IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Steven Wilson - Insurgentes
valfar
Usericon van valfar
Posted 29-11-2008 12:46 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

NP: Steven Wilson - Insurgentes

Nog meer mensen die deze prachtige plaat net binnen hebben gekregen? De editie die nu uit is gekomen is een prachtige hardbook uitvoering met 120 bladzijdes aan fotografie van Steven Wilson's reis over de ganse wereld! Erg mooi en erg tof gedaan! Helaas voor de mensen die deze nog willen hebben is zowel de cd als de vinyl versie uitverkocht, maar niet getreurd, in Januari/Februari komt de reguliere editie uit. Zeker een aanrader voor de fans van Porcupine Tree, Blackfield en andere projecten van Steven Wilson!

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 29-11-2008 12:48]



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-11-2008 14:25 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

O interessant! Ik kan die man en zijn producties wel erg waarderen


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-11-2008 16:25 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ik was helaas te laat met die speciale editie bestellen, had ik als Wilson-fanaat graag gehad

Balen dat de normale versie pas in februari uitkomt. Hoe is de plaat muzikaal, nieuwsgierig!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-11-2008 17:53 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Hij's geweldig! Net 1x geluisterd, heerlijk. Idd pt/blackfield.. gewoon steve wilson

[edit]pp > pt natuurlijk. komt door daops > progpower.. maar porcupine tree dus. tss. pp. ggg.

[edit2]o en ik heb die plaat niet nee, maar gedownd uit nieuwsgierigheid

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-11-2008 21:52]


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 29-11-2008 18:26 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2008 16:25 schreef Daops het volgende:
Ik was helaas te laat met die speciale editie bestellen, had ik als Wilson-fanaat graag gehad



+1

en de eerste exemplaren staan alweer op ebay voor veel. . .


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 02-12-2008 22:51 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

van wilson's myspace:

quote:
Insurgentes special edition repress?

OK, I'm actually considering this, because of the ABSURD prices people are paying for the deluxe editions on eBay. My intention was never to create such a chasm between supply / demand such that people could take such advantage of the situation like this. You might justifiably say, well why did you make such a small number if you didn't want this to happen? Hindsight is a fine thing - the simple answer to that is that they were so expensive to make that I had to err somewhere between caution and what I thought I could sell if things went fantastically well. Despite the fact there was hardly any mark up (although people *still* complained about the price, which frankly at the time I found astonishing given what was being offered) it was an expensive piece so I thought that I'd be doing well to sell 4,000 from one single point of mail order in these recessionary times. Guess I was wrong, and it seems that now people are prepared to pay more than 10 times my original price to get a copy. That's extreme, so I have to now seriously consider going back on my word of maintaining the announced limitation, to try to take the market away from the eBayers. So what do you think? I welcome your thoughts on this. It makes very little difference to me personally, but it pisses me off that fans who clearly want to own this beautiful edition didn't get a copy because people who obviously never wanted it in the first place (or somehow managed to get multiple copies) snapped them up, and are now selling them at crazy prices. And I guess I'm the only one that can fix that with a second edition.

By the way my friend Charles from Crazy Diamond is going to auction off about 20 copies over the next few weeks, and the money will go to charity. This is with my approval, in an attempt to mitigate some of the bidding going on (the theory being that the more copies on sale the more the bidding will be spread out). So if you do feel you have to have a copy and will pay anything for it, please bid for one of these copies. Thanks.

SW

PS - I hope you like the album!

PSS - Just to clarify, there will be an easily available and unlimited 2 disc release of the album in stereo/5.1 sound coming in Feb, so it's not like I only intended 4,000 people to ever be able to own Insurgentes. It's specifically the special edition book we are talking about here (and the bonus CD which is exclusive to that release). Just wanted to be absolutely clear about that - no-one has to buy the deluxe edition to get the album itself.


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Daops
Usericon van Daops
Posted 03-12-2008 10:21 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ik las het ook ja, nog meer respect voor de goede man! Zal hem zeker kopen als ie een reprint laat maken


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2008 11:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 10:21 schreef Daops het volgende:
Ik las het ook ja, nog meer respect voor de goede man! Zal hem zeker kopen als ie een reprint laat maken


Zo +1


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2008 20:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 11:44 schreef Staalman het volgende:
Zo +1

Je moet het zelf weten, en over smaak valt niet te twisten.
Maar ik vind het raar dat je het semi-intellectueel geneuzel van Spinvis niet trekt, maar wel het semi-intellectuele symphonisch rockgeneuzel van de heer Wilson. Niks zo irritant (naar mijn mening) als muzikantennerds die zo verschrikkelijk graag willen laten horen hoe goed ze kunnen spelen. En ja, ik heb geprobeerd ernaar te luisteren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-12-2008 10:06 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 20:26 schreef bastianus het volgende:
Je moet het zelf weten, en over smaak valt niet te twisten.
Maar ik vind het raar dat je het semi-intellectueel geneuzel van Spinvis niet trekt, maar wel het semi-intellectuele symphonisch rockgeneuzel van de heer Wilson. Niks zo irritant (naar mijn mening) als muzikantennerds die zo verschrikkelijk graag willen laten horen hoe goed ze kunnen spelen. En ja, ik heb geprobeerd ernaar te luisteren.
Eh, het kan aan mij liggen, maar als er iemand juist in dienst van de muziek speelt is het Steven Wilson wel. Sterker, hij zegt zelf in interviews ook wel te weten dat hij geen virtuoos gitarist/zanger is, maar slechts kan spelen wat nodig is voor het nummer.

Geen onnodig gepiel zoals bij een boel (prog)metalbands, wat ik persoonlijk juist gaaf vind. Luister eens naar Blackfield zou ik zeggen..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-12-2008 10:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2008 20:26 schreef bastianus het volgende:
Je moet het zelf weten, en over smaak valt niet te twisten.
Maar ik vind het raar dat je het semi-intellectueel geneuzel van Spinvis niet trekt, maar wel het semi-intellectuele symphonisch rockgeneuzel van de heer Wilson. Niks zo irritant (naar mijn mening) als muzikantennerds die zo verschrikkelijk graag willen laten horen hoe goed ze kunnen spelen. En ja, ik heb geprobeerd ernaar te luisteren.


Als je Wilson met Spinvis gaat vergelijken ben je nog een grotere kneus dan ik al dacht..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2008 10:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 10:06 schreef Daops het volgende:
Eh, het kan aan mij liggen, maar als er iemand juist in dienst van de muziek speelt is het Steven Wilson wel. Sterker, hij zegt zelf in interviews ook wel te weten dat hij geen virtuoos gitarist/zanger is, maar slechts kan spelen wat nodig is voor het nummer.

Geen onnodig gepiel zoals bij een boel (prog)metalbands, wat ik persoonlijk juist gaaf vind. Luister eens naar Blackfield zou ik zeggen..

Misschien maar eens proberen dan. Porcupine Tree en het sologebeuren van de man vond ik erg geproduceerd en een beetje te bombastisch.
Maar goed, ik vind b.v. Marillion of Toto ook al veel te gelikt klinken. De bescheiden houding van Wilson siert hem dan wel weer, maar goed, hij komt sowieso in interviews e.d. heel sympathiek over.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2008 10:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 10:10 schreef Staalman het volgende:
Als je Wilson met Spinvis gaat vergelijken ben je nog een grotere kneus dan ik al dacht..

Ik hou ook van jou..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-12-2008 10:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 10:14 schreef bastianus het volgende:
Ik hou ook van jou..


Misschien toch maar eens daten dan?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2008 10:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht


Fijn plan!

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-12-2008 10:47]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-12-2008 10:49 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 10:47 schreef bastianus het volgende:

Fijn plan!


Dan herken jij mij aan mijn Wilson shirt en ik jou aan je Spinvis shirt, deal?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2008 11:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 10:49 schreef Staalman het volgende:
Dan herken jij mij aan mijn Wilson shirt en ik jou aan je Spinvis shirt, deal?

Shit, ik heb nog geen Spinvis-shirt. Is een AC/DC-, Bolt Thrower-, Methylbenzeen-, Pulverizer- of Macabre-shirt ook goed?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-12-2008 11:46 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2008 11:40 schreef bastianus het volgende:
Shit, ik heb nog geen Spinvis-shirt. Is een AC/DC-, Bolt Thrower-, Methylbenzeen-, Pulverizer- of Macabre-shirt ook goed?



Tuurlijk, want dat zijn ook allemaal semi-intellectuele KUTbands!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-03-2009 19:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben helaas zo'n pleb met de niet-gelimiteerde versie maar ik vind het toch even nodig om te zeggen dat dit album heel, heel erg vet is.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen