IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-06-2009 20:29 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 20:25 schreef varanus het volgende:
Ja klopt, maar deze soort hoort hier niet thuis. Alle nijlganzen die hier leven komen van een ontsnapt koppel uit Engeland en planten zich explosief voort. En de soort is verschrikkelijk agressief tegen alles wat in hun buurt komt als ze jongen hebben, ze terroriseren alles.


Worden nu ook buitenlandse vogels ridiculiseerd?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-06-2009 20:33 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja, door extreem rechtse vogelspotters.


spelfout weggehaald...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-06-2009 20:35 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 10 juni 2009 20:29 schreef Lionheart het volgende:
Worden nu ook buitenlandse vogels ridiculiseerd?


Je hebt niet goed gelezen... Het gaat hier om terroristen


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 20:44 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ah, de Marokkaantjes van de vogelwereld dus. Met als verschil dat er in de natuur geen grenzen zijn en geen wetten die hun gedrag verbiedt.

In de natuur is ongevraagd landgrenzen oversteken, moord, doodslag, diefstal, polygamie, wildplassen, openbare sex, nudisme nou eenmaal eerder regel dan uitzondering.

Daarom snap ik ook niet dat natuurliefhebbers vaak zulke gevoelige mietjes zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-06-2009 20:55 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 20:44 schreef Jällö het volgende:
Ah, de Marokkaantjes van de vogelwereld dus. Met als verschil dat er in de natuur geen grenzen zijn en geen wetten die hun gedrag verbiedt.

In de natuur is ongevraagd landgrenzen oversteken, moord, doodslag, diefstal, polygamie, wildplassen, openbare sex, nudisme nou eenmaal eerder regel dan uitzondering.

Daarom snap ik ook niet dat natuurliefhebbers vaak zulke gevoelige mietjes zijn.


Je vergeet necrofilie.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 21:01 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Oh ja, homosexuele necrofilie en coprofilie, natuurlijk!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2009 22:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 19:15 schreef varanus het volgende:
Heb hier eigenlijk altijd meerdere mussen in de tuin. Vooral nu er weer veel jongen zijn.

Ik ook steeds meer. Inmiddels al een stuk of twintig die zich dagelijks laten zien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2009 1:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ vaaranus: en knobbelzwanen dan?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-06-2009 1:19]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 10:31 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Die zijn blank en gedragen zich netjes.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-06-2009 10:38 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik heb een meeuw gevangen


in de lucht



"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-06-2009 11:11 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

En duiven in de efteling







"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2009 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. niet echt ene natuurlijk kleurtje ..


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-06-2009 11:16 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

dat is wel zeker

weet niet hoe ze dat gedaan hebben, gespoten denk ik


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2009 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kan ook door voer. Daar kleuren ze kanaries ook feller mee.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 11:38 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ze krijgen waarschijnlijk kleurstoffen in hun voer, net als bij flamingo's in dierentuinen.

Topstieren worden trouwens wel flink bijgeverfd voor ze op reclamefoto's worden gezet.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2009 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, die worden gewassen, geschoren en geborsteld.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 11:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb es een documentaire gezien over een stierenfotograaf die z'n werkwijze liet zien en als ik het me goed herinneren kwamen daar ook penseeltjes en kleurstoffen bij te pas. Ook proberen ze de rug zo strak mogelijk laten lijken door deze met gel in te smeren en te borstelen en meer dat soort ongein...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2009 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voor foto's zou maar zo kunnen (hey, dan gebruiken ze bij mensen ook make-up) maar voor wedstrijden is dat volgens mij niet toegestaan.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-06-2009 12:26 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Oh, prima. Die blauwe duiven vind ik ook wel grappig. Zolang ze maar niet in een kooitje worden gehouden, dat blijf ik toch akelig vinden.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2009 21:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 20:11 schreef varanus het volgende:
Nijlganzen planten zich dramatisch snel voor inderdaad. Slechte zaak.


ik begrijp de aversie tegen exoten deels wel maar halsbandparkieten vind ik toch best gaaf eerlijk gezegd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2009 0:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

die zie ik hier behoorlijk vaak eigenlijk al de meest voorkomende vogel na cultuurvolgers als meeuwen kouwtjes eenden meerkoeten en reigers.

Maar goed het schijnt dat er hier in Den haag ongeveer een populatie van 5000 is en waarvan de meeste 3 km verder bij me op overnachten in 1 grote groep.

Ze zien er idd vet uit, ze zijn echt op een vette maniet gestroomlijnd, maarja vind hem toch niet echt passen in Nederland. Zwanen vind ik wel weer erg gaaf. Het enige beest in de randstad waar je nog voor op moet passen. Prachtig om te zien hoe ze het verkeer aan het zieken zijn hehe.

Edit: hehe ik vergeet de duif als belangrijkste vliegende rat Tijd dat roofvogels weer wat meer de stad in trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-06-2009 0:35]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 1:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

@halsbandparkiet. Als er x duizend buiten rondfladderen is het volgens veel mensen een probleem maar als ze binnen in inimini kooitjes worden gehouden vinden we het allemaal wel prima. Alsof ze dan op die manier wél in Nederland thuishoren...

In een land wat voor 99,9% gecultiveerd, geplant, bebouwd, geschoffeld, besproeid, gemaaid en/of geasfalteerd is en waar vele miljoenen doorgefokte huisdieren worden gehouden heb je geen recht van klagen als er af en toe een diersoortje ontsnapt, overleeft en een populatie vormt.
Amen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2009 1:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

+1 maar het kan toch wel uit de hand lopen. Australie in het bijzonder heeft daar aardig wat voorbeelden van haha.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 1:57 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dan kun je je ook afvragen wat er nou werkelijk uit de hand gelopen is... zie laatste zin van m'n vorige post.

Net als groeperingen die klagen over de hoeveelheid schijt van bepaalde trekganzen. Dat soort lui zouden echt es een weekje vakantie moeten vieren op een vuilnisbelt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2009 2:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha idd of een verstopt riool.
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat sommige vogelaars roofvogels vergiftigen enzo omdat die welleens speciale (weide)vogels eten. Als je met vogels vergiftigen begin dan bij duiven en meerkoeten.

Maar een gevestigde populatie is inderdaad niet zo heel erg, maar ik geloof dat dat nogal vaak uitpakt in het verdwijnen van vele andere populaties. tja in NL valt het volgens mij nog wel mee met de halsband parkiet en de zwaan. Maar in australie is de cane toad een behoorlijke plaag tegen over andere padden slangen en vogels enzo. Toch kan ik in teveel exoten wel problemen zien. Als het te vaak gebeurt kun je denkik toch wel wat minder diversiteit verwachten.

Tja in natuur is het altijd de een zn dood is de ander zn brood, en wij willen het liefst zoveel mogelijk soorten hebben die aaibaarzijn en goed zichtbaar. De milieubeschermings organisaties zijn de grootste fascistische/racistische organisaties ooit wat dat betreft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen