IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 16-07-2009 23:10 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 13 juni 2009 23:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ach, welja.

http://www.flabber.nl/linkdump/video/death-metal-bird-komt-je-halen-2078




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-10-2009 14:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Na de patatmus en duif nu ook de patatspreeuw gesignaleerd in Harderwijk:


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 11-01-2010 13:38 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Zelf zou ik er geen vrij voor nemen, maar vorige week in Nederland (Alkmaar) de Baltimore troepiaal:

(foto: Luud Punt)

Na 23 jaar dus weer eens in Nederland en dit keer betrof het een ongeringd (schijnt voor de 'ranking' belangrijk te zijn) exemplaar.


10.10.1942 - 20.11.2011


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 24-01-2010 12:37 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

ben gister ook even op pad geweest, in de blauwe kamert in Wageningen, en kijk eens wat ik daar tegen kwam ....



die stond nog niet aangevinkt in mijn anwb-gidsie, topdag dus wat dat betreft.


Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 24-01-2010 12:38 by zijschroeier Wijzig reactieProfiel van zijschroeierQuote dit bericht

Mus?


Here kitty kitty kitty!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-01-2010 12:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hee Balwoppie!

Klapekster?


spelfout weggehaald...


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-01-2010 13:05 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 12:37 schreef gelobte balwoppie het volgende:
aangevinkt


Bareuh...


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 24-01-2010 14:25 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

Hey Varanus, jep klapekstertje. Wist niet dat jij ook vogelde, BTW. Tot ik dit tipok tegen kwam eergister. Ga je nog weleens ?

Ulk, je bent erg scherp voor een zondagmiddag, hulde !



Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-01-2010 14:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 14:25 schreef gelobte balwoppie het volgende:
Hey Varanus, jep klapekstertje. Wist niet dat jij ook vogelde, BTW. Tot ik dit tipok tegen kwam eergister. Ga je nog weleens ?

Ulk, je bent erg scherp voor een zondagmiddag, hulde !




Ach, vogelen. Trek er wel es op uit, beetje de natuur in en dan zie ik wel es wat. Zit nu 8km verderop in een dorpje een oosterse tortel, maar ik ga daar echt niet heen hoor, beetje als een mongool tussen 100 nerds met verrekijkers en telescopen staan hehe... Dus, zo fanatiek ben ik niet hehehe....


Edit; zelf in Luxemburg heel mooi een klapekster kunnen bekijken.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 24-01-2010 14:31]


spelfout weggehaald...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 24-01-2010 14:52 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik zag net een winterkoninkje in de tuin.



Silence
Usericon van Silence
Posted 24-01-2010 14:53 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik heb dit jaar maar weinig leuke wintervogels gespot, minder dan voorgaande jaren. Wel een roodborstje, staartmeesjes en een winterkoninkje, en de standaard meesjes.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 24-01-2010 15:02 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ik ben geen fanatiek vogelaar, maar hier in de omgeving zitten wel echt mooie beestjes. Vanochtend vanuit mijn raam (!) al een Vlaamse gaai, twee grote bonte spechten en een witte kwikstaart gezien.



Silence
Usericon van Silence
Posted 24-01-2010 15:04 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vlaamse Gaaien zijn leuk, hoe die aan eten weten te komen... Geniepige beestjes.


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 24-01-2010 15:21 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

quote:
Op 24 januari 2010 14:30 schreef varanus het volgende:
Ach, vogelen. Trek er wel es op uit, beetje de natuur in en dan zie ik wel es wat. Zit nu 8km verderop in een dorpje een oosterse tortel, maar ik ga daar echt niet heen hoor, beetje als een mongool tussen 100 nerds met verrekijkers en telescopen staan hehe... Dus, zo fanatiek ben ik niet hehehe....


Edit; zelf in Luxemburg heel mooi een klapekster kunnen bekijken.


inderdaad, en ben ook alleen met (enigszins) mooi weer buiten te vinden Als je dat soort exoten leuk vindt dan kun je beter naar het betreffende exotische land gaan. Zo zijn we vorig jaar naar ZAf geweest en heb daar mij kijker goed de kost kunnen geven. Met als hoogtepunt de 2 secratarisvogels waar we met 80 km/uur langs reden met het busje (zonder weer terug te rijden om te gaan kijken helaas).

Over de gaai gesproken, vorige zomer bezocht een jonge gaai ons enkele malen als we op ons dakterras aan het eten waren. En hij was zo brutaal dat ie uit mijn hand at en bij wijze van het vreten van me vork plukte. Leuke beesies !


Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-01-2010 15:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 14:30 schreef varanus het volgende:
Ach, vogelen. Trek er wel es op uit, beetje de natuur in en dan zie ik wel es wat. Zit nu 8km verderop in een dorpje een oosterse tortel, maar ik ga daar echt niet heen hoor, beetje als een mongool tussen 100 nerds met verrekijkers en telescopen staan hehe... Dus, zo fanatiek ben ik niet hehehe....


Edit; zelf in Luxemburg heel mooi een klapekster kunnen bekijken.


Over Luxemburg gesproken, jij weet vast wel paar mooie must see plekjes in de natuur en met goede rustige campings?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 24-01-2010 15:30 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Mezen, mussen, merels, spreeuwen, houtduiven, tortelduiven, gaaien, eksters, boomkruipers, winterkoninkjes, roodborstjes en nog iets. Grappig wat er allemaal op wat strooivoer afkomt in de achtertuin.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-01-2010 18:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 15:26 schreef MMayo het volgende:
Over Luxemburg gesproken, jij weet vast wel paar mooie must see plekjes in de natuur en met goede rustige campings?


Tja, zoek een plekkie aan de Sûre, beetje ijsvogels en waterspreeuwen kijken En must see plekkies, tja, wij trokken er gewoon op uit en dan zagen we wel waar we terecht kwamen. De natuur is er sowieso erg mooi.


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-01-2010 19:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 18:57 schreef varanus het volgende:
Tja, zoek een plekkie aan de Sûre, beetje ijsvogels en waterspreeuwen kijken En must see plekkies, tja, wij trokken er gewoon op uit en dan zagen we wel waar we terecht kwamen. De natuur is er sowieso erg mooi.


Thnx, eens kijken of ik daar wat leuks kan vinden. Enne campingtips nog of was je niet met de tent er op uit? Vogeltjes kijken


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-01-2010 20:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mus weer bovenaan in nationale vogeltelling
Uitgegeven: 24 januari 2010 18:55

ZEIST - Ruim 31.000 mensen hebben zondag tijdens de zevende editie van de Nationale Tuinvogeltelling bijna 1 miljoen vogels geteld. Daarbij is de huismus evenals vorig jaar het meest waargenomen.


Dat heeft organisator Sovon Vogelonderzoek Nederland bekendgemaakt. De deelname aan de telling is dit jaar sterk gegroeid. Vorig jaar deden 22.000 mensen mee die 850.000 vogels noteerden.

Dat de huismus vaak is gesignaleerd, is bijzonder. De populatie is de afgelopen kwart eeuw gehalveerd. De mus leeft voornamelijk rondom bebouwing en is vaak te zien in tuinen.

Waargenomen

Maar juist daar is het diertje minder waargenomen. ''Kijken we naar het aantal tuinen waarin de huismus afgelopen weekend gezien is, dan eindigt hij op de zesde plaats'', aldus Sovon.

De merel staat in de telling van zondag officieel op de tweede plaats, maar is als tuinvogel het meest verspreid. Daarna volgen de koolmees en het roodborstje.

Vorst

Volgens Sovon hebben sneeuw en vorst weinig invloed gehad op het aantal tuinvogels. Dat zou te maken kunnen hebben met verblijfplaats van de vogels binnen de bebouwde kom.

Daar worden ze vaak bijgevoerd met bijvoorbeeld vetbollen. Vogels uit de buitengebieden zoeken in de winter daarom vaak de stad op.

IJsvogel

Hoewel zijn naam ijsvogel is, heeft deze soort juist veel last van het winterweer. De vogel vangt visjes in open water en komt bij ijsvorming voedsel te kort. Vorige winter werden 353 ijsvogels geteld, deze keer maar 85 exemplaren.
© ANP



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 24-01-2010 20:18 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Jaja, de egel staat nu ook op de rode lijst omdat die niet vaak is waargenomen. Maar als je ze niet veel ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Zelfde verhaal gaat ook op voor de hazelworm. Maar als je ze niet ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Dus dat van die ijsvogel neem ik niet erg serieus.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-01-2010 20:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

pfff, laatst nog een schoteltje water neergezet voor een egel die in mijn achtertuin zat.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-01-2010 20:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



!!

Wel het geluid uit zetten, kon het niet vinden met het commentaar van David Attenborough, dan is het namelijk nóg mooier.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2010 8:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 20:18 schreef Dentz het volgende:
Jaja, de egel staat nu ook op de rode lijst omdat die niet vaak is waargenomen. Maar als je ze niet veel ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Zelfde verhaal gaat ook op voor de hazelworm. Maar als je ze niet ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Dus dat van die ijsvogel neem ik niet erg serieus.


ik zou dat toch maar doen. zulke dingen worden niet zomaar gezegd, daar zijn tonnen data voor geanalyseerd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2010 11:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

En een beetje vreemd als alle beesten opeens hun gedrag in 1 keer aanpassen. Met andere weersomstandigheden kan het wel, maar de egelcijfers zijn niet van deze winter.

Bovendien is het wel een beetje te verwachten dat het slecht gaat met de egel, de mens houdt juist niet van de beestjes en plekjes waar de egel van houdt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-01-2010 13:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2010 20:38 schreef Silence het volgende:


!!

Wel het geluid uit zetten, kon het niet vinden met het commentaar van David Attenborough, dan is het namelijk nóg mooier.


Die serie wil ik op DVD hebben nog, prachtig


spelfout weggehaald...


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen