IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Een derde Intifada op komst? Het Israel/Palestina conflict Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-12-2008 18:35 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Zoals het nu aan het escaleren is ziet het er wel naar uit ja. Binnenkort hebben we een mooi gat daar in de grond denk ik.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-12-2008 18:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ja, Gazagat in plaats van Gazastrook.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-12-2008 18:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

De vakantie is bijna voorbij he Grey.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-12-2008 18:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 december 2008 18:22 schreef Mottighaerd het volgende:
Ja, bizar is dat eigenlijk.
Die soep is gewoon flink overgekookt en we staan erbij en kijken ernaar.
Rijst dan wel weer de vraag: Zijn wij de aangewezen personen om zich ermee te bemoeien?


rijst in de soep is niet echt lekker.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-12-2008 18:43 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Uitgeprobeerd dan?
Mij leek gebakken rijst wel wat hebben, met zo'n mooi zwart kleurtje en keihard.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-12-2008 18:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2008 18:29 schreef Greycloak het volgende:
Nee. Mooi laten gaan, dat lost zichzelf wel op.


Nee.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 30-12-2008 19:15 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2008 15:24 schreef bastianus het volgende:
Met de machtige joodse lobby valt het op dit moment volgens mij ook wel mee, omdat die inderdaad vooral bij de republikeinen zitten.
Ik denk dat je hier behoorlijk naast zit...(heb geen tijd om me te verduidelijken helaas).


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-12-2008 20:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2008 19:15 schreef BARABAS het volgende:
Ik denk dat je hier behoorlijk naast zit...(heb geen tijd om me te verduidelijken helaas).

Als je Barabas heet is dat een redelijk aparte mening. Je hebt je leven toch aan de joden te danken. Immers, op het laatste nippertje hadden ze nog de kans om jou te kruisigen in plaats van Jezus. Dat was ook knap beroerd geweest voor de gristenen trouwens, want dan was de hele kruisiging van Jezus niet doorgegaan, en had dus de hele verlossing door zijn genade nooit plaatsgevonden.
Maar goed, ik heb Zeitgeist ook gezien, en ken ook de verhalen over de joodse lobby en dergelijke. Het bankiersverhaal ken ik ook, en ook de macht die joden zouden hebben door de hele schuldproblematiek. Dan nog denk ik dat dergelijke samenzweringstheorieën behoorlijk dubieus zijn. De kerk, met name de katholieke, is er door de eeuwen heen altijd bij gebaat geweest om de joden overal de schuld van te geven. In feite heeft Hitler niet veel anders gedaan dan het werk van de kerk van de afgelopen eeuwen daadwerkelijk in daden omzetten.
Het vreemde is dat de macht van de kerk behoorlijk geslonken is, maar dat dergelijke samenzweringstheorieën weer algemeen verbreid beginnen te worden. Zelf heb ik mijn vraagtekens bij dergelijke theorieën. Omdat ze barsten van de veralgemeniseringen, en er vanuit gaan dat een bepaalde groepering de oorzaak van problematiek in de wereld is. Zo simpel ligt het volgens mij allemaal niet. Er wordt gezocht naar zondebokken, of dat nu "de joden" of "de moslims" of zelfs "de gristenen" zijn.
Ik denk dat "de mensen" in het algemeen de oorzaak van alle problemen zijn, en niet slechts een bepaald soort mensen. We zijn met teveel, hebben allemaal levensruimte en levensmiddelen nodig en aangezien de grondstoffen in de wereld schaars zijn en maar door een (te) kleine groep mensen beheerd worden kan het niet anders of er komt een keer trammelant omdat anderen hier ook gebruik van willen maken. En het doet er niet toe wie de rijkdom in handen heeft of er het meest gebruik van maakt, want iedere selecte groep mensen zou proberen zoveel mogelijk naar zich toe te halen. Simpelweg omdat alle mensen zo in elkaar zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 9:33 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2008 18:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee.
Echt wel, simpele sommetjes.
Hoeveel Palestijnen zijn er? Hoeveel Israëli's zijn er? Hoeveel doden levert een provocerende raketaanval gemiddeld op en hoeveel doden levert een luchtaanval als antwoord gemiddeld op?
Ik denk niet dat zelfs Islamietjes daar tegenop kunnen fokken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 9:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Voor mensen die van lezen houden en die misschien zin hebben om even de oogkleppen die alleen naar links staan af te doen:

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-samenleving/12246-de-fotos-die-dries-van-agt-u-niet-laat-zien-driesvanagtnl.html

Dit levert een mooier, drie-dimensionaler beeld op. Opeens zijn die lieve slachtoffertjes iets minder heilig.
(Let wel; het praat niets goed maar zorgt voor net even wat meer nuance dan de gangbare media kunnen produceren. Maar goed, wat verkoopt, verkoopt dus volledig begrijpelijk van de media dat hier niet zoveel aandacht aan wordt besteed. Dit verkoopt niet, wil eigenlijk niemand weten.)

Cheers.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 31-12-2008 9:40]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 31-12-2008 10:31 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 9:33 schreef Greycloak het volgende:
Echt wel, simpele sommetjes.
Hoeveel Palestijnen zijn er? Hoeveel Israëli's zijn er? Hoeveel doden levert een provocerende raketaanval gemiddeld op en hoeveel doden levert een luchtaanval als antwoord gemiddeld op?
Ik denk niet dat zelfs Islamietjes daar tegenop kunnen fokken.


Oh sorry, ik was even vergeten dat jij de vernietiging van een geheel volk als 'oplossing' zag. Jouw wereldbeeld is zo ontdaan van al het menselijke dat ik me afvraag waar het is misgegaan.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-12-2008 10:40 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 december 2008 9:33 schreef Greycloak het volgende:
Echt wel, simpele sommetjes.
Hoeveel Palestijnen zijn er? Hoeveel Israëli's zijn er?
En hoeveel land per persoon hebben beide bevolingsgroepen gemiddeld en dezelfde vraag geldt voor schoon drinkwater, electriciteit en zo nog een aantal zaken..



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:00 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 10:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Oh sorry, ik was even vergeten dat jij de vernietiging van een geheel volk als 'oplossing' zag. Jouw wereldbeeld is zo ontdaan van al het menselijke dat ik me afvraag waar het is misgegaan.
Ehm...?
Oh sorry, ik was even vergeten dat jouw paarse Opel Vectra vandaag nog in de garage staat zodat je pas volgende week dinsdag weer naar een concert van Frans Bauer in zijn achtertuin kan gaan.

Ik bedoel, waar sláát die bewering op?
Waar heb je mij ooit zien cq horen beweren dat ik het opruimen van een volk als oplossing zie voor wat-dan-ook?
Quote me even ok, want ik zou het niet weten.
En wat op aarde weet jij van mijn wereldbeeld? Wanneer was de laatste keer dat we, net als ik laatst met Thieu had, een goed gesprek hadden met een paar biertjes erbij?
Wil je tot die tijd alsjeblieft kappen met mij dingen in de mond leggen? Het smaakt niet lekker.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 10:40 schreef Judge M. het volgende:
En hoeveel land per persoon hebben beide bevolingsgroepen gemiddeld en dezelfde vraag geldt voor schoon drinkwater, electriciteit en zo nog een aantal zaken..
Mede daarom vraag ik me af of ze er niet beter aan doen om hun zaakjes op orde te krijgen in plaats van de buurman te pesten.
Als domme Neerlandsche boer zou ik me eerder kunnen voorstellen dat als één of andere botmongool vanuit mijn straat een raket op Israël afschiet ik die sukkel met de hele wijk ga lynchen. Een keer of 3.
Je wéét toch dat Israël dat niet blíjft tolereren? Je wéét toch dat als dat soort gastjes hun gang kunnen blijven gaan, het inderdaad binnenkort bommen gaat regenen?

...en het aanleggen van voorzieningen is zoooooveel nuttiger dan Israël een reden te geven om de weinige bezittingen die je hebt te slopen?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-12-2008 11:09 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 december 2008 11:04 schreef Greycloak het volgende:
Mede daarom vraag ik me af of ze er niet beter aan doen om hun zaakjes op orde te krijgen in plaats van de buurman te pesten.
Als domme Neerlandsche boer zou ik me eerder kunnen voorstellen dat als één of andere botmongool vanuit mijn straat een raket op Israël afschiet ik die sukkel met de hele wijk ga lynchen. Een keer of 3.
Je wéét toch dat Israël dat niet blíjft tolereren? Je wéét toch dat als dat soort gastjes hun gang kunnen blijven gaan, het inderdaad binnenkort bommen gaat regenen?

...en het aanleggen van voorzieningen is zoooooveel nuttiger dan Israël een reden te geven om de weinige bezittingen die je hebt te slopen?


Hier ga je al de fout in want hulpgoederen of bouwmaterialen of wat dan ook om de boel daar beter op poten te krijgen worden al niet eens toegelaten tot de Gazastrook. Dat is het hele punt. De voortdurende pesterijen van Israel (o.a. mensen halve dagen laten wachten bij checkpoints, hulpgoederen niet doorlaten of als er net met internationale hulp een nieuwe watervoorziening is aangelegd deze direct kapot te schieten zoals ook al gebeurd is) maken het onmogelijk om wat op te bouwen daar. Dat frustreert mensen dus gaan ze raketten schieten of zichzelf opblazen.

Nee, ik wil niks goedpraten maar ik kan het me wel verdomd goed voorstellen!

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 31-12-2008 11:10]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:12 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Naja, net wat ik zei, niets om dingen goed te praten maar wel vreemd dat er maar één kant is die echt laat ik zeggen "het meest" positief belicht wordt.
Maar goed, als men het slim vindt om met raketten een punt duidelijk te maken moeten ze dat vooral doen natuurlijk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-12-2008 11:13 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 december 2008 11:12 schreef Greycloak het volgende:
Naja, net wat ik zei, niets om dingen goed te praten maar wel vreemd dat er maar één kant is die echt laat ik zeggen "het meest" positief belicht wordt.
En dat zijn?

VN resoluties ongestraft aan je laars blijven mogen lappen vind ik toch anders ook een behoorlijk positieve benadering...



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:18 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:13 schreef Judge M. het volgende:
En dat zijn?
De huilies. Waar de Palestijnen er weinig moeite voor doen om verantwoordelijken aan te pakken proberen de Israëli's tenminste nog om zoveel mogelijk de gezwellen te treffen.
quote:
VN resoluties ongestraft aan je laars blijven mogen lappen vind ik toch anders ook een behoorlijk positieve benadering...
Maar je kan niet zeggen dat het niet werkt. Enig idee waarom die muur er destijds omheen gezet is? Het hielp -wel-, VN-resoluties en dom lullen hielp geen zak; er bleven plofjassen de grens over lopen.

En laat die VN maar eens wat doen dan. Theegroepje. Opdoeken of actie zeg ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 31-12-2008 11:18]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 31-12-2008 11:18 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Had ik maar een auto .

Je zegt dat een slachting tussen Israëliers en Palestijnen een oplossing is (hek eromheen en niet naar kijken) en zoals je zelf al zegt is het duidelijk wie de langste adem heeft. Daarnaast is het uit al je posts duidelijk dat je absoluut geen oog hebt voor het menselijke aspect van dit conflict. Het is een abstractie geworden waarbij je de gemene Palestijnen hebt die raketten afschieten en zo dus allen de dood verdienen. Je vergeet wie de echte slachtoffers zijn, namelijk de burgerbevolking die opgesloten zit tussen de twee partijen. Een oplossing die dit volledig uit het zicht laat is wat mij betreft de oplossing van een cynicus die het geloof in het bestaan van onschuldigen allang heeft verloren.

Enkele quotes:

quote:
Nee. Mooi laten gaan, dat lost zichzelf wel op.


Zoals ik al boven uitleg wordt een spiraal van geweld zoals die zich nu voordoet hier door jou als oplossing gezien.

quote:
Hmja, Palestijnen gewoon in de zandbak van de buren opnemen


Palestijnen moeten weg (zij zijn immers de schuldigen in dit conflict) en dienen in een inferieur land te wonen (een zandbak).

quote:
.
Ja, je vraagt je haast af of die palestijnen niet beter brood voor hun eigen kids kunnen kopen.


Wederom zijn hier 'de Palestijen' (wie zijn dat?) allemaal mensen die hun geld stoppen in raketten om ze naar hun buren te schieten terwijl ze geen eten kopen voor hun kinderen (?).

Dus; wat zien wij in deze posts? Palestijnen moeten weg, of Israël moet zijn gang kunnen gaan of de Palestijnen dienen hun wapens neer te leggen (want Palestijn is synoniem voor terrorist, opmerkelijk dat het woord 'Hamas' nergens valt) en hun verwaarloosde families onderhouden.

Mijn simpele observatie, en als het niet in jouw denkbeeld past dan heb ik misschien beter inzicht in jouw denkbeelden dan jij zelf.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:18 schreef Gemene Lepel het volgende:
Had ik maar een auto .

Je zegt dat een slachting tussen Israëliers en Palestijnen een oplossing is (hek eromheen en niet naar kijken)
Hoeveel oorlogen zijn al beëindigd door middel van een slachting de laatste tijd? Volgens mij de meesten met capitulatie maar hey, wat jij wilt lezen vriend. Jouw aanname dat een slachting in de door jou op mij geprojecteerde optiek de enige oplossing is duidt ook een beetje op een vreemd mensbeeld. Als je me al een enorme onrealistiesche mongool vindt die klaarblijkelijk geen zak verstand heeft van oorlogen en de aflopen ervan, waarom verspil je dan toch zoveel tijd en moeite om mij van jouw gelijk te overtuigen? Heb je geen mensen van jouw eigen geestelijke kaliber die een grotere uitdaging vormen?
Die theedoeken gaan vanzelf met een witte vlag zwaaien omdat ze zelf ook wel zien dat ze het niet eeuwig uithouden hoor. Dat snapte je vast zelf ook wel en ik zeker.

quote:
en zoals je zelf al zegt is het duidelijk wie de langste adem heeft. Daarnaast is het uit al je posts duidelijk dat je absoluut geen oog hebt voor het menselijke aspect van dit conflict.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Natuurlijk vind ik het erg naar wat daar gebeurt en verdienen de burgers het niet. Wat ik wel even kwijt wil is dat als ze zelf als groep een oplossing willen hebben zou ik elke eikel die Israël wil provoceren zou gaan lynchen. Ze willen toch zo graag vrede?
quote:
Het is een abstractie geworden waarbij je de gemene Palestijnen hebt die raketten afschieten en zo dus allen de dood verdienen.
Jouw woorden, projecteer ze alsjeblieft niet op mij dankjewel.
quote:
Je vergeet wie de echte slachtoffers zijn, namelijk de burgerbevolking die opgesloten zit tussen de twee partijen. Een oplossing die dit volledig uit het zicht laat is wat mij betreft de oplossing van een cynicus die het geloof in het bestaan van onschuldigen allang heeft verloren.
Waarlijk, je kent me alleen via dit forum en niet IRL. Nuances bewaar ik voor in een gesprek en niet voor een forum. Dat het beeld dat overkomt daardoor vertroebelt neem ik voor lief, maar als mensen menen me te -kennen- via dit medium dan getuigt dit wel van onwijs ééndimensionaal denken...

quote:
Enkele quotes:



Zoals ik al boven uitleg wordt een spiraal van geweld zoals die zich nu voordoet hier door jou als oplossing gezien.
Nope. Zoals gebruikelijk tijdens gewapende conflicten geeft één partij op, de zwakkere, op het moment dat deze beseft eraan ten onder te gaan. Dat ik deze conclusie eerder trek dan de Palestijnen, tsja.

quote:
Palestijnen moeten weg (zij zijn immers de schuldigen in dit conflict) en dienen in een inferieur land te wonen (een zandbak).
Ze leven nu ook al in een zandbak. En aangezien elke zandabk ten noorden, oosten en zuiden van de Gazastrook vól zit met volken die het volledig eens zijn met de Palestijnen (op papier althans, irl is er geen land die die mensen wil hebben om Allah-weet-welke-reden) en een verhuizing in mijn bekrompen optiek eenvoudiger is dan te blijven proberen de Israëli's van je gelijk te overtuigen... Laat ze eens met Syrië gaan praten, ruimte zat!
En of je het ermee eens bent of niet, je kan lang lullen en kort lullen of Israël nu rechtmatig aan de Israëli's toebehoort, ze gaan er toch niet weg. Face it. Ga bezig met je toekomst in plaats van je bezig te houden met het verleden. Leer ervan, zorg dat het niet weer gebeurt. Los je probleem op in plaats van... dit.

quote:
Wederom zijn hier 'de Palestijen' (wie zijn dat?) allemaal mensen die hun geld stoppen in raketten om ze naar hun buren te schieten terwijl ze geen eten kopen voor hun kinderen (?).
Nou, dan staan ze er toch minstens naar te kijken en er niets aan te doen. Dan zou ik op de weg terug van de bakker met een stevig stokbrood een mongool die geld genoeg heeft om die dingen de grens over te knallen een reden geven om een weekje in melk geweekte croissants te knabbelen.

quote:
Dus; wat zien wij in deze posts? Palestijnen moeten weg, of Israël moet zijn gang kunnen gaan of de Palestijnen dienen hun wapens neer te leggen (want Palestijn is synoniem voor terrorist, opmerkelijk dat het woord 'Hamas' nergens valt) en hun verwaarloosde families onderhouden.
Niets "moet". Mijn stem is niet doorslaggevend, niemand luistert toch naar me (behalve mensen die menen me beter te kennen dan mijn vrienden. Opmerkelijk. Grootheidswaan jouwerzijds..?) en naar mijn mening moet iedereen daar gewoon even kijken wat het verstandigst is.
quote:
Mijn simpele observatie, en als het niet in jouw denkbeeld past dan heb ik misschien beter inzicht in jouw denkbeelden dan jij zelf.
Dan ben ik blij dat er iemand is die me beter kent dan mijn vrienden ondanks dat we elkaar nog nooit ofte nimmer irl hebben gezien.
Maar eigenlijk denk ik dat jij dat denkt. Ik denk dat als je een gesprek met bijvoorbeeld een Lainedil of een Amarantha aangaat er behoorlijk hard om je gelachen gaat worden.
Ach, eigenlijk weet ik dat wel zeker...



Verder ben je misschien een beste vent hoor.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-12-2008 11:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:40 schreef Greycloak het volgende:
Ik denk dat als je een gesprek met bijvoorbeeld een Lainedil of een Amarantha aangaat er behoorlijk hard om je gelachen gaat worden.


Nou en? Doet aan zijn argumentatie niks af. Ik heb zat vrienden en bekenden die politiek totaal anders denken dan ik en die me regelmatig uitlachen op dit gebied. Des te leuker als ik achteraf weer eens gelijk blijk te hebben.
Jammer dat de discussie soms verzandt in "het ligt aan die of aan die partij". Was het maar zo simpel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2008 11:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:55 schreef bastianus het volgende:
Nou en? Doet aan zijn argumentatie niks af.
Aan zijn argumenten niet nee, maar Lepel zegt te weten hoe ik in elkaar steek. Met welk nut is me een raadsel en totaal niet ter zake doend geloof ik.
quote:
Ik heb zat vrienden en bekenden die politiek totaal anders denken dan ik en die me regelmatig uitlachen op dit gebied. Des te leuker als ik achteraf weer eens gelijk blijk te hebben.
Jammer dat de discussie soms verzandt in "het ligt aan die of aan die partij". Was het maar zo simpel.
Ik weet ook niet of het nuttig is met een vinger naar partijen te gaan wijzen. Maar volgens mij is het nuttiger om met die vinger te gaan wijzen naar oplossingen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 31-12-2008 12:08 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:40 schreef Greycloak het volgende:
Hoeveel oorlogen zijn al beëindigd door middel van een slachting de laatste tijd?

Is het uiteenvallen van Joegoslavië aan je voorbijgegaan?

Volgens mij de meesten met capitulatie Dat is altijd in letterlijke zin het einde, maar ik denk dat je me wel begrijpt maar hey, wat jij wilt lezen vriend. Jouw aanname dat een slachting in de door jou op mij geprojecteerde optiek de enige oplossing is duidt ook een beetje op een vreemd mensbeeld. Als je me al een enorme onrealistiesche mongool vindt die klaarblijkelijk geen zak verstand heeft van oorlogen en de aflopen ervan, waarom verspil je dan toch zoveel tijd en moeite om mij van jouw gelijk te overtuigen? SOG Heb je geen mensen van jouw eigen geestelijke kaliber die een grotere uitdaging vormen? Eigen geestelijk kaliber maar grotere uitdaging? Zit ik dan boven jouw niveau? :')
Die theedoeken gaan vanzelf met een witte vlag zwaaien omdat ze zelf ook wel zien dat ze het niet eeuwig uithouden hoor. Dat snapte je vast zelf ook wel en ik zeker. Godver, je gaat me toch niet vertellen dat dit straks het einde is van het Israël-Palestina conflict? Kom op, je weet wel beter. Dit gaat nog lang en slepend door, hoeveel geweld Israël er ook tegenaan gooit. Palestina heeft geen conventioneel leger met één bestuursstructuur die je kan ontmantelen. Het enige wat nodig is voor een voortzetting van het conflict is één man met de wil zich op te blazen en een bom

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Natuurlijk vind ik het erg naar wat daar gebeurt en verdienen de burgers het niet. Wat ik wel even kwijt wil is dat als ze zelf als groep een oplossing willen hebben zou ik elke eikel die Israël wil provoceren zou gaan lynchen. Waarom denk je dat dat nog niet gedaan is? Waarom is Hamas zelfs gekozen? Omdat deze mensen het zien als hun enige uitweg. Voor voorbeelden van Israëls praktijken wat betreft de Palestijnse bevolking verwijs ik je door naar Judgde Ze willen toch zo graag vrede? Zo simpel is het niet en dat weet jij ook wel Jouw woorden, projecteer ze alsjeblieft niet op mij dankjewel. Waarlijk, je kent me alleen via dit forum en niet IRL. Nuances bewaar ik voor in een gesprek en niet voor een forum. Dat het beeld dat overkomt daardoor vertroebelt neem ik voor lief, maar als mensen menen me te -kennen- via dit medium dan getuigt dit wel van onwijs ééndimensionaal denken...

Eerlijk gezegd gebruik ik de redelijk flauwe opmerkingen richting jou om een betere mening uit jou te krijgen dan 'gooi ze in een zandbak' of 'laat ze het maar uitvechten'. En het werkt; dit is interessanter, nietwaar?

Nope. Zoals gebruikelijk tijdens gewapende conflicten geeft één partij op, de zwakkere, op het moment dat deze beseft eraan ten onder te gaan. Dat ik deze conclusie eerder trek dan de Palestijnen, tsja.

Ze leven nu ook al in een zandbak. En aangezien elke zandabk ten noorden, oosten en zuiden van de Gazastrook vól zit met volken die het volledig eens zijn met de Palestijnen (op papier althans, irl is er geen land die die mensen wil hebben om Allah-weet-welke-reden) en een verhuizing in mijn bekrompen optiek eenvoudiger is dan te blijven proberen de Israëli's van je gelijk te overtuigen... Laat ze eens met Syrië gaan praten, ruimte zat!
Ik denk dat ze dat niet zo snel doen aangezien er nog duizenden Palestijenen al tientallen jaren in vluchtelingkampen wonen, wachtend op een woonplaats. Vind je het gek dat ze dan niet willen 'verhuizen'? Bovendien worden deze landen al overspoeld door vluchtelingen uit Irak en kunnen ze deze al niet aan. Duidelijk geen oplossing.

En of je het ermee eens bent of niet, je kan lang lullen en kort lullen of Israël nu rechtmatig aan de Israëli's toebehoort, ze gaan er toch niet weg. Face it. Ga bezig met je toekomst in plaats van je bezig te houden met het verleden. Leer ervan, zorg dat het niet weer gebeurt. Los je probleem op in plaats van... dit.
:') Hoe hypocriet. Jij zannikt toch ook op de moslims hier in Nederland. Laat jij je afschepen met het argument 'ze zijn er nu toch en gaan niet weg, face it en 'geef je maar over'. Ik denk het niet, en terecht want het is een kansloze reden.

Nou, dan staan ze er toch minstens naar te kijken en er niets aan te doen. Dan zou ik op de weg terug van de bakker met een stevig stokbrood een mongool die geld genoeg heeft om die dingen de grens over te knallen een reden geven om een weekje in melk geweekte croissants te knabbelen.
Nou, stel het voor aan de Palestijnen en ik draag je voor voor de nobelprijs voor de vrede

Niets "moet". Mijn stem is niet doorslaggevend, niemand luistert toch naar me (behalve mensen die menen me beter te kennen dan mijn vrienden. Opmerkelijk. Grootheidswaan jouwerzijds..?) en naar mijn mening moet iedereen daar gewoon even kijken wat het verstandigst is.
Dan ben ik blij dat er iemand is die me beter kent dan mijn vrienden ondanks dat we elkaar nog nooit ofte nimmer irl hebben gezien.
Maar eigenlijk denk ik dat jij dat denkt. Ik denk dat als je een gesprek met bijvoorbeeld een Lainedil of een Amarantha aangaat er behoorlijk hard om je gelachen gaat worden.
Ach, eigenlijk weet ik dat wel zeker...
Zie boven


Verder ben je misschien een beste vent hoor.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 31-12-2008 13:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 31 december 2008 11:40 schreef Greycloak het volgende:
Waarlijk, je kent me alleen via dit forum en niet IRL. Nuances bewaar ik voor in een gesprek en niet voor een forum. Dat het beeld dat overkomt daardoor vertroebelt neem ik voor lief, maar als mensen menen me te -kennen- via dit medium dan getuigt dit wel van onwijs ééndimensionaal denken...


Greycloack, je bent een achterlijke gladiool. Je geeft hierboven zelf aan dat je op dit forum ongenuanceerd lult. Wanneer je op basis van je ongenuanceerde posts echter onmenselijk en dom wordt bevonden schiet je ineens in de verdediging zoals hieronder:

quote:

Niets "moet". Mijn stem is niet doorslaggevend, niemand luistert toch naar me (behalve mensen die menen me beter te kennen dan mijn vrienden. Opmerkelijk. Grootheidswaan jouwerzijds..?) en naar mijn mening moet iedereen daar gewoon even kijken wat het verstandigst is.


quote:

Dan ben ik blij dat er iemand is die me beter kent dan mijn vrienden ondanks dat we elkaar nog nooit ofte nimmer irl hebben gezien.
Maar eigenlijk denk ik dat jij dat denkt. Ik denk dat als je een gesprek met bijvoorbeeld een Lainedil of een Amarantha aangaat er behoorlijk hard om je gelachen gaat worden.
Ach, eigenlijk weet ik dat wel zeker...



Het boeit me werkelijk geen fuck hoe je in het echte leven bent, ik 'ken' je alleen van je posts en ik gok dat dat ook wel zo zal blijven ook. Op basis van die posts redeneer je zeer zeker onmenselijk, zoals Gemene Lepel al meerdere malen heeft laten zien. Wat ik dan echter niet snap is waarom je je op dit forum in serieuze discussies als een debiel gedraagt terwijl je in het echte leven - volgens jou en blijkbaar je vrienden - een verstandige, genuanceerde en menselijke kerel bent.

Verder nog even dit:

quote:

Als je me al een enorme onrealistiesche mongool vindt die klaarblijkelijk geen zak verstand heeft van oorlogen en de aflopen ervan, waarom verspil je dan toch zoveel tijd en moeite om mij van jouw gelijk te overtuigen? Heb je geen mensen van jouw eigen geestelijke kaliber die een grotere uitdaging vormen?



Ja, die heb ik zeker, vandaar dat ik maar bar weinig tegen jou inga op dit forum. Dit is een van je weinige goede analyses die bij mij bekend zijn.

Tot slot nog even inhoudelijk:

quote:
Die theedoeken gaan vanzelf met een witte vlag zwaaien omdat ze zelf ook wel zien dat ze het niet eeuwig uithouden hoor. Dat snapte je vast zelf ook wel en ik zeker.


quote:
Nope. Zoals gebruikelijk tijdens gewapende conflicten geeft één partij op, de zwakkere, op het moment dat deze beseft eraan ten onder te gaan. Dat ik deze conclusie eerder trek dan de Palestijnen, tsja.


Dit is dus niet het geval. Al jaren zijn er gewapende conflicten tussen het Midden-Oosten en het Westen, tot nu toe echter is de situatie in geen enkele van deze conflicthaarden verbeterd. Het lijkt er naar mijn mening sterk op dat de gewapende conflicten in het Midden-Oosten de haat van beide kanten behoorlijk aanwakkert, laat staan dat het een oplossing biedt.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 31-12-2008 13:32 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen