IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : imago van personen Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2002 16:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

waarom vinden vele mensen het belangrijke om een bepaald imago te handhaven (en wat ze iha niet of nauwelijks lukt)? waarom is bijna iedereen niet zichzelf?


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 10-08-2002 16:08 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

whaha ik ben markam de trol en dat gaat me behoorlijk goed af!

[on topic]
als je brugklasser bent kan ik me heel goed voorstellen dat je jezelf een bepaald imago aanmeet, dan moet je nog vrienden maken enz.

maar als je wat ouder wordt, nee dat snap ik ook niet

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 10-08-2002 16:09]



humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 10-08-2002 16:09 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

wie bedoel je? mensen van dit forum?


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-08-2002 16:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik doe me niet echt anders voor als irl.
Ik kan hier nauwelijks serieus zijn, laat staan irl.
Jah, irl misschien iets meer verlegen, maar wie is dat niet?


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 10-08-2002 16:13 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht


Waarschijnlijk omdat ze bang zijn een negatief oordeel te krijgen over hun eigen mening of over hun eigen manier van doen. Dus worden het maar meelopers van de zogenaamde grote meerderheid


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 10-08-2002 16:13 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

oh bedoel je op dit forum. 'k vin nou niet echt dat ik een bepaald imago heb hier.

Ik ben natuurlijk wel uber troe, maar das geen imago, dat ben ik van nature



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2002 16:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 16:09 schreef humanator het volgende:
wie bedoel je? mensen van dit forum?

nee hoor, in het "echt". gewoon, iedereen die op tv komt bijvoorbeeld, en veel mensen die je in het leven tegenkomt. ik merk dat veel personen vooral krampachtig zich beter trachten voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn. dat kan op veel verschillende vlakken zijn. bijvoorbeeld, maar weinig mensen bijvoorbeeld durven toe te geven dat ze eens een vergissing maken of zo (dus een image van "onfeilbaarheid").


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 10-08-2002 18:06 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

sommige mensen hebben de drang ergens bij te horen denk ik



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-08-2002 19:18 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Zeg maar, het verschil tussen real life en een projectie van die persoon op tv/internet?

Blijkbaar zijn veel mensen niet geheel tevreden met zichzelf, en maken ze hun projectie "beter" dan ze in werkelijkheid zijn. Je hebt natuurlijk liever dat onbekende mensen je respecteren dan op je neer kijken, vandaar dat je je een "verbeterd image" van jezelf aanmeet.

In real life val je dan door de mand uiteraard. Maar aangezien veel mensen dan door de mand vallen is dat niet eens zo erg.

Conclusie: creatie van een image bevordert sociaal contact?

Natuurlijk kan ik er dan stoer onder zetten dat ik hier totaal niet aan doe, maar ik denk dat iedereen er in zekere zin wel aan doet. Al dan niet bewust.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 10-08-2002 19:23 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

imago ZUIGT, je doet je anders voor dan dat je bet.

Wees gewoon je zelf, en als je het heerlijk vind om gek te doen DOE dat dan.

En wat anderen er van denken ??? heb daar ff schijt aan.

dus een imago ??? wat heb je er aan

Mensen die zich anders voor dan dan ze zijn, nemen gewoon zich zelf in de maling

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 10-08-2002 19:23]


Wiegen Meister !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 10-08-2002 19:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

ach ja imago...ben blij dat ik het niet nodig heb maja dat zal ook wel de reden zijn dat de "gave mensen" mij niet moeten....ik luister geen trance en draag geen sneakers met 3 kwartsbroeken dus ik hoor er niet bij.....



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 10-08-2002 19:27 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb geen flauw idee... imagos zuigen gewoon jezelf blijven (ik muts )


Ik, Wil Schuurman


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-08-2002 19:31 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

"Personality is what you are; image merely what people think you are."


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-08-2002 23:00 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik doe me nooit anders voor.Waarom? Je valt toch wel een keer door de mand.Me is altijd me


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 11-08-2002 14:08 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 19:25 schreef Kramy het volgende:
ach ja imago...ben blij dat ik het niet nodig heb maja dat zal ook wel de reden zijn dat de "gave mensen" mij niet moeten....ik luister geen trance en draag geen sneakers met 3 kwartsbroeken dus ik hoor er niet bij.....


Ik zou bijna zeggen dat je erbij wil horen


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-08-2002 14:10 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

een imago. Volgens mij heb ik die niet. zo wel, dan niet bewust. Ik hou van auwehoeren en af en toe serieus ergens op in te gaan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-08-2002 14:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

In de ogen van anderen heb je altijd een imago. En wanneer weet je nou of iemand *zichzelf* is.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 14:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'Jezelf zijn' is voor damesblaadjes.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-08-2002 14:15 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

misschien wordt het imago meer gevormd door het internetgebeuren. Hoeveel mensen heb ik in het echte leven gezien die zich net zo spontaan gedroegen als op het net. Vrij weinig dacht ik zo.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-08-2002 14:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 14:15 schreef Cadaveria het volgende:
misschien wordt het imago meer gevormd door het internetgebeuren. Hoeveel mensen heb ik in het echte leven gezien die zich net zo spontaan gedroegen als op het net. Vrij weinig dacht ik zo.


Idd. Internet crieert [spelling] ego's.
Je komt online, meteen ff kijken wie op MSN/ICQ zit. Even mail kijken, CU2 berichtjes checken.
Internet geeft mensen een leven.

[was niet autobiografisch]


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-08-2002 19:41 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik denk niet dat iemand de "echte ik" van een persoon kan kennen.


11.45: restate my assumptions


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2002 21:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben Jenje, ik ben een damesblaadje ...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-08-2002 22:19 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

'Damesblaadje zijn' is iets voor jenjes...


heavydebby
eeuwige dwarsligger
Usericon van heavydebby
Posted 12-08-2002 22:38 by heavydebby Wijzig reactieProfiel van heavydebbyQuote dit berichthttp://come.to/heavydebby

een imago meet je je aan wanneer je jezelf niet zo goed ken of onzeker bent over je zelf. Zo kun je toch het gevoel krijgen ergens een deel van uit te maken.

zelf heb ik geen imago (wel een reputatie)


zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 12-08-2002 22:47 by zwartdoornroosje Wijzig reactieProfiel van zwartdoornroosjeQuote dit bericht

Volgens mij komt het door onzekerheid.

Eneeuhm, ik mag hopen dat ik geen imago heb, want ik doe mn best om 'm neit te hebben (waardoor ik m misschien juist weer wel heb)


Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2002 22:50 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 16:06 schreef attila_de_hun het volgende:
waarom vinden vele mensen het belangrijke om een bepaald imago te handhaven (en wat ze iha niet of nauwelijks lukt)? waarom is bijna iedereen niet zichzelf?


Ik weet niet waarom mensen een imago handhaven, waarschijnlijk, zoals vaak eerder gezegd, komt het door onzekerheid. Ikzelf heb geen imago (niet dat ik weet iig).


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen