


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 6:51 by bastianus Profiel van bastianus

Jullie lijken wel een soort Indiaanse Timothy Learys met jullie chihuahua-paddestoelen. Ik wordt toch altijd wat sceptisch als mensen een ander bewustzijn en een verandering daardoor onder invloed proberen te bereiken. Vooral omdat b.v. trip-elementen met lsd, wat ook een wondermiddel zou zijn, veelal nogal nare aflopen hebben gehad. Johnny van Doorn heeft daar mooie verhalen over geschreven, over hoe dit soort experimenten in de hippie-tijd uiteindelijk vaak tot een enkeltje psychiatrie in een jasje met lange mouwen geleid hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 7:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm timothy leary is een beetje doorgeschoten, ik ken hem nog niet zo goed maar ik heb hem eigenlijk alleen nog maar dingen horen zeggen waar ik totaal niets mee heb.

Hehe jah klopt het is ook niet zo dat je het als snoepjes moet uitdelen zoals mensen in de 60ies welleens deden. Als je kijkt naar de enkeltjes psychiatrie veroorzaakt door psychiaters die dat vroeger toedienden heb je al snel een verkeerd beeld, zoals ik al zovaak heb aangegeven in dit topic hebben die wetenschappers de hele setting en dosis verkeerd aangepakt. De eerste paar wetenschappers boekten stevige resultaten, en de vervolgonderzoeken zijn uitgevoerd met veelte hoge dossissen, in kut ruimtes zonder goede begeleiding.

Goede resultaten zie je nu weer verschijnen omdat de onderzoeken weer opgepakt worden, nu vooral in verslavingszorg. In brazillie is gebruik van ayahuasca in 1992 weer legaal gemaakt omdat die rituelen een behoorlijk goede impact hadden op de maatschappij.

Indianen gebruiken het dan ook al duizenden jaren om de band in een stam te versterken en beter te kunnen jagen enzo. vrijwel alle van de zuidamerikaanse culturen zijn helemaal doordrongen van de trip rituelen en worden door groot gedeelte van de bevolking gebruikt. Maar ook jaguars gebruiken soms wat ayahuasca
http://video.google.nl/videoplay?docid=690971483045089968&ei=0b2wSeG7DcyA-Aa7vrGMBA&q=jaguar+ayahuasca





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 10:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 7:28 schreef ElitE het volgende:
hmm timothy leary is een beetje doorgeschoten, ik ken hem nog niet zo goed maar ik heb hem eigenlijk alleen nog maar dingen horen zeggen waar ik totaal niets mee heb.

Hehe jah klopt het is ook niet zo dat je het als snoepjes moet uitdelen zoals mensen in de 60ies welleens deden. Als je kijkt naar de enkeltjes psychiatrie veroorzaakt door psychiaters die dat vroeger toedienden heb je al snel een verkeerd beeld, zoals ik al zovaak heb aangegeven in dit topic hebben die wetenschappers de hele setting en dosis verkeerd aangepakt. De eerste paar wetenschappers boekten stevige resultaten, en de vervolgonderzoeken zijn uitgevoerd met veelte hoge dossissen, in kut ruimtes zonder goede begeleiding.

Goede resultaten zie je nu weer verschijnen omdat de onderzoeken weer opgepakt worden, nu vooral in verslavingszorg. In brazillie is gebruik van ayahuasca in 1992 weer legaal gemaakt omdat die rituelen een behoorlijk goede impact hadden op de maatschappij.

Indianen gebruiken het dan ook al duizenden jaren om de band in een stam te versterken en beter te kunnen jagen enzo. vrijwel alle van de zuidamerikaanse culturen zijn helemaal doordrongen van de trip rituelen en worden door groot gedeelte van de bevolking gebruikt. Maar ook jaguars gebruiken soms wat ayahuasca
http://video.google.nl/videoplay?docid=690971483045089968&ei=0b2wSeG7DcyA-Aa7vrGMBA&q=jaguar+ayahuasca





Mooi filmpje wel. Maar ik blijf sceptisch.
Ik vind het gevaarlijk als mensen zelfonderzoek gaan doen, en daarbij een ander bewustzijn willen betreden, al dan niet onder invloed van hulpmiddelen als hypnose, drugs of medicatie. Omdat veel therapeuten in zo'n stadium trauma's aan kunnen praten en zo mensen afhankelijk van ze kunnen maken en geld aan ze verdienen. Waarmee ik overigens geen trauma's wil bagatelliseren van mensen die wel een dergelijke ervaring hebben ondergaan.
Verder heb ik mijn twijfels bij al die zweverige westerlingen die rituelen van indianen of andere volkeren gaan volgen. Omdat die specifiek bij die cultuur passen. Ik zou dan hulpmiddelen gaan gebruiken die vanouds bij onze cultuur thuishoren. Maar goed, da's een kwestie van intuïtie en wat goed voelt in jouw situatie.
Maar laten we eerlijk zijn, indianen en dolfijnen en zo schieten niet echt op. Anders zouden ze niet in reservaten en visnetten vastzitten. Het heeft ook iets decadents, de voordelen van een cultuur gebruiken die door het westen bijna vernietigd is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 12:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 maart 2009 10:35 schreef bastianus het volgende:
Mooi filmpje wel. Maar ik blijf sceptisch.
Ik vind het gevaarlijk als mensen zelfonderzoek gaan doen, en daarbij een ander bewustzijn willen betreden, al dan niet onder invloed van hulpmiddelen als hypnose, drugs of medicatie. Omdat veel therapeuten in zo'n stadium trauma's aan kunnen praten en zo mensen afhankelijk van ze kunnen maken en geld aan ze verdienen. Waarmee ik overigens geen trauma's wil bagatelliseren van mensen die wel een dergelijke ervaring hebben ondergaan.


Tja zonder gevaar is het zeker niet, maar alcohol en wiet ook niet(vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op) Ik denk dat je niet echt een idee hebt hoe weinig het eigenlijk fout gaat met paddo's er waren op ruim een miljoen gebruikers maar iets van 180 incidenten waarvan 92% toerist. Als je die cijfers ziet is hamburger eten is bijna gevaarlijker.


quote:
Verder heb ik mijn twijfels bij al die zweverige westerlingen die rituelen van indianen of andere volkeren gaan volgen. Omdat die specifiek bij die cultuur passen. Ik zou dan hulpmiddelen gaan gebruiken die vanouds bij onze cultuur thuishoren. Maar goed, da's een kwestie van intuïtie en wat goed voelt in jouw situatie.


Hehe ik heb ook niet veel met dat zweverige. En ik vind die rituelen interessant omdat ik de cultuur interessant vind, maar het is niet dat ik daar zelf veel mee heb. Die hulpmiddelen van vanouds worden in die rituelen trouwens ook vaak gebruikt ayahuasca en peyote komt daar toch nog meer voor hoor. Maar sommige tripmiddelen verschillen niet onderling anders als verschillende alcoholische dranken.


quote:
Maar laten we eerlijk zijn, indianen en dolfijnen en zo schieten niet echt op. Anders zouden ze niet in reservaten en visnetten vastzitten. Het heeft ook iets decadents, de voordelen van een cultuur gebruiken die door het westen bijna vernietigd is.


Als je nagaat dat Maya's Inca's Azteken en de andere grote pyramide bouwende volken dit ook veelvuldig gebruikten. Die samenlevingen zijn vooral verwoest door enorme sterfte door ziekte met 1/3 tot 2/3 van de bevolking die uitsterft kun je geen grote beschavingen meer onderhouden. Europa is ook pas groot geworden NA de pest.

En we moeten de westerse drugs geschiedenis ook niet vergeten omdat we in de jaren 70 wat politici dachten dat het alleen maar slecht kon zijn behalve alcohol, koffie en nicotine.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-03-2009 20:04 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

In de Verenigde Staten lijkt een omstreden therapie met xtc veelbelovende resultaten op te leveren onder Irakveteranen die kampen met een post-traumatische stressstoornis (PTSD).


PTSD (Post-Traumatic Stress Disorder) is een psychische aandoening die ontstaat als gevolg van ernstige stressgevende situaties, zoals lichamelijk letsel of fysieke bedreigingen. Veel Amerikaanse veteranen die terugkeren uit oorlogssituaties zoals Irak of Afghanistan kampen ermee, en het Amerikaanse leger is op zoek naar de juiste therapie.

Die zou wel eens uit onverwachte hoek kunnen komen. In een gezondheidscentrum in de Amerikaanse staat South-Carolina zijn de eerste tests met de partydrug xtc succesvol gebleken. “Ik hoorde ervan en ik besloot het maar eens te proberen”, vertelt een Army Ranger op de website http://www.military.com/. “Het is extreem positief. Ik ben zo blij dat ik heb kunnen deelnemen aan het project. Het is alsof jaren therapie samengeperst worden in twee tot drie uur. Je kunt het niet begrijpen als je het niet meegemaakt hebt.”

Niet de eerste keer
Het is echter niet de eerste keer dat xtc, of MDMA zoals de medische variant genoemd wordt, gebruikt wordt bij psychotherapie. In de jaren vijftig en zestig werd er volop mee geëxperimenteerd in private psychiatrische ziekenhuizen. Maar al snel werd het middel vooral bekend als partydrug, en in 1985 werd het door de Amerikaanse antidrugsdiensten geklasseerd als Schedule I-drug, net zoals LSD en heroïne.

“Dat was erg jammer”, zegt Rick Doblin van de Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies, een organisatie die het medische gebruik van psychedelische drugs onderzoekt. “In feite moet je de geneesmiddelen vergelijken met het mes van een chirurg: als het goed gebruikt wordt, kan het mensen genezen. Maar als het misbruikt wordt, kunnen er doden bij vallen.”



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2009 10:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe vet k had dezelfde vergelijking gemaakt

quote:
Op 15 februari 2009 22:25 schreef ElitE het volgende:
Je kan het dus niet zo eenzijdig zien als een antibiotica die je ziektekiem wegneemt. Maar als een soort operatie waarbij je wel de juiste handelingen en juiste omstandigheden moet hebben. (Operatie zien we wel snel als positief, maar opensnijden kan net zo goed dingen verneuken)




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 07-03-2009 16:22 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 6 maart 2009 10:35 schreef bastianus het volgende:
Mooi filmpje wel. Maar ik blijf sceptisch.
Ik vind het gevaarlijk als mensen zelfonderzoek gaan doen, en daarbij een ander bewustzijn willen betreden, al dan niet onder invloed van hulpmiddelen als hypnose, drugs of medicatie. Omdat veel therapeuten in zo'n stadium trauma's aan kunnen praten en zo mensen afhankelijk van ze kunnen maken en geld aan ze verdienen. Waarmee ik overigens geen trauma's wil bagatelliseren van mensen die wel een dergelijke ervaring hebben ondergaan.
Verder heb ik mijn twijfels bij al die zweverige westerlingen die rituelen van indianen of andere volkeren gaan volgen. Omdat die specifiek bij die cultuur passen. Ik zou dan hulpmiddelen gaan gebruiken die vanouds bij onze cultuur thuishoren. Maar goed, da's een kwestie van intuïtie en wat goed voelt in jouw situatie.
Maar laten we eerlijk zijn, indianen en dolfijnen en zo schieten niet echt op. Anders zouden ze niet in reservaten en visnetten vastzitten. Het heeft ook iets decadents, de voordelen van een cultuur gebruiken die door het westen bijna vernietigd is.


Ik snap je punt heel goed en je bent een van de weinigen die het goed argumenteert. Ik dacht een tijdje terug ook zo, vond het ook maar apart dat mensen in een maatschappij zonder al te veel diepgang qua geloof heel snel dingen uit andere culturen gingen aangrijpen. Meer dan intresse erin had ik niet. Tot dat ik de mogelijkheid kreeg om ayahuasca te doen, wat ik ook heb gedaan meer om de ayahuasca dan om de sjamaan en het geloof er om heen. En dat heeft me toch wel bekeerd, na zo'n ervaring die ik niet echt neer kan typen. Je moet het meemaken om het te kunnen begrijpen

Maar goed, voor mij werkt het, en ik kan me inbeelden dat het voor veel anderen maar te zweverig is of zelfs niet goed voor hun psychische gezondheid. Ik juich sceptische mensen alleen maar toe want dat probeer ik zelf ook te zijn.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen