IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote wat heb ik laatst gedroomd en wat betekent mijn droom-topic Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-05-2003 22:27 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 7 mei 2003 22:23 schreef mislyd het volgende:
Goed punt.. Ik teken 'onbewust'.. Maar enge monsters? Zelfportretten ja!

No Nonsense, ik denk niet dat het ongezond is om dromen te onthouden. Je kan je dat nl. ook oefenen.
En het hangt er volgens mij ook gewoon van af in welke slaapperiode je gewekt wordt.

Is daar ergens goeie literatuur over op t net? Ik slaap soms echt wel goed uit, maar de laatste jaren blijven dromen me slechts zelden bij (misschien ook omdat ik ze maar héél even onthoud)

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 07-05-2003 22:27]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-05-2003 22:27 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 7 mei 2003 22:23 schreef mislyd het volgende:
Goed punt.. Ik teken 'onbewust'.. Maar enge monsters? Zelfportretten ja!

No Nonsense, ik denk niet dat het ongezond is om dromen te onthouden. Je kan je dat nl. ook oefenen.


Maar dat wil niet zeggen dat het gezond is, vandaag de dag kun je bijna alles wel oefenen zonder dat men over enige consequenties na denkt.
quote:
En het hangt er volgens mij ook gewoon van af in welke slaapperiode je gewekt wordt.


Eigenlijk hoor je ook niet gewekt te worden natuurlijk, in de tijd dat je slaapt word er een soort cyclus gestart en afgerond vervolgens word je wakker.
Als ik het kon had ik de uitvinder van de wekker opgezocht, gemarteld en afgemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door No Nonsense op 07-05-2003 22:28]


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 07-05-2003 22:29 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

De weirdste droom die ik mij kan herinneren is dat ik door het winkelcentrum liep. Op een bankje daar zaten twee mensen die overvallen waren en de overvallers hadden hun hoofden afgezaagd en naast hen op het bankje gezet. Mensen die het zagen raakte in paniek en toen ik langs liep dacht ik: wat maken die mensen zich toch druk, hij heeft de hoofden toch netjes naast hen op he bankje gezet?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 07-05-2003 22:32 by Saphire Profiel van Saphire

Het enge aan mijn dromen is dat ik er hele sterke emoties in ervaar, die, als ik de droom onthoud, soms de hele dag lang doorgaan.

Zo voel ik nog steeds de spreekwoordelijke pijn in mijn hart als ik denk aan Avril Levigne. En geen gezeik over dat mens en stuph. It ain't fun. In die droom hield ik echt van haar als persoon en dat gevoel heb ik nu nog een beetje....


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-05-2003 22:34 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 mei 2003 22:32 schreef Saphire het volgende:
Het enge aan mijn dromen is dat ik er hele sterke emoties in ervaar, die, als ik de droom onthoud, soms de hele dag lang doorgaan.

Zo voel ik nog steeds de spreekwoordelijke pijn in mijn hart als ik denk aan Avril Levigne. En geen gezeik over dat mens en stuph. It ain't fun. In die droom hield ik echt van haar als persoon en dat gevoel heb ik nu nog een beetje....


Het geeft niet. Er zijn veel mensen die een zwak hebben voor Avril. Misschien kun je een zelfhulpgroep oprichten?



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 07-05-2003 22:35 by Saphire Profiel van Saphire

quote:
Op 7 mei 2003 22:34 schreef Claw het volgende:
Het geeft niet. Er zijn veel mensen die een zwak hebben voor Avril. Misschien kun je een zelfhulpgroep oprichten?




Ik heb geen zwak voor haar. Goed, ze is wel cute maar verder heb ik er nix mee. Ik snap ook niet waarom nou net zij the object of my affection was


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-05-2003 22:37 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 7 mei 2003 22:35 schreef Saphire het volgende:
Ik heb geen zwak voor haar. Goed, ze is wel cute maar verder heb ik er nix mee. Ik snap ook niet waarom nou net zij the object of my affection was


Gewoon van je af zetten.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-05-2003 22:37 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 mei 2003 22:35 schreef Saphire het volgende:
Ik heb geen zwak voor haar. Goed, ze is wel cute maar verder heb ik er nix mee. Ik snap ook niet waarom nou net zij the object of my affection was


Serieus: dat zei nou toevallig in je droom verscheen is lijkt mij gewoon stom toeval. Maar die "sterke gevoelens" kunnen dan nog wel echt zijn/lijken. Geen probleem toch? Leuk om aan terug te denken? (hoewel het niet echt was)


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-05-2003 22:38 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Idd, het is niet de bedoeling dat je gewekt wordt!

Wat ik wel fascinerend vind, is dat er universele elementen zijn waar iedereen van droomt, zoals 'naakt rondlopen', tanden/haar verliezen, en dromen over water (stromen, zee, boten, zwemmen) is haast altijd negatief..



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-05-2003 22:40 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 mei 2003 22:38 schreef mislyd het volgende:
Idd, het is niet de bedoeling dat je gewekt wordt!

Wat ik wel fascinerend vind, is dat er universele elementen zijn waar iedereen van droomt, zoals 'naakt rondlopen', tanden/haar verliezen, en dromen over water (stromen, zee, boten, zwemmen) is haast altijd negatief..



geen last van

Wel nachtmerries van IMMENS grote lego-blokjes waar ik dan allerlei grootse bouwwerken van moet maken. Echt vreselijk enge nachtmerries heb ik daarover gehad. (serieus)


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 07-05-2003 22:40 by Saphire Profiel van Saphire

quote:
Op 7 mei 2003 22:37 schreef No Nonsense het volgende:
Gewoon van je af zetten.


Uiteraard. Er was trouwens wel een ontzettend mooi stukje in mijn droom: Avril was spoorloos verdwenen nadat haar erg enge vader haar had gebeld dat ze onmiddelijk thuis moest komen (hij mishandelde haar psychisch en lichamelijk) en ze was toen gevlucht omdat hij haar op kwam halen.
Ze was echt nergens te bekennen, en toen ging ik naar een magische boom, die in een ontzettend mooi perkje of whatever midden op een routonde stond. De sfeer rond die boomwas echt adembenemend (beetje swamp-achtig, mistig, vuurvliegjes) ik klom in die boom en ging tegen de tak waar ik opzat aan liggen en smeekte huilend of hij me kon helpen met haar te vinden. Toen gaf hij mij een visioen waar ik haar een een soort van tehuis zag, maar ik mocht er niet naartoe omdat haar vader mij kon volgen, en dat ik gelukkig moest zijn dat ze daar zat omdat ze eindelijk veilig was.

Ik was idd blij dat ze van haar pa af was zo, maar de gedachte dat ik niet bij haar kon verscheurde me van binnen

Jee wat een liefdesroman-verhaaltje zeg!


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-05-2003 22:52 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 7 mei 2003 22:40 schreef Saphire het volgende:
Uiteraard. Er was trouwens wel een ontzettend mooi stukje in mijn droom: Avril was spoorloos verdwenen nadat haar erg enge vader haar had gebeld dat ze onmiddelijk thuis moest komen (hij mishandelde haar psychisch en lichamelijk) en ze was toen gevlucht omdat hij haar op kwam halen.
Ze was echt nergens te bekennen, en toen ging ik naar een magische boom, die in een ontzettend mooi perkje of whatever midden op een routonde stond. De sfeer rond die boomwas echt adembenemend (beetje swamp-achtig, mistig, vuurvliegjes) ik klom in die boom en ging tegen de tak waar ik opzat aan liggen en smeekte huilend of hij me kon helpen met haar te vinden. Toen gaf hij mij een visioen waar ik haar een een soort van tehuis zag, maar ik mocht er niet naartoe omdat haar vader mij kon volgen, en dat ik gelukkig moest zijn dat ze daar zat omdat ze eindelijk veilig was.

Ik was idd blij dat ze van haar pa af was zo, maar de gedachte dat ik niet bij haar kon verscheurde me van binnen

Jee wat een liefdesroman-verhaaltje zeg!


Dromen kunnen heel erg immens zijn en achteraf kun je mischien inderdaad als een soort van liefdesroman zien. Helaas is dit niet helemaal het geval.
Ik had als erg jong kind en steeds terugkerende nachtmerrie die ik me zelfs nu nog herhinder, op een gegeven moment durfde ik nauwlijks meer te gaan slapen.
1x heb ik zelfs is meegemaakt dat ik wakker schrok van weer diezelfde nachtmerrie, het licht aan deed waarna drie gloeilampen tegelijkertijd knapten en m'n kamer bezaaid lag met glas. Toen was het einde echt zoek.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 07-05-2003 22:55 by Saphire Profiel van Saphire

quote:
Op 7 mei 2003 22:52 schreef No Nonsense het volgende:
[verhaal]


Ik heb vroeger ook een terugkerende nachtmerrie gehad, maar zoiets als met die gloeilampen is me nog nooit gebeurt!

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 07-05-2003 22:57]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-05-2003 22:57 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 7 mei 2003 22:55 schreef Saphire het volgende:
Op 7 mei 2003 22:52 schreef No Nonsense het volgende:
[verhaal]

Ik heb vroeger ook een terugkerende nachtmerrie gehad, maar zoiets als met die gloeilampen is me nog nooit gebeurt!


Een verschrikkelijk verkeerd getimed voorval denk ik.
Maar 't bracht wel een overtreffende trap in de adrenaline toevoer.



En nu ga ik me douchen, anders komt het er helemaal niet meer van.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 10-05-2003 13:49 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

In mijn dromen zijn mijn emoties ook altijd veel heftiger als wanneer ik wakker ben, ik denk ook niet dat ik ze dan zo heftig zou kunnen hebben.

Maar soms hebben die gevoelens echt iets magisch, bv. als ik iemand in mijn dromen kus of knuffel krijg ik zulke geweldige 'magische' gevoelens zoals ik ze in het echt nog nooit heb meegemaakt, net een soort energie die door je stroomt, echt onvatbaar,....

Heeft iemand dit ook al voorgehad?



true disco chick


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 10-05-2003 13:51 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Ik vergeet bijna altijd me droom als ik wakker ben


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-05-2003 13:53 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 10 mei 2003 13:49 schreef pale enchantress het volgende:
Heeft iemand dit ook al voorgehad?



JA! Helaas veel te weinig..

Ik heb ook al 'horrorkussen' gegeven, waarbij ik iemands tanden eruit zoende enzo.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-05-2003 13:56 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 10 mei 2003 13:49 schreef pale enchantress het volgende:
In mijn dromen zijn mijn emoties ook altijd veel heftiger als wanneer ik wakker ben, ik denk ook niet dat ik ze dan zo heftig zou kunnen hebben.

Maar soms hebben die gevoelens echt iets magisch, bv. als ik iemand in mijn dromen kus of knuffel krijg ik zulke geweldige 'magische' gevoelens zoals ik ze in het echt nog nooit heb meegemaakt, net een soort energie die door je stroomt, echt onvatbaar,....

Heeft iemand dit ook al voorgehad?




Dat eigenlijk logisch, 'in real life' worden emoties een beetje afgestompt door alles om je heen, het zet er als het ware een rem op. In dromen ben je niet in de wereld maar zit je zeg maar in je eigen creatie hier is de rem eraf. Je geest is 's nachts druk met afkoelen om de volgende dag er weer tegenaan te kunnen dit gebeurt doormiddel van dromen en rusten.
Omdat je geest nog altijd verbonden blijft met je lichaam en er controle over heeft gaat er vanalles door je lichaam heen tijdens dromen, denk aan hormonen en andere stoffen, deze geven ook nog een extra demensie aan dromen, zowel van een goede als een slechte kant.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-05-2003 13:57 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 10 mei 2003 13:51 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Ik vergeet bijna altijd me droom als ik wakker ben


Wees er dankbaar voor.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 10-05-2003 14:01 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

quote:
Op 10 mei 2003 13:53 schreef mislyd het volgende:
JA! Helaas veel te weinig..

Ik heb ook al 'horrorkussen' gegeven, waarbij ik iemands tanden eruit zoende enzo.
Idd *zucht*

Horrorzoenen?

Ik heb wel al gedroomd dat ik iemand zoende en dat er dan bloed van die ander in mijn mond kwam


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 10-05-2003 14:03 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

quote:
Op 10 mei 2003 13:56 schreef No Nonsense het volgende:
Dat eigenlijk logisch, 'in real life' worden emoties een beetje afgestompt door alles om je heen, het zet er als het ware een rem op. In dromen ben je niet in de wereld maar zit je zeg maar in je eigen creatie hier is de rem eraf. Je geest is 's nachts druk met afkoelen om de volgende dag er weer tegenaan te kunnen dit gebeurt doormiddel van dromen en rusten.
Omdat je geest nog altijd verbonden blijft met je lichaam en er controle over heeft gaat er vanalles door je lichaam heen tijdens dromen, denk aan hormonen en andere stoffen, deze geven ook nog een extra demensie aan dromen, zowel van een goede als een slechte kant.


Goede uitleg


true disco chick


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 10-05-2003 14:28 by Astaroth Profiel van Astarothhttp://odyssey.sickminds.org

Het hele idee dat je kan oefenen om dromen te onthouden moet volgens mij toch ook andersom te oefenen zijn. Op het moment dat je wakker wordt, gewoon niet denken aan wat je droomde.
Ik heb zelf vaak dat ik de eerste minuut na het wakker worden nog wel ongeveer weet wat ik droomde. Ik denk er dan verder niet meer bij na (vaak boeit het me namelijk niet) en 2 minuten na het wakker worden ben ik het weer totaal vergeten.

Then again, mijn leven is ook niet bijzonder onrustig. Heb wel de nodige zorgen, maar niet iets waar ik me bijzonder veel druk om maak. (of tenminste niet langer dan een dag of twee.) En toch ben ik wel benieuwd naar wat mijn onderbewustzijn allemaal uitspookt als ik lig te slapen


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 10-05-2003 14:34 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 10 mei 2003 14:03 schreef pale enchantress het volgende:


Goede uitleg


Dank je.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Pred
Usericon van Pred
Posted 10-05-2003 18:02 by Pred Profiel van Pred

Ik heb overlaatst gedroomd dat ik buiten zat en dat er hoog in de lucht van die draken vlogen zoals in "Reign of Fire". Het leek levensecht


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 10-05-2003 20:52 by istharol Profiel van istharol

klinkt stom maar het beste manier om dromen te onthouden is:

plaats een pen en papier naast je bed, en bij elke keer dat je wakker wordt moet je meteen opschrijven wat je gedroomt hebt.

Iedereen wordt wel een aantal keer wakker per nacht, bewust of onbewust (ik kan bijvoorbeeld mij zelf wakker maken in een droom)

als je dit een paar keer doet, leer je jezelf je eigen dromen te onthouden.

Het heeft in iedergeval gewerkt bij mij, en kwam tot de ontdekking dat je dromen vaker herhaalt als je denkt. Of tenminste delen ervan, bijvoorbeeld een plaats waar je in een droom bent geweest kom je in een toekomstige droom weer.

Vreemd


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen