IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : 432Hz vs 440Hz Vorige pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-11-2008 11:02 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 16 november 2008 10:20 schreef Paul het volgende:
Ik mag toch van een moderator wel verwachten dat een serieus topic serieus gehouden wordt Ook al trekken sommige mensen deze materie niet, dan is ridiculiseren altijd zo makkelijk.


Eem rustig.

Zie voor het serieuze gesprek het eerste gedeelte van mijn post.


quote:
Op 16 november 2008 10:22 schreef Psychonaut het volgende:
PWND


STFU n00b.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 16-11-2008 11:15]


Bruce Banner


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-11-2008 11:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 10:20 schreef ZelThoR het volgende:
Nu is het verhaal domweg incompleet.



Sommige regels zijn nog van toepassing, sommige niet, heeft voor het gros te maken met oude/nieuwe verbond enzo, en sommige zijn specifiek naar een bepaalde persoon/doelgroep gericht. Voor de rest staat er ook dat elk verstaan van God en elke profetie onvolledig is, daarom is de context erbij halen zo belangrijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-11-2008 11:10 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 16 november 2008 10:30 schreef ZelThoR het volgende:
Wordt nu ook al quantummechanica erbij gehaald?!? Sorry, maar ik raad je aan om quantummechanice niet op 'grote dingen' te betrekken. Ten eerste verwacht ik niet dat je de theorie tot in de puntjes begrijpt en ten tweede is die theorie niet echt bedoeld/geschikt om over grote dingen te gaan.

Daarbij kan elk verhaal nog zo prachtig onderbouwd zijn, er kunnen altijd fikse gaten inzitten die je zelf niet ziet omdat ze het over zaken hebben waar je zelf geen verstand van hebt. De enige reden dat je het dan gelooft is 'oh ze halen er iets ingewikkelds bij en het klinkt allemaal wel logisch, dus er zal wel iets inzitten'. Nou, dat zit er dus waarschijnlijk niet in.

Conspiracy-theoristen, UFO-verwachters, 2012-adepten, 'ghost-whisperers', mediums enzovoorts zijn voor 80% de nieuwe kwakzalvers van de 21e eeuw. Die willen alleen maar roem en knaken. De andere 19% denken waarschijnlijk daadwerkelijk dat er iets achterzit omdat er wat draadjes verkeerd lopen in hun hoofd, dat zijn de profeten van vroeger. Die 1% die overblijft en het echt goed heeft bestaat waarschijnlijk niet.

En laten we dit uit dit topic houden, want wat mij betreft schaadt dit het 440/432 verhaal alleen maar nog meer.
Ik wil het 2012 verhaal niet betrekken op het 432Hz verhaal maar mijn reactie was naar aanleiding van de reactie van lain.

En wat betreft jouw reactie denk ik maar; ignorance is bliss.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2008 11:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 11:09 schreef bastianus het volgende:
Sommige regels zijn nog van toepassing, sommige niet, heeft voor het gros te maken met oude/nieuwe verbond enzo, en sommige zijn specifiek naar een bepaalde persoon/doelgroep gericht. Voor de rest staat er ook dat elk verstaan van God en elke profetie onvolledig is, daarom is de context erbij halen zo belangrijk.

Spreekt er een geluidsliefhebber door jou?

Trouwens, impliciet raad ik dat* degenen die in dit verhaal geloven zoals het op die site gepresenteerd wordt ook aan om te doen

*de context erbij halen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2008 11:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 11:10 schreef Paul het volgende:
Ik wil het 2012 verhaal niet betrekken op het 432Hz verhaal maar mijn reactie was naar aanleiding van de reactie van lain.

Ik mag toch van een moderator wel verwachten dat een serieus topic ontopic gehouden wordt. Ook al trekken sommige mensen deze materie niet, dan is irrelevante dingen erbij halen altijd zo makkelijk.
quote:

En wat betreft jouw reactie denk ik maar; ignorance is bliss.

Ik mag toch van een moderator wel verwachten dat er serieus op serieuze kritiek ingegaan wordt. Ook al trekken sommige mensen deze materie niet, dan is het ridiculiseren van anderen altijd zo makkelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-11-2008 11:24 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Je zou nu een hele discussie gaan houden over wie de boel nu riduciliseert maar laten we het weer over de 432Hz vs 440Hz hebben.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2008 11:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 11:24 schreef Paul het volgende:
Je zou nu een hele discussie gaan houden over wie de boel nu riduciliseert maar laten we het weer over de 432Hz vs 440Hz hebben.

Ondertussen ridiculiseer ik jou, daar is weinig discussie over. De reden dat ik je ridiculiseer is omdat ik je niet meer serieus kon nemen wegens je onwil of onvermogen om serieus in discussie te gaan over wat ik zei (met je op de man spelen) terwijl je wel anderen beticht van moderatoronwaardig gedrag.

Maar goed, je hebt gelijk, we kunnen beter verder gaan over het 440/432 verhaal Ook daar heb ik allang serieuze dingen over gezegd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 16-11-2008 11:56 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 10:30 schreef ZelThoR het volgende:
En laten we dit uit dit topic houden, want wat mij betreft schaadt dit het 440/432 verhaal alleen maar nog meer.


Verdomd, ik heb het mezelf aangedaan om de eerste tien minuten van die presentatie aan te horen en het is weer een typisch voorbeeld van iemand die zonder de benogigde achtergrond de klok wel heeft horen luiden, maar nog niet weer waar zelfs te beginnen met het zoeken naar de klepel. Probleem is, dat alles wat ik tot op heden kan vinden aan reclame voor het terugkeren naar de 432Hz (de 440Hz standaard komt al uit de 19de eeuw, als ik Wiki en andere bronnen mag geloven) komt van lui die al die esoterische quatsch erbij halen om hun punt te maken, terwijl het uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak is wat jou lekkerder klinkt of niet. Persoonlijk vind ik in elk geval m'n gitaar in 440 een stuk aangenamer klinken dan 432, die mij ronduit onaangenaam klinkt. Kwestie van gewenning, wellicht, maar ik krijg er vervelende kriebels van. Het experimenteren (wat downtuners natuurlijk ook in metal al jaren doen om een bepaald effect of sfeer na te streven) is prima, maar dit soort nonsense doet afbraak aan iets dat in principe best een leuke suggestie zou kunnen zijn.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-11-2008 12:05 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 16 november 2008 11:56 schreef Martinator het volgende:
Verdomd, ik heb het mezelf aangedaan om de eerste tien minuten van die presentatie aan te horen en het is weer een typisch voorbeeld van iemand die zonder de benogigde achtergrond de klok wel heeft horen luiden, maar nog niet weer waar zelfs te beginnen met het zoeken naar de klepel.

Welke presentatie heb je het over? Voor zover ik weet heb ik geen link geplaatst met een presentatie die betrekking heeft op het topiconderwerp. (alleen op dat andere onderwerp waar we het hier niet meer over zouden hebben )


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 16-11-2008 12:10 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 12:05 schreef Paul het volgende:
(alleen op dat andere onderwerp waar we het hier niet meer over zouden hebben )


Dat was 'm, inderdaad en die kan ook gevoeglijk naar de prullenbak, on- dan wel off-topic...

Ik zal 432Hz eens aan Paul Masvidal voorstellen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-11-2008 12:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 november 2008 10:20 schreef ZelThoR het volgende:
Ik weet wel waardoor ik in de war raakte (behalve een aanval van verstandsbevriezing), nl, 'componeerden in 432Hz / c = 256Hz'.

Hoe dan ook, nu ik er zo over nadenk vind ik dit verhaal eigenlijk maar stom gelul. Dat er meer ondertonen zijn (op hele Hzen iig) voor een A op 432 Hz en een central c op 256 Hz betekent volgens mij niet per definitie dat dit voor alle tonen geldt. Als iemand / die website daar nu eens wat over zou zeggen zou het een stuk geloofwaardiger maken. Nu is het verhaal domweg incompleet.

En zoals ik al eerder zei zijn zulke uitspraken: 'Door de 440Hz stemming (pitch) 8Hz te verlagen naar 432Hz verandert muziek, die eerst pijn aan je oren deed, in prachtige warme muziek waarbij je vanzelf ontspant.' natuurlijk lariekoek. Dit zou ook moeten gelden voor muziek die gecomponeerd is op 440Hz waarbij de stemming van 432 naar 440 verhoogd wordt. En als dat niet zo is, tracht die website op het geen enkele manier hard te maken.

Slechte onderbouwing alom dus.


nog even extra, denk je dan ondertonen geen komma getallen mogen hebben?

seconde is ook zomaar een begrip en ook iets wat de maya's niet hetzelfde hebben als ons dus die link kun je ook schrappen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2008 12:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2008 12:24 schreef ElitE het volgende:
nog even extra, denk je dan ondertonen geen komma getallen mogen hebben?

Nee, dat ook nog; maar dat was de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom dat ondertonenverhaal uitmaakt

Het mooie is trouwens dat als je wat verder klikt die A=432Hz gebaseerd is op het feit dat dan de centrale C op 256Hz ligt. Dit vonden wat klassieke mensen fijn omdat dan de centrale C precies op de overgang van het 1e en 2e (of 2e en 3e) register van de tenor ligt. Nou, aangenomen dat dat klopt en dat inderdaad het zingen voor iedereen vermakkelijkt is alsnog de central C op 256 Hz volkomen arbitrair. Net of die frequenties anders verdwijnen! Het was toen voor klassieke muziek blijkbaar handig om vanuit een centrale C met die frequentie te schrijven (omdat dan de registers mooi uitkomen), misschien kan iemand als Illusione dat verder uitleggen Dat werd toen gedaan en daarom klinken die stukken beter op die frequenties. Die stukken moet dan ook vooral zo gespeeld worden.

Maaaaaaaaaaaaaar, hoewel die mensen van hun A=432Hz verhaal die klassieken gebruiken om hun bewering te valideren is niet opeens de centrale C van belang maar die A. En daarbij wordt die A dan ook nog helende krachten en een centrale plek in het universum toegedicht! Die onderbouwing van die klassieke stukken is dan volkomen irrelevant geworden voor hun verhaal, maar toch wordt het gebruikt om tof te doen. En daar komt dan ook nog bij dat de A niet precies op 432 Hz maar tussen de 430,5 en 432 Hz ligt als de centrale C op 256 Hz ligt. Lekker verhaal allemaal.

http://www.schillerinstitute.org/music/rev_chart.html

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-11-2008 12:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen